Voor een kindje in 2013!
+50
Eppie
Victoria-
Elvie_
Novalee
Filoria
Lousanne
Amber-
Minx
Susanne84
peach
Mees
Razz
Fearie
Annie24
M@niek
slaatje
Arwyn
Eep
Poeke
Rebecca
MaiMai
SoGood
Pitufo
Snoes
Suus
Steep
Nijntje
Raven
liesje
Takkie
SDL
Aagje!
CCC
Burn
Linnie1985
Happydobby
Lejow
Jasmine
Ilovethe90s
Punto
Stokstaartje
Aimee
Parel
Exogenesis
mzcharlotte
Rituals_
me1987
ShallY
Sent
Taeda
54 plaatsers
Pagina 12 van 20
Pagina 12 van 20 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20
Re: Voor een kindje in 2013!
@ shally, wat balen. Misschien inderdaag goed om eerst even samen op vakantie te gaan.
@ aimee, wat balen. Inderdaad een te korte lf. Had je nou al eerder een keer het idee gehad dat je lf te kort was?
@ takkie, spannend!
@ aimee, wat balen. Inderdaad een te korte lf. Had je nou al eerder een keer het idee gehad dat je lf te kort was?
@ takkie, spannend!
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10
Ah ik hoopte al dat jij zou reageren Amber!
Vorige ronde dacht ik het ook al inderdaad, maar toen heb ik geen ovulatietesten gebruikt en was het dus meer een gevoel. Als ik mijn gewone cyclus had aangehouden (en dus niet 25 maar 31 dagen), dan was het nu een prima lf geweest. Als je weet dat de lf zo kort is, moet je dan ook gewoon een jaar proberen, of mag je dan eerder naar de dokter? (is nu wel heel erg op de zaken vooruit lopen, maar ben even benieuwd)
Vorige ronde dacht ik het ook al inderdaad, maar toen heb ik geen ovulatietesten gebruikt en was het dus meer een gevoel. Als ik mijn gewone cyclus had aangehouden (en dus niet 25 maar 31 dagen), dan was het nu een prima lf geweest. Als je weet dat de lf zo kort is, moet je dan ook gewoon een jaar proberen, of mag je dan eerder naar de dokter? (is nu wel heel erg op de zaken vooruit lopen, maar ben even benieuwd)
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Zou wel echt balen zijn als het daadwerkelijk zo is, dat je lf te kort is.
Ik had een eerste afspraak bij de fertiliteitsarts gekregen omdat ik toen die twee miskramen had gehad en het na die twee miskramen een klein jaar niet lukte om zwanger te worden. De drie maanden voordat ik de afspraak had heb ik ovulatietesten gedaan puur om inzicht te krijgen in mijn cyclus. Toen kwam ik erachter dat mijn lf te kort was. Ik ging me toen ook afvragen of de miskramen en het niet zwanger worden daar misschien mee te maken had. Ik heb daar van de fertiliteitsarts eigenlijk nooit een duidelijk antwoord op gekregen. Ik heb toen zelf gevraagd of ik daar medicatie voor kon krijgen en die heb ik toen meteen gekregen. Was toen in de tweede ronde van die medicatie zwanger van luuk. Dus ja denk wel dat het helpt.
Ik zou als ik jou was de komende 1a2 maanden ovulatietesten blijven doen om echt een goed beeld van je cyclus te krijgen en mocht je lf echt te kort zijn zou ik de huisarts om een verwijzing vragen.
Ik had een eerste afspraak bij de fertiliteitsarts gekregen omdat ik toen die twee miskramen had gehad en het na die twee miskramen een klein jaar niet lukte om zwanger te worden. De drie maanden voordat ik de afspraak had heb ik ovulatietesten gedaan puur om inzicht te krijgen in mijn cyclus. Toen kwam ik erachter dat mijn lf te kort was. Ik ging me toen ook afvragen of de miskramen en het niet zwanger worden daar misschien mee te maken had. Ik heb daar van de fertiliteitsarts eigenlijk nooit een duidelijk antwoord op gekregen. Ik heb toen zelf gevraagd of ik daar medicatie voor kon krijgen en die heb ik toen meteen gekregen. Was toen in de tweede ronde van die medicatie zwanger van luuk. Dus ja denk wel dat het helpt.
Ik zou als ik jou was de komende 1a2 maanden ovulatietesten blijven doen om echt een goed beeld van je cyclus te krijgen en mocht je lf echt te kort zijn zou ik de huisarts om een verwijzing vragen.
Amber-- Ratel
Net terug van de gynaecoloog. Op de echo was niet te zien dat er een menstruatie aan zit te komen. Ze vond het wel raar en misschien dat ik zelf een cyclus ga krijgen. Ik mocht ook beginnen met spuiten maar daar wachten we mee tot na de vakantie. Dan moet ik wel eerst voor een echo voordat ik met provera mag beginnen.
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Hey dames.
Ga hier ook proberen mee te schrijven,wij gaan voor een tweede. Dit was de 4e ronde en moet morgen of vrijdag ongesteld worden. Heb vanmorgen negatief getest. Ik wou het graag weten omdat we met vakantie gaan en dan gewoon een wijntje kan drinken. Dus op naar ronde vijf!
Ga hier ook proberen mee te schrijven,wij gaan voor een tweede. Dit was de 4e ronde en moet morgen of vrijdag ongesteld worden. Heb vanmorgen negatief getest. Ik wou het graag weten omdat we met vakantie gaan en dan gewoon een wijntje kan drinken. Dus op naar ronde vijf!
peach- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11
Helaas weer ongesteld geworden. Dat betekent dat we naar ronde 11 gaan...
Taeda- Prater
- Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13
Ah klote zeg Taeda . En alle anderen die negatief getest hebben. Zijn toch een hele hoop die al een aantal maanden bezig zijn! Ik zit denk ik zo'n 5 dagen na m'n eisprong. Net terug van vakantie dus niet teveel ermee bezig maar wel volop genieten van elkaar. We zullen wel zien.
Punto- Fluisteraar
- Aantal berichten : 80
Punten : 80
Registratiedatum : 16-02-12
Taeda, klote zeg!!! Ben je al naar de huisarts geweest of ben ik in de war met iemand anders? Ik gun het je zo!
Peach, welkom!
Punto, lekkere vakantie gehad?
Peach, welkom!
Punto, lekkere vakantie gehad?
Takkie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12
Ja, ik ook weer.Rebecca schreef:Wat vervelend dat zoveel van jullie weer ongesteld zijn geworden .
Maar sinds ik doorgestuurd ben is het scherpe randje er vanaf en is de teleurstelling niet meer zo groot dat ik er om moet huilen als ik het merk.
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
He meiden wat rot voor jullie...
xxx, wanneer is jullie afspraak? Veel succes..
Wij zijn gisteren geweest in het ziekenhuis voor de uitslagen van mij en mijn vriend. Alles was gewoon heel goed, PCO vermoedt ze dan ook niet meer. Ze wilde me aan me de medicatie zetten maar dat wil ik niet. Als mijn lichaam er klaar voor is, dan komt die eerste mentruatie zelf wel denk ik dan maar.
Aan mijn vriend zal het in ieder geval niet liggen.
xxx, wanneer is jullie afspraak? Veel succes..
Wij zijn gisteren geweest in het ziekenhuis voor de uitslagen van mij en mijn vriend. Alles was gewoon heel goed, PCO vermoedt ze dan ook niet meer. Ze wilde me aan me de medicatie zetten maar dat wil ik niet. Als mijn lichaam er klaar voor is, dan komt die eerste mentruatie zelf wel denk ik dan maar.
Aan mijn vriend zal het in ieder geval niet liggen.
Laatst aangepast door SoGood op za 3 aug 2013 - 0:02; in totaal 1 keer bewerkt
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Hoi Amber en Aimee,
Ik schrijf mee in het topic voor meiden waar het zwanger worden niet zo snel lukt.
Ben zelf bezig met IUI via een donortraject (man onvruchtbaar kwamen we na 3 jaar proberen achter).
Heb er nu 2 mislukte KID-IUI pogingen opzitten.
De eerste keer werd ik op de 9e dag na de inseminatie ongesteld (inseminatie is op dag van de eisprong, 1 dag na de positieve ovulatietest). En de 2e keer op de 10e dag na de inseminatie. Dat betekent dat mijn LF bij poging 1 8 dagen was en bij poging 2 9 dagen? Ik las toevallig jullie stukjes over LF en minder dan 10 dagen is dus veel te kort? Moet ik dit bij het ziekenhuis gaan aangeven denken jullie? Of zou het alsnog gewoon kunnen ook met zo'n korte LF?
Zijn er ook natuurlijke manieren om de LF te verlengen of weten jullie dit ook niet?
Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Ik schrijf mee in het topic voor meiden waar het zwanger worden niet zo snel lukt.
Ben zelf bezig met IUI via een donortraject (man onvruchtbaar kwamen we na 3 jaar proberen achter).
Heb er nu 2 mislukte KID-IUI pogingen opzitten.
De eerste keer werd ik op de 9e dag na de inseminatie ongesteld (inseminatie is op dag van de eisprong, 1 dag na de positieve ovulatietest). En de 2e keer op de 10e dag na de inseminatie. Dat betekent dat mijn LF bij poging 1 8 dagen was en bij poging 2 9 dagen? Ik las toevallig jullie stukjes over LF en minder dan 10 dagen is dus veel te kort? Moet ik dit bij het ziekenhuis gaan aangeven denken jullie? Of zou het alsnog gewoon kunnen ook met zo'n korte LF?
Zijn er ook natuurlijke manieren om de LF te verlengen of weten jullie dit ook niet?
Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Susanne84- Fluisteraar
- Aantal berichten : 93
Punten : 97
Registratiedatum : 25-02-11
SoGood: wat knap dat je zoveel geduld hebt! Ik had die medicatie denk ik wel aangenomen...
Susanne: Volgens internet heeft een eitje toch wel echt 10 dagen nodig om goed in te nestelen. Je vind ook wel verhalen bij wie het zwanger worden wel zonder hulp lukt met een luteale fase van minder dan 10 dagen, maar het kan wel echt een stuk moeilijker gaan. Als jullie toch al in de medische molen zitten zou ik het gewoon eens voorleggen aan de gyn, kijken wat hij er van vindt.
Susanne: Volgens internet heeft een eitje toch wel echt 10 dagen nodig om goed in te nestelen. Je vind ook wel verhalen bij wie het zwanger worden wel zonder hulp lukt met een luteale fase van minder dan 10 dagen, maar het kan wel echt een stuk moeilijker gaan. Als jullie toch al in de medische molen zitten zou ik het gewoon eens voorleggen aan de gyn, kijken wat hij er van vindt.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Dankjewel. We denken ongeveer te weten wat het probleem is, dat moet eerst opgelost worden en dan komt het vanzelf hopelijk wel goed. Ik wil dat m'n lijf uit zichzelf er klaar voor is en niet dat ik weer meer hormonen moet slikken enzo. Ik heb 11 jaar aan de pil gezeten, nu even zonder. Mocht ik eind van dit jaar nog geen menstruatie hebben, dan kies ik/wij daar waarschijnlijk wel voor.Aimee schreef:SoGood: wat knap dat je zoveel geduld hebt! Ik had die medicatie denk ik wel aangenomen...
Voel me nu juist heel erg opgelucht en rustig. Zelfde geldt voor mijn vriend.
SoGood- Ratel
Sogood, wil je mijn oude naam verwijderen?
We hebben 15 augustus een afspraak, ben benieuwd!
Knap dat je nog geduld hebt! Ik kan me wel voorstellen dat je even niet aan de hormonen wilt, ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde gevoel maar we zullen wel zien wat er hier uitkomt. Fijn dat je je in ieder geval rustig voelt.
Knap dat je nog geduld hebt! Ik kan me wel voorstellen dat je even niet aan de hormonen wilt, ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde gevoel maar we zullen wel zien wat er hier uitkomt. Fijn dat je je in ieder geval rustig voelt.
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Ilovethe90s schreef:Sogood, wil je mijn oude naam verwijderen?
Ojeetje, wat dom! Sorry, gewoon automatisme.
Ik ben ook heel benieuwd, wij hebben dezelfde gyn toch he? Zij kan een beetje warrig zijn (tenminste, zo heb ik het ervaren) dus misschien is het fijn dat je van te voren en bedenkt wat je wil vragen enzo. Hopelijk is het bij jou ook allemaal in orde. Het is gewoon zo rot dat je niet weet waar je aan te bent... Veel succes.
SoGood- Ratel
SoGood, fijn dat alles in orde is. Heb je een goed gevoel overgehouden aan de afspraak? Wat voor medicijnen wilde de gyn je geven? En hoe lang ben je nu niet ongesteld geweest? Ik hoop voor je dat het nu snel gebeurt!
Susanne, heftig traject hoor, waarin jullie nu zitten! Worden jullie er goed in begeleid? Ik kan me voorstellen dat het vooral voor je man moeilijk is.
Ik heb vanmorgen weer getest en zag een heeeeeeeeeeeel licht streepje. Mijn man en beste vriendin zagen hem ook, maar ik twijfel nu of het wel echt een streep was of misschien een indroogstreepje. Na het weekend nog maar weer testen dan.
Susanne, heftig traject hoor, waarin jullie nu zitten! Worden jullie er goed in begeleid? Ik kan me voorstellen dat het vooral voor je man moeilijk is.
Ik heb vanmorgen weer getest en zag een heeeeeeeeeeeel licht streepje. Mijn man en beste vriendin zagen hem ook, maar ik twijfel nu of het wel echt een streep was of misschien een indroogstreepje. Na het weekend nog maar weer testen dan.
Laatst aangepast door Takkie op za 3 aug 2013 - 0:39; in totaal 1 keer bewerkt
Takkie- Fluisteraar
Oeeh spannend Takkie!! Ik duim voor je!
@ Susanne, ik zal straks even wat uitgebreider reageren.
Gister tel consult met de gyn gehad. Was een duidelijk gesprek en weet wat me te wachten staat. Zal straks een langere uitleg geven. Eerst zo Luuk in bed zien te krijgen
@ Susanne, ik zal straks even wat uitgebreider reageren.
Gister tel consult met de gyn gehad. Was een duidelijk gesprek en weet wat me te wachten staat. Zal straks een langere uitleg geven. Eerst zo Luuk in bed zien te krijgen
Amber-- Ratel
Takkie heb je geen foto dan? Hier zijn ze altijd erg goed in het beoordelen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Oooh, Takkkkieee!! Spannend!!!
SoGood- Ratel
Takkie- Fluisteraar
Foto is nogal wazig en met het blote oog is het al heel lastig te zien, maar vooruit ...
Takkie- Fluisteraar
Heb je geen kv test? Die 2 voor 5 euro. Die zijn echt super gevoelig!
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
@ Takkie, het is een wazige foto. Lijk wel iets te zien, maar omdat ze foto zo wazig is lastig om te beoordelen.
@ Susanne, Wat vervelend dat je LF ook aan de korte kant is. Ik had gister nog mijn gyn aan de telefoon en hij noemde dat de lf minimaal 12 dagen moet zijn. Al lukt het vaak met een lf van minimaal 10 ook.
Of er natuurlijk iets is om je lf te verlengen weet ik niet. Maar aangezien je toch in het ziekenhuis loopt zou ik het aangeven en misschien dat je dan progesteron kunt krijgen om je lf te verlengen.
@ Taeda wn ilovethe90, balen!
@ Sogood, fijn om te horen dat alles in principe gewoon goed is. Hopelijk gaat het binnenkort lukken zonder medicatie!
@ All, ik heb gisteren een telefonisch consult gehad met mijn gynaecoloog. Hij was erg blij om te horen dat het nu zo goed gaat met de arm van Luuk en hij zich goed ontwikkeld. Ook besproken dat we in sep willen proberen om weer zwanger te worden. Hij zei ook meteen je weet wat we hebben afgesproken he? met andere woorden dat ik een geplande keizersnee ga krijgen.
Ook aangegeven dat mijn lf weer erg kort is. Ik heb toen ik zwanger ben geworden van Luuk via de fertiliteitsarts duphaston gekregen (een progesteron), deze moest ik dan gedurende 12 dagen slikken na een positieve ovulatietest. Hij gaf al meteen aan dat hij eigenlijk liever werkt met utrogestan, vaginale bolletjes. Dit blijkt natuurlijke te zijn. Ook schrok hij er nogal van dat ik de vorige keer al na 12 dagen ben gestopt. Dit is volgens hem een linke keus geweest, want de zwangerschap had met gemak weer fout kunnen zijn gegaan. Ben hier eigenlijk best wel van geschrokken. Maar moet er maar niet te lang over na denken want het is wel goed gegaan.
Het advies voor nu is dan ook dat ik waarschijnlijk 8-12 weken medicatie moet gaan gebruiken zodra ik zwanger ben. Omdat ik de duphaston nog in huis heb mag ik daar mee beginnen maar als ze op zijn ga ik waarschijnlijk de utrogestan krijgen.
Ook moet ik zodra ik zwanger ben meteen een afspraak bij mijn gynaecoloog in plannen en krijg dan rond de 6 weken al de eerste echo!
Begint nu toch wel allemaal weer dichtbij te komen, vind het erg spannend!
@ Susanne, Wat vervelend dat je LF ook aan de korte kant is. Ik had gister nog mijn gyn aan de telefoon en hij noemde dat de lf minimaal 12 dagen moet zijn. Al lukt het vaak met een lf van minimaal 10 ook.
Of er natuurlijk iets is om je lf te verlengen weet ik niet. Maar aangezien je toch in het ziekenhuis loopt zou ik het aangeven en misschien dat je dan progesteron kunt krijgen om je lf te verlengen.
@ Sogood, fijn om te horen dat alles in principe gewoon goed is. Hopelijk gaat het binnenkort lukken zonder medicatie!
@ All, ik heb gisteren een telefonisch consult gehad met mijn gynaecoloog. Hij was erg blij om te horen dat het nu zo goed gaat met de arm van Luuk en hij zich goed ontwikkeld. Ook besproken dat we in sep willen proberen om weer zwanger te worden. Hij zei ook meteen je weet wat we hebben afgesproken he? met andere woorden dat ik een geplande keizersnee ga krijgen.
Ook aangegeven dat mijn lf weer erg kort is. Ik heb toen ik zwanger ben geworden van Luuk via de fertiliteitsarts duphaston gekregen (een progesteron), deze moest ik dan gedurende 12 dagen slikken na een positieve ovulatietest. Hij gaf al meteen aan dat hij eigenlijk liever werkt met utrogestan, vaginale bolletjes. Dit blijkt natuurlijke te zijn. Ook schrok hij er nogal van dat ik de vorige keer al na 12 dagen ben gestopt. Dit is volgens hem een linke keus geweest, want de zwangerschap had met gemak weer fout kunnen zijn gegaan. Ben hier eigenlijk best wel van geschrokken. Maar moet er maar niet te lang over na denken want het is wel goed gegaan.
Het advies voor nu is dan ook dat ik waarschijnlijk 8-12 weken medicatie moet gaan gebruiken zodra ik zwanger ben. Omdat ik de duphaston nog in huis heb mag ik daar mee beginnen maar als ze op zijn ga ik waarschijnlijk de utrogestan krijgen.
Ook moet ik zodra ik zwanger ben meteen een afspraak bij mijn gynaecoloog in plannen en krijg dan rond de 6 weken al de eerste echo!
Amber-- Ratel
Amber- schreef:@ Takkie, het is een wazige foto. Lijk wel iets te zien, maar omdat ze foto zo wazig is lastig om te beoordelen.
Hi Amber,
Dankjewel voor je snelle reactie! Jeetje minimaal 12 dus, dan is mijne inderdaad wel erg kort.
Ik heb het zkh alvast even een mailtje gestuurd en zal het de volgende keer als ik daar ben ook aankaarten. Misschien dat er dan inderdaad wat aan gedaan kan worden :-)
Voor jou ook spannend zeg! Over een maandje gaan jullie er al voor dus, wow. Hoop dat het snel mag lukken!
Susanne84- Fluisteraar
- Aantal berichten : 93
Punten : 97
Registratiedatum : 25-02-11
Pagina 12 van 20 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20
Soortgelijke onderwerpen
» Voor een kindje in 2013!
» In 2013 voor een kindje..
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
» In 2013 voor een kindje..
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
Pagina 12 van 20
Permissies van dit forum: