Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje)

+2
Toet
Parisienne
6 plaatsers

Ga naar beneden

Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje) Empty Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje)

Bericht  Toet za 9 feb 2013 - 22:23

Ik heb mijn spiraaltje nu 1,5 jaar en hoewel ik er heel blij mee ben, heb ik ergens het gevoel dat het niet goed zit.
Vanaf heb begin heb ik er eigenlijk nooit heel erg last van gehad, af en toe wat krampen maar niet extreem. Ik had wel (volgens mij altijd al maar dat weet ik eigenlijk niet zeker) het idee dat ik voel dat er 'iets' zit. Af en toe heb ik dus wel buikpijn en dan lijkt het net of die pijn vanuit m'n eierstokken komt. Als ik m'n buik opzet, voel ik ook rechts en links (ik dénk dus op de plek van mijn eierstokken) een soort bulten. Vaag verhaal, ik weet het, misschien maak ik het ook wel gekker dan het is. Maarja goed, nu heb ik dat eigenlijk 1,5 jaar maar heel af en toe gehad maar de laatste 2/3 weken lijkt het erger te worden totdat het gisteren zo erg was dat ik niet eens meer kun bukken. Echter vandaag heb ik weer nergens last van.. confused

Is het herkenbaar voor iemand? Ik denk dat ik van de week toch maar de huisarts ga bellen, ik vertrouw het gewoon niet.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje) Empty Re: Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje)

Bericht  Parisienne za 9 feb 2013 - 22:25

Ik zou vragen of je een echo mag. Dan kunnen ze even kijken of 'ie wel goed zit. Misschien is 'ie wat verzakt?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje) Empty Re: Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje)

Bericht  Green_Pepper za 9 feb 2013 - 22:33

Ik kreeg na 2,5 jaar ineens bloedingen die ik eerst nooit had, toen twijfelde ik ook of het allemaal nog wel goed zat. De huisarts heeft toen gevoeld laughcry en kon niks geks vinden, ook werd ik nog doorgestuurd naar de gynaecoloog voor een inwendige echo. Het bleek allemaal goed te zijn gelukkig.
Dus, gewoon naar je huisarts en je verhaal vertellen. Dan word je vast wel gecontroleerd en weet je waar je aan toe bent!
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje) Empty Re: Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje)

Bericht  Toet za 9 feb 2013 - 22:42

Parisienne schreef:Ik zou vragen of je een echo mag. Dan kunnen ze even kijken of 'ie wel goed zit. Misschien is 'ie wat verzakt?

Hij zit inderdaad wel iets lager, dat bleek al met de controle echo na 6 weken. Ik geloof 12 mm, was geen reden tot zorg volgens de gyn.

Is dat nu bij jou weer over dan Greenpepper, of wat heb je uiteindelijk gedaan? Ik vind het gewoon eng dat ik die pijn op m'n eierstokken voel maar inderdaad, als ik het laat checken weet ik wel hoe het zit.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje) Empty Re: Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje)

Bericht  Green_Pepper za 9 feb 2013 - 22:44

Nou ik heb nog wel heel soms bloedingen, maar volgens de gynaecoloog was dat normaal (of in ieder geval niet verontrustend). Ik heb gelukkig niet pijn, zoals jij zegt. Dat lijkt me inderdaad eng! Gewoon morgen even bellen smile
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje) Empty Re: Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje)

Bericht  SuperGrover zo 10 feb 2013 - 1:43

Bellen en langsgaan! Bij mijn zus bleek hij niet goed te zitten en moest hij er gelijk uit.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje) Empty Re: Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje)

Bericht  Toet wo 13 feb 2013 - 10:58

SuperGrover schreef:Bellen en langsgaan! Bij mijn zus bleek hij niet goed te zitten en moest hij er gelijk uit.

Wat had jouw zus dan precies?

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en eigenlijk niks wijzer geworden. Ik had een co-assistent en in eerste instantie wou ze mij, na het stellen van een aantal vragen en uit uitsluiten van o.a. zwangerschap gewoon doorverwijzen naar de gyn. maar na overleg met de arts moest ze mij toch eerst zelf onderzoeken. Ik heb gewoon 35 minuten op die tafel gelegen, was echt niet leuk silent Eerst heeft ze overal op mijn onderbuik lopen drukken, rollen en voelen. Daarna vroeg ze of ik de touwtjes van mijn spiraaltje zelf kon voelen, wat niet zo is dus toen moest ze een inwendig onderzoek doen. 10 minuten lopen porren maar ook zij kon de touwtjes niet voelen, uit eindelijk eendenbek erin en een bouwlamp erop haha, moest ze die eendenbek nog 3 keer opnieuw doen maar uiteindelijk kon ze de touwtjes zien. Spiraaltje zit dus nog op z'n plek en ik weet nog steeds niks. Had eigenlijk niet echt het idee dat ik serieus genomen werd. Nu twijfel ik om gewoon de gynaecoloog te bellen en mijn verhaal te doen. Ik voel me hier gewoon niet lekker bij.

Ik heb overigens ook aan twee vriendinnen de (wat ik denk dan) opgezwollen eierstokken laten voelen en zij konden ook duidelijk twee bulten voelen, het is dus niet dat ik het me inbeeld ofzo maar natuurlijk toen ik vandaag naar de huisarts moest was er niks aan de hand.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje) Empty Re: Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje)

Bericht  SuperGrover wo 13 feb 2013 - 22:34

Wat vervelend, Toet! Je zorgen zijn dus duidelijk niet weggenomen. Lastig, wat je nu moet doen.

Bij mijn zus was waarschijnlijk het spiraaltje niet goed geplaatst, want ze heeft er vanaf het begin af aan last van gehad. Ze kon hem zelf voelen bijvoorbeeld, en dat is niet de bedoeling. Zij is met haar klachten doorgestuurd naar de gynaecoloog, en die heeft het spiraaltje eruit gehaald.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje) Empty Re: Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje)

Bericht  Punk'd do 14 feb 2013 - 1:26

Ik zou je huisarts nogmaals bellen en een doorverwijzing vragen. Als je het niet chill vindt zou ik dat er gewoon bij vertellen.

Ik heb ook wel eens pijnlijke steken in mijn eierstokken maar dat houdt echt geen weken aan. (volgens mij is het bij mij rond mijn eisprong, die ik nog gewoon heb met een spiraaltje). Maar als je eigenlijk nooit echt klachten hebt en nu wel, zou ik er gewoon achter aan gaan.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje) Empty Re: Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje)

Bericht  Marin do 14 feb 2013 - 1:59

Ik had t laatst ook. Stond krom van de pijn. Huisarts had er naar gekeken en verwijzing gekregen voor echo. Was gelukkig niets aan de hand maar toch fijn dat t even gecheckt is.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje) Empty Re: Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje)

Bericht  Toet do 14 feb 2013 - 5:09

Ja ik ga toch wel regelen dat ik een verwijzing krijg voor een echo. Misschien zitten er wel cyste op mijn eierstokken, dat lees je ook heel veel.

Volgens mij is het bij mij ook rond mijn eisprong Indigo, ik heb er nooit heel erg op gelet hoe vaak/wanneer/hoelang ik het had maar dat klinkt best logisch.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje) Empty Re: Het gevoel dat het niet goed zit (spiraaltje)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum