Kat uit tuin buren weghouden
+11
Annemie
Vixen
Aziraphale
Atelier Madame
Blond
Jerry
Linda
blondje1313
Ella
Dikkie Dik
mezzoforte
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Kat uit tuin buren weghouden
Vixen schreef:TukTuk schreef:Mint schreef:Ik vind het anders ook niet echt gezond dat jouw kinderen doodsbang zijn voor katten. Als dat nu al zo is, is de kans groot dat zij later nog meer angst lrijgen en daardoor worden belemmerd.Vixen schreef:Dan vind ik dat jij als eigenaar moet zorgen dat de katten niet uit jouw tuin kunnen, als ze niet uit de tuinen van andere mensen blijven. Ik laat mijn hond toch ook niet in de tuin van de buren poepen, waarom laat je jouw kat dan wel in de tuin van andere mensen poepen en spullen vernielen? Daarnaast zijn mijn kinderen doodsbang voor katten, die durven helemaal niet naar buiten als er een kat in onze tuin zit. Ik snap ook niet dat je daar als katteneigenaar niet bij stil staat.
Eens.. Van de week ook ergens op visite, meisje was bang voor de hond die er ook was, en die angst werd alleen maar gevoed door de ouders "Oh kom maar hier hoor!!" En kind werd stevig in de armen van de ouders gehouden. Ja zo wordt die angst alleen maar erger.
ja hoor... Een kind van drie dat bang is voor katten omdat ze die beesten niet kent.. dat zal later vast een enórme belemmering worden.
Verder laat ik mijn kinderen niet in de tuin van de buren schijten of de tuin van de buren vernielen en dat doen buurkatten wel.
Als jouw kind van drie geen kat kent, valt de overlast in je tuin waarschijnlijk ook wel mee.
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Vixen schreef:TukTuk schreef:Mint schreef:Ik vind het anders ook niet echt gezond dat jouw kinderen doodsbang zijn voor katten. Als dat nu al zo is, is de kans groot dat zij later nog meer angst lrijgen en daardoor worden belemmerd.Vixen schreef:Dan vind ik dat jij als eigenaar moet zorgen dat de katten niet uit jouw tuin kunnen, als ze niet uit de tuinen van andere mensen blijven. Ik laat mijn hond toch ook niet in de tuin van de buren poepen, waarom laat je jouw kat dan wel in de tuin van andere mensen poepen en spullen vernielen? Daarnaast zijn mijn kinderen doodsbang voor katten, die durven helemaal niet naar buiten als er een kat in onze tuin zit. Ik snap ook niet dat je daar als katteneigenaar niet bij stil staat.
Eens.. Van de week ook ergens op visite, meisje was bang voor de hond die er ook was, en die angst werd alleen maar gevoed door de ouders "Oh kom maar hier hoor!!" En kind werd stevig in de armen van de ouders gehouden. Ja zo wordt die angst alleen maar erger.
ja hoor... Een kind van drie dat bang is voor katten omdat ze die beesten niet kent.. dat zal later vast een enórme belemmering worden.
Verder laat ik mijn kinderen niet in de tuin van de buren schijten of de tuin van de buren vernielen en dat doen buurkatten wel.
Je laat je kind toch ook niet aan een lijntje op een uitlaatveldje in het park schijten?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, je kunt een kind natuurlijk goed vergelijken met een hond
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Mint schreef:Vixen schreef:TukTuk schreef:Mint schreef:Ik vind het anders ook niet echt gezond dat jouw kinderen doodsbang zijn voor katten. Als dat nu al zo is, is de kans groot dat zij later nog meer angst lrijgen en daardoor worden belemmerd.Vixen schreef:Dan vind ik dat jij als eigenaar moet zorgen dat de katten niet uit jouw tuin kunnen, als ze niet uit de tuinen van andere mensen blijven. Ik laat mijn hond toch ook niet in de tuin van de buren poepen, waarom laat je jouw kat dan wel in de tuin van andere mensen poepen en spullen vernielen? Daarnaast zijn mijn kinderen doodsbang voor katten, die durven helemaal niet naar buiten als er een kat in onze tuin zit. Ik snap ook niet dat je daar als katteneigenaar niet bij stil staat.
Als jouw kind van drie geen kat kent, valt de overlast in je tuin waarschijnlijk ook wel mee.
Jerry schreef:Je laat je kind toch ook niet aan een lijntje op een uitlaatveldje in het park schijten?
Menen jullie dit nou serieus?
is het heel gek dat ik andermans katten niet in mijn huis of tuin wil en ik vind dat het de verantwoordelijkheid van katteneigenaren vind dat hun katten geen overlast bezorgen bij andere mensen? Overigens vind ik het ook de verantwoordelijkheid van ouders dat hun kinderen geen overlast bezorgen. Ik wil buurkinderen ook niet ongevraagd in mijn tuin.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Ik zeg niet dat het gek is dat je andermans katten niet in je tuin wilt, dat snap ik heel goed, wil ik ook niet.
Wat ik wel gek vind, is de vergelijking die je maakt tussen een kind en een kat (én dat je alle katteneigenaren over één kam scheert, door te suggereren dat die er niet bij stilstaan dat hun kat voor overlast kan zorgen bij de buren...)
Wat ik wel gek vind, is de vergelijking die je maakt tussen een kind en een kat (én dat je alle katteneigenaren over één kam scheert, door te suggereren dat die er niet bij stilstaan dat hun kat voor overlast kan zorgen bij de buren...)
Jerry- Ratel
Vixen schreef:Mint schreef:Vixen schreef:TukTuk schreef:Mint schreef:Ik vind het anders ook niet echt gezond dat jouw kinderen doodsbang zijn voor katten. Als dat nu al zo is, is de kans groot dat zij later nog meer angst lrijgen en daardoor worden belemmerd.Vixen schreef:Dan vind ik dat jij als eigenaar moet zorgen dat de katten niet uit jouw tuin kunnen, als ze niet uit de tuinen van andere mensen blijven. Ik laat mijn hond toch ook niet in de tuin van de buren poepen, waarom laat je jouw kat dan wel in de tuin van andere mensen poepen en spullen vernielen? Daarnaast zijn mijn kinderen doodsbang voor katten, die durven helemaal niet naar buiten als er een kat in onze tuin zit. Ik snap ook niet dat je daar als katteneigenaar niet bij stil staat.
Als jouw kind van drie geen kat kent, valt de overlast in je tuin waarschijnlijk ook wel mee.Jerry schreef:Je laat je kind toch ook niet aan een lijntje op een uitlaatveldje in het park schijten?
Menen jullie dit nou serieus?
is het heel gek dat ik andermans katten niet in mijn huis of tuin wil en ik vind dat het de verantwoordelijkheid van katteneigenaren vind dat hun katten geen overlast bezorgen bij andere mensen? Overigens vind ik het ook de verantwoordelijkheid van ouders dat hun kinderen geen overlast bezorgen. Ik wil buurkinderen ook niet ongevraagd in mijn tuin.
Nee het is niet gek dat je wilt dat de katten geen overlast veroorzaken, maar ik vind het wel gek dat zelfs even een glas water naar een kat gooien teveel moeite / te duur voor je is, als je daarmee zelf al kan voorkomen dat ze in je tuin gaan zitten.
De enige manier om 100% zeker te weten dat een kat nooit in een andere tuin komt, is door hem altijd binnen te houden. En sommige katten worden daar dood ongelukkig van. Dus dat is ook niet altijd de oplossing.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
TukTuk vergeleek kinderen met katten hè Ik heb alleen geschreven dat ik het vervelend vind dat mijn kind niet naar buiten durft als er een kat in de tuin zit en daar kwamen vervolgens de opmerkingen over dat dit blijkbaar heel vreemd is en schijnbaar een grote belemmering voor later.
En excuus als ik alle katteneigenaren over één kam heb gescheerd, er zullen ongetwijfeld katten zijn die niet voor overlast zorgen en katteneigenaren die hun tuin goed afgeschermd hebben, maar ik geloof dat er ook een héle grote groep is die daar niet bij stil staat.
@ TukTuk: het blijft niet alleen bij zo af en toe een glas water gooien, er komt ook een stuk ergernis bij kijken, poep in de tuin, wellicht vernielde planten, bange kinderen..
En excuus als ik alle katteneigenaren over één kam heb gescheerd, er zullen ongetwijfeld katten zijn die niet voor overlast zorgen en katteneigenaren die hun tuin goed afgeschermd hebben, maar ik geloof dat er ook een héle grote groep is die daar niet bij stil staat.
@ TukTuk: het blijft niet alleen bij zo af en toe een glas water gooien, er komt ook een stuk ergernis bij kijken, poep in de tuin, wellicht vernielde planten, bange kinderen..
Vixen- Prater
Vixen schreef:TukTuk vergeleek kinderen met katten hè Ik heb alleen geschreven dat ik het vervelend vind dat mijn kind niet naar buiten durft als er een kat in de tuin zit en daar kwamen vervolgens de opmerkingen over dat dit blijkbaar heel vreemd is en schijnbaar een grote belemmering voor later.
Als je maar vaak genoeg een glas water richting de desbetreffende kat gooit, zal deze niet meer in je tuin komen hoor. En je kinderen bang? Sorry maar daar kan een katteneigenaar niks aan doen, daar zal je als ouder zelf zijnde iets aan moeten doen als je het vervelend vindt. Want het is nergens voor nodig dat een kind daar bang voor is, en het kan zeker wel een belemmering worden voor het kind, denk maar eens aan spelen bij vriendinnetjes die misschien katten hebben, of gewoon op straat.
TukTuk- Ratel
Hoe lang duurt het voordat die kat dat heeft geleerd? Dat heb je niet in een uurtje voor elkaar lijkt me, daar gaat een paar weken, maanden misschien overheen? En in de tussentijd heb ik wel kattenschijt in de zandbak liggen. Kan ik daarvoor ook nog weer nieuw zand kopen.
En trouwens.. Heb ik jouw kat verjaagd, komt de kat van de andere buren wel in mijn tuin. Aan het eind van de rit ben ik tot in de eeuwigheid bezig om alle buurkatten uit mijn tuin te houden en blijf ik nieuw zandbakzand kopen.
En ik vind het heel gezond dat mijn kind niet gek is op vreemde katten. Juist dat soort dingen beschermt kinderen lijkt me. Bovendien hebben we zelfs een hond, maar houdt ze ook niet van vreemde honden. Puur omdat ze niet weet hoe die honden reageren, zo zal het met katten hetzelfde zijn. Heel normaal volgens mij, zeker voor een kind dat nog maar 3 jaar oud is.
Ik snap niet wat het probleem is. Zorg er gewoon voor dat die beesten niet je tuin uit kunnen. Blijkbaar zijn daar oplossingen voor. Hoeven andere mensen zich ook niet aan jouw katten te ergeren.
En trouwens.. Heb ik jouw kat verjaagd, komt de kat van de andere buren wel in mijn tuin. Aan het eind van de rit ben ik tot in de eeuwigheid bezig om alle buurkatten uit mijn tuin te houden en blijf ik nieuw zandbakzand kopen.
En ik vind het heel gezond dat mijn kind niet gek is op vreemde katten. Juist dat soort dingen beschermt kinderen lijkt me. Bovendien hebben we zelfs een hond, maar houdt ze ook niet van vreemde honden. Puur omdat ze niet weet hoe die honden reageren, zo zal het met katten hetzelfde zijn. Heel normaal volgens mij, zeker voor een kind dat nog maar 3 jaar oud is.
Ik snap niet wat het probleem is. Zorg er gewoon voor dat die beesten niet je tuin uit kunnen. Blijkbaar zijn daar oplossingen voor. Hoeven andere mensen zich ook niet aan jouw katten te ergeren.
Vixen- Prater
Vixen schreef:Hoe lang duurt het voordat die kat dat heeft geleerd? Dat heb je niet in een uurtje voor elkaar lijkt me, daar gaat een paar weken, maanden misschien overheen? En in de tussentijd heb ik wel kattenschijt in de zandbak liggen. Kan ik daarvoor ook nog weer nieuw zand kopen.
Als je gewoon iedere keer water gooit als je een kat in de tuin hebt, zal die op dat moment sowieso niet poepen in je tuin.
En de kat niet buiten de tuin laten, makkelijk gezegd maar realiseer je wel dat veel katten daar doodongelukkig van worden? Mijn ene kat komt bijna nooit buiten de tuin, die is happy als ze lekker in het zonnetje over de tegels kan rollen of op het hek kan zitten maar mijn andere kat wilt gewoon zo nu en dan lekker naar buiten de buurt verkennen. Die wordt dood ongelukkig en enorm vervelend als hij niet naar buiten mag.
TukTuk- Ratel
Dus omdat jíj graag een kat wil die blijkbaar niet in de tuin wil blijven, moet ík maar dealen met de overlast die jouw kat (en alle andere katten in de buurt) veroorzaakt? Beetje omgekeerde wereld, vind je ook niet?
Vixen- Prater
Vixen schreef:Dus omdat jíj graag een kat wil die blijkbaar niet in de tuin wil blijven, moet ík maar dealen met de overlast die jouw kat (en alle andere katten in de buurt) veroorzaakt? Beetje omgekeerde wereld, vind je ook niet?
Werkt de wereld niet gewoon een beetje met geven en nemen? Zo zijn er genoeg dingen die je kan opnoemen, kinderen, gepimpte luide auto's, blaffende honden, feestjes tot diep in de nacht met de nodige dronken mensen. Kunnen ook allemaal voor overlast zorgen, en daarvan wordt toch ook niet gezegd dat dat allemaal niet meer mag?
Als je naast mensen woont met een huilbaby wordt je ook knettergek van al het gehuil, maar daar moet je ook maar mee dealen toch? Je kan toch ook niet tegen die mensen zeggen "Ga maar ergens anders wonen met je huilbaby want je zorgt voor overlast" ?
TukTuk- Ratel
Als ik een feestje heb, zorg ik dat de overlast beperkt wordt, doe ik de buren een bloemetje of wat dan ook. Met een huilbaby probeer je de overlast zoveel mogelijk te beperken. Ik probeer zo min mogelijk overlast te bezorgen, ik snap niet dat je het oké vindt als mensen veel overlast ondervinden van jouw kat. Vind je het niet vervelend dat er kinderen bang worden als jouw kat bij ze in de tuin zit? Of dat er kattenschijt van jouw kat in de zandbak van de speeltuin ligt, jouw katten de planten in een buurtuin vernielen, of dat iemand het vervelend vindt om steeds datgene waar ie mee bezig is te moeten onderbreken om een glas water op je kat te gooien?
Vixen- Prater
Vixen schreef:Als ik een feestje heb, zorg ik dat de overlast beperkt wordt, doe ik de buren een bloemetje of wat dan ook. Met een huilbaby probeer je de overlast zoveel mogelijk te beperken. Ik probeer zo min mogelijk overlast te bezorgen, ik snap niet dat je het oké vindt als mensen veel overlast ondervinden van jouw kat. Vind je het niet vervelend dat er kinderen bang worden als jouw kat bij ze in de tuin zit? Of dat er kattenschijt van jouw kat in de zandbak van de speeltuin ligt, jouw katten de planten in een buurtuin vernielen, of dat iemand het vervelend vindt om steeds datgene waar ie mee bezig is te moeten onderbreken om een glas water op je kat te gooien?
En wie zegt dat iedere kat zoveel overlast veroorzaakt? Ik betwijfel dat mijn katten in andermans tuin poepen, de kat die wel buiten de tuin komt is bang voor andere mensen, die zit alleen in de tuin van de buren als hij terug naar onze tuin loopt. en als iemand er last van heeft kan dat altijd gezegd worden. Ik heb nog nooit klachten gehad. Daarnaast zijn ze nooit hele dagen buiten (hebben geen kattenluik, dus komen alleen buiten als wij thuis zijn, dus in die zin probeer ik ook de overlast te beperken. Ze zijn 's nachts nooit buiten bijvoorbeeld.).
Dus tja, als het dan toch eens een keer gebeurd dat er iemand last van heeft, is dat heel jammer, maar ik ga daarvoor mijn kat niet binnen houden. Ik heb ook genoeg last van mijn buren. Het is een wereld van geven en nemen.
TukTuk- Ratel
Eens met Vixen. Ik vind het echt zo'n rare gedachte van mensen dat het maar normaal is om je huisdier bij andere mensen in de tuin te laten poepen. En buiten dat gewoon voor veel overlast zorgen, zoals kinderen die bang kunnen zijn voor katten en in ons geval katten die onze konijnen in hun eigen hok lastig vielen.
En ja hoor water gooien is leuk en doe ik soms ook maar ik heb meer te doen dan andermans katten wegjagen uit onze tuin. Ik heb hier twee kinderen rondlopen dus ik kan niet elke vijf minuten naar buiten rennen om een glas water over een kat heen te mikken. Gelukkig zijn de katten hier in de buurt bang voor mijn man en mijden ze onze tuin inmiddels.
En ja hoor water gooien is leuk en doe ik soms ook maar ik heb meer te doen dan andermans katten wegjagen uit onze tuin. Ik heb hier twee kinderen rondlopen dus ik kan niet elke vijf minuten naar buiten rennen om een glas water over een kat heen te mikken. Gelukkig zijn de katten hier in de buurt bang voor mijn man en mijden ze onze tuin inmiddels.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Maar hebben jullie zovaak dan katten in de tuin? Volgens mij wordt dat ook enorm opgeblazen.
TukTuk- Ratel
Ja hoor toen we hier net woonden de hele dag door. Onze buurman had een kat, de buren daarnaast inmiddels 3 of 4. Aan de aangrenzende tuinen nog een stuk of 4 huizen waar ze katten hebben. We hebben een blokje van 12 tuinen aan elkaar en daar lopen die katten de hele dag rond.TukTuk schreef:Maar hebben jullie zovaak dan katten in de tuin? Volgens mij wordt dat ook enorm opgeblazen.
Tania- Ratel
Tania schreef:Eens met Vixen. Ik vind het echt zo'n rare gedachte van mensen dat het maar normaal is om je huisdier bij andere mensen in de tuin te laten poepen. En buiten dat gewoon voor veel overlast zorgen, zoals kinderen die bang kunnen zijn voor katten en in ons geval katten die onze konijnen in hun eigen hok lastig vielen.
Haha, hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen? Dat wil ik ook!
Mijn man doet er echt alles aan om die beesten uit onze tuin te krijgen, maar ze blijven terug komen.
Tuktuk, hier lopen ook vaak katten. Sowieso een paar keer per dag zie ik een kat in onze tuin. En dan zit ik niet de hele dag met m'n neus er bovenop.
Ik zou trouwens niet eens kunnen klagen bij de eigenaar, want ik weet echt niet welke kat van wie is.
En ik kan ook geen koffiedik, notendoppen of weet ik veel wat in onze tuin leggen, want dat is voor een kind niet echt handig.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Laat ik vooropstellen dat ik het dus oprecht vervelend vind als onze buren last van onze katten hebben, daarom heb ik dit topic ook geopend en gevraagd om tips.
Mijn katten waren eerst binnenkatten (woonden in appartement met klein balkon). Sinds dat we verhuisd waren zaten ze al continu naar buiten te loeren en na 4 weken hebben we ze naar buiten gelaten, en ze blijken het enorm leuk te vinden. Ik wil hier alleen natuurlijk geen andere mensen mee tot last zijn, dus nu ik een klacht heb gekregen neem ik dat wel degelijk serieus. Ik zou het andersom ook heel vervelend vinden nl. mocht ik last hebben van de huisdieren van mijn buren. Ik zal in eerste instantie het schrikdraad gaan proberen denk ik.
Mijn katten waren eerst binnenkatten (woonden in appartement met klein balkon). Sinds dat we verhuisd waren zaten ze al continu naar buiten te loeren en na 4 weken hebben we ze naar buiten gelaten, en ze blijken het enorm leuk te vinden. Ik wil hier alleen natuurlijk geen andere mensen mee tot last zijn, dus nu ik een klacht heb gekregen neem ik dat wel degelijk serieus. Ik zou het andersom ook heel vervelend vinden nl. mocht ik last hebben van de huisdieren van mijn buren. Ik zal in eerste instantie het schrikdraad gaan proberen denk ik.
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Mezzoforte ik vind ook dat jij er heel netjes mee omgaat. Je doet in ieder geval je best om te zorgen dat je buren geen last (meer) hebben van je katten.
Tania- Ratel
Mezzo, zo hoort het ook vind ik! Hopelijk helpt het schrikdraad bij jullie.
Vixen- Prater
Vixen schreef:Dus omdat jíj graag een kat wil die blijkbaar niet in de tuin wil blijven, moet ík maar dealen met de overlast die jouw kat (en alle andere katten in de buurt) veroorzaakt?
Als je een kitten in huis neemt, weet je nog niet of hij/zij graag naar buiten wil, dus je kiest daar niet voor.
En misschien n tip voor je zandbak: als je kaneel door het zand strooit, blijven katten weg.
Tania, waar lees jij dat van de katteneigenaren hier, dat iemand t normaal vindt dat haar kat bij de buren in de tuin zit te kakken?
Jerry- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Een haan bij de buren in de tuin
» Voliére bouwen in tuin, overleggen met buren?
» Ik wil morgen mijn tuin kergeren gaan mijn buren schilderen
» Buren
» Last van de buren
» Voliére bouwen in tuin, overleggen met buren?
» Ik wil morgen mijn tuin kergeren gaan mijn buren schilderen
» Buren
» Last van de buren
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: