Ons eerste huis - update Za 24 augustus
+39
Atelier Madame
Pineco
Isolt
Champagne
Moira
_Blush_
Floor
Taeda
Printje
Exogenesis
Catwoman79
Ella
Destino
Burn
Sterrin_
Laurientje
Sanne
Mermaid
Razz
Tsjip
Bisq
slaatje
Plien84
Shopaholic
*Lookie*
Shisha
Dennenappel
Jade
Minx
Snirp
Dazzle
Elliot
Marin
VanillaRose
Zonneschijn
Puggle
Fortissimo
Eliesje
GreenGrass
43 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Ons eerste huis - update Za 24 augustus
Inderdaad heel irritant, als het behang zo vast zit. Goed natmaken is inderdaad vaak de beste optie. Maar het blijft alsnog een tijdrovend klusje.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Het gaat hier om schuimbehang, het lijkt net linoleum op de muur. Kortom het water loopt eraf als je het erop spuit. De lijm waarmee het is geplakt is ook waterafstotend We denken er nu over om een plaat over de muur te bevestigen. Scheelt een hoop gesteek!
De badkamer gaat helemaal kaal, het hele interieur is gewoon gedateerd. Dan vanaf daar weer opnieuw opbouwen. Eerst maar alles kaal en dan leidingen verleggen!
We hebben zojuist behang voor in de slaapkamer gekocht. Gewoon simpel wit vinylbehang met een bubbeltje erin. Daarnaast hebben we wat gereedschap gehaald om te stucen. Zaterdag maar weer aan de slag!
De badkamer gaat helemaal kaal, het hele interieur is gewoon gedateerd. Dan vanaf daar weer opnieuw opbouwen. Eerst maar alles kaal en dan leidingen verleggen!
We hebben zojuist behang voor in de slaapkamer gekocht. Gewoon simpel wit vinylbehang met een bubbeltje erin. Daarnaast hebben we wat gereedschap gehaald om te stucen. Zaterdag maar weer aan de slag!
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
GreenGrass, ik vind jou zo schattig en helemaal trots praten over wat jullie allemaal aan het doen zijn. Zo leuk om steeds je updates te lezen want de lol en opwinding spat er vanaf.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Afgelopen zaterdag en zondag zijn we weer druk in de weer geweest. Uiteindelijk heeft alleen mijn moeder geholpen. Ik ben behoorlijk bekaf (klussen met warm weer ) dus ik zal even wat foto's posten.
Badkamer (zaterdag), inmiddels is hij helemaal kaal op de muren!
Doorgang keuken naar woonkamer: nu opgevuld!
Trapgat: het behang is er deels af. We hebben besloten dat we er platen overheen gaan zetten. Het is bijna geen doen om het eraf te halen.
Hal beneden: hier is het rotte behang er al af. Dit wordt wel kaal gemaakt en krijgt een fris wit nieuw behangetje! De schrootjes gaan we schuren en ook wit verven.
Kozijnen zijn geschuurd!
De kabelaansluiting en knop voor zonnescherm is aanwezig!
Inmiddels is de kast in de slaapkamer en het plafond van de slaapkamer ook al wit (nog geen foto). Ook staan er al diverse kozijnen in de grondverf. Morgenochtend eerst naar de bouwmarkt om meer spullen voor het opbouwen te halen.
Deze komende 2 weken hebben we beide vakantie om te klussen. Kortom meer voortgang en meer updates!
Dit wordt trouwens het behang in onze slaapkamer:
Badkamer (zaterdag), inmiddels is hij helemaal kaal op de muren!
Doorgang keuken naar woonkamer: nu opgevuld!
Trapgat: het behang is er deels af. We hebben besloten dat we er platen overheen gaan zetten. Het is bijna geen doen om het eraf te halen.
Hal beneden: hier is het rotte behang er al af. Dit wordt wel kaal gemaakt en krijgt een fris wit nieuw behangetje! De schrootjes gaan we schuren en ook wit verven.
Kozijnen zijn geschuurd!
De kabelaansluiting en knop voor zonnescherm is aanwezig!
Inmiddels is de kast in de slaapkamer en het plafond van de slaapkamer ook al wit (nog geen foto). Ook staan er al diverse kozijnen in de grondverf. Morgenochtend eerst naar de bouwmarkt om meer spullen voor het opbouwen te halen.
Deze komende 2 weken hebben we beide vakantie om te klussen. Kortom meer voortgang en meer updates!
Dit wordt trouwens het behang in onze slaapkamer:
GreenGrass- Kletskop
Wat een werk, wat een werk.... Als straks eerst de basis maar helemaal af is, dan komt het leuke(re) gedeelte. Succes meid!
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Door je updates word ik erg nieuwgierig naar het eindresultaat, dat zal een metamorfose zijn!
Taeda- Prater
- Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13
Even een snelle maandag/dinsdag-update. Maandag zijn we naar de bouwmarkt om meer materialen op te halen. Vervolgens heb ik het resterende raamkozijn in de woonkamer in de grondverf gezet. Mijn vriend heeft het raam in de slaapkamer alvast gelakt. Voor de rest bestond maandag uit wat van die kleine klusjes.
Dinsdagmorgen zijn we direct naar het werk van mijn vriend gereden voor een aanhanger. Dit keer met mijn auto, aangezien die van hem geen trekhaak heeft. Thuis hebben we de aanhanger volgeladen met puin uit de badkamer en gestort bij de gemeente. Gelukkig is dat in onze nieuwe gemeente gratis . Daarna ben ik verder gegaan om de keuken wat 'voor te bewerken': Een deel van het plafond is nooit geverfd (zat wat overheen), dus dat alvast een keer gelatext. In de tussentijd is mijn vriend nog een keer naar de stort gereden en heeft waterleidingbuis gehaald. Ik heb me verder nog bezig gehouden om de toog (tussen keuken en woonkamer) netjes te maken. Mijn vriend is waterleiding gaan trekken. Ook de badkamer is inmiddels kaal!
Randje plafond (keuken):
Inmiddels bijna vierkante toog (verschilfoto):
Kale badkamer:
Waterleiding trekken - het warme water voor de badkamer komt nu uit de keuken en moet vanaf de toekomstige CV-combi-ketel komen (er hangt nu alleen een verwarmingsketel).
Dinsdagmorgen zijn we direct naar het werk van mijn vriend gereden voor een aanhanger. Dit keer met mijn auto, aangezien die van hem geen trekhaak heeft. Thuis hebben we de aanhanger volgeladen met puin uit de badkamer en gestort bij de gemeente. Gelukkig is dat in onze nieuwe gemeente gratis . Daarna ben ik verder gegaan om de keuken wat 'voor te bewerken': Een deel van het plafond is nooit geverfd (zat wat overheen), dus dat alvast een keer gelatext. In de tussentijd is mijn vriend nog een keer naar de stort gereden en heeft waterleidingbuis gehaald. Ik heb me verder nog bezig gehouden om de toog (tussen keuken en woonkamer) netjes te maken. Mijn vriend is waterleiding gaan trekken. Ook de badkamer is inmiddels kaal!
Randje plafond (keuken):
Inmiddels bijna vierkante toog (verschilfoto):
Kale badkamer:
Waterleiding trekken - het warme water voor de badkamer komt nu uit de keuken en moet vanaf de toekomstige CV-combi-ketel komen (er hangt nu alleen een verwarmingsketel).
GreenGrass- Kletskop
Wauw, wat zijn jullie goed bezig! Zal niet meevallen met dit warme weer.
Succes nog!
Succes nog!
Dazzle- Fluisteraar
- Aantal berichten : 21
Punten : 17
Registratiedatum : 14-04-13
Wat een werk zeg. Leuk om de vorderingen te zien.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Dazzle schreef:Wauw, wat zijn jullie goed bezig! Zal niet meevallen met dit warme weer.
Succes nog!
Het is in het huis gelukkig redelijk koel, toch is het nog wel heel warm!
GreenGrass- Kletskop
Het is inmiddels al weer weekend en we zijn steeds meer aan het opbouwen. Af is het nog niet, maar het krijgt steeds meer vorm. Vrijdag hebben de opa en oma van mijn vriend de slaapkamer (bijna) behangen en heb ik de kozijnen daar geverfd. Vandaag (zaterdag) is het plafond in de woonkamer gewit en een kozijn geverfd. Daarnaast krijgt de badkamer steeds wat meer vorm.
Slaapkamer (verwarming moet nog op plek en moeten nog een aantal banen op). Electra is ook al gemonteerd.
Kozijn woonkamer (Ral 9010):
Kast woonkamer (deur en liggers moeten nog, verf is hier nog nat):
Gang (beneden), ongeverfd hout in de grondverf (enorm rot verven met buizen..). Alle schrootjes worden ook wit.
Badkamer (douchebak (uitgehold) en toilet). Vriend is bezig met aanleggen van waterleiding (witte buis).
Slaapkamer (verwarming moet nog op plek en moeten nog een aantal banen op). Electra is ook al gemonteerd.
Kozijn woonkamer (Ral 9010):
Kast woonkamer (deur en liggers moeten nog, verf is hier nog nat):
Gang (beneden), ongeverfd hout in de grondverf (enorm rot verven met buizen..). Alle schrootjes worden ook wit.
Badkamer (douchebak (uitgehold) en toilet). Vriend is bezig met aanleggen van waterleiding (witte buis).
GreenGrass- Kletskop
Wat leuk! Wij zijn ook op zoek naar een huisje (eventueel om wat te verbouwen).
Jullie doen dus eigenlijk alles zelf, van elektriciteit tot waterleidingen en vewarming enzo?
Als ik het bij jou lees, lijkt het allemaal zo "makkelijk", maar wij zijn niet zo handig vrees ik...
Jullie doen dus eigenlijk alles zelf, van elektriciteit tot waterleidingen en vewarming enzo?
Als ik het bij jou lees, lijkt het allemaal zo "makkelijk", maar wij zijn niet zo handig vrees ik...
_Blush_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 263
_Blush_ schreef:Jullie doen dus eigenlijk alles zelf, van elektriciteit tot waterleidingen en vewarming enzo?
Tot nu toe hebben we nog niemand ingehuurd. Mijn vriend heeft een opleiding binnen installatietechniek (water en electra) gedaan, maar werkt als werkvoorbereider op kantoor. Hij weet van heel veel dingen wel hoe het moet, maar nu kan hij het in de praktijk brengen. Daarbij staat er ook veel op internet hoe je bepaalde dingen moet aanpakken. Mijn vriend zit ook al jaren op een klusforum, dus heel veel problemen / klusjes / oplossingen heeft hij al wel eens gezien.
We hebben zelf ook relatief veel gereedschap, waardoor het meeste ook prima zelf mogelijk is. Daarnaast hebben we wat ervaren familieleden mbt verhuizen . Tot nu toe hebben geholpen:
- zijn moeder & vriend (schuren en verven)
- zijn opa & oma (behangen)
- zijn oom & tante (tuin en verven)
- mijn moeder (schuren, verven, tuin)
Mijn zusje en zijn nicht komen komende week nog een handje helpen.
Mogelijk laten we de badkamer wel tegelen, aangezien we dit wel netjes willen hebben.
GreenGrass- Kletskop
Inmiddels zijn we weer een aantal dagen verder en klussen we rustig door. De badkamer krijgt steeds wat meer vorm en ik ben veelal aan het verven.
Vanmorgen heb ik de slaapkamer deur geverfd en van de week had ik de plinten al gedaan. Alleen de kastdeur moet nu nog en een vloer erin. Vanavond gaan we kijken voor rolgordijnen!
Badkamer (hangend toilet, wastafel, douchebak):
Vanmorgen heb ik de deurkozijnen van de kast in de woonkamer gelakt. Eerder had ik de binnenkant van de kast al netjes gemaakt. Ook hier moeten de deuren zelf nog.
We zijn enthousiast aan het witten: de hele keuken is nu één keer gewit. Het is niet overal dekkend, dus het moet nog een keer. Het randje bij het plafond heeft wat waterschade oid. Daarvoor hebben we zojuist isoleer gehaald, zodat het niet door de latex meer heen zal komen. Ook de lange wand in de woonkamer is voor de eerste keer wit!
Ik ga morgen weer verder met latexen . Het wordt steeds mooier!
Zometeen nog naar de bouwmarkt voor wat dingen, onder andere rolgordijnen voor de slaapkamer. Van het weekend willen we een douchecabine halen. Diegene die we graag willen is toevallig met korting te krijgen in één van de bouwmarkten . De douchebak hadden we ook al met een mooie kortingsbon. Lang leve al die kortingsacties in de zomer!
Vanmorgen heb ik de slaapkamer deur geverfd en van de week had ik de plinten al gedaan. Alleen de kastdeur moet nu nog en een vloer erin. Vanavond gaan we kijken voor rolgordijnen!
Badkamer (hangend toilet, wastafel, douchebak):
Vanmorgen heb ik de deurkozijnen van de kast in de woonkamer gelakt. Eerder had ik de binnenkant van de kast al netjes gemaakt. Ook hier moeten de deuren zelf nog.
We zijn enthousiast aan het witten: de hele keuken is nu één keer gewit. Het is niet overal dekkend, dus het moet nog een keer. Het randje bij het plafond heeft wat waterschade oid. Daarvoor hebben we zojuist isoleer gehaald, zodat het niet door de latex meer heen zal komen. Ook de lange wand in de woonkamer is voor de eerste keer wit!
Ik ga morgen weer verder met latexen . Het wordt steeds mooier!
Zometeen nog naar de bouwmarkt voor wat dingen, onder andere rolgordijnen voor de slaapkamer. Van het weekend willen we een douchecabine halen. Diegene die we graag willen is toevallig met korting te krijgen in één van de bouwmarkten . De douchebak hadden we ook al met een mooie kortingsbon. Lang leve al die kortingsacties in de zomer!
GreenGrass- Kletskop
Leuk weer, GG! Houden jullie ht een beetje uit in deze hitte? Niet het beste klusweer lijkt me.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Sanne schreef:Leuk weer, GG! Houden jullie ht een beetje uit in deze hitte? Niet het beste klusweer lijkt me.
Het is buiten erg warm ja, beneden blijft het gelukkig wel relatief koel. Zolang we de deuren dichthouden is het wel aardig uit te houden.
Ik ben nu alle foto's aan het organiseren. Ik heb een aantal foto's vanuit eenzelfde hoek genomen. Het is wel leuk om te zien hoe alles stap voor stap gaat en netjes wordt!
GreenGrass- Kletskop
Voortgang keuken/woonkamer doorgang:
- deurkozijn,
- zonder deurkozijn,
- bijwerken doorgang,
- verder bijwerken,
- glasvezel (eerste keer geverfd)
Voortgang badkamer:
- oude badkamer
- badkamer zonder tegels
- nieuwe leidingen & inbouwframe toilet
- ombouw rondom inbouwframe (foto 4 en 5)
- deurkozijn,
- zonder deurkozijn,
- bijwerken doorgang,
- verder bijwerken,
- glasvezel (eerste keer geverfd)
Voortgang badkamer:
- oude badkamer
- badkamer zonder tegels
- nieuwe leidingen & inbouwframe toilet
- ombouw rondom inbouwframe (foto 4 en 5)
GreenGrass- Kletskop
Leuk steeds die updates, en het gaat lekker vooruit zeg! Wel warm nu lijkt me, om te klussen.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Wordt mooi green grass! Ik ben benieuwd naar de volgende foto's
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Het weekend is al weer om en daarbij ook mijn laatste vakantiedag. Inmiddels krijgt alles nu redelijk vorm, maar er moet nog wel behoorlijk wat gedaan worden.
Dit weekend is de hele woonkamer voor het eerst gewit, de naadjes van het plafond gedaan en de keuken voor de tweede keer gewit. Ook de plinten zijn al geverfd.
Witte doorgang keuken/woonkamer. Op dat pinnetje bij het plafond wordt de radiatorleiding bevestigd. Het stopcontact lijkt nu alleen zo geel...
Witte woonkamer, de deuren moeten nog worden gedaan. In de hoeken missen ook stukjes plint, deze moeten nog worden opgevuld.
Badkamer: al 2 muren zijn nu egaal! Nog 1/3 van badkamer te gaan. Gaten in de vloer zijn nu ook bijna allemaal gevuld.
Kast slaapkamer --> plank is ook inmiddels aanwezig.
Rolgordijnen die op slaapkamer komen:
Mijn vriend gaat deze week verder met het egaliseren van de wanden in de badkamer, zodat er een tegelzetter kan komen. Ook wil hij de cv-ketel gaan ophangen deze week en de radiatoren in de woonkamer. Ik ga deze week weer aan het werk...
Dit weekend is de hele woonkamer voor het eerst gewit, de naadjes van het plafond gedaan en de keuken voor de tweede keer gewit. Ook de plinten zijn al geverfd.
Witte doorgang keuken/woonkamer. Op dat pinnetje bij het plafond wordt de radiatorleiding bevestigd. Het stopcontact lijkt nu alleen zo geel...
Witte woonkamer, de deuren moeten nog worden gedaan. In de hoeken missen ook stukjes plint, deze moeten nog worden opgevuld.
Badkamer: al 2 muren zijn nu egaal! Nog 1/3 van badkamer te gaan. Gaten in de vloer zijn nu ook bijna allemaal gevuld.
Kast slaapkamer --> plank is ook inmiddels aanwezig.
Rolgordijnen die op slaapkamer komen:
Mijn vriend gaat deze week verder met het egaliseren van de wanden in de badkamer, zodat er een tegelzetter kan komen. Ook wil hij de cv-ketel gaan ophangen deze week en de radiatoren in de woonkamer. Ik ga deze week weer aan het werk...
GreenGrass- Kletskop
Wat een werk zeg! Wel knap dat jullie het allemaal zelf doen. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat, word erg mooi denk ik.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Jeetje, wat een werk! Maar dan heb je wel een eindresultaat die helemaal naar jullie zin/smaak is. Leuk die updates zo .
Moira- Fluisteraar
- Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13
Wat een werk hebben jullie al verricht! Knap hoor! En dat met deze temperaturen .
Ga zo door!!
Ga zo door!!
Champagne- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10
De hele badkamer is inmiddels bijna gestuct! En er zijn nieuwe radiatoren voor de woonkamer besteld
GreenGrass- Kletskop
Jullie zijn erg goed bezig. Het is ook erg leuk om alle updates te volgen. Ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Isolt- Fluisteraar
- Aantal berichten : 110
Punten : 114
Registratiedatum : 14-06-13
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Bod op huis uitbrengen (update)
» eerste eigen huis
» Eerste huis kopen
» Ons eerste huis gekocht!!! Dit weekend verhuisd :)
» Even m'n nieuwe huis showen! UPDATE Pag.5
» eerste eigen huis
» Eerste huis kopen
» Ons eerste huis gekocht!!! Dit weekend verhuisd :)
» Even m'n nieuwe huis showen! UPDATE Pag.5
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: