Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

+5
Ibbeltje
Susan
Vixen
Floor
Engelse Drop
9 plaatsers

Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Engelse Drop zo 30 jun 2013 - 0:15

Ik ben nieuw hier en ik hoop niet dat het me aangerekend wordt dat ik een nieuw topic open. Ik ben Lisa, 30 jaar en samen met mijn vriend woon ik in een dorpje in het hoge Noorden met onze 2-jarige dochter. Mijn schoonmoeder is een schat van een vrouw en ik laat K. (mijn dochter) graag bij haar achter, ze past iedere week op. Toch zit me iets dwars. Sinds een jaar heeft mijn schoonmoeder een nieuwe vriend - ze is gescheiden van mijn schoonvader. Ze is dolverliefd en sinds korte tijd wonen ze nu ook samen. Wat me dwarszit is dat ik deze man pas twee keer heb ontmoet en dat ik geen goed gevoel bij hem kreeg. Hij ziet eruit als een alcoholist en drinkt erg veel. Hij heeft twee zoons waarmee hij goed omgaat en dat stelt me enigszins gerust, maar toch vertrouw ik de situatie nu niet helemaal. 

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Kan ik mijn dochter nog wel met een gerust hart achterlaten bij mijn schoonmoeder? Ik vind het zo'n gek idee dat hij nu ook voor mijn dochter zorgt, terwijl ik hem eigenlijk niet eens ken. Mijn vriend begrijpt mijn gevoel niet zo en vindt dat ik overdrijf en dankbaar mag zijn dat zijn moeder iedere week wil oppassen, natuurlijk ben ik daar ook ontzettend blij mee, maar toch blijft dit me dwars zitten.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Re: Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Floor zo 30 jun 2013 - 0:18

Misschien een keertje vaker op visite gaan zodat je hem wat beter leert kennen. Dan kan je zien hoe hij met je dochter om gaat/op haar reageert en kan jij hem ook beter leren kennen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Re: Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Vixen zo 30 jun 2013 - 0:19

drinkt hij waar je dochter bij is? Zijn er dingen gebeurt wat maakt dat je hem niet meer vertrouwd?
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Re: Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Susan zo 30 jun 2013 - 0:22

Laat je schoonmoeder je dochter alleen met haar vriend?

Ik vind het sowieso onzin dat je onder het mom van dankbaarheid alles zou moeten accepteren van degene die op je kind past, als de situatie zo is dat je dat oppassen niet prettig meer vindt dan is dat sowieso ook wel erg krom, dan moet je dankbaar zijn voor iets wat je eigenlijk niet (meer) wil.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Re: Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Engelse Drop zo 30 jun 2013 - 5:05

We waren op een verjaardag bij hen en toen is hij zo dronken geworden dat hij niet meer op zijn benen kon staan. Een vriend van hem heeft hem toen de trap op moeten helpen om hem naar bed te brengen. Verder was hij die avond nogal grof in zijn uitlatingen, ook naar mij toe. Allemaal onder het mom van grapje moet kunnen, maar ik voelde me er niet prettig bij. Het is vooral een gevoel, want ik kan best wat hebben.

Ik breng K. altijd een dagje, dus neem aan dat hij dan niet drinkt en dat mijn schoonmoeder er al die tijd bij is, maar natuurlijk weet ik niet precies hoe het op zo'n dag gaat. Ik heb ook de indruk dat mijn schoonmoeder zich laat meeslepen door hem, nu ze zo verliefd is. Ze is ineens ook wat wilder/gekker geworden. Allemaal prima, maar ik weet niet of ik mijn dochter nog wel aan hen toevertrouw. Het voelt gewoon een beetje anders allemaal.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Re: Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Ibbeltje zo 30 jun 2013 - 5:07

Dan zou ik een gesprek met ze aangaan hier over.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Re: Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Shopaholic zo 30 jun 2013 - 6:20

Ik zou idd ook een gesprek met ze aan gaan. En als jij er geen goed gevoel bij hebt moet je zeker ook K. niet wegbrengen.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Re: Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Rituals_ zo 30 jun 2013 - 8:10

op je eigen gevoel afgaan.


Laatst aangepast door Rituals_ op zo 30 jun 2013 - 8:21; in totaal 2 keer bewerkt
Rituals_
Rituals_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 113
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Re: Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Manderijn zo 30 jun 2013 - 8:18

Rituals_ schreef:Niet zomaar vertrouwen en op je eigen gevoel afgaan.

Zijn naam begint toch niet toevallig met een p ?

 Jullie kennen elkaar ofzo?

Ik zou eerst een gesprek dan met je schoonmoeder aangaan. Ik zou wel willen weten hoe zij zich er bij voelt. Een onderbuikgevoel hebben kan, maar vaak is dat wel ergens op de baseren.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Re: Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Rituals_ zo 30 jun 2013 - 8:21

Manderijn schreef:
Rituals_ schreef:Niet zomaar vertrouwen en op je eigen gevoel afgaan.

Zijn naam begint toch niet toevallig met een p ?

 Jullie kennen elkaar ofzo?

Ik zou eerst een gesprek dan met je schoonmoeder aangaan. Ik zou wel willen weten hoe zij zich er bij voelt. Een onderbuikgevoel hebben kan, maar vaak is dat wel ergens op de baseren.

 Nee maar vroeger iets soortgelijks meegemaakt.
Rituals_
Rituals_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 113
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Re: Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Manderijn zo 30 jun 2013 - 8:24

Zou wel bizar zijn zeg als het dezelfde persoon dan betrof!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Re: Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Engelse Drop zo 30 jun 2013 - 8:38

Nee hoor, hij heet geen P. Zou inderdaad wel erg toevallig zijn. Een gesprek aangaan vind ik toch lastig, het is nogal wat om je schoonmoeder te vertellen dat je twijfelt over haar nieuwe liefde, dat vindt niemand leuk om te horen. Hoe zouden jullie gesprek dan ingaan?
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Re: Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Ibbeltje zo 30 jun 2013 - 8:39

Wat wil je dan? Je kind daar niet meer laten komen? Dat roept ook vragen op toch?

Je kan aangeven dat het niet prettig voelt met je schoonvader en je kind samen.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Re: Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Manderijn zo 30 jun 2013 - 8:43

Ik denk dat je schoonmoeder het vreemder vind dat je kindje daar ineens niet meer over de vloer komt.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Re: Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Engelse Drop zo 30 jun 2013 - 8:45

Het is mijn schoonvader niet hoor, het is de nieuwe vriend van mijn schoonmoeder. En nee, nu komt ze daar dus gewoon en ik weet ook niet wat ik ermee aan moet. Mijn vriend heeft daar natuurlijk evengoed zijn stem in.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Re: Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Manderijn zo 30 jun 2013 - 8:46

Wat vind je vriend er van dan? Wellicht dat er een taak voor hem ligt wat betreft zijn moeder? Kan voor haar heel anders overkomen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Re: Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Susan zo 30 jun 2013 - 8:46

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er manieren zijn om dit gesprek te voeren zonder conflict. Het komt er toch op neer dat je een dusdanig negatieve mening hebt over haar vriend dat je je kind daar niet wil achterlaten als hij daar ook is en dat kun je moeilijk mooier maken dan het is. Tenzij je een smoes wil gaan verzinnen maar dat is aan jezelf.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Re: Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Susan zo 30 jun 2013 - 8:47

Manderijn schreef:Wat vind je vriend er van dan? Wellicht dat er een taak voor hem ligt wat betreft zijn moeder? Kan voor haar heel anders overkomen.

Die begrijpt het niet, vindt dat ze overdrijft en dat ze dankbaar moet zijn dat zijn moeder wil oppassen, staat in de openingspost.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Re: Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Ibbeltje zo 30 jun 2013 - 8:55

Engelse Drop schreef:Het is mijn schoonvader niet hoor, het is de nieuwe vriend van mijn schoonmoeder. En nee, nu komt ze daar dus gewoon en ik weet ook niet wat ik ermee aan moet. Mijn vriend heeft daar natuurlijk evengoed zijn stem in.

ehm ja sorry de vriend van je moeder excuses.

Maar ja het blijft bij jou wel knagen en niet bij je vriend?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Re: Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Manderijn zo 30 jun 2013 - 9:03

Susan schreef:
Manderijn schreef:Wat vind je vriend er van dan? Wellicht dat er een taak voor hem ligt wat betreft zijn moeder? Kan voor haar heel anders overkomen.

Die begrijpt het niet, vindt dat ze overdrijft en dat ze dankbaar moet zijn dat zijn moeder wil oppassen, staat in de openingspost.

 Oh, niet goed gelezen. Tsjah, dan word het lastig.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Re: Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Mamsie zo 30 jun 2013 - 9:54

Ik zou gewoon aangeven dat je van zijn gedrag op dat feestje wel een beetje geschrokken bent en dat je nu misschien beren ziet die er niet zijn, maar dat je het toch even wil bespreken. Praat vanuit je eigen gevoel en probeer niet aanvallend te zijn. 
Je schoonmoeder is zelf ook moeder en ze weet heus nog wel hoe het is met kinderen en dat je als moeder soms (te veel) zorgen kunt maken.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder Empty Re: Geen goed gevoel bij de vriend van mijn schoonmoeder

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum