Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen auto hebben

+17
*Lookie*
Sea of Trees
Hoochie
Bacio
Niekske
Happinaz
Sayuri
Susan
Kowalski
rapa nui
Ella
Elliot
Gympie
Suus
TukTuk
Marin
Luce
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Geen auto hebben

Bericht  Niekske ma 24 jun 2013 - 21:53

Wij hebben geen auto. We kunnen het op dit moment niet betalen en eigenlijk hebben we em ook niet nodig. We doen zoveel mogelijk met het ov, maar zo af en toe is er toch een gelegenheid dat we gebruik moeten maken van een auto. Meestal kunnen we dan wel met iemand meerijden. We willen dan altijd reiskosten vergoeden, maar eigenlijk wil niemand dat aannemen, omdat ze zonder ons die reis ook gemaakt zouden hebben. Ik voel me altijd wel een beetje bezwaard als we iemand vragen of we mee mogen rijden, dus we beperken dit zoveel mogelijk.

De laatste tijd zit ik er steeds meer mee in mijn hoofd, omdat mijn zwager er nu ineens een enorm punt van maakt. Er zijn twee incidenten geweest, waarbij hij beide keren sowieso ongeveer langs ons moest rijden, maar hij weigerde om ons af te zetten of op te halen. Eén keer hebben we gefietst en de andere keer zijn we naar hem gefietst om daar bij hem in de auto te stappen en vervolgens bijna langs ons huis te rijden.... Aan de ene kant vind ik het een beetje cheap van hem om er zo'n punt van te maken, terwijl het echt geen moeite is. Daarbij hebben we de afgelopen jaren misschien vijf keer met hen ergens mee naartoe gereden. Maar aan de andere kant, als zij er gewoon geen zin in hebben, is dat ook hun goed recht.

Maar dat ze ons profiteurs noemen en zeggen dat we zelf een auto aan moeten schaffen, ben ik het niet mee eens. Zij (mijn zwager en zijn vriendin) vinden dat we best een auto kunnen betalen. Zij kunnen daar niet over oordelen vind ik. Maar ik baal gewoon van de situatie. We rijden vaker met vrienden van mij mee ergens naartoe en zij maken nooit ergens een punt van. Iedereen gaat er anders mee om natuurlijk, maar zijn wij hier nu echt profiteurs hier? Zijn er hier meiden/stellen zonder auto? Hoe doen jullie dit soort dingen?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Luce ma 24 jun 2013 - 22:01

Ik zou die mensen dan gewoon wat geld in de hand drukken. Kunnen ze je ook geen profiteur (wat ik belachelijk vind) noemen.

En je hebt groot gelijk, het is dat wij hem nodig hebben maar anders had ik er liever ook geen een gehad. Kost klauwen met geld.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Marin ma 24 jun 2013 - 22:02

Ik vind hem een beetje overtrokken reageren. Goed, natuurlijk is het zijn goed recht om nee te zeggen dat jullie mee rijden en alleen maar lief als het wel mag. Maar of het nou werkelijk zo'n probleem is dat je mee rijdt... Dat snap ik niet.

Ik heb zelf ook geen auto en heb jarenlang alles met de trein gedaan. Geen enkel probleem. Intussen ben ik wel gewend dat m'n vriend wél een auto heeft en vind ik dat eigenlijk toch wel een verademing hoor. Niet overstappen, geen drukte om je heen (nou ja, wel verkeer, maar geen bierdrinkende schreeuwende mensen naast je in de trein). Anderzijds vind ik treinreizen nog steeds heerlijk ontspannend. Ik mag zelf niet autorijden, dus ik ga nog steeds best veel met de trein. Hetgene wat ik het irritantst vind is dat je al zo'n hele reis moet ondernemen om uberhaupt bij het station te komen. Ook afhankelijk van waar je woont natuurlijk, maar ik moet eerst 10 minuten lopen naar de metro, dan een kwartier of half uur in de metro naar een station en dan natuurlijk weer wachten op een station. Al met al kost het je zo veel extra tijd om van A naar B via C, D en F te gaan. In de auto is het een stuk meer recht van A naar B. Dat is het grote voordeel van de auto vind ik.

Anyway over jouw situatie, ik vind niet dat je daarom maar een auto moet kopen. Zo te horen is het nog redelijk sporadisch. Als je nou elke week hem belde, leek het me anders.


Laatst aangepast door Marin op di 25 jun 2013 - 8:10; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  TukTuk ma 24 jun 2013 - 22:03

Geen ervaring mee omdat ik zelf een auto heb en meestal diegene ben die rijd. Als je vaker met iemand mee rijdt en diegene wilt geen geld aannemen, zou ik zo nu en dan een bosje bloemen kopen, of een doosje merci oid. Gewoon als bedankje, en dat kunnen ze dan toch niet weigeren.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Suus ma 24 jun 2013 - 22:05

Als jij aanbiedt om de reiskosten te vergoeden, vind ik het raar om je een profiteur te noemen. Sowieso als het maar sporadisch voorkomt en niet wekelijks.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Gast ma 24 jun 2013 - 22:13

Ik heb sinds kort een auto en een vriendin van me rijdt vaak mee als we ergens naartoe gaan. Laatst waren we een weekendje weg en dan delen we de benzinekosten, dat is voor ons allebei vanzelfsprekend. Voor korte ritjes vraag ik niks, dat vind ik ook niet zo erg. Ik zou het wel leuk vinden als ik een keer iets kleins krijg, maar dat hoeft echt niet.
Ik zou je zwager gewoon niet meer vragen om mee te rijden als hij zo vervelend doet. Dan nog liever fietsen!
En voor de anderen die niks aan willen nemen zou ik een keer iets leuks kopen, een doosje bonbons of een bos bloemen ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Gympie ma 24 jun 2013 - 22:14

Ik zou niet meer met die mensen meerijden. Niet omdat ik het met ze eens ben, maar omdat ik me niet welkom zou voelen.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Elliot ma 24 jun 2013 - 22:16

Ik herken het gevoel! Ik heb na een ongeluk ongeveer 6 weken zonder auto gezeten en ik vond het vreselijk. Ik woon in een dorp zonder trein of metrostation. Er rijdt alleen een bus en aan de kant van het dorp waar ik woon rijd deze bus ook alleen in de spits regelmatig. OV is dus echt niet handig voor ons. Ik heb wel een fiets, en naar mijn werk ging het prima met het OV (dan rijd je natuurlijk ook in de spits). Maar als ik op vrijdagavond even naar het dorp verderop wilde omdat het koopavond is, kon dat niet. Mijn vriend heeft ook wekelijks op maandag de auto van mijn oma geleend omdat hij naar school moest en dat was vanaf ons huis bijna niet te doen met het OV. Op een gegeven moment durfde hij het ook bijna niet meer te vragen omdat hij zich zo bezwaard voelde. Al heeft oma er nooit een probleem van gemaakt.
Gelukkig is mijn moeder heel makkelijk en bood zij regelmatig aan om mij even op te pikken of ergens af te zetten, en als ik 's avonds een afspraak met een vriendin ofzo had dan mocht ik altijd haar auto lenen. Wat ik dan deed was dat ik op de terugweg even haar auto aftankte. Ze wilde ook geen geld aannemen, maar zo had ik toch bijgedragen aan de kosten.

Ik snap dat je, als je meerijdt met iemand, niet de auto zomaar kunt aftanken. Aanbieden om bij te dragen in de reiskosten is dan het enige wat je kunt doen. Als de bestuurder dat niet nodig vind, kun je wellicht een keer een presentje meebrengen?

Over je zwager, ik vind het ook wel erg flauw hoe hij reageert. Natuurlijk is het zijn goed recht om nee te zeggen, maar als hij toch langs je huis rijdt is het volgens mij echt totaal geen moeite om jullie even op te pikken. Dus nee, ik vind jullie geen profiteurs. Een ander kan niet in jullie portemonnee kijken, als jullie er geen geld voor (over) hebben is het niet hun zaak dat jullie geen auto kopen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Ella ma 24 jun 2013 - 22:27

Flauw hoe je zwanger en zijn vriendin reageerd. Zoals je al zelf al zeg. Is het hun goed recht om het wel of niet doen. Maar vind het raar dat zij jullie profiteurs noemt. Alsof hun in je portemonnee kunnen kijken. Alsof een auto maar 50 euro kost ofzo. Ik zou niet meer met hun meerijden.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  rapa nui ma 24 jun 2013 - 23:51

Ik heb geen auto, het is maar 5 minuten fietsen naar mijn werk, ik zou er zelfs lopend naar toe kunnen. Boodschappen en heel veel dingen doe ik op de fiets. Ik kom met de trein verder en vaker op andere plekken dan veel mensen in mijn omgeving. Ik heb een rijbewijs maar gebruik die nooit en ik vind het zonde van mijn geld om een auto aan te schaffen terwijl ik hem niet nodig heb. Veel mensen zijn er inmiddels al wel aan gewend maar ik krijg ook nog best vaak commentaar omdat mensen vinden dat ik echt een auto moet aanschaffen want ik zou het best kunnen betalen en dan moet je er gewoon 1 hebben. Tjah, als ik een auto zou hebben zou ik veel andere dingen als regelmatig dagjes uit/weekendje weg niet kunnen doen omdat ik daar dan het geld niet voor zou hebben.

Ik rij regelmatig met vrienden die hier in de straat wonen mee naar een verjaardag. Dat is voor hun dus niet omrijden, ze gaan er toch naar toe en het is in mijn woonplaats dus in dat geval betaal ik niets voor benzine. Als ik met een vriendin naar de schouwburg gaat haalt ze me vaak op omdat ze dat gezellig vind, kunnen we onderweg meteen al bijkletsen en dan betaal ik het parkeergeld, drankjes, hapje e.d. Idem als ik met mijn broer naar dingen ga, dan betaal ik bij een dagje uit bv het etentje. Ik vind dat geen profiteren en zij vinden het niet erg.

Het komt een of twee keer per jaar voor dat ouders van een vriendin me opkomen halen (is voor hun omrijden) om bv samen Sinterklaas te vieren bij die vrienden/hun dochter/schoonzoon. Zij bieden dat zelf aan en vinden het niet erg en wel leuk. Ik neem dan altijd extra cadeautje mee omdat ze die moeite nemen (ze zouden geld echt niet aannemen). Ik krijg dan eigenlijk altijd commentaar van een ander familielid van hun die me wel een profiteur en gemakzuchtig iemand vind omdat ik geen auto heb maar wel een rijbewijs. Hij blijft er elke keer als ik hem zie (3-4 keer per jaar) over doorzeuren, begint er altijd weer over. Ik heb daar zo'n hekel aan en zou dus ook echt nooit met hem meerijden, is ooit een keer aan de orde geweest maar ik vond dat zo vervelend dat ik dan met de fiets, taxi of maar niet zou gaan.

Ik vind het van je zwager wel zeuren als ze niet moeten omrijden. Het is zijn recht maar ik zou dat wel vervelend vinden en ook zoeken naar alternatieven of maar gewoon een keer thuisblijven en noemen dat je geen zin meer hebt in dat commentaar altijd.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Kowalski ma 24 jun 2013 - 23:55

Ik vind het ook wel een beetje overdreven hoor. Zoals je zelf al zegt, ze hoeven er vaak amper voor om te rijden, dan zou het toch een kleine moeite moeten zijn? Inderdaad, het is hun ding, maar ik vind het wel een beetje flauw.

Ik heb ook geen auto en moet dus ook vaak een beroep doen op anderen. Ik kan de auto van mijn ouders wel eens lenen, best vaak eigenlijk, dat is misschien wel iets anders maar voor hun is het geen moeite als hij toch thuis is en niet gebruikt wordt. En daarom (en om wat ze nog meer voor me doen) geef ik gewoon af en toe een klein kadootje of neem ik ze mee uiteten/lunchen, gewoon om te bedanken.
Ik rijd ook vaak met vrienden mee, gewoon omdat zij wel een auto hebben en ik toch ook ergens moet komen. Ze zeggen dat het geen moeite is en ze rijden vaak zelfs om voor mij. Ik bedank ze altijd heel erg en dat vinden ze vaak al te veel, maar toch vind ik het ook leuk om af en toe wat te doen, gewoon voor het gebaar. Maar geld willen ze absoluut niet, ze hebben het gewoon voor me over. Ze zeggen ook vaak: Jij geeft ons weer dingen op een andere manier en zo is het gewoon een wisselwerking van geven en nemen!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Susan ma 24 jun 2013 - 23:58

Ik vind het een beetje misplaatst principieel van je zwager en eigenlijk ook gewoon heel onaardig. Als je er zelf voor kiest om geen auto te hebben dan kun je niet van mensen verwachten dat ze altijd maar omrijden om jou op te halen, dus in het grootste deel van de gevallen zal het ongemak voor jou zijn (met andere woorden, je moet met de fiets of het openbaar vervoer), maar als iemand er praktisch langskomt is het toch een kleine moeite en dat vind ik dan een heel raar moment om je punt te willen maken. Zeker naar familie toe.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Sayuri di 25 jun 2013 - 0:19

Ik en mijn vriend hebben allebei elk een auto, maar we zijn in onze gezamenlijke vriendengroep een uitzondering. Dus het komt heel vaak voor als we met zijn allen wat gaan eten en drinken en wij zijn met 2 auto's (bijvoorbeeld omdat we ieder afzonderlijk vanuit het werk zijn gekomen), dan weet ik al hoe de avond eindigt. Dan doet hij een rondje "taxi" en ik neem de andere helft mee. Mijn vriend vindt dat echt geen probleem, maar soms baal ik er wel eens van en heb ik er helemaal geen zin in. Dan wil ik gewoon naar huis, maar in plaats daarvan rijd ik naar de andere kant van de stad en ben ik ipv 10 min nog 30 a 40 min onderweg. Maar ik zeg er nooit iets van en ik vraag er zeker niks voor terug, dat gaat me dan weer te ver. Ik snap ook wel dat zij na middernacht niet zo graag nog metro/tram/bus nemen.

Ik vind mijn vrienden trouwens geen profiteurs hoor, want dat was jouw vraag. Ik denk wel dat zij zich een auto zouden kunnen veroorloven, maar als zij dat niet willen, is dat hen goed recht.
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Happinaz di 25 jun 2013 - 2:23

Ik vind het ook wat overtrokken van je zwager. Het zou bijna interessant zijn te analyseren waar zijn opmerkingen vandaan komen.
Wat vindt je zus/schoonzus (ben ik ff kwijt) er eigenlijk van?
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Niekske di 25 jun 2013 - 4:57

Dankjewel voor jullie reacties! Voor mijn vrienden neem ik inderdaad wel eens een cadeaubon of een fles wijn mee als ze ons weer een keer komen ophalen. Misschien kan ik dat nog wel vaker doen... maar dat gevoel komt ook door de huidige situatie laughcry

Wat mijn schoonzusje ervan vindt, weet ik niet. Het gaat om de broer van mijn vriend en zijn vriendin. En die broer voert het woord, zijn vriendin zegt sowieso nooit veel. Mijn vriend vindt hun reactie ook overdreven, maar hij heeft geen zin in gezeik, dus hij gaat er verder niet op in. Hij wil dus ook niet dat ik er iets van zeg, omdat het zijn familie is. We gaan in elk geval proberen om hen niet meer te vragen om mee te rijden.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Bacio di 25 jun 2013 - 5:27

Wij hebben ook geen auto. Eigenlijk heb ik bijna nooit een auto nodig, misschien 1 a 2x per jaar. Dan leen ik de auto van m'n zus en vul ik de tank helemaal vol. Dat vind ze prima.

Ik doe verder alles met de fiets en ov. Als degene waarmee ik ga liever met de auto gaat, fiets ik altijd naar diegene toe en rijden we vervolgens naar plek van bestemming.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Hoochie di 25 jun 2013 - 6:24

Nou kleine moeite zou ik zeggen. Kijk als iemand er altijd maar vanuit gaat wel mee te kunnen rijden is het een ander verhaal.

Iets ander verhaal, maar pas geleden had ik een feestje van mn zwager en zijn oma kwam ook (94 jaar) en zijn moeder had geen zin om dr te halen en thuis te brengen dus heeft dat arme mensje 2 uur in de regiotaxi gezeten om er te komen. Ze moest ook terug maar dan moest ze nog ruim 45 minuten wachten op de taxi en omdat er van alle kanten commentaar kwam heeft zijn moeder zijn oma dan toch maar thuis gebracht. Dat vind ik echt schandalig, was in staat haar zelf thuis te brengen terwijl het voor mij meer dan een half uur om was en voor hun nog geen kwartier. Wat ik zei wel ander verhaal, maar sommige dingen kleine moeite.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Sea of Trees di 25 jun 2013 - 6:36

Hoochie :O

Ik vind je zwager erg onaardig overkomen Niekske. Ik zou ook niet meer mee willen rijden, net wat Gympie zegt, ik zou me ongemakkelijk en onwelkom voelen.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  *Lookie* di 25 jun 2013 - 7:26

Vervelend inderdaad, vooral omdat je maar af en toe meerijdt en ook aanbied om mee te betalen. Maar om voor die paar keer dat je een auto nodig hebt, zelf maar een aan te schaffen in natuurlijk onzin, het hebben van een auto is niet goedkoop.
Toen ik geen werk meer had heb ik mijn auto ook weggedaan. Mijn vriend heeft nog wel een auto maar die heb ik alleen in het weekend tot mijn beschikking omdat hij zijn auto sowieso nodig heeft voor zijn werk. Gelukkig heb ik door de week haast nooit een auto nodig maar die ene keer in de maand (gemiddeld) dat het nodig is, mag ik die van mijn schoonmoeder gebruiken. Soms tank ik dan even, als bedankje. Maar het is soms wel vervelend, gezien het feit dat ik in een heel kleine plaats woon met bijna geen voorzieningen. Huisarts, consultatiebureau, supermarkt: het is allemaal minimaal 5 km verderop. Oké, er is hier een inieminie supermarktje maar die is serieus een keer zo duur als de reguliere winkels als Jumbo etc. Niet ideaal.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Gast di 25 jun 2013 - 7:31

Wij hebben ook geen auto en doen vrijwel álles met het OV of de fiets. Het gebeurt eigenlijk zelden tot nooit dat we met iemand meerijden, ja, heel soms met schoonvader als we naar zwager en schoonzusje gaan. Maar schoonvader woont ook niet naast de deur, dus gaan we eerst met de trein naar hem toe.

Ik mis een auto ook niet, wij hebben eigenlijk ook geen liften van anderen nodig. De trein en de bus brengt ons overal. Zelfs naar Centerparcs gaan we met het OV.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Vixen di 25 jun 2013 - 7:37

Als iemand zonder auto me regelmatig vraagt mee te mogen rijden zou ik dat op een gegeven moment eigenlijk wel een beetje irritant gaan vinden.. Dat ik toevallig wel een auto heb, wil niet zeggen dat ik dan ook iedereen altijd wil oppikken en afzetten. Als er dan inderdaad af en toe een keer getankt wordt of een andere manier van waardering zou ik het wel willen doen, maar als het een vanzelfsprekend iets wordt, dan zou ik er wel snel mee klaar zijn.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Gast di 25 jun 2013 - 7:41

Ik denk dat het er voor mij ook wel vanaf zou hangen om hoe vaak het gaat. Als het wekelijks is, dan kan ik me wel voorstellen dat zwager op den duur zegt: koop zelf maar een auto.

Ik snap eigenlijk het 'probleem' ook niet zo van op de fiets naar zwager toe gaan, en dan vervolgens daar gezamenlijk te vertrekken? Ja, je rijdt misschien bijna weer langs huis, maar hey, je hebt een lift.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Nyx di 25 jun 2013 - 7:52

Ik heb zelf een auto en ben daar altijd heel makkelijk in geweest. Ik haal je op en breng je thuis en hoef er niets voor terug. Er is jammer genoeg ook nog nooit iemand zo aardig geweest om me een onverwacht cadeautje te geven. :P

Wat ik wel minder vind is als mensen ervan uitgaan dat ze gratis en voor niets kunnen meerijden. Nee, ik hoef er niets voor terug, maar je kunt toch op zijn minst net alsof doen dat je me er iets voor terug wilt geven?

Vind het trouwens echt raar dat iemand je niet wil halen als hij er praktisch langskomt. Wat is nou de moeite?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Taeda di 25 jun 2013 - 7:59

Hierin ben ik het wel eens met Vixen. Ik had al snel mijn rijbewijs en een auto, waardoor ik vaak 'moest' rijden. Geen probleem, als mensen het maar niet gaan verwachten. Zeker omrijden doe ik alleen wanneer ik het zelf aanbied (meestal wel). Ik vind het wel fijn als iemand dan het parkeerkaartje betaalt, maar ik hoef geen benzinegeld.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Gast di 25 jun 2013 - 8:51

Mijn zus en haar vriend hebben geen auto en vinden het altijd wel mooi makkelijk om met ons mee te rijden richting onze ouders. Prima, maar ze mogen naar het station toe komen hier in de buurt, dan kunnen ze mee. We gaan niet continu een stuk omrijden om hun mee te nemen. Ook hadden we een lease-auto en kostte het ons niks, maar nu we gewoon moeten betalen, mogen zij de helft meebetalen. Anders zouden ze met de trein moeten, en zou het ze ook gewoon geld kosten.

We zijn normaal niet moeilijk, en iedereen mag van mij wel eens meerijden, geen probleem, maar het moet geen gewoonte worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen auto hebben Empty Re: Geen auto hebben

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum