Zonnebrand van Zeeman VS zonnebrand van Kruidvat ed.
+9
rianne287
munk
Summerlovin
VeryCherry
Pommes
Mint
Marin
Charles
Caribbeanlover
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Zonnebrand van Zeeman VS zonnebrand van Kruidvat ed.
Bijv. je wilt Nivea kopen, maar bij de Zeeman is het veel goedkoper. Ik heb dmv het forum ontdekt dat goedkopere winkels zoals Zeeman, Wibra ed partijen inkopen, verkopen voor veel minder dan bij de grotere ketens zoals Etos en als de partijen niet verkocht worden ze het jaar in jaar uit weer verkopen. Daardoor gaat de houdbaarheid achteruit.
Sindsdien koop ik het dus niet meer bij Zeeman ed en aangezien het bij Kruidvat en Etos volop in de aanbieding is is het ook niet nodig vind ik om het bij Zeeman te kopen.
Wie heeft wel eens gemerkt dat dat het van de Zeeman ofzo minder werkte, minder goed smeerde ofzo?
Sindsdien koop ik het dus niet meer bij Zeeman ed en aangezien het bij Kruidvat en Etos volop in de aanbieding is is het ook niet nodig vind ik om het bij Zeeman te kopen.
Wie heeft wel eens gemerkt dat dat het van de Zeeman ofzo minder werkte, minder goed smeerde ofzo?
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Re: Zonnebrand van Zeeman VS zonnebrand van Kruidvat ed.
Heb je dit niet al eens hier gevraagd?
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Charles schreef:Heb je dit niet al eens hier gevraagd?
Nee volgens mij ging dat over de Lidl, dacht ik. Die stinkt iig, niet kopen.
Wat jij vraagt, weet ik niet precies, CBL. Ik dacht dat de kwaliteit sowieso niet achteruit gaat, dat dat een fabeltje is. Maar misschien is het weer een fabeltje dat het een fabeltje is.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik vraag me ook altijd af hoe dat komt.. Ik ben er nog niet uit, maar ik koop gewoon zonnebrand wat in de aanbieding is.
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Er is laatst bij Keuringsdienst van waarde een programma geweest over zonnebrandcrèmes, misschien kan je deze even terugkijken.
Maar ik heb nog nooit gemerkt dat een zonnebrandcrème niet meer goed smeerde.
Maar ik heb nog nooit gemerkt dat een zonnebrandcrème niet meer goed smeerde.
Laatst aangepast door Pommes op do 27 jun 2013 - 21:52; in totaal 1 keer bewerkt
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Oh dank je ga ik eens kijken.
Ik heb het niet eerder gevraagd.
Ik heb het niet eerder gevraagd.
Caribbeanlover- Ratel
Maar op de flessen die ze bij Zeeman/Action/Wibra verkopen kan je toch ook gewoon de houdbaarheidsdatum zien?
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn vriend gebruikte vorig jaar zonnebrand van de action en verbrande als een kreeft. Daarna ging hij mijn nivea gebruiken en ging het veel beter. Hij koopt dus nooit meer zonnebrand bij de action.. hoe het zit als je nivea koopt bij de zeemam weet ik niet. Ik heb altijd zoiets van nivea is nivea.. maar misschien is dat naïef gedacht.
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Deze vraag heb je idd een paar jaar terug al gesteld overigens werd er toen inderdaad gezegd dat de factor lager was, maar er staat me bij dat dat inmiddels alweer uit de wereld geholpen is. Merkzonnebrand bij de Zeeman vandaan zou je dan dus prima kunnen gebruiken. Maar Google voor de zekerheid even op 'zonnebrand Zeeman'. Misschien dat de factor idd vermindert als de zonnebrand al open is geweest, maar dat gaat dan dus om zonnebrand die je thuis over het van vorig jaar. Die bij de Zeeman zijn doorgaans natuurlijk nooit open geweest.
Gast- Gast
Maar eigenlijk is zonnebrand open geweest als de dop open/eraf is geweest, want er zit geen beschermfolietje tussen de dop en het potje/tube. Toch?
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Summerlovin schreef:Mijn vriend gebruikte vorig jaar zonnebrand van de action en verbrande als een kreeft. Daarna ging hij mijn nivea gebruiken en ging het veel beter. Hij koopt dus nooit meer zonnebrand bij de action.. hoe het zit als je nivea koopt bij de zeemam weet ik niet. Ik heb altijd zoiets van nivea is nivea.. maar misschien is dat naïef gedacht.
Ik gebruik die van de action juist wel. (ik ben blank, sproeten, blond/koper haar en groene ogen), en ik vind hem zo fijn (ruikt lekker en smeert goed en ik verbrand juist helemaal niet)
munk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12
VeryCherry schreef:Maar op de flessen die ze bij Zeeman/Action/Wibra verkopen kan je toch ook gewoon de houdbaarheidsdatum zien?
Er staat niet zoals bij een pak melk een datum op en aangezien ik niet van alle flessen ga onthouden wanneer ik het gekocht heb weet ik natuurlijk ook niet meer hoe lang een onaangebroken of aangebroken fles er staat.
Caribbeanlover- Ratel
Lennox schreef:Deze vraag heb je idd een paar jaar terug al gesteld :)overigens werd er toen inderdaad gezegd dat de factor lager was, maar er staat me bij dat dat inmiddels alweer uit de wereld geholpen is. Merkzonnebrand bij de Zeeman vandaan zou je dan dus prima kunnen gebruiken. Maar Google voor de zekerheid even op 'zonnebrand Zeeman'. Misschien dat de factor idd vermindert als de zonnebrand al open is geweest, maar dat gaat dan dus om zonnebrand die je thuis over het van vorig jaar. Die bij de Zeeman zijn doorgaans natuurlijk nooit open geweest.
Zou best kunnen ik word dement. Als een fles dit jaar uit de fabriek is gekomen noem even januari en er staat op de fles zo dopje afgebeeld met bijv. 24 mnd, dan is die ondanks dat die opgeopend is in januari 2016 niet meer goed. Als jij een ongeopend blik erwten hebt die afgelopen dec. verlopen is, houdt dat in dat die niet goed meer is. Je zou het wel kunnen eten, maar echt een goed idee is dat niet. Zulke data staat er niet voor niks op natuurlijk.
Dat zonnebrand van Zeeman jaar in jaar uit verkocht wordt en dat het op den duur niet meer de bescherming geeft wat het belooft heb ik van ieman van hier, dus voor de duidelijkheid..........ik zei het niet.
Caribbeanlover- Ratel
Pommes schreef:Maar eigenlijk is zonnebrand open geweest als de dop open/eraf is geweest, want er zit geen beschermfolietje tussen de dop en het potje/tube. Toch?
Klopt. Er zou maar zo'n gek zijn die overal het dopje ervan open doet om te ruiken oid en dan is de bescherming al direct minder, denk aan bacterieen, lucht wat eruit en erin gaat.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:VeryCherry schreef:Maar op de flessen die ze bij Zeeman/Action/Wibra verkopen kan je toch ook gewoon de houdbaarheidsdatum zien?
Er staat niet zoals bij een pak melk een datum op en aangezien ik niet van alle flessen ga onthouden wanneer ik het gekocht heb weet ik natuurlijk ook niet meer hoe lang een onaangebroken of aangebroken fles er staat.
Op mijn werk moeten we alles coderen, ook zonnebrand, dat houdt in dat je de datum wanneer het open gegaan is, erop schrijft. Thuis doe ik dat ook met oogdruppels en neusspray, omdat die anders te lang open staan. Misschien een idee om te doen met de zonnebrand?
En op je reactie op m'n andere quote: ik heb ook nergens gezegd dat jij het zei, wel dat dat toen in het topic aangekaart werd. Maar dat was niet de hoofdboodschap in mijn post
Gast- Gast
Die Nivea flesjes van de Action en de Zeeman zijn idd flesjes die wat ouder zijn (zijn meestal ook oude verpakkingen) En het klopt wel dat de kwaliteit minder wordt. In dit geval wordt de factor minder. Dus als je een flesje koopt van factor 30 en het flesje is 2 jaar oud kan je het vergelijken met factor 20. Dus dan moet je je ook wat vaker insmeren. De structuur veranderd nauwelijks tot niet.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Lennox schreef:Caribbeanlover schreef:VeryCherry schreef:Maar op de flessen die ze bij Zeeman/Action/Wibra verkopen kan je toch ook gewoon de houdbaarheidsdatum zien?
Op mijn werk moeten we alles coderen, ook zonnebrand, dat houdt in dat je de datum wanneer het open gegaan is, erop schrijft. Thuis doe ik dat ook met oogdruppels en neusspray, omdat die anders te lang open staan. Misschien een idee om te doen met de zonnebrand?
En op je reactie op m'n andere quote: ik heb ook nergens gezegd dat jij het zei, wel dat dat toen in het topic aangekaart werd. Maar dat was niet de hoofdboodschap in mijn post
Je zegt zelf dat ik dat eerder heb gevraagd dus nou snap ik je niet meer.
Caribbeanlover- Ratel
Je hebt de vraag eerder gesteld en toen werd er door iemand anders als antwoord gegeven dat de factor lager werd, maar ik heb begrepen dat dat antwoord inmiddels achterhaald is. Zo onduidelijk was ik toch niet?
Gast- Gast
Ik heb vorig jaar een flesje van de Action gekocht prima spul hoor.
Caribbeanlover- Ratel
Vorig jaar gingen wij varen en zocht mijn moeder zonnebrand.
Nu had de alleen nog een oude fles Nivea uit de winkel van mijn oma (houdbaar tot 1999)
Toch maar op gedaan omdat we echt wat nodig hadden.
En je zag duidelijke verschil waar we wel en niet gesmeerd hadden. Het werkte nog prima.
Ik weet niet of het zo goed voor je huid is..maargoed
was nog zo'n flesje:
Nu had de alleen nog een oude fles Nivea uit de winkel van mijn oma (houdbaar tot 1999)
Toch maar op gedaan omdat we echt wat nodig hadden.
En je zag duidelijke verschil waar we wel en niet gesmeerd hadden. Het werkte nog prima.
Ik weet niet of het zo goed voor je huid is..maargoed
was nog zo'n flesje:
rianne287- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar weet wel dat die iig niet meer goed ook mocht die ongeopend zijn geweest. Trouwens ik vind het apart dat er bij die van jou een datum op staat, want het wordt altijd aangeduid dmv zo'n dopje en dan het aantal maanden.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Ik heb er niet zoveel verstand van, maar weet wel dat die iig niet meer goed ook mocht die ongeopend zijn geweest. Trouwens ik vind het apart dat er bij die van jou een datum op staat, want het wordt altijd aangeduid dmv zo'n dopje en dan het aantal maanden.
Nee hoor. Bij bijvoorbeeld huismerk van Kruidvat wordt er ook een datum op gezet. En dat dopje met het een getal dat betekend het aantal maanden dat het geopend houdbaar is.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Ik dacht dicht, net als bij een pot pindakaas ofzo. Heb hier nog wat staan van KV eigenmerk, zal een kijken.
Caribbeanlover- Ratel
Je weet noot wat de verpakkingsdatum is, dus dat lijkt me niet haalbaar. Het geeft echt de houdbaarheid aan als het eenmaal open isCaribbeanlover schreef:Ik dacht dicht, net als bij een pot pindakaas ofzo. Heb hier nog wat staan van KV eigenmerk, zal een kijken.
Gast- Gast
Ik koop het wel gewoon bij de Zeeman, ik geloof er ook niet in dat de kwaliteit dusdanig achteruit gaat dat het niet meer werkt. En ja, iemand kan het dopje wel eens open hebben gedaan om te ruiken, maar dat kan ook bij gloednieuwe dure zonnebrand zijn gebeurd.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: