Sh*tttttt! Paspoort voor E!
+13
Snoopy
Kalishi
Floor
Liadan
PiP
pindaatje
ekjir@M
Sanne
Amber-
Manderijn
Linda
Susan
Darius
17 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Sh*tttttt! Paspoort voor E!
Bij mijn gemeente zie ik staan dat je het formulier moet ophalen bij het gemeentehuis, maar vaak kun je het ook wel downloaden of met de hand een verklaring schrijven.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Darius schreef:Liadan, zou je het formulier willen PM'en? Ik kan het echt niet vinden en mijn man ook niet. Dan neem ik jouw formulier mee en dan zal ik voor de zekerheid ook nog mijn man een verklaring laten schrijven. En dan neem ik ook nog maar ons trouwboekje mee....
Deze is van onze gemeente maar gewoon t zelfde denk ik behalve dat onze gemeente erboven staat maar dat kan je eraf knippen eventueel
http://www.apeldoorn.nl/DATA/DIV/TER/VIND-documenten/paspoort_toestemmingsverklaring_wr.pdf
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Ik ga vd week ook een paspoort aanvragen voor j, en bij het aanvragen alsmede het ophalen moet hij mee lees ik op onze gemeentesite.
Maar hoe heb je dat laatst gedaan dan, ik meen mij te herinneren dat je ook met kinderen naar buitenland bent geweest. Of was dat iemand anders
Voor duitsland zou ik een aanvraag doen, is deze niet op tijd...ik zou er wel om gaan. Zou er niet speciaal een spoedaanvraag voor doen.
Maar hoe heb je dat laatst gedaan dan, ik meen mij te herinneren dat je ook met kinderen naar buitenland bent geweest. Of was dat iemand anders
Voor duitsland zou ik een aanvraag doen, is deze niet op tijd...ik zou er wel om gaan. Zou er niet speciaal een spoedaanvraag voor doen.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Darius, ik had je gisteren nog een pm gestuurd, heb je 'm ontvangen?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hadden vorig jaar juni hetzelfde aan de hand, wij gingen ook een midweek naar Duitsland en ik kwam er een paar dagen van tevoren pas achter dat ik voor de jongste nog geen paspoort had (die was toen pas een paar weken oud, ik had er nog geen moment bij stilgestaan). Ik heb het toen aangevraagd en bij de gemeente een verklaring gekregen als bewijs van mijn aanvraag. De medewerkster zei al dat dit natuurlijk geen geldig ID-bewijs was, maar dat het waarschijnlijk wel geaccepteerd zou worden bij een eventuele politiecontrole. Wij hebben toen dus het risico maar genomen om zonder paspoort te gaan en zijn gelukkig nergens aangehouden.
Overigens worden hier in het grensgebied zeer regelmatig controles gehouden door zowel de Nederlandse als de Belgische politie, maar bij al die controles heeft de politie nog nooit naar de paspoorten van de kinderen gevraagd. Ik heb het altijd bij me, maar nog nooit nodig gehad. Als je gaat vliegen, is het natuurlijk een ander verhaal, maar ik zou het er in jullie geval ook gewoon op wagen eerlijk gezegd.
Succes in ieder geval en alvast een fijne vakantie!
Overigens worden hier in het grensgebied zeer regelmatig controles gehouden door zowel de Nederlandse als de Belgische politie, maar bij al die controles heeft de politie nog nooit naar de paspoorten van de kinderen gevraagd. Ik heb het altijd bij me, maar nog nooit nodig gehad. Als je gaat vliegen, is het natuurlijk een ander verhaal, maar ik zou het er in jullie geval ook gewoon op wagen eerlijk gezegd.
Succes in ieder geval en alvast een fijne vakantie!
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Oja, S moest inderdaad mee en bij het ophalen ook!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik werk bij de gemeente en krijg vooral rond deze periode vaak dit soort vragen. De standaard levertijd is 5 werkdagen (dus een week). Het gebeurd wel eens dat de reisdocumenten eerder klaar zijn maar dat mogen/kunnen wij niet garanderen. Dus als het echt eerder nodig is dan wordt het inderdaad een spoedaanvraag en is die 1 of 2 (hangt van tijdstip van aanvragen af) klaar. Je betaalt dan helaas wel het dubbele, bij mijn gemeente in ieder geval.
Verder zag ik hier al voorbij komen wat je allemaal mee moet nemen
*het kind zelf
*officiële pasfoto van het kind
*ouder die meekomt dient geldig legitimatiebewijs mee te nemen
*ouder die niet meekomt dient schriftelijk toestemming te geven. Bij mijn gemeente kan dat via een toestemmingsformulier van internet of een handgeschreven briefje
*kopie van legititmatiebewijs van ouder die niet meekomt
*kosten voor de aanvraag
En ik zie dat sommige mensen zeggen dat ze het er op zouden wagen, nu is de kans op controle in Duitsland niet zo heel groot inderdaad maar je zou maar net wel gecontroleerd worden..Of er gebeurd iets en je moet je legitimeren.
Verder zag ik hier al voorbij komen wat je allemaal mee moet nemen
*het kind zelf
*officiële pasfoto van het kind
*ouder die meekomt dient geldig legitimatiebewijs mee te nemen
*ouder die niet meekomt dient schriftelijk toestemming te geven. Bij mijn gemeente kan dat via een toestemmingsformulier van internet of een handgeschreven briefje
*kopie van legititmatiebewijs van ouder die niet meekomt
*kosten voor de aanvraag
En ik zie dat sommige mensen zeggen dat ze het er op zouden wagen, nu is de kans op controle in Duitsland niet zo heel groot inderdaad maar je zou maar net wel gecontroleerd worden..Of er gebeurd iets en je moet je legitimeren.
Fjell- Fluisteraar
- Aantal berichten : 120
Punten : 124
Registratiedatum : 26-01-13
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» paspoort/id voor baby
» ID Kaart/Paspoort?
» Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...
» Voor NIET-mama's die een ID of Paspoort aan moeten vragen
» Paspoort
» ID Kaart/Paspoort?
» Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...
» Voor NIET-mama's die een ID of Paspoort aan moeten vragen
» Paspoort
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: