Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat uit tuin buren weghouden

+11
Annemie
Vixen
Aziraphale
Atelier Madame
Blond
Jerry
Linda
blondje1313
Ella
Dikkie Dik
mezzoforte
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  mezzoforte ma 24 jun 2013 - 0:22

Ik kreeg net 1 van mijn buren aan de deur met de mededeling dat 1 van onze katten telkens in hun tuin zit en hun hond loopt uit te dagen. En de vraag of wij ervoor konden zorgen dat de katten niet meer in hun tuin komen. 

De situatie is nu zo dat de schutting aan 1 kant van de tuin vrij laag is en bestaat uit horizontale planken, wat het al heel makkelijk maakt voor de katten om in hun tuin te komen. Dus een optie is om de schutting daar te vervangen door een hoge (verticale) variant, en daarmee het in ieder geval minder makkelijk te maken voor de katten om in die tuin te komen. Dit stond in principe al op de planning, maar voor een later moment. Ben er  vrij zeker van dat de buren hiervoor openstaan, aangezien ze net dit weekend de schutting aan de andere kant van hun tuin vervangen hebben (gezamenlijk met de andere buren).

Als dit niet afdoende is, wat zijn er verder voor opties om katten uit de tuin van je buren te houden??? Tips/ervaringen??
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  Dikkie Dik ma 24 jun 2013 - 0:32

Heel herkenbaar probleem.
Wij hebben wel een hoge schutting en het maakt niks uit, ze zit gewoon telkens bij de buren in de tuin. Of op het dak van hun schuur.

Wij willen kattenschrikdraad in onze tuin laten plaatsen. Google er maar eens op. Ik hou heel van mijn poezen, maar ik vind het niet leuk als ze andere mensen lastig vallen. Kattenschrikdraad klinkt heftig, maar dat is het eigenlijk niet.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  Ella ma 24 jun 2013 - 1:46

Ik denk dat je schutting draaien maar een tijdelijke (en vooral korte) oplossing is. Hier hebben ze ook anders staan en de katten van de buren komen er met gemak boven op. En dus ook in onze tuin. Nu valt het hier gelukkig mee. Maar inderdaad een definitieve oplossing is denk ik ook dat schrikdraad. Maar goed dat blijf je ze dus in jouw tuin houden. En ik weet niet of je dat wil
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  blondje1313 di 25 jun 2013 - 0:02

Alleen de schutting verhogen werkt waarschijnlijk niet, als het van hout is klimmen ze er echt wel overheen. Je kunt wel gaas schuin naar binnen plaatsen, dan kunnen ze er niet overheen. Volgens mij zijn er verschillende forumleden die dat hebben.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  Linda di 25 jun 2013 - 1:27

Je kat binnen houden? Hoewel dat met een kat die buiten gewend is moeilijk zal zijn.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  Jerry di 25 jun 2013 - 23:30

De tuin van de buren onaantrekkelijk maken voor je kat. Korrels met knoflookgeur, kattenschrikplantjes, een straal water of de buren moeten de hond naar buiten laten als de kat in de tuin zit.
Laat aan de.buren merken dat je moeite doet, maar ze zullen er zelf ook wat voor moeten doen...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  mezzoforte wo 26 jun 2013 - 2:03

Tja, ik vraag me ook af of het echt 1 van onze katten is. Er is 1 kat die veel lijkt op de onze, die ook regelmatig door onze tuin loopt dus vast ook bij de buren. Als het niet je eigen kat is zie je het verschil niet zo snel denk ik. Maar ja, bedankt in ieder geval voor de tips, heb ik zeker wat aan! Is ook mijn intentie, om de buren te laten zien dat ik ze wel serieus neem en er moeite voor doe.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  Blond wo 26 jun 2013 - 4:06

Schutting verhogen helpt niet. Een kat die de schutting over wil, krijgt dat ook wel voor elkaar. Wat bij ons hielp was inderdaad kippengaas tegen de bovenkant monteren, ongeveer 30 centimeter laten uitsteken, en dat dan richting onze tuin buigen.
En ook tips geven aan de buren, katten houden bijvoorbeeld niet van koffiedrab, dus ze kunnen dat tussen de planten gooien. Of elke keer als hij in de tuin zit een glas water over hem heen gooien. Krijgt ie niets van, en uiteindelijk houden ze wel op.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  Atelier Madame wo 26 jun 2013 - 4:17

Jerry schreef:Laat aan de.buren merken dat je moeite doet, maar ze zullen er zelf ook wat voor moeten doen...
Ik vind het echt onzin dat de buren moeite moeten doen, katten horen niet bij de buren maar bij de to. Zou wat zijn als ik geld moet betalen om de katten van de buren uit de tuin te houden.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  Jerry wo 26 jun 2013 - 4:42

Atelier Madame schreef:
Jerry schreef:Laat aan de.buren merken dat je moeite doet, maar ze zullen er zelf ook wat voor moeten doen...
Ik vind het echt onzin dat de buren moeite moeten doen, katten horen niet bij de buren maar bij de to. Zou wat zijn als ik geld moet betalen om de katten van de buren uit de tuin te houden.

Een bak water over een kat heen gooien kost niks en je kunt moeilijk van de katteneigenaar verwachten dat hij 24 uur per dag oplet of zijn kat in jouw tuin zit of niet.

Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  Aziraphale wo 26 jun 2013 - 5:04

Jerry schreef:
Atelier Madame schreef:
Jerry schreef:Laat aan de.buren merken dat je moeite doet, maar ze zullen er zelf ook wat voor moeten doen...
Ik vind het echt onzin dat de buren moeite moeten doen, katten horen niet bij de buren maar bij de to. Zou wat zijn als ik geld moet betalen om de katten van de buren uit de tuin te houden.

Een bak water over een kat heen gooien kost niks en je kunt moeilijk van de katteneigenaar verwachten dat hij 24 uur per dag oplet of zijn kat in jouw tuin zit of niet.


Maar ik vind dat een kat sowieso niet zomaar los buiten hoort, ik vind dat wel de verantwoordelijkheid van de eigenaar, 24 uur per dag. Er zijn genoeg opties om je kat buiten te laten zijn en er anderen niet mee lastig te vallen.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  Vixen wo 26 jun 2013 - 5:27

Jerry schreef:
Atelier Madame schreef:
Jerry schreef:Laat aan de.buren merken dat je moeite doet, maar ze zullen er zelf ook wat voor moeten doen...
Ik vind het echt onzin dat de buren moeite moeten doen, katten horen niet bij de buren maar bij de to. Zou wat zijn als ik geld moet betalen om de katten van de buren uit de tuin te houden.

Een bak water over een kat heen gooien kost niks en je kunt moeilijk van de katteneigenaar verwachten dat hij 24 uur per dag oplet of zijn kat in jouw tuin zit of niet.

het kost tijd, moeite, ergernis en water kost geld. Voor een kat van de buren heb ik dat niet over. Als jij beesten wilt houden zorg je ook maar dat ze niet voor overlast zorgen. Ik zou ook overhangend gaas gaan spannen denk ik.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  Jerry wo 26 jun 2013 - 19:14

Katten snappen niet dat een schutting betekent 'hier mag ik niet overheen' tenzij je ze dat leert door ze bijvoorbeeld nat te gooien. Telkens als ik mijn kat over de schutting zag klimmen, gooide ik haar nat, maar heel simpel, ik zag het niet altijd. De buren waren gelukkig niet te beroerd haar ook nat te gooien en inmiddels komt ze er niet meer.

En over katten wel of niet buiten houden: toen wij onze kat kregen (met 12 weken) wilde ik niet dat ze buiten kwam, ze was nog nooit buiten geweest, dus dat leek mij geen probleem. Maar ze was zó op buiten gefixeerd, haar hele dag bestond uit pogingen ondernemen om te ontsnappen (niet overdreven). Toen we haar af en toe naar buiten lieten, werd ze veel rustiger en blijer. Meestal zat ze óf in onze eigen tuin óf in de bossen achter ons huis. Om haar voor die keren dat ze tóch over de schutting klom (wat in samenwerking met de buren prima in korte tijd af te leren is) binnen te moeten houden, vind ik dierenmishandeling (in ieder geval voor haar, we hebben nog een kat, die vindt er niks aan om naar buiten te gaan... om maar even aan te geven dat het héél erg afhangt van wat voor kat je hebt)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  Annemie wo 26 jun 2013 - 20:10

Onze buurvrouw heeft schrikdraad boven de schutting gespannen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  Moira do 27 jun 2013 - 8:29

Aziraphale schreef:
Jerry schreef:
Atelier Madame schreef:
Jerry schreef:Laat aan de.buren merken dat je moeite doet, maar ze zullen er zelf ook wat voor moeten doen...
Ik vind het echt onzin dat de buren moeite moeten doen, katten horen niet bij de buren maar bij de to. Zou wat zijn als ik geld moet betalen om de katten van de buren uit de tuin te houden.

Een bak water over een kat heen gooien kost niks en je kunt moeilijk van de katteneigenaar verwachten dat hij 24 uur per dag oplet of zijn kat in jouw tuin zit of niet.


Maar ik vind dat een kat sowieso niet zomaar los buiten hoort, ik vind dat wel de verantwoordelijkheid van de eigenaar, 24 uur per dag. Er zijn genoeg opties om je kat buiten te laten zijn en er anderen niet mee lastig te vallen.

Helemaal mee eens! Vind dat echt een stom excuus, neem die verantwoordelijkheid van je eigen huisdieren gewoon. Mijn katten zijn binnenkatten en dat gaat prima. Ze mogen af en toe naar buiten. We hebben de tuin afgeschermd met schrikdraad. Schieten ze één keer tegen aan en ze doen het niet meer.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  Jerry do 27 jun 2013 - 19:36

Dan heb ik denk ik gewoon heel veel geluk met m'n buren...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  Vixen do 27 jun 2013 - 19:56

Wij hadden in ons oude huis balkonnen die tegen elkaar aan zaten. De buren hadden een kat die op het balkon mocht. Die kat ging via het muurtje op ons balkon, ging vervolgens op onze vensterbank zitten, waarop onze hond hysterisch werd en maar door bleef blaffen en dat leverde weer klachten op van de onderburen (logisch). Uiteindelijk hebben zij hun kat binnen gehouden.
Onze overburen hadden een kat die via het dakraam op het dak kon en zo via een ander openstaand dakraam bij andere buren naar binnen ging. Daar zou ik echt woest om zijn geworden als dat vaker zou gebeuren.

Nu we buitenaf wonen hebben we ook veel katten om ons huis, maar dat vind ik lang niet zo erg, dit zijn allemaal zwerfkatten en houden de muizen een beetje weg hier.

Ik vind: Jouw kat, Jouw probleem. 
Dat jij een kat wil, wil niet zeggen dat je buren dan ineens gedeeld verantwoordelijk zijn om Jóuw kat uit hun tuin te houden. Jij hebt gewoon de verantwoordelijkheid dat je kat geen overlast bezorgt. Als de buren daaraan mee willen helpen is dat heel fijn, maar zeker geen verplichting.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  Jerry do 27 jun 2013 - 20:09

Ik heb het ook niet over een gedeelde verantwoordelijkheid, ik heb het meer over een klein beetje assistentie.
Ik probeer zo goed mogelijk mijn kat bij de buren uit de tuin te houden (ze snapt inmiddels al wel dat ze daar niet mag komen), maar stel dat ik het niet zie en de buurman staat voor het raam en ziet het wel, wat moet hij dan doen? Het laten? Mij bellen met de melding dat de kat in de tuin zit?

Als er een kat van de buren bij ons in de tuin zit, jaag ik die ook gewoon weg, ik ga niet de eigenaar erbij halen om hun kat uit mijn tuin te halen...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  Vixen do 27 jun 2013 - 20:24

Dan vind ik dat jij als eigenaar moet zorgen dat de katten niet uit jouw tuin kunnen, als ze niet uit de tuinen van andere mensen blijven. Ik laat mijn hond toch ook niet in de tuin van de buren poepen, waarom laat je jouw kat dan wel in de tuin van andere mensen poepen en spullen vernielen? Daarnaast zijn mijn kinderen doodsbang voor katten, die durven helemaal niet naar buiten als er een kat in onze tuin zit. Ik snap ook niet dat je daar als katteneigenaar niet bij stil staat.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  Mint do 27 jun 2013 - 21:28

Vixen schreef:Dan vind ik dat jij als eigenaar moet zorgen dat de katten niet uit jouw tuin kunnen, als ze niet uit de tuinen van andere mensen blijven. Ik laat mijn hond toch ook niet in de tuin van de buren poepen, waarom laat je jouw kat dan wel in de tuin van andere mensen poepen en spullen vernielen? Daarnaast zijn mijn kinderen doodsbang voor katten, die durven helemaal niet naar buiten als er een kat in onze tuin zit. Ik snap ook niet dat je daar als katteneigenaar niet bij stil staat.
Ik vind het anders ook niet echt gezond dat jouw kinderen doodsbang zijn voor katten.  Als dat nu al zo is, is de kans groot dat zij later nog meer angst lrijgen en daardoor worden belemmerd.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  TukTuk do 27 jun 2013 - 21:48

Vixen schreef:
Jerry schreef:
Atelier Madame schreef:
Jerry schreef:Laat aan de.buren merken dat je moeite doet, maar ze zullen er zelf ook wat voor moeten doen...
Ik vind het echt onzin dat de buren moeite moeten doen, katten horen niet bij de buren maar bij de to. Zou wat zijn als ik geld moet betalen om de katten van de buren uit de tuin te houden.

Een bak water over een kat heen gooien kost niks en je kunt moeilijk van de katteneigenaar verwachten dat hij 24 uur per dag oplet of zijn kat in jouw tuin zit of niet.

het kost tijd, moeite, ergernis en water kost geld. Voor een kat van de buren heb ik dat niet over. Als jij beesten wilt houden zorg je ook maar dat ze niet voor overlast zorgen. Ik zou ook overhangend gaas gaan spannen denk ik.

laughcry Wat kost een groot glas water nou? Volgens mij kost 1000 liter 1 / 1,5 euro? Dus een glas water kost gemiddeld zo'n 0,000375 euro.. Ja daar ga je van failliet hoor!

En de ene persoon heeft katten die soms voor overlast KUNNEN zorgen, de ander heeft weer kinderen die voor overlast kunnen zorgen. Maar ik ga toch ook niet tegen die mensen zeggen "Ja hou je kinderen maar binnen, zodat ik geen last van ze heb! Het zijn jouw kinderen!"
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  TukTuk do 27 jun 2013 - 21:50

Mint schreef:
Vixen schreef:Dan vind ik dat jij als eigenaar moet zorgen dat de katten niet uit jouw tuin kunnen, als ze niet uit de tuinen van andere mensen blijven. Ik laat mijn hond toch ook niet in de tuin van de buren poepen, waarom laat je jouw kat dan wel in de tuin van andere mensen poepen en spullen vernielen? Daarnaast zijn mijn kinderen doodsbang voor katten, die durven helemaal niet naar buiten als er een kat in onze tuin zit. Ik snap ook niet dat je daar als katteneigenaar niet bij stil staat.
Ik vind het anders ook niet echt gezond dat jouw kinderen doodsbang zijn voor katten.  Als dat nu al zo is, is de kans groot dat zij later nog meer angst lrijgen en daardoor worden belemmerd.

Eens.. Van de week ook ergens op visite, meisje was bang voor de hond die er ook was, en die angst werd alleen maar gevoed door de ouders "Oh kom maar hier hoor!!" En kind werd stevig in de armen van de ouders gehouden. Ja zo wordt die angst alleen maar erger.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  Vixen do 27 jun 2013 - 22:30

TukTuk schreef:
Mint schreef:
Vixen schreef:Dan vind ik dat jij als eigenaar moet zorgen dat de katten niet uit jouw tuin kunnen, als ze niet uit de tuinen van andere mensen blijven. Ik laat mijn hond toch ook niet in de tuin van de buren poepen, waarom laat je jouw kat dan wel in de tuin van andere mensen poepen en spullen vernielen? Daarnaast zijn mijn kinderen doodsbang voor katten, die durven helemaal niet naar buiten als er een kat in onze tuin zit. Ik snap ook niet dat je daar als katteneigenaar niet bij stil staat.
Ik vind het anders ook niet echt gezond dat jouw kinderen doodsbang zijn voor katten.  Als dat nu al zo is, is de kans groot dat zij later nog meer angst lrijgen en daardoor worden belemmerd.

Eens.. Van de week ook ergens op visite, meisje was bang voor de hond die er ook was, en die angst werd alleen maar gevoed door de ouders "Oh kom maar hier hoor!!" En kind werd stevig in de armen van de ouders gehouden. Ja zo wordt die angst alleen maar erger.

laughcry

ja hoor... Een kind van drie dat bang is voor katten omdat ze die beesten niet kent.. dat zal later vast een enórme belemmering worden.

Verder laat ik mijn kinderen niet in de tuin van de buren schijten of de tuin van de buren vernielen en dat doen buurkatten wel.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  Vixen do 27 jun 2013 - 22:31

En je zult mij niet horen als ik de kat hoor miauwen, een hond hoor blaffen of wat dan ook, maar ik wil ze niet in mijn tuin of in mijn huis. That's all.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  Linda vr 28 jun 2013 - 0:38

Vixen schreef:En je zult mij niet horen als ik de kat hoor miauwen, een hond hoor blaffen of wat dan ook, maar ik wil ze niet in mijn tuin of in mijn huis. That's all.

Vind ik ook. Ik heb er echt de pest over in als mijn dochter lekker in de tuin zit te spelen en in een kattendrol grijpt. Echt aso vind ik dat.
Mijn man heeft een kat gehad en die hield hij gewoon binnen. Ik heb een hond gehad en ruimde de poep gewoon op (al doet niet iedere hondeneigenaar dat jammer genoeg).

De schuur bij m'n schoonouders meurt naar kattenpis omdat al die katten op het dak zeiken, echt smerig.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat uit tuin buren weghouden Empty Re: Kat uit tuin buren weghouden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum