Bod op huis uitbrengen (update)
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bod op huis uitbrengen (update)
Man en ik hebben onlangs een huis bezichtigd waarin we interesse hebben, en dus een bod op zouden willen uitbrengen.
Aangezien dit ons eerste koophuis gaat worden, en ook het eerste huis waar we op gaan bieden vroeg ik me een aantal dingen af.
Ik weet dat als je een bod uitbrengt je meteen je ontbindende voorwaarden moet noemen, maar noem je zaken als overdrachtsdatum ook al daarin? En m.b.t. zaken die ter overname zijn, neem je dat mee in je bod op het huis of moet je daar apart over onderhandelen? Wat is daarin gebruikelijk?
Aangezien dit ons eerste koophuis gaat worden, en ook het eerste huis waar we op gaan bieden vroeg ik me een aantal dingen af.
Ik weet dat als je een bod uitbrengt je meteen je ontbindende voorwaarden moet noemen, maar noem je zaken als overdrachtsdatum ook al daarin? En m.b.t. zaken die ter overname zijn, neem je dat mee in je bod op het huis of moet je daar apart over onderhandelen? Wat is daarin gebruikelijk?
Laatst aangepast door mezzoforte op wo 2 jan 2013 - 6:32; in totaal 2 keer bewerkt
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Re: Bod op huis uitbrengen (update)
Wij hebben schriftelijk (via mail) een bod gedaan en daar stond inderdaad naast de ontbindende voorwaarden ook de overdrachtsdatum, datum voor bankgarantie e.d. in. Deze link vond ik wel handig:
http://www.eerste-koophuis.nl/bod-op-een-huis/item6
Wij hadden geen roerende zaken die we wilden overnemen, maar die zou ik alleen eventueel noemen in het bod als je daar de koop van het huis van wil laten afhangen.
Wij hadden geen roerende zaken die we wilden overnemen, maar die zou ik alleen eventueel noemen in het bod als je daar de koop van het huis van wil laten afhangen.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Lonely Goatherd schreef:Wij hebben schriftelijk (via mail) een bod gedaan en daar stond inderdaad naast de ontbindende voorwaarden ook de overdrachtsdatum, datum voor bankgarantie e.d. in. Deze link vond ik wel handig:
Thanks voor je reactie. Het enige wat ter overname zou zijn is gordijnen en het zou meer makkelijk zijn als dat achterblijft dan dat de koop er vanaf zou hangen. Zou alleen i.v.m. verhuizing vlak voor bevalling dan wat geregel schelen
mezzoforte- Prater
Dan zou ik het er in eerste instantie niet inzetten. Zie nu dat je zwanger bent, dan is overdrachtsdatum natuurlijk des te belangrijker! Spannend, succes!
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Heb de mail opgesteld, die gaat zo richting makelaar dus ben benieuwd wat de reactie daarop gaat zijn
mezzoforte- Prater
Update: Had 150K geboden, vraagprijs was 162K, tegenbod is 160K. Makelaar kwam met een beetje geblabla dat ze recent gezakt waren in vraagprijs van 175K naar 162K en dat er niet echt speelruimte meer was. Tegelijkertijd willen ze binnen paar uur na ons bod al met paar duizend euro zakken in vraagprijs. Dus moet nog even nadenken wat onze reactie hierop gaat worden.
mezzoforte- Prater
152k zou ik doen.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Soortgelijke onderwerpen
» Morgen "Het huis" bezichtiging, gelijk een bod uitbrengen?
» Even m'n nieuwe huis showen! UPDATE Pag.5
» Nieuw huis! (foto's) UPDATE 26-08 (pag 2)
» Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!
» Verschil tussen ouderlijk huis en huidig huis
» Even m'n nieuwe huis showen! UPDATE Pag.5
» Nieuw huis! (foto's) UPDATE 26-08 (pag 2)
» Huis verkopen met flinke restschuld (NHG?) Update!
» Verschil tussen ouderlijk huis en huidig huis
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: