Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat stem jij?

+43
Roze Roos
Kqip
Mamsie
Suus
Julia
Mint
May
ekiaam87
Jules
Sneeuwvlok
Inge
Novalee
Ambivalence
Teddyaapje
blondje1313
Amali
Gigi_
Chocolate Cookie
SparklingEyes
Bliss
Geluk
Zora
M-G
lieveschat
TGR
Arcade
girli
SuperGrover
Guus
Geertje
Makamba
Jeanette
Alias
Roxi3
Dennenappel
Sterre
Winegum
Lotus
VeryCherry
Mari
Sarah1985
Blond
loesje
47 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  SuperGrover zo 27 feb 2011 - 2:54

Ik kan nergens vinden wat de standpunten van GroenLinks zijn in Friesland. Beetje raar...
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Geluk zo 27 feb 2011 - 3:03

Zora schreef:
Geluk schreef:
Zora schreef:




Hmm nou begin ik te twijfelen (verdiep me er ook pas sinds vanochtend in), maar ze stonden toch echt bij de stemwijzer voor Groningen, verkiezingen 2011. Misschien heb ik lekker nogmaals de stemwijzer voor gemeentelijk gedaan ofzo angel

Ik heb het kieskompas (bij mijn weten de enige stemwijzer voor Groningen bij deze verkiezingen) even nogmaals gedaan en ik zie geen Student & Stad voorbij komen en ook geen vraag over duiven, volgens mij was dat bij de gemeentelijke verkiezingen inderdaad Wink Dit gaat meer over een weg naar Delfzijl, verbeterd openbaar vervoer naar het Groninger ommeland, naar gas boren in de Waddenzee, CO2-opslag, megastallen, uitbreidinglandingsbaan Eelde, etc. Als dat je niet bekend voor komt zou ik voor 2 maart nog even naar www.kieskompas.nl gaan als ik jou was Wink

Geluk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 135
Punten : 174
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  SparklingEyes zo 27 feb 2011 - 3:06

Ik stem niks. En dat is eigenlijk voor het eerst.

Ik wééét gewoon niet wat ik moet kiezen. heb me in veel dingen geprobeerd te verdiepen maar het blijft voor mij 'door het bomen het bos niet meer zien'. Veel partijen hebben min - punten en pluspunten...

Ik heb ook gestemd voor een nieuwe regering: look what that brought me?


Nee, dit keer stem ik even niks. Kan ik ook niet zeuren, weet ik. Maar ze luisteren toch niet.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 5:21

D66

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Zora zo 27 feb 2011 - 5:23

Geluk schreef:
Zora schreef:
Geluk schreef:
Zora schreef:




Hmm nou begin ik te twijfelen (verdiep me er ook pas sinds vanochtend in), maar ze stonden toch echt bij de stemwijzer voor Groningen, verkiezingen 2011. Misschien heb ik lekker nogmaals de stemwijzer voor gemeentelijk gedaan ofzo angel

Ik heb het kieskompas (bij mijn weten de enige stemwijzer voor Groningen bij deze verkiezingen) even nogmaals gedaan en ik zie geen Student & Stad voorbij komen en ook geen vraag over duiven, volgens mij was dat bij de gemeentelijke verkiezingen inderdaad Wink Dit gaat meer over een weg naar Delfzijl, verbeterd openbaar vervoer naar het Groninger ommeland, naar gas boren in de Waddenzee, CO2-opslag, megastallen, uitbreidinglandingsbaan Eelde, etc. Als dat je niet bekend voor komt zou ik voor 2 maart nog even naar www.kieskompas.nl gaan als ik jou was Wink

Wat ontzettend stom zeg!! Embarassed Er stond nog wel 2011!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Chocolate Cookie zo 27 feb 2011 - 6:35

plumke schreef:Ik stem al jaren op dezelfde partij en ga dat nu ook weer doen.. SP is mijn partij..
+1
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Gigi_ zo 27 feb 2011 - 6:37

Chocolate Cookie schreef:
plumke schreef:Ik stem al jaren op dezelfde partij en ga dat nu ook weer doen.. SP is mijn partij..
+1

+ nog 1
Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 8:13

PVV.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 9:45

Wat ik me afvraag, de mensen die zeggen "ik stem altijd ..." Waarom is dat?

Een partijprogramma is niet altijd hetzelfde, de kandidaten op de lijst niet, de standpunten niet... Verdiepen jullie je dan niet, maar denk je dan gewoon "ik stem weer hetzelfde"

Geen negatieve kritiek, maar oprechte interesse.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 9:46

SparklingEyes schreef:Ik stem niks. En dat is eigenlijk voor het eerst.

Ik wééét gewoon niet wat ik moet kiezen. heb me in veel dingen geprobeerd te verdiepen maar het blijft voor mij 'door het bomen het bos niet meer zien'. Veel partijen hebben min - punten en pluspunten...

Ik heb ook gestemd voor een nieuwe regering: look what that brought me?


Nee, dit keer stem ik even niks. Kan ik ook niet zeuren, weet ik. Maar ze luisteren toch niet.

Niet stemmen is ook stemmen. Dooddoener, weet ik.
Maar kan je dan niet blanco stemmen? Dat lijkt me beter dan helemaal niet stemmen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 9:47

Ik heb nog geen idee wat ik ga stemmen. Toch maar eens in verdiepen, ik ga het gelijk doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 9:52

Alex167 schreef:Ik heb nog geen idee wat ik ga stemmen. Toch maar eens in verdiepen, ik ga het gelijk doen.

Jammer dat er geen "duim omhoog" smilie is!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Amali ma 28 feb 2011 - 10:00

Voorheen stemde ik altijd GroenLinks. Tot de afgelopen verkiezingen. Toen ging er een strategische stem naar PvdA. Deze keer stem ik op SP.

Amali
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 16
Punten : 18
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  blondje1313 ma 28 feb 2011 - 10:02

blanco stemmen of niet stemmen maakt geen verschil hoor (behalve dan dat je blanco stem bij het opkomstpercentage meegeteld wordt, maar verder gebeurt er helemaal niks mee)

Ik ga waarschijnlijk voor D66, maar heb me niet met het programma bezig gehouden. Ik ga ook stemmen voor de eerste kamer, niet voor het provincieprogramma.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 10:02

PvdA. O.a een strategische stem tegen de PVV.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Teddyaapje ma 28 feb 2011 - 10:58

Ik heb me nog niet verdiept in het programma van deze verkiezingen maar normaal gesproken heb ik het meest met vvd, cda en pvv
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Ambivalence ma 28 feb 2011 - 11:23

SP, zoals meestal. Ik hoop echt dat we geen rechtse Eerste Kamer krijgen, de coalitie die we nu in de Tweede Kamer hebben is al erg genoeg.
Ambivalence
Ambivalence
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 207
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 12:07

Ik heb de stemwijzer gedaan en die zegt SP.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 12:19

Ik ben eruit. Het wordt GroenLinks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Novalee ma 28 feb 2011 - 12:23

Ik heb ook zo'n stemwijzer ingevuld en daar kwam als eerste PVDA uit, en als tweede GroenLinks. Ik wil me nog even meer in beide partijen verdiepen voordat ik m'n definitieve keuze maak.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 20:40

Ik vind het moeilijk. Ik vind wel wat te zeggen voor de standpunten van de VVD, maar ook voor de standpunten van linkse partijen. Het lijkt wel alsof het één het ander uitsluit. Ik ken geen enkele partij die én de staatsschuld snel wil wegwerken én goed opkomt voor de zwakkeren in de samenleving.

Als ik het Kieskompas doe, kom ik uit bij de PVV Mad Nou, daar ga ik in ieder geval níet op stemmen! Op nummer 2 staat D66 en op 3 Provinciaal Belang Fryslân.. Ik neig nu het meest naar D66.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 21:18

blondje1313 schreef:blanco stemmen of niet stemmen maakt geen verschil hoor (behalve dan dat je blanco stem bij het opkomstpercentage meegeteld wordt, maar verder gebeurt er helemaal niks mee)


Wat mij betreft maakt blanco stemmen wel een verschil: hiermee geef je aan dat je je in geen enkele politieke partij kan vinden en dat er wat anders moet.
Maar het kan ook betekenen dat het je werkelijk niet interesseert, al kan ik me dat niet indenken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 11:12

Morgen ( en voor degenen die het 2 maart lezen, is het dan "vandaag" ), is het zover! Is iedereen er inmiddels uit?

Stemmen jullie weloverwogen? Dus geen tegenstem, geen partij waar je uit gewoonte altijd op stemt, maar echt bewust? Omdat de partijpunten het meest met jouw meningen overeen komen, je je goed voelt bij de persoon waar je op stemt?

Lees hier morgen graag van mensen die zijn wezen stemmen en wat hun keuze was! ( ja, ben fanatiek nerd )

Liefs Tea


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Sarah1985 di 1 maa 2011 - 11:25

Ik heb de kieswijzer gedaan en daar kwam uit VVD dus daar stem ik op. Heb ik 9 juni ook op gestemd
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Sterre di 1 maa 2011 - 11:33

Tea-Leaf schreef:Morgen ( en voor degenen die het 2 maart lezen, is het dan "vandaag" ), is het zover! Is iedereen er inmiddels uit?

Stemmen jullie weloverwogen? Dus geen tegenstem, geen partij waar je uit gewoonte altijd op stemt, maar echt bewust? Omdat de partijpunten het meest met jouw meningen overeen komen, je je goed voelt bij de persoon waar je op stemt?

Lees hier morgen graag van mensen die zijn wezen stemmen en wat hun keuze was! ( ja, ben fanatiek nerd )

Liefs Tea


Ik stem weloverwogen op de partij waarvan ik niet alleen achter de punten sta maar ook achter de manier van zich presenteren en profileren. PVDA komt redelijk in de buurt, maar ik sta niet achter alle argumentatie van standpunten en ik vind de partij momenteel geen sterke indruk maken.
De persoon waar ik opga stemmen is een vrouw, komt uit mijn woonplaats en houdt zich bezig met een terrein waar ik me professioneel ook globaal mee bezig houd. Voor mij klopt het dus zo smile

Het wordt D66.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat stem jij? - Pagina 4 Empty Re: Wat stem jij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum