Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

BTW-verhoging keuken.

5 plaatsers

Ga naar beneden

BTW-verhoging keuken. Empty BTW-verhoging keuken.

Bericht  M_as di 11 sep 2012 - 4:35

Hopelijk is hier iemand die weet hoe het nou precies werkt met de BTW-verhoging naar 21% vanaf 1 oktober.

Wij hebben 21 januari een keuken gekocht. Na onderhandelen is bedrag X daar uitgekomen. Dat was het totaalbedrag inclusief BTW. Aanbetaling gedaan, en afwachten. 2 weken geleden hebben ze de keuken ingemeten, alles was goed. En vorige week kreeg ik ineens een nieuwe factuur. Daarop was het bedrag ineens een heel stuk hoger. Ze hebben de BTW daar al op verhoogd. Mijn vriend was het er totaal niet mee eens en heeft naar het keukenbedrijf gebeld. Hij kon zeggen wat hij wilde, ze bleven bij dit bedrag.

Kunnen ze dat nou zo maar maken? We zijn nergens van op de hoogte gebracht oid en toen we de keuken uitgezocht hadden was er nog helemaal geen sprake van dat de BTW omhoog zou gaan. We hadden ook al een bed besteld, een maand geleden, en ook daar gevraagd of we nu ook ineens meer moeten betalen. Bij hen was dat niet het geval, daar draaiden ze zelf voor op. Ze vonden het dan ook belachelijk dat ze dat met de keuken niet deden.

Maar ik weet nu niet zo goed of we ons hier bij neer moeten leggen of niet? Wat zouden jullie doen?
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BTW-verhoging keuken. Empty Re: BTW-verhoging keuken.

Bericht  Rush di 11 sep 2012 - 4:52

De keuken is gekocht op 21 januari en dus nog voor het oude BTW tarief. Dit mogen ze niet zo doen lijkt mij. De koop is immers al gesloten.

Ik zou het juridisch loket bellen denk ik.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

BTW-verhoging keuken. Empty Re: BTW-verhoging keuken.

Bericht  Snoes di 11 sep 2012 - 6:14

Volgens mij kunnen ze niet zomaar de prijs verhogen, zeker niet als jullie begin dit jaar de keuken al hebben besteld. Ik zou je inderdaad even goed laten informeren, het zal vast wel om een aanzienlijk bedrag gaan.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BTW-verhoging keuken. Empty Re: BTW-verhoging keuken.

Bericht  rapa nui wo 12 sep 2012 - 5:32

Zou voor hun officieel wel kunnen kloppen omdat de keuken na oktober aan je geleverd wordt. Deze week op mijn werk ook de nieuwe regels gekregen en het moment van prestatie is bepalend voor het BTW bedrag. Dus ik zou nu zelfs voor 1 oktober al facturen kunnen versturen met 21% BTW als het bv om termijnen bij opdracht gaat voor werken die we pas later produceren en leveren. Voor bv jaarlijkse onderhoudscontracten zijn er in januari al facturen gestuurd met 19% BTW maar omdat die bv pas komende oktober/november uitgevoerd worden zou er officieel een nieuwe factuur voor moeten komen met het hogere BTW tarief.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BTW-verhoging keuken. Empty Re: BTW-verhoging keuken.

Bericht  M_as wo 12 sep 2012 - 5:39

Ja zoiets dacht ik inderdaad al te lezen op de site van de belastingdienst.

Nou lekker dan, wordt er even een paar honderd euro extra door je neus geboord..

Maar goed, gelukkig doen Swiss en de meubelzaken dat niet.
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BTW-verhoging keuken. Empty Re: BTW-verhoging keuken.

Bericht  Annie24 wo 12 sep 2012 - 7:05

rapa nui schreef:Zou voor hun officieel wel kunnen kloppen omdat de keuken na oktober aan je geleverd wordt. Deze week op mijn werk ook de nieuwe regels gekregen en het moment van prestatie is bepalend voor het BTW bedrag. Dus ik zou nu zelfs voor 1 oktober al facturen kunnen versturen met 21% BTW als het bv om termijnen bij opdracht gaat voor werken die we pas later produceren en leveren. Voor bv jaarlijkse onderhoudscontracten zijn er in januari al facturen gestuurd met 19% BTW maar omdat die bv pas komende oktober/november uitgevoerd worden zou er officieel een nieuwe factuur voor moeten komen met het hogere BTW tarief.

+1

Ik verstuur vanuit mijn werk o.a. ook keukenfacturen naar mensen die een nieuwbouwwoning kopen en ook al hebben zij getekend in april moeten de eindfactuur toch met 21% gefactureerd worden als de plaatsing na 1 oktober is.

Het is heel lullig natuurlijk, maar het idee van die btw verhoging komt niet bij de winkelier vandaan, maar van de overheid. Jij kan er niets aan doen omdat je het niet wist in januari toen je de keuken kocht, maar de winkelier kon het je afgelopen januari ook niet vertellen dat dit ging gebeuren.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BTW-verhoging keuken. Empty Re: BTW-verhoging keuken.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum