Voor een kindje in 2013!
+50
Eppie
Victoria-
Elvie_
Novalee
Filoria
Lousanne
Amber-
Minx
Susanne84
peach
Mees
Razz
Fearie
Annie24
M@niek
slaatje
Arwyn
Eep
Poeke
Rebecca
MaiMai
SoGood
Pitufo
Snoes
Suus
Steep
Nijntje
Raven
liesje
Takkie
SDL
Aagje!
CCC
Burn
Linnie1985
Happydobby
Lejow
Jasmine
Ilovethe90s
Punto
Stokstaartje
Aimee
Parel
Exogenesis
mzcharlotte
Rituals_
me1987
ShallY
Sent
Taeda
54 plaatsers
Pagina 13 van 20
Pagina 13 van 20 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 16 ... 20
Re: Voor een kindje in 2013!
Nou is het niet zo dat het met korter niet kan. Er zijn denk ik ook genoeg vrouwen die met een lf van 10/11 wel goed zwanger worden. Ideaal is alleen een lf van 12 of langer.
Maar goed dat je gemaild hebt, zou mooi zijn als je er iets voor kan krijgen.
Maar goed dat je gemaild hebt, zou mooi zijn als je er iets voor kan krijgen.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10
SoGood schreef:Dankjewel. We denken ongeveer te weten wat het probleem is, dat moet eerst opgelost worden en dan komt het vanzelf hopelijk wel goed. Ik wil dat m'n lijf uit zichzelf er klaar voor is en niet dat ik weer meer hormonen moet slikken enzo. Ik heb 11 jaar aan de pil gezeten, nu even zonder. Mocht ik eind van dit jaar nog geen menstruatie hebben, dan kies ik/wij daar waarschijnlijk wel voor.Aimee schreef:SoGood: wat knap dat je zoveel geduld hebt! Ik had die medicatie denk ik wel aangenomen...
Voel me nu juist heel erg opgelucht en rustig. Zelfde geldt voor mijn vriend.
Hopelijk lost je lichaam het dan zelf op, als de oorzaak opgelost is Fijn dat jullie nu iig weer wat rust hebben gevonden!
Amber: Wat fijn dat je meteen aan de medicatie mag beginnen! September komt nu ook alweer dicht bij...
Takkie: Spannend!!! Hopelijk snel een duidelijkere test.
Teada en ilovetje90's:
Ik heb vandaag met een vriendin even gekletst over het zwanger worden. Soms toch wel fijn als je je onzekerheden een beetje kan delen Gister gingen we barbecueën bij mijn schoonouders en regelmatig de vraag gehad of het toch niet al zo ver was... Was best even pijnlijk, omdat ik me er deze maand al best rot over voelde en het gewoon allemaal wat langer duurt dan bij Luuk en ik even geen idee heb van mijn cyclus. Gelukkig begreep mijn vriendin het goed, en heeft ze gewoon even naar me geluisterd. Dus nu weer vol goeie moed de volgende ronde in.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Sogood: knap van je hoor dat je het aan wilt kijken. Om welke medicatie zou het gaan?
Aimee: fijn hé als je je verhaal kwijt kan. Ik kan dat goed bij mn zus en een vriendin die ook in de mmm zitten. Aan mijn andere zus kan ik ook mijn verhaal wel kwijt maar ze is zelf heel makkelijk zwanger geraakt en heeft er inmiddels 2 dus dat is toch voor haar een ver van haar bed show.
Vandaag even een rot dag gehad. Vanmorgen kwamen mijn broer en zijn vriendin op visite om te vertellen dat ze zwanger is. Het was niet helemaal de bedoeling (zijn nog geen half jaar samen), en zo zei hij het ook. Dat schoot bij mij even in het verkeerde keelgat. Hallo, je bent oud en wijs genoeg en weet dat je zwanger kan worden als je het niet veilig doet. Een stelletje sukkels zijn het. Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.
En ja, na dat nieuws, toen ze weg waren moest ik toch ff janken. Bij ons is het zo gewenst en lukt het niet. Af en toe ben ik zo bang dat het niet gaat lukken..
Aimee: fijn hé als je je verhaal kwijt kan. Ik kan dat goed bij mn zus en een vriendin die ook in de mmm zitten. Aan mijn andere zus kan ik ook mijn verhaal wel kwijt maar ze is zelf heel makkelijk zwanger geraakt en heeft er inmiddels 2 dus dat is toch voor haar een ver van haar bed show.
Vandaag even een rot dag gehad. Vanmorgen kwamen mijn broer en zijn vriendin op visite om te vertellen dat ze zwanger is. Het was niet helemaal de bedoeling (zijn nog geen half jaar samen), en zo zei hij het ook. Dat schoot bij mij even in het verkeerde keelgat. Hallo, je bent oud en wijs genoeg en weet dat je zwanger kan worden als je het niet veilig doet. Een stelletje sukkels zijn het. Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.
En ja, na dat nieuws, toen ze weg waren moest ik toch ff janken. Bij ons is het zo gewenst en lukt het niet. Af en toe ben ik zo bang dat het niet gaat lukken..
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Takkie schreef:SoGood, fijn dat alles in orde is. Heb je een goed gevoel overgehouden aan de afspraak? Wat voor medicijnen wilde de gyn je geven? En hoe lang ben je nu niet ongesteld geweest? Ik hoop voor je dat het nu snel gebeurt!
Susanne, heftig traject hoor, waarin jullie nu zitten! Worden jullie er goed in begeleid? Ik kan me voorstellen dat het vooral voor je man moeilijk is.
Ik heb vanmorgen weer getest en zag een heeeeeeeeeeeel licht streepje. Mijn man en beste vriendin zagen hem ook, maar ik twijfel nu of het wel echt een streep was of misschien een indroogstreepje. Na het weekend nog maar weer testen dan.
Ja wel heftig inderdaad, maar inmiddels beetje gewend.
Mijn vriend kan er eigenlijk wel heel goed mee om gaan, hij geeft me wel het gevoel dat hij er volledig achter staat en dat is fijn :-) Vanuit het ziekenhuis zijn er psychologen e.d. als je daar behoefte aan hebt, dus als je begeleiding wil is die er wel. Hebben wij alleen nog geen gebruik van gemaakt. De verpleegsters in het ziekenhuis zelf zijn wel super lief allemaal, dat helpt ook een stuk :-)
Voor jou spannend zeg! Streep is streep op zich toch?? Ik duim voor je!!
Susanne84- Fluisteraar
- Aantal berichten : 93
Punten : 97
Registratiedatum : 25-02-11
Aimee schreef:SoGood: wat knap dat je zoveel geduld hebt! Ik had die medicatie denk ik wel aangenomen...
Susanne: Volgens internet heeft een eitje toch wel echt 10 dagen nodig om goed in te nestelen. Je vind ook wel verhalen bij wie het zwanger worden wel zonder hulp lukt met een luteale fase van minder dan 10 dagen, maar het kan wel echt een stuk moeilijker gaan. Als jullie toch al in de medische molen zitten zou ik het gewoon eens voorleggen aan de gyn, kijken wat hij er van vindt.
10 dagen lees ik inderdaad ook overal! Nou ben benieuwd wat het ziekenhuis zegt.
Ik heb geen ' eigen' gyn, omdat donorbehandeling door de verpleegkundigen wordt gedaan. Maar goed, kan in ieder geval de vraag eens stellen en kijken of ze daar direct iets mee doen of niet.
Susanne84- Fluisteraar
Helaas negatief getest vanmorgen. Laat me dan maar gewoon ongesteld worden
Takkie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12
Takkie schreef:Helaas negatief getest vanmorgen. Laat me dan maar gewoon ongesteld worden
he bah wat balen!!!
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Takkie:
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Hallo meiden,
Helemaal in het begin van dit topic heb ik meegekletst, ons plan was vorig jaar om zwanger te proberen te worden in 2013. Echter begin van dit jaar hebben we al besloten het uit te stellen tot na oktober dit jaar, omdat we in oktober een grote lange reis gaan maken. Echter nu gaan we trouwen in mei 2014, en aangezien ik liever niet zwanger wil zijn op mijn bruiloft, hebben we het 'voor een kindje gaan' uitgesteld tot na de bruiloft in mei 2014. Afgezien van het feit dat ik al best wel een tijdje gigantische babykriebels heb, vind ik het op dit moment geen probleem om mijn kinderwens wat uit te stellen. Dit ook mede gezien het feit dat mensen in onze omgeving kinderen beginnen te krijgen en wij hier naast de leuke kant ook de 'nadelen' van zien (minder flexibel, minder tijd met z'n tweeën, slaaptekort, niet meer zomaar op reis kunnen etc).
Succes met het zwanger worden allemaal. Ik zal gaan meekletsen in het zwanger worden in 2014 topic, ik hoop geen van jullie daar te zien!
Helemaal in het begin van dit topic heb ik meegekletst, ons plan was vorig jaar om zwanger te proberen te worden in 2013. Echter begin van dit jaar hebben we al besloten het uit te stellen tot na oktober dit jaar, omdat we in oktober een grote lange reis gaan maken. Echter nu gaan we trouwen in mei 2014, en aangezien ik liever niet zwanger wil zijn op mijn bruiloft, hebben we het 'voor een kindje gaan' uitgesteld tot na de bruiloft in mei 2014. Afgezien van het feit dat ik al best wel een tijdje gigantische babykriebels heb, vind ik het op dit moment geen probleem om mijn kinderwens wat uit te stellen. Dit ook mede gezien het feit dat mensen in onze omgeving kinderen beginnen te krijgen en wij hier naast de leuke kant ook de 'nadelen' van zien (minder flexibel, minder tijd met z'n tweeën, slaaptekort, niet meer zomaar op reis kunnen etc).
Succes met het zwanger worden allemaal. Ik zal gaan meekletsen in het zwanger worden in 2014 topic, ik hoop geen van jullie daar te zien!
Lousanne- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12
Balen takkie! Hoop dan dat je snel ongesteld word en verder kan met de volgende ronde
Ik heb al een aantal dagen last van krampen en gevoelige borsten. Heb dit wel vaker gehad dus kan niks anders dan afwachten. Zaterdag zou ik ongesteld moeten worden. Stiekem al getest maar hartstikke negatief. Is ook veel te vroeg natuurlijk.
Ik heb al een aantal dagen last van krampen en gevoelige borsten. Heb dit wel vaker gehad dus kan niks anders dan afwachten. Zaterdag zou ik ongesteld moeten worden. Stiekem al getest maar hartstikke negatief. Is ook veel te vroeg natuurlijk.
Punto- Fluisteraar
- Aantal berichten : 80
Punten : 80
Registratiedatum : 16-02-12
Takkie, balen meid
Ik ben ook ongesteld geworden zojuist, was weer een cyclus van bijna 40 dagen.
Punto, spannend! Ik duim voor je.
Lousanne, succes met alle spannende dingen dit jaar en volgend jaar!
Ik ben ook ongesteld geworden zojuist, was weer een cyclus van bijna 40 dagen.
Punto, spannend! Ik duim voor je.
Lousanne, succes met alle spannende dingen dit jaar en volgend jaar!
Pitufo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 483
Registratiedatum : 06-02-13
Wat ontzettend balen takkie!! :-(
Ik heb reactie van zkh. Ze maken zich nog geen zorgen. Pas als lf korter dan 7 dagen is gaan ze verder kijken.
Aan de ene kant wel fijn, misschien zit het dan toch gewoon wel goed bij mij en hoe minder medicijnen etc hoe beter. Maar aan de andere kant.. waarom lees ik dan echt overal 10 dagen?
Ik wacht het nog maar even een paar pogingen af dan.. ;-)
Susanne84- Fluisteraar
Ik heb nu een cyclus van 40 dagen. Wanneer moet ik me 'zorgen' gaan maken? Ik begrijp wel dat dit pas de eerste ronde was en dat mijn lichaam het nu echt zelf moet doen nu ik de pil niet meer gebruik, maar hoe langer mijn menstruatie uitblijft, hoe vervelender ik me voel. Sorry voor mijn egoberichtje, ik ben even aan het dippen
Takkie- Fluisteraar
He takkie balen meid! Ik snap wel dat je aan het dippen bent hoor, helemaal niet erg.
Ik heb zelf een schommelde menstruatie gehad, langste was 46 dagen. Ik ben na een paar maanden naar de HA geweest omdat ik het gevoel had dat er iets niet klopte. Ik hoopte door hem gerust gesteld te worden, maar in plaats daarvan heeft hij me doorgestuurd naar de gyn. Daar bleek dat ik geen goede eisprong meer had. Ik ben dus heel vroeg naar de HA gegaan, en daar ben ik achteraf blij om.
Ik zou het nog even aankijken, juist omdat dit dus de eerste ronde was. Misschien is de tweede ronde wel gewoon rond de 30 dagen en voel je je ook niet zo lang ellendig.
Ik heb zelf een schommelde menstruatie gehad, langste was 46 dagen. Ik ben na een paar maanden naar de HA geweest omdat ik het gevoel had dat er iets niet klopte. Ik hoopte door hem gerust gesteld te worden, maar in plaats daarvan heeft hij me doorgestuurd naar de gyn. Daar bleek dat ik geen goede eisprong meer had. Ik ben dus heel vroeg naar de HA gegaan, en daar ben ik achteraf blij om.
Ik zou het nog even aankijken, juist omdat dit dus de eerste ronde was. Misschien is de tweede ronde wel gewoon rond de 30 dagen en voel je je ook niet zo lang ellendig.
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Takkie, hoe lang is je cyclus al zo?
Mijn cyclus ging als volgt na het stoppen met de pil in nov. 2011: 79 -67 -62 - 52 - 56 - 44 - 43 -45 - plots zwanger!
Ik dacht dat ik misschien niet/verminderd vruchtbaar was, maar dat hoeft dus niet zo te zijn!
Oh ja, en achteraf blijkt bij mij, in de periode dat ik zwanger ben geraakt, op dag 27 de eisprong te zijn geweest. Bizar laat dus, maar dat was elke keer zo. Maar kennelijk zijn de eitjes dan tóch goed, ondanks alle deprimerende verhalen die ik hier en overal hoorde.
Mijn cyclus ging als volgt na het stoppen met de pil in nov. 2011: 79 -67 -62 - 52 - 56 - 44 - 43 -45 - plots zwanger!
Ik dacht dat ik misschien niet/verminderd vruchtbaar was, maar dat hoeft dus niet zo te zijn!
Oh ja, en achteraf blijkt bij mij, in de periode dat ik zwanger ben geraakt, op dag 27 de eisprong te zijn geweest. Bizar laat dus, maar dat was elke keer zo. Maar kennelijk zijn de eitjes dan tóch goed, ondanks alle deprimerende verhalen die ik hier en overal hoorde.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Exogenesis schreef:Takkie, hoe lang is je cyclus al zo?
Dit is de eerste 'echte' cyclus na het stoppen met de pil. De vorige keer dat ik met de pil stopte had ik gelijk een regelmatige cyclus van 29 dagen. Vandaar dat ik nu wat onzeker ben en me direct afvraag of het wel goed gaat. Het wijkt nogal van het verwachtingspatroon af, zeg maar. Na jouw berichtje voel ik me wel wat beter, hoewel een cyclus van 79 dagen wel echt onwijs lang is Bedankt voor je berichtje in ieder geval, ik wacht het maar gewoon af. Meer kan ik toch niet doen.
Takkie- Fluisteraar
Takkie, vorige keer dat ik stopte met de pil had ik ook direct een cyclus van 29 dagen en was ik in ronde 1 zwanger. Nu helaas ook niet hetzelfde... Hopelijk komende cyclus voor jou meer geluk!
Aimee- Ratel
Balen Takkie! Iedereen hoopt er natuurlijk stiekem op dat het meteen de 1e keer raak is dus dat dipje kennen we denk ik allemaal wel
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Takkie schreef:Exogenesis schreef:Takkie, hoe lang is je cyclus al zo?
Dit is de eerste 'echte' cyclus na het stoppen met de pil. De vorige keer dat ik met de pil stopte had ik gelijk een regelmatige cyclus van 29 dagen. Vandaar dat ik nu wat onzeker ben en me direct afvraag of het wel goed gaat. Het wijkt nogal van het verwachtingspatroon af, zeg maar. Na jouw berichtje voel ik me wel wat beter, hoewel een cyclus van 79 dagen wel echt onwijs lang is Bedankt voor je berichtje in ieder geval, ik wacht het maar gewoon af. Meer kan ik toch niet doen.
Ik snap je onzekerheid, helemaal omdat het zo anders is dan de eerste keer. Maar ik denk dat je je nog geen zorgen moet maken. Je cyclus heeft even nodig om te stabiliseren en de kans is natuurlijk echt heel klein dat het meteen de eerste ronde raak is.
Dat gezegd hebbende, moet ik toegeven dat ik zelf binnenkort eens naar de huisarts ga. Ik moet er toch heen om een wrat te laten aanstippen en dan wil ik het gewoon eens aankaarten dat mijn cyclus zo onregelmatig is en ook aan de lange kant. Ben benieuwd of ze daar wat mee kan/doet.
Pitufo- Fluisteraar
Oh, Takkie, dan is er inderdaad totaal geen reden tot ongerustheid. Ik zou er niet te veel mee bezig zijn, dan komt het misschien vanzelf.
Pitufo, ik ben jaloers op jouw cyclus. Dat is voor mij kort. Toen ik het aankaartte bij de huisarts (ik ging toen heen voor bulten in m'n borsten, toen bleek ik dus zwanger te zijn), ging ze er nauwelijks op in en gaf ze aan dat ik vast en zeker een eisprong had. Als ik me echt zorgen ging maken, wilde ze wel verder onderzoek doen, maar dat was bij mij niet zo aan de orde.
Pitufo, ik ben jaloers op jouw cyclus. Dat is voor mij kort. Toen ik het aankaartte bij de huisarts (ik ging toen heen voor bulten in m'n borsten, toen bleek ik dus zwanger te zijn), ging ze er nauwelijks op in en gaf ze aan dat ik vast en zeker een eisprong had. Als ik me echt zorgen ging maken, wilde ze wel verder onderzoek doen, maar dat was bij mij niet zo aan de orde.
Exogenesis- Kletskop
Exogenesis schreef:Pitufo, ik ben jaloers op jouw cyclus. Dat is voor mij kort. Toen ik het aankaartte bij de huisarts (ik ging toen heen voor bulten in m'n borsten, toen bleek ik dus zwanger te zijn), ging ze er nauwelijks op in en gaf ze aan dat ik vast en zeker een eisprong had. Als ik me echt zorgen ging maken, wilde ze wel verder onderzoek doen, maar dat was bij mij niet zo aan de orde.
Ja dat snap ik, hij is ook een stuk korter dan de jouwe, maar 36 dagen vind ik toch nog best lang vergeleken met een normale cyclus van 28 dagen. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet zo heel veel van de huisarts, aangezien we pas in ronde 7 zitten, maar ik wil het gewoon even aankaarten aangezien ik er toch moet zijn zodat ze ervan op de hoogte is. Misschien dat ze dan als ik na een jaar kom (mocht dat nodig zijn) sneller actie onderneemt dan wanneer ik het er dan voor het eerst over heb. En verder is het een Belgische huisarts (ik woon in België). Ik weet niet of ze er daar misschien anders mee omgaan dan in Nederland.
Pitufo- Fluisteraar
Pitufo schreef:Exogenesis schreef:Pitufo, ik ben jaloers op jouw cyclus. Dat is voor mij kort. Toen ik het aankaartte bij de huisarts (ik ging toen heen voor bulten in m'n borsten, toen bleek ik dus zwanger te zijn), ging ze er nauwelijks op in en gaf ze aan dat ik vast en zeker een eisprong had. Als ik me echt zorgen ging maken, wilde ze wel verder onderzoek doen, maar dat was bij mij niet zo aan de orde.
Ja dat snap ik, hij is ook een stuk korter dan de jouwe, maar 36 dagen vind ik toch nog best lang vergeleken met een normale cyclus van 28 dagen. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet zo heel veel van de huisarts, aangezien we pas in ronde 7 zitten, maar ik wil het gewoon even aankaarten aangezien ik er toch moet zijn zodat ze ervan op de hoogte is. Misschien dat ze dan als ik na een jaar kom (mocht dat nodig zijn) sneller actie onderneemt dan wanneer ik het er dan voor het eerst over heb. En verder is het een Belgische huisarts (ik woon in België). Ik weet niet of ze er daar misschien anders mee omgaan dan in Nederland.
Begrijp ik. Ik wil jouw gevoel ook niet wegzetten ofzo, want jouw cyclus is inderdaad langer dan de standaard. Ik geef je groot gelijk dat je het gaat aankaarten. Wie weet kunnen ze je direct al helpen.
Exogenesis- Kletskop
28 is gemiddeld, normaal is minimaal 24 en maximaal 35 dagen. 35 dagen is dus maar heeel ietsjes aan de lange / abnormale kant. (Net zoals dat kinderen gemiddeld 3600 gram wegen bij de geboorte, maar 3800 gram niet meteen abnormaal is).
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Kan me ook voorstellen dat je al vanaf dag 25 in spanning zit of je menstruatie gaat komen, aangezien je ook zulke korte cyclussen hebt gehad. Lijkt me heel vervelend om daar 10 dagen over te stressen.
Ik voel me de afgelopen dagen een beetje blehhh wat betreft het zwanger worden. Ik wil er echt niet obsessief mee bezig zijn, maar ik wil gewoon een kindje (net als iedereen hier, en iedereen die al veel langer bezig is dan ik...). ALs ik dan naar mijn zoontje kijk, dan weet ik dat ik dankbaar moet zijn voor wat ik al heb, en dat dat kindje er echt wel komt als de tijd daar is, maar geduld is niet echt mijn ding. En ondertussen kan je niets anders doen dan wachten, dus dat doen we dan maar gewoon!
Ik voel me de afgelopen dagen een beetje blehhh wat betreft het zwanger worden. Ik wil er echt niet obsessief mee bezig zijn, maar ik wil gewoon een kindje (net als iedereen hier, en iedereen die al veel langer bezig is dan ik...). ALs ik dan naar mijn zoontje kijk, dan weet ik dat ik dankbaar moet zijn voor wat ik al heb, en dat dat kindje er echt wel komt als de tijd daar is, maar geduld is niet echt mijn ding. En ondertussen kan je niets anders doen dan wachten, dus dat doen we dan maar gewoon!
Aimee- Ratel
Ik had ook cycli van rond de 36 dagen, dat is echt geen probleem bij het zwanger worden. Ik snap dat het je ongerust maakt en elke dag extra afwachten als je zwanger wilt worden is er één te veel. Maar ik denk eerlijk gezegd dat de huisarts er niks mee doet.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 13 van 20 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 16 ... 20
Soortgelijke onderwerpen
» Voor een kindje in 2013!
» In 2013 voor een kindje..
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
» In 2013 voor een kindje..
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
Pagina 13 van 20
Permissies van dit forum: