Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ruziënde buren!

+9
Linda
_Lacey_
Minx
Plien84
Ooh La La!
Jeanette
mezzoforte
Viva
Bliss
13 plaatsers

Ga naar beneden

Ruziënde buren! Empty Ruziënde buren!

Bericht  Bliss di 21 aug 2012 - 23:44

Pff, onder mij woont een jong stel en ze maken elkaar regelmatig bijna af, zo klinkt het in elk geval. Dan gaan ze zó tekeer en gooien volgens mij met van alles, dat ik er bang van word. De buurvrouw daaronder heeft al een paar keer de politie gebeld en vorige week kwam er een ambulancemotor langs. Nu zijn ze dus weer keihard ruzie aan t maken en ik heb net zelf de politie gebeld. Als t goed is, komen er zo een paar agenten een kijkje nemen.

Snap echt niet dat die mensen het zo ver laten komen! Hebben jullie wel eens de politie gebeld vanwege ruziënde buren?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruziënde buren! Empty Re: Ruziënde buren!

Bericht  Viva di 21 aug 2012 - 23:46

Nog nooit hoeven doen.
Lijkt me vervelend voor je, want je weet nooit in hoeverre ze het nodig hebben. (hulp/politie)
hoor je ze nu alleen ruzie hebben, of ook dingen vallen oid.?
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruziënde buren! Empty Re: Ruziënde buren!

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 23:48

Ow, dat is zo verschrikkelijk vervelend.

Ik heb zelf meerdere malen de politie gebeld i.v.m. ruziende onderburen. Ze zijn hier meerdere malen langs geweest. En één keer hebben ze zelfs gezegd dat als hij de deur nu niet open deed, dat ze hem zouden intrappen. Maar toen was er zogenaamd niets meer aan de hand. Tot de politie weer weg was.Ruziënde buren! 1270000679

Ik werd er ook altijd bang van. Zo heftig was het. Gelukkig zijn ze nu uit elkaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ruziënde buren! Empty Re: Ruziënde buren!

Bericht  mezzoforte di 21 aug 2012 - 23:49

Ik heb gelukkig alleen maar rustige buren.
Maar wel heftig zeg, al dat geruzie. Lijkt me heel vervelend voor jou ook om dat elke keer aan te moeten horen.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruziënde buren! Empty Re: Ruziënde buren!

Bericht  Jeanette di 21 aug 2012 - 23:50

Gelukkig nog nooit mee gemaakt (Nou is mijn ene buurvrouw 97 en mijn andere buurman een vrijgezel van in de 50, dus dat scheelt haha Razz ), maar lijkt me vreselijk om dat aan te horen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruziënde buren! Empty Re: Ruziënde buren!

Bericht  Bliss di 21 aug 2012 - 23:55

Ja ik vind het ook heel naar! Heb trouwens nu bijna een half uur geleden gebeld, maar ze zijn nog niet gekomen. Vraag me af of ze mijn melding serieus nemen!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruziënde buren! Empty Re: Ruziënde buren!

Bericht  Ooh La La! wo 22 aug 2012 - 0:13

Vorig jaar heb ik eens de politie gebeld.
Onze onder buren hadden een periode van 3 weken elke nacht knallende ruzie.
Je kon de klok er op gelijk zetten, om 1 uur begon het en als mijn wekker dan om 7 uur ging, gingen ze nog te keer.
Ik sliep gemiddeld 3 uurtjes per nacht. Das niet gezond laughcry

Maar doordat ze zo erg aan het bekvechten waren durfde ik er 's nachts niet naar toe. En overdag zag ik ze nooit want dan lagen zij te slapen. Op een bepaalde nacht lag ik al weer wat uurtjes wakker en in eens hoorde ik ze met deuren slaan en in het trappenhuis schreeuwen. Tot overmaat van ramp lag m'n vriend lekker naast me te snurken, die had nergens last van. Toen ben ik (mede door het slaapgebrek) in huilen uitgebarsten en heb ik de politie gebeld.

Kort daarna hadden we een VvE vergadering en begonnen de buren er over dat er politie was geweest. Ze waren echt super kwaad. Ik heb toen met knikkende knietjes verteld dat ik ze gebeld had omdat ik al weken niet kon slapen en letterlijk kon verstaan waar hun ruzies over gingen. Toen ik een voorbeeld noemde van wat ik gehoord had waren ze ineens poeslief en is het daarna heeel stil gebleven 's nachts smile

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruziënde buren! Empty Re: Ruziënde buren!

Bericht  Bliss wo 22 aug 2012 - 0:16

Jezus, en dan nog kwaad worden ook omdat de politie is gebeld, belachelijk!

Hier is de politie volgens mij helemaal niet gekomen (stond net ff onder de douche, maar kan me niet voorstellen dat ze toen zijn geweest). Lekker dan, heeft dus ook geen zin om ze te bellen.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruziënde buren! Empty Re: Ruziënde buren!

Bericht  Bliss vr 24 aug 2012 - 23:16

Pff, ze zijn gewoon wéér bezig nu! Word er echt een beetje naar van.

Politie is woensdag toch nog geweest, eind vd middag had ik een voicemail. Jammer dat ik de oproep heb gemist, want nu weet ik nog niet precies hoe t toen is afgelopen.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruziënde buren! Empty Re: Ruziënde buren!

Bericht  Plien84 vr 24 aug 2012 - 23:23

Gewoon weer bellen! Of als je durft zelf eens aan de deur gaan en zeggen dat je klaar bent met dat lawaai van ze

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruziënde buren! Empty Re: Ruziënde buren!

Bericht  Minx vr 24 aug 2012 - 23:29

Ik heb van de week de politie ook gebeld niet voor ruziënde buren maar voor muziek die in huis letterlijk te verstaan was, en die muziek kwam niet bij de onderburen vandaan maar waarschijnlijk uit een andere flat l :shock:
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruziënde buren! Empty Re: Ruziënde buren!

Bericht  _Lacey_ vr 24 aug 2012 - 23:31

Mijn bovenburen hebben ook regelmatig ruzie. Politie bellen durf ik niet, omdat ik bang ben dat hij (bovenbuurman dus) dan weet dat ik het geweest ben en dat hij dan verhaal komt halen.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruziënde buren! Empty Re: Ruziënde buren!

Bericht  Linda za 25 aug 2012 - 1:47

Ik heb regelmatig de politie gebeld vanwege de buren. Ze hebben meerdere kinderen en daar maakte ik me echt zorgen om. De laatste keer hebben ze hem meegenomen en toen heeft hij een tijdelijk huisverbod gekregen.
Ik hoop echt dat ze uit elkaar gaan en hun huis te koop zetten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruziënde buren! Empty Re: Ruziënde buren!

Bericht  Gast za 25 aug 2012 - 2:13

Lijkt me zo vervelend!

Ik snap die mensen ook niet. In zo'n relatie wil je toch niet zitten?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ruziënde buren! Empty Re: Ruziënde buren!

Bericht  marjoleinnn za 25 aug 2012 - 2:42

Ik zou zelf nooit zomaar de politie bellen voor buren die ruzie maken (tenzij het echt klinkt alsof er iemand vermoord wordt). Ik zou er altijd eerst zelf naartoe gaan voor ik de politie bel. Oke ik ga natuurlijk niet op het moment dat de ruzie aan de gang is aanbellen want dat zou ik ook niet durven.
Maar ik zou wel naar de buren stappen en zeggen dat ik het erg vervelend vind etc. Dan kunnen zij er iets aan veranderen. Doen ze dat niet, dan kan ik daarna altijd alsnog de politie bellen.
Het is natuurlijk wel heel erg vervelend als ze meerdere keren per week zo aan het schreeuwen enz zijn.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruziënde buren! Empty Re: Ruziënde buren!

Bericht  SnowWhite zo 26 aug 2012 - 8:38

Herkenbaar Bliss, in alles wat je beschrijft!

Ik heb ook zulke buren, bovenburen welteverstaan. Met enige regelmaat hebben ze 's nachts ruzie (twee 'meiden') en gooien ze van alles op de grond, schreeuwen ze naar elkaar en smijten met deuren. Nu is het hier enorm goed geïsoleerd, van mijn andere buren hoor ik nooit wat (ook niet als er een feestje is en ons toch hebben gewaarschuwd voor eventueel overlast), maar als zij ruzie hebben lijkt het alsof ze in mijn woning staan. Onvoorstelbaar hoe ze niet tekeer moeten gaan in dat huis. Ik voel mij gewoon een soort van bang in mijn eigen huis.
Er is al eerder een brief verstuurd door de woningstichting, maar dat doet ze helemaal niets. Dan gaan ze inderdaad verhaal halen bij degene die de klacht heeft ingediend (hoorde ik van mijn buren). Natuurlijk hartstikke fout dat die gegevens zijn doorgespeeld, dat was een foutje :O

Wanneer zij ruzie hebben dan is het niet alleen wij die er last van hebben, maar sowieso alle aangrenzende woningen. Hoe dan ook, het is al erg genoeg als één huishouden mee kan genieten en de woorden letterlijk verstaan.

Ik heb mij voorgenomen om bij de eerstvolgende langdurige ruzie de politie te bellen en weer de woningstichting te informeren. Kan er überhaupt verdere actie worden ondernomen door zo'n woningstichting dan alleen brief te sturen?
Woningstichting is niet helemaal het juiste woord, ik woon namelijk particulier via een makelaar.
Diverse buren hebben al eerder aan de deur bij ze gestaan, maar doen dan alsof er niets aan de hand is of doen nonchalant alsof het niet hun probleem is (kennelijk hebben zij wel een probleem maar dan met elkaar laughcry).
Nee, het haalt je woonplezier toch duidelijk voor een deel weg.
Zo is het iedere week raak en zo is het ook weer een aantal weken rustig..
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruziënde buren! Empty Re: Ruziënde buren!

Bericht  _Lacey_ zo 26 aug 2012 - 9:04

SnowWhite schreef:Herkenbaar Bliss, in alles wat je beschrijft!

Ik heb ook zulke buren, bovenburen welteverstaan. Met enige regelmaat hebben ze 's nachts ruzie (twee 'meiden') en gooien ze van alles op de grond, schreeuwen ze naar elkaar en smijten met deuren. Nu is het hier enorm goed geïsoleerd, van mijn andere buren hoor ik nooit wat (ook niet als er een feestje is en ons toch hebben gewaarschuwd voor eventueel overlast), maar als zij ruzie hebben lijkt het alsof ze in mijn woning staan. Onvoorstelbaar hoe ze niet tekeer moeten gaan in dat huis. Ik voel mij gewoon een soort van bang in mijn eigen huis.
Er is al eerder een brief verstuurd door de woningstichting, maar dat doet ze helemaal niets. Dan gaan ze inderdaad verhaal halen bij degene die de klacht heeft ingediend (hoorde ik van mijn buren). Natuurlijk hartstikke fout dat die gegevens zijn doorgespeeld, dat was een foutje :O

Wanneer zij ruzie hebben dan is het niet alleen wij die er last van hebben, maar sowieso alle aangrenzende woningen. Hoe dan ook, het is al erg genoeg als één huishouden mee kan genieten en de woorden letterlijk verstaan.

Ik heb mij voorgenomen om bij de eerstvolgende langdurige ruzie de politie te bellen en weer de woningstichting te informeren. Kan er überhaupt verdere actie worden ondernomen door zo'n woningstichting dan alleen brief te sturen?
Woningstichting is niet helemaal het juiste woord, ik woon namelijk particulier via een makelaar.
Diverse buren hebben al eerder aan de deur bij ze gestaan, maar doen dan alsof er niets aan de hand is of doen nonchalant alsof het niet hun probleem is (kennelijk hebben zij wel een probleem maar dan met elkaar laughcry).
Nee, het haalt je woonplezier toch duidelijk voor een deel weg.
Zo is het iedere week raak en zo is het ook weer een aantal weken rustig..

Ook dat, ja. Over mijn bovenburen zijn wel vaker klachten geweest (niet alleen over de ruzies). Helaas zijn het koopappartementen, dus ze uit hun huis zetten zak niet gaan.

Ik overweeg nog steeds te verhuizen. Alleen jammer dat ik dan gigantisch verlies lijd en het daardoor ook moeilijker is om een ander huis te kopen :nopompom:


Laatst aangepast door _Lacey_ op di 28 aug 2012 - 21:05; in totaal 1 keer bewerkt

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruziënde buren! Empty Re: Ruziënde buren!

Bericht  Rumble zo 26 aug 2012 - 9:38

Door dit topic moet ik denken aan

http://www.nu.nl/opmerkelijk/2893178/australisch-stel-vrijt-luidruchtig.html
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruziënde buren! Empty Re: Ruziënde buren!

Bericht  SnowWhite ma 27 aug 2012 - 0:21

Rumble schreef:Door dit topic moet ik denken aan

http://www.nu.nl/opmerkelijk/2893178/australisch-stel-vrijt-luidruchtig.html

Deden ze dat hier in NL ook maar, een geldboete uitdelen bij overlast.
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruziënde buren! Empty Re: Ruziënde buren!

Bericht  Dolphinne di 28 aug 2012 - 9:03

Ik heb nu 2 keer 112 gebeld voor ruziende bovenburen.
De eerste keer was de buurman net weg en was er volgens zijn vrouw die nog thuis was niks aan de hand. Daar kon de politie toen dus ook niet veel mee.

De tweede keer was hij nog wel thuis, maar wilde zijn vrouw de politie eerst niet binnen laten. De politie liep toch lang haar heen naar boven en toen viel de buurman de agenten aan. Na een worsteling is hij toen meegenomen naar het bureau.

Daarna is het een tijd een stuk rustiger geweest (heb het idee dat de familie toen wakker is geschud, die stonden al voor de deur toen de politie hem meenam). Het is een turks gezin. Hun zoontje van ong. 5 was beide keren ook gewoon thuis....

Ze hebben af en toe nog wel ruzie. Dan hoor ik hem weer flink schreeuwen, maar ik heb nog niet weer het idee gehad dat hij haar mishandelde (het klonk die beide keren alsof hij haar door het huis gooide).

De politie raadde mij ook aan om gewoon weer te bellen als ik het niet vertrouw. Ik durf touwens echt niet zelf bij ze aan te bellen. Veel te bang dat hij mij ook aanvalt!
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruziënde buren! Empty Re: Ruziënde buren!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum