Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar staat de kattenbak bij jullie?

+34
LDJ
Tazz
Le Chat Noir
Jerry
Moira
Siamsa
Dolphinne
*Lookie*
Razz
Shisha
catgirl85
Elliot
Balloon
Oasis
Hoochie
Snoes
Mint
Pien
Sarah1985
Rush
Isolt
Auxo
Aziraphale
Bazinga
Floor
Roxi3
Thunder
Ooh La La!
Chocoholic
Lady Starstruck
Lejow
TukTuk
Marin
Ezzer
38 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Waar staat de kattenbak bij jullie? - Pagina 2 Empty Re: Waar staat de kattenbak bij jullie?

Bericht  catgirl85 di 25 jun 2013 - 20:08

Een in de keuken naast de prullenbak en de andere in de woonkamer in de hoek.
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 245
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar staat de kattenbak bij jullie? - Pagina 2 Empty Re: Waar staat de kattenbak bij jullie?

Bericht  Shisha di 25 jun 2013 - 20:17

Eentje staat in de woonkamer maar die gebruiken ze bijna niet en 1 staat op zolder op de kattenkamer.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Razz di 25 jun 2013 - 22:20

Een op het balkon (kat slaap s'nachtes met een redelijke temperatuur buiten) en een binnen in de huiskamer in een hoekje.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  *Lookie* di 25 jun 2013 - 23:18

In de bijkeuken. Als we straks verhuisd zijn denk ik dat hij weer in de bijkeuken komt al weet ik dat mijn vriend het liever in de garage heeft. Maar dat vind ik 's winters zo zielig.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Dolphinne do 27 jun 2013 - 7:15

Hij staat nu in de keuken, maar het meeste doen de katten buiten. Alleen 's nachts of als we niet thuis zijn kan dat niet. We hebben nu geen kattenluik.

Als we gaan verhuizen komt hij mss op zolder of anders ook in de keuken. We willen daar een kattenluik gaan maken, dus dan zullen ze het meeste ook wel weer buiten gaan doen.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465

Bericht  Siamsa do 27 jun 2013 - 7:51

Ik heb twee katten en ze delen samen 1 kattenbak die in de hal staat. Hebben jullie trouwens ook altijd zo'n last van korrels door het hele huis heen? Hij staat op een mat en dat houdt wel veel tegen maar toch vindt ik o-ver-al van die korrels.:nopompom:
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Gast do 27 jun 2013 - 7:54

Siamsa, dat was hier ook. Ik moest echt dagelijks stofzuigen en tussendoor vegen voor alle korrels. Ik merk nu, zonder kat, dat het enorm scheelt in huis en dat het veel schoner blijft..

Gast
Gast

Bericht  Siamsa do 27 jun 2013 - 8:01

Ja ik stofzuig minstens 1 keer per dag, vaak zelfs 2 keer.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Bericht  Moira do 27 jun 2013 - 8:24

Lennox schreef:In de kattenkamer. Wij wonen gelijkvloers, en hebben één kamertje waar alle spullen voor de katten in staan, dus eten, drinken, bak en krabpaal.

Zo hebben wij het ook. Alleen drinken en voer apart, dat staat in de keuken.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Bericht  Moira do 27 jun 2013 - 8:25

Siamsa schreef:Ja ik stofzuig minstens 1 keer per dag, vaak zelfs 2 keer.

Ja, die korrels!! Soms een irritatiepuntje van mij Wink. Ik stofzuig ook elke dag. Als er visite komt zuig ik nog een half uurtje voor ze komen, wat dus dan de tweede keer is die dag. Ach ja, heb het er voor over gelukkig smile.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Bericht  Jerry do 27 jun 2013 - 20:12

Isolt schreef:Er staat een kattenbak in de keuken, in de bijkeuken, de woonkamer, de hal en op de overloop. Wij scheppen ze elke dag twee keer. Dus echt stinken doen ze niet. Daarbij hebben wij vier katten. De vuistregel is het aantal katten een bak en dan nog een kattenbak extra.

:O

waar haal je de tijd vandaan?! 5 kattenbakken 2x per dag scheppen, holy moly...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Siamsa do 27 jun 2013 - 21:26

Jerry schreef:
Isolt schreef:Er staat een kattenbak in de keuken, in de bijkeuken, de woonkamer, de hal en op de overloop. Wij scheppen ze elke dag twee keer. Dus echt stinken doen ze niet. Daarbij hebben wij vier katten. De vuistregel is het aantal katten een bak en dan nog een kattenbak extra.

Mijn twee katten doen het op 1 kattenbak en dat gaat hartstikke goed. Gewoon 1 of 2 keer per dag scheppen. Als ik die vuistregel zou moeten volgen zou ik hier dus 3 kattenbakken neer moeten zetten? Totaal onnodig. Geldverspilling, tijdverspilling en ruimteverspilling.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Bericht  Le Chat Noir vr 28 jun 2013 - 6:36

Op zolder, ze gebruikt m alleen in nood :-)
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Tazz vr 28 jun 2013 - 6:40

In de keuken naast de vaatwasser. Hij staat daar in een hoekje en is bijna niet te zien.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  LDJ vr 28 jun 2013 - 6:51

Hij staat bij ons boven op de overloop in een nisje.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Rovine vr 28 jun 2013 - 6:56

Heb er 2 in de keuken staan, eentje onder de oven, eentje onder het fornuis. Heb er twee omdat Lola het hele appartement als kattenbak gaat zien als ze haar drolletjes niet in een privébak mag deponeren.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Happinaz vr 28 jun 2013 - 10:28

Bij ons staat de kattenbak in een meterkast in de gang. In de deur hebben we een kattenluikje geplaatst en de kattenbak staat aan de andere kant van de deur met zijn ingang precies tegen het kattenluikje aan. Het luikje gaat dus zeg maar de kattenbak in, open.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zonneschijn vr 28 jun 2013 - 22:07

Tazz schreef:In de keuken naast de vaatwasser. Hij staat daar in een hoekje en is bijna niet te zien.

+1, ook hadden wij er 1 in de gang staan in een hoekje.
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Bericht  Isolt za 29 jun 2013 - 20:06

Siamsa schreef:
Jerry schreef:

Mijn twee katten doen het op 1 kattenbak en dat gaat hartstikke goed. Gewoon 1 of 2 keer per dag scheppen. Als ik die vuistregel zou moeten volgen zou ik hier dus 3 kattenbakken neer moeten zetten? Totaal onnodig. Geldverspilling, tijdverspilling en ruimteverspilling.

Tot dat je een kat hebt die niks van andere katten op de kattenbak wilt hebben en het er maar voor doet. Nee, ik voorkom het liever dan dat ik het opzoek. Daarbij tijdverspilling vind ik het niet. Kattenbakken scheppen is hier vijf minuten werk. Dus twee keer op een dag is tien minuten. Dat vind ik niet zo heel veel tijd. Daarbij krijgen ze hier het meest rauw te eten dus is de ontlasting maar heel gering. Ik doe met een zak van 40 liter een maand. Geldverspilling valt ook wel weer mee. De bakken staan hier overal in boeken ruimteverspilling is het al helemaal niet.
Isolt
Isolt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 110
Punten : 114
Registratiedatum : 14-06-13

Bericht  Jerry za 29 jun 2013 - 20:41

Een minuut per kattenbak, dat redt ik hier toch niet:P  Maar aan de andere kant, als je het twee keer per dag doet, zal er niet zoveel inzitten Wink 
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Isolt za 29 jun 2013 - 21:12

Nee, veel zit er niet in maar bijna altijd wel wat. Ik kom bijna dagelijks katten met gedragsproblemen tegen die regelmatig buiten de bak plassen en dat in huis doen. Heel vaak, dus niet altijd, geeft een extra schone bak de oplossing. Bij een grotere groep katten is dit toch sneller nodig.
Isolt
Isolt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 110
Punten : 114
Registratiedatum : 14-06-13

Bericht  Aziraphale za 29 jun 2013 - 22:22

Wij hebben drie bakken voor drie katten. Ik weet inderdaad dat vier ideaal is, maar voor die vierde hebben we geen plek meer in de keuken. We willen de bak liever niet op een andere plaats, dan moeten we het hele huis door om te scheppen elke dag. En met ieder een eigen bak gaat het gelukkig prima!
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456

Bericht  Joan za 29 jun 2013 - 22:35

Ik zag laatst op tv, bij het programma 'mijn huis vol dieren' dat één bak per kat genoeg is. Maar het is dus +1? Moet je dan als je 1 kat hebt, nog een bak aanschaffen?
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Bericht  Aziraphale za 29 jun 2013 - 22:37

Joan schreef:Ik zag laatst op tv, bij het programma 'mijn huis vol dieren' dat één bak per kat genoeg is. Maar het is dus +1? Moet je dan als je 1 kat hebt, nog een bak aanschaffen?

Volgens mij is dat vooral omdat katten ideaal gezien graag plassen en poepen op verschillende plekken, dus in aparte bakken.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456

Bericht  Jerry za 29 jun 2013 - 22:50

Joan schreef:Ik zag laatst op tv, bij het programma 'mijn huis vol dieren' dat één bak per kat genoeg is. Maar het is dus +1? Moet je dan als je 1 kat hebt, nog een bak aanschaffen?

Eén van de redenen dat die vrouw met 64 katten een groot probleem had :P 
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: