Voliére bouwen in tuin, overleggen met buren?
+9
Lonely Goatherd
Jade
JD
Fayebella
Tania
May
Minx
Parisienne
Antibes
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Voliére bouwen in tuin, overleggen met buren?
Vrienden van ons waren net hier. Ze hebben afgelopen week een huis gekocht en hij wil straks een volière in de tuin bouwen. Het is een tussenwoning en de volière zal naast de schutting van de buren worden gezet. Het wordt geen kolossaal ding en er komen iets van 40 vogels in. Nu kan je niet zo gek veel last hebben van vogeltjes maar zouden jullie dit als buren niet overlegd willen hebben? Want straks in de zomer zitten de buren misschien wel vaak buiten of slapen aan de tuin kant en worden s'ochtends wakker en horen die dingen in volle glorie fluiten. En zouden jullie er last van hebben als jou buren zo'n ding in de tuin zouden hebben staan?
Het gaat trouwens om een stel kanaries en niet om van de krijsende parkieten.
Het gaat trouwens om een stel kanaries en niet om van de krijsende parkieten.
Gast- Gast
Re: Voliére bouwen in tuin, overleggen met buren?
Oh, ik zou het echt wel even overleggen. Mijn opa had vroeger een volière en inderdaad ook echt geen honderd vogels. Maar ze konden toch wel flink tekeer gaan zo nu en dan en ik zou het echt niet fijn vinden als zo'n ding er opeens zou staan.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik zou het wel overlegd willen hebben en dan zou ik alleen toestemming geven onder voorwaarde dat dat ding heel nauwkeurig schoon wordt gehouden. Dat gezang vind ik nog niet eens erg, maar vogelpoep stinkt verschrikkelijk.
Gast- Gast
Onze schuin-benedenburen hebben een volière. Wij hebben er natuurlijk geen inspraak in gehad, want ze hadden dat ding al jaren voordat wij hier kwamen wonen. Ik kan alleen wel vertellen: prettig is het niet Ze kunnen echt ontzettende herrie maken, de hele dag door. Dus ja, ik zou zeker wel overleggen met de buren.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Sterker nog je moet een vergunning hebben bij bepaalde formaten
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ja dat zou ik wel doen. Wij hadden vroeger thuis een flinke volière en ik (sliep aan de achterkant van het huis) hoorde ze zelf regelmatig.
Het maakte niet eens zo gek veel uit wat voor vogels of papegaaitjes er in zaten, Odra ze met meerdere zijn gaan ze toch tegen elkaar schreeuwen!
Ik woon nu zelf vrijstaand in het bos, hier zou ik zo een volière neerzetten, niemand die het hoort
Het maakte niet eens zo gek veel uit wat voor vogels of papegaaitjes er in zaten, Odra ze met meerdere zijn gaan ze toch tegen elkaar schreeuwen!
Ik woon nu zelf vrijstaand in het bos, hier zou ik zo een volière neerzetten, niemand die het hoort
Gast- Gast
Volgens mij heeft mijn vader toendertijd niet overlegd en hun buren ook niet toen ze er één bouwden. Beide hebben ze ongeveer rond de 20 vogeltjes. Heb jarenlang aan de kant van de volière geslapen en heb er zelf nooit last van gehad.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou alleen overleggen als je ook echt van plan bent je wat van de mening van de buren aan te trekken. Volgens mij zijn er veel mensen die niet staan te springen een voilere bij de buren in de tuin. Dan is het wel heel sociaal om te overleggen maar als je het vervolgens toch doet als de buren zeggen het liever niet te willen kun je net zo goed niet overleggen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou het eerder aangeven dat je het wilt gaan doen, dan echt overleggen. Want inderdaad wat Tania zegt, als je het dan als nog doet, heeft overleggen geen zin. Ik zou het eerder een "mededeling" maken, dan echt overleggen. Het is jouw tuin.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Onze buren hebben zo'n 200 duiven....
De buurman zelf is vorig jaar overleden, dus wij dachten eindelijk van de duiven verlost te zijn, maar helaas....zijn zoon nam het over. Zoonlief is 18, dus als hij over een jaar of 5 het huis uit gaat zijn we er hoop ik toch echt vanaf.
Ze maken je 's ochtends vroeg wakker, koeren de hele dag door, en vliegen non stop (heel laag) over.... Het was inderdaad fijn geweest als ze het overlegd hadden vtv
De buurman zelf is vorig jaar overleden, dus wij dachten eindelijk van de duiven verlost te zijn, maar helaas....zijn zoon nam het over. Zoonlief is 18, dus als hij over een jaar of 5 het huis uit gaat zijn we er hoop ik toch echt vanaf.
Ze maken je 's ochtends vroeg wakker, koeren de hele dag door, en vliegen non stop (heel laag) over.... Het was inderdaad fijn geweest als ze het overlegd hadden vtv
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Onze achterburen hebben een voliere, ik vond het aan het begin vreselijk irritant, nu ben ik eraan gewend. Ze hadden 1 soort papegaai die enorm schreeuwde de hele dag, die is nu gelukkig weg!
Ik zou echt niet blij zijn als mijn buren een voliere zouden nemen.
Ik zou echt niet blij zijn als mijn buren een voliere zouden nemen.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Overleggen heeft inderdaad geen zin als je er toch niet vanaf wil zien als de buren het niets vinden. En ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze er om staan te juichen.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Denk wel dat de buren zaadjes/voer van de vogels aan hun kant van de schutting krijgen.. of komt hij niet zo dicht erop? Of komt er een achterwand in?
Wij woonden eerst ook naast mensen met parkieten, die hadden eerst geen achterwand in de voliere.
Toen hadden wij ook steeds zaadjes in onze tuin liggen..Later hebben ze er een achterwand ingezet. Toen was dat ook opgelost.
Ik kon 's ochtends altijd wel genieten van het zingen van de vogeltjes..
Wij woonden eerst ook naast mensen met parkieten, die hadden eerst geen achterwand in de voliere.
Toen hadden wij ook steeds zaadjes in onze tuin liggen..Later hebben ze er een achterwand ingezet. Toen was dat ook opgelost.
Ik kon 's ochtends altijd wel genieten van het zingen van de vogeltjes..
rianne287- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
De buren van mijn ouders hebben er ook een. Van de vogels zelf hebben wij nooit last gehad. Waar we wel met regelmaat last van hebben/hadden is muizen. Dit kwam vooral doordat ze voer rond lieten slingeren en dingen niet goed bij houden/hielden.
Lotus_- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 545
Ja wat Lotus zegt..dat was ik even vergeten. Als de volière niet heel netjes schoongehouden wordt..muizen
rianne287- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb een hekel aan vogels ( we hebben 2 hele grote oude bomen aan de zijkant van onze tuin staan met vreselijke vogels erin) en als mijn buren het zouden overleggen zou ik het in sociaal aspect best aardig vinden maar wat als ik nee zeg... Zou die buurman/vrouw het dan ook echt niet bouwen, zeker als net een huis hebt gekocht met tuin ( zodat die voiliere er eindelijk kan komen!).
Persoonlijk vind ik dat je het kan melden zodat ze wederhoor kunnen geven maar overleggen heeft geen zin tenzij je je bij de mening van je buren kan neerleggen.
Persoonlijk vind ik dat je het kan melden zodat ze wederhoor kunnen geven maar overleggen heeft geen zin tenzij je je bij de mening van je buren kan neerleggen.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Pfff.. wat ben ik blij dat ik geen buren met vogels in de tuin hebt, echt een vreselijke herrie.
Ik zou het zeker op prijs stellen als het van te voren wordt aangekaart. Blij er mee zijn dat zeker niet, want ze geven anderen mensen overlast om hun vogel wens uit te laten komen.
Ik zou het zeker op prijs stellen als het van te voren wordt aangekaart. Blij er mee zijn dat zeker niet, want ze geven anderen mensen overlast om hun vogel wens uit te laten komen.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Kat uit tuin buren weghouden
» Een haan bij de buren in de tuin
» Ik wil morgen mijn tuin kergeren gaan mijn buren schilderen
» Vraagprijs nog te bouwen huis
» Buren
» Een haan bij de buren in de tuin
» Ik wil morgen mijn tuin kergeren gaan mijn buren schilderen