Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bekkenklachten

+5
Razz
Laurientje
Purpleflower
Floor
_Lana_
9 plaatsers

Ga naar beneden

Bekkenklachten Empty Bekkenklachten

Bericht  _Lana_ zo 23 jun 2013 - 22:49

Door mijn zwangerschap heb ik heel veel bekkenklachten gekregen. Hoewel de gynaecoloog aangaf dat ik rustig aan moest doen, heb ik toch nog doorgewerkt tot de 30e week van de zwangerschap. Toen ik thuis kwam te zitten, kon ik op een gegeven moment bijna niet eens van de bank naar de keuken komen, dat was echt strompelend.
Ik dacht dat het wel weer over zou gaan als ik bevallen was, maar helaas.

Ik heb nu nog zo ontzettend veel last. Vooral van mijn schaambot. Afgelopen weekend hebben we het druk gehad, met veel lopen enzo. Op het moment zelf valt het met de pijn wel mee. Maar zodra ik rustig aan doe daarna, doet het zoveel pijn!
Is dit herkenbaar voor iemand? Heb je er nog steeds veel last van? Of werd het op een gegeven moment minder?
Ben je naar een therapeut geweest? Heb je het sporten weer op kunnen pakken?

Ik ga sowieso weer terug naar de bekkentherapeut, maar ik wil ook wel weer eens iets aan sport doen en dat wordt op deze manier niets.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenklachten Empty Re: Bekkenklachten

Bericht  Floor zo 23 jun 2013 - 23:00

Bij mij zijn de klachten juist verminderd door het sporten. Ik fitness. train niet specifiek 1 gedeelte maar doe echt van alles voor mijn hele lichaam.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenklachten Empty Re: Bekkenklachten

Bericht  _Lana_ zo 23 jun 2013 - 23:04

@Floor: Ik heb ook het idee dat beweging mijn lichaam goed zal doen. Maar ik weet even niet welke sport verstandig is. Volgens de bekkentherapeut, mag ik 5 minuten op de crosstrainer en zelfs zwemmen is niet goed, alleen borstcrawl.
Omdat ik ook last heb van het si gewricht.
Doe jij het onder begeleiding?

Ik zat al te denken aan aquarobic of iets in die richting.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenklachten Empty Re: Bekkenklachten

Bericht  Purpleflower zo 23 jun 2013 - 23:05

Helaas na 2,5 jaar nog steeds bekkenklachten.

Vooral bij stress.
Te lang auto rijden
Te veel lopen
Lang in bed liggen.

1 jaar na mijn bevalling gestopt bij fysio.
Kost bergen geld en hielp niks.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenklachten Empty Re: Bekkenklachten

Bericht  Laurientje zo 23 jun 2013 - 23:12

Ik had het na de bevalling van de oudste ook nog heel lang, ik ben toen bodypump gaan doen en toen ging het veel beter en later zelfs over!

Heel apart was dat ik het tijdens mijn tweede zwangerschap ook heel erg had maar na de bevalling juist weer niet meer en dat terwijl ik 14 maanden borstvoeding gegeven heb en haar ontzettend veel gedragen heb en nog draag.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenklachten Empty Re: Bekkenklachten

Bericht  Floor zo 23 jun 2013 - 23:22

Ik ben begonnen met een therapeut maar dat heb ik maar 2 keer gedaan. Ik kan zelf verder prima op mijn lichaam letten en op de bewegingen die ik doe. (vond het te duur, dus heb nu een gewoon fitnessabonnement afgesloten, daarbij zit ook begeleiding in)
Maar 5 minuten crosstrainer is toch mooi meegenomen, ik sta er 8 minuten op (en ben al 2.5 maand bezig Wink). Ik vind die 8 minuten lang genoeg, daarna ga ik wat apparaten doen met gewichten, verschillende dingen oa onderrug, benen, armen. Daarna nog wat grondoefeningen en oefeningen op zo'n bal en afsluitend ga ik 10 minuten fietsen. 
de crosstrainer is dus bij mij vooral om warm te worden maar het heeft wel degelijk effect (gehad) en de grond/baloefeningen hebben ook effect (al vond ik mezelf er eerst voornamelijk stom uit zien op zo'n matje of bal:evil: )

aquarobic lijkt me ook leuk en goed voor je. Ik kan het hier niet doen omdat ik in die tijd geen oppas heb.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenklachten Empty Re: Bekkenklachten

Bericht  Razz ma 24 jun 2013 - 1:02

Ik zat met 23 weken zwangerschap ook volledig in de ziektewet omdat ik niet meer recht kon staan van de pijn. Na de bevalling is het bijna helemaal weg. Ik kan alleen niet fietsen want na 10 minuten fietsen voel ik weer precies die schepe pijn. Vind ik aan de ene kan echt heel erg jammer want S. vind een stuk fietsen altijd heel erg leuk. Ook als ik veel heb gelopen en de eerste 2 dagen van mijn menstruatie doet het nog zeer.

Mijn nichtje heeft tijdens haar zwangerschap bij de fysio iets laten rechtzetten. Dat deed enorm veel pijn maar ze was daarna van alles af. Ze is nu inmiddels bijna 2 mnd geleden bevallen en heeft totaal geen last meer gehad van haar bekken.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenklachten Empty Re: Bekkenklachten

Bericht  _Lana_ ma 24 jun 2013 - 3:45

Ja ik zou op een of andere manier mijn spieren weer sterker moeten krijgen.
Het enige waar ik écht een hekel aan heb, is fitness. Maar misschien moet ik er wel aan geloven, om op te bouwen.
Iemand nog tips?

@Razz: Het enige wat hier juist goed gaat, is fietsen, ook tijdens mijn zwangerschap.
Alleen niet te zwaar dan.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenklachten Empty Re: Bekkenklachten

Bericht  Floor ma 24 jun 2013 - 4:12

whahaha ik heb echt een hekel aan sporten! maar ik vond de pijn erger dus vandaar gewoon knop omzetten en gaan. (en anders met wat leukers beginnen zoals een sport in het zwembad)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenklachten Empty Re: Bekkenklachten

Bericht  Floor ma 24 jun 2013 - 4:14

als het fietsen wel goed gaat kan je bij de fitness ook beginnen met fietsen zodat je spieren warm zijn en je geen pijn hebt met starten en dan beginnen met de andere apparaten/oefeningen, ik vind fietsen ook minder pijnlijk dan de crosstrainer bijvoorbeeld. (nu doet beide geen pijn meer maar in het begin wel)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenklachten Empty Re: Bekkenklachten

Bericht  Angela_1986 ma 24 jun 2013 - 6:14

Ik heb geen ervaring met bekkenklachten door zwangerschap maar ben wel bekend met bekkenklachten en klachten van het SI gewricht. Hiervoor ben ik onder behandeling bij een osteopaat en ik weet dat hij ook vrouwen met bekkenklachten als gevolg van een zwangerschap behandeld.

Als je je spieren sterker wilt maken dan zou ik contact opnemen met een (bekken)fysiotherapeut voor oefeningen. Hij/zij kan je dan wat advies geven en dan kun je daar zelf thuis of op de sportschool mee aan de slag.

Succes!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenklachten Empty Re: Bekkenklachten

Bericht  Shopaholic ma 24 jun 2013 - 6:19

Purpleflower schreef:Helaas na 2,5 jaar nog steeds bekkenklachten.

Vooral bij stress.
Te lang auto rijden
Te veel lopen
Lang in bed liggen.

1 jaar na mijn bevalling gestopt bij fysio.
Kost bergen geld en hielp niks.

Sluit ik me helemaal bij aan. pale
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenklachten Empty Re: Bekkenklachten

Bericht  Caramba di 25 jun 2013 - 9:36

Angela_1986 schreef:Ik heb geen ervaring met bekkenklachten door zwangerschap maar ben wel bekend met bekkenklachten en klachten van het SI gewricht. Hiervoor ben ik onder behandeling bij een osteopaat en ik weet dat hij ook vrouwen met bekkenklachten als gevolg van een zwangerschap behandeld.

Als je je spieren sterker wilt maken dan zou ik contact opnemen met een (bekken)fysiotherapeut voor oefeningen. Hij/zij kan je dan wat advies geven en dan kun je daar zelf thuis of op de sportschool mee aan de slag.

Succes!

Hier sluit ik mij bij aan.

Ik loop sinds een aantal maanden ook met bekkenpijn. Niet omdat ik zwanger ben.
Mijn bekken staat scheef. Wanneer ik over mijn rug wrijf voel ik mijn bekken echt naar buiten steken en aanraken doet ook pijn.
Ik ga 2 keer in de week naar de fysio en om de 2 weken word mijn bekken op zijn plaats geduwd, dit doet pijn. Mijn bekken gaat binnen 2 weken, na rechtzetten, weer in oude stand staan!
Wel kijk ik sinds kort naar de toekomst, wat als ik wel zwanger mocht raken, zit ik dan binnen de kortste keren thuis? omdat ik mijn werk niet meer kan doen? Dit maakt mij wel wat bang.
Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik juist helemaal geen pijn meer in mijn bekken heb, door al die hormonen die door je lijf gieren. Ach ik zie het ook wel.

Nu ik dus last heb van mijn bekken, zit ik voor 10% in de ziektewet, omdat ik niet alle werkzaamheden kan en mag doen door de pijn. Erg vervelend!

Ik wens iedereen dan ook sterkte en succes met deze klachten.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenklachten Empty Re: Bekkenklachten

Bericht  Happydobby di 25 jun 2013 - 10:24

Ik  hebhet ook, vooral na lang lopen. Ik had het ook als ik ongesteld was. Dan deed het weer wat meer pijn. nu wacht ik het af. Ben bang dat het altijd gevoelig blijft.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bekkenklachten Empty Re: Bekkenklachten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum