Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn stem is weg

+3
Lady4
May
Caroow
7 plaatsers

Ga naar beneden

Mijn stem is weg Empty Mijn stem is weg

Bericht  Caroow za 21 jan 2012 - 3:10

Mijn stem is sinds gisteravond helemaal weg. Eerst was ik gewoon schor, maar nu komt er met veel moeite een brom uit, maar praten gaat niet. Fluisteren wel, maar dat is zo vervelend. Ook hoest ik de longen uit mijn lijf.

Iemand dit wel eens gehad? Wat kan ik er tegen doen? Ik verveel me dood als ik niet kan praten!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn stem is weg Empty Re: Mijn stem is weg

Bericht  May za 21 jan 2012 - 3:13

Niet gaan fluisteren! Verder zoveel mogelijk stemrust houden en je keel goed vochtig houden!
Ik heb dit al heel vaak gehad, voordat mijn keelamandelen verwijderd waren was ik wel zo'n 8 tot 10 weken per jaar mijn stem kwijt, nu gelukkig nog maar zo'n 2 keer per jaar een week. Ik heb er overigens logopedie voor, zit nu in de afrondende fase, omdat ik ook een hoge stem heb en die daardoor extra vatbaar is.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Caroow za 21 jan 2012 - 3:21

Niet fluisteren? Dus de hele dag gewoon niks zeggen? Levend Hints Very Happy Ik kan het proberen, maar dat is wel heel lastig!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  May za 21 jan 2012 - 3:24

Nee fluisteren is erg slecht voor je stembanden en daar maak je het alleen maar erger mee. Dus idd gewoon niks zeggen, ik communiceer dan altijd via briefjes. Ik heb dan steeds een schrijfblokje en een pen bij me.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 3:52

Caroow schreef:Niet fluisteren? Dus de hele dag gewoon niks zeggen? Levend Hints Very Happy Ik kan het proberen, maar dat is wel heel lastig!

Nee, echt niet fluisteren! Je kunt beter onverstaanbaar piepen, dan fluisteren, dat is echt heel slecht voor je stembanden.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 za 21 jan 2012 - 3:53

Je stembanden rust geven is het enige wat helpt. Ik ben héél snel schor en mijn stem kwijt, dus spreek uit ervaring. Wink Fluisteren is inderdaad erg slecht om te doen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  nina za 21 jan 2012 - 4:29

Lady4 schreef:Je stembanden rust geven is het enige wat helpt. Ik ben héél snel schor en mijn stem kwijt, dus spreek uit ervaring. Wink Fluisteren is inderdaad erg slecht om te doen.
Is het dan niet een idee om logopedie te gaan doen? Ik was ook héél snel schor (na één dag lesgeven al) dus heb logopedie gedaan anders kon ik mijn werk niet doen. Dat heeft echt enorm geholpen. Soms voel ik de schorheid nog wel opkomen maar weet nu wat ik moet doen om mijn stem te behouden.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Lady4 za 21 jan 2012 - 4:55

Ik zou inderdaad logopedie moeten volgen, ik gebruik mijn stem waarschijnlijk verkeerd. De verwijzing ligt hier al drie jaar maar ik heb er gewoon geen zin in. Mijn stem is ook vrij laag en na een avondje kroeg ben ik al hees. Misschien moet ik toch eens stappen gaan ondernemen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  nina za 21 jan 2012 - 4:56

Lady4 schreef:Ik zou inderdaad logopedie moeten volgen, ik gebruik mijn stem waarschijnlijk verkeerd. De verwijzing ligt hier al drie jaar maar ik heb er gewoon geen zin in. Mijn stem is ook vrij laag en na een avondje kroeg ben ik al hees. Misschien moet ik toch eens stappen gaan ondernemen.
Ach ja, als je er geen last van hebt..
Als je er écht last van zou hebben omdat je bijv. zoals ik je werk niet meer kan doen, dan doe je het wel.
Ik weet alleen niet of het consequenties heeft in de toekomst als je een oud vrouwtje bent.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  sanne-84 zo 22 jan 2012 - 20:42

Ik heb dit 2maanden geleden ook gehad. Begon 'savonds wat heser te klinken, en dacht dat nachtrust zou helpen maar helaas. Uiteindelijk een dag of 5mee gelopen, waarvan 2dagen het echt weg was. Had verder geen keelpijn ofzo.. Heb er verder ook nie veel.meehrdaan als keelsnoepjes gegeten (maar of dat nu daadwerkelijk helpt)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  loura zo 22 jan 2012 - 21:54

Oe lijkt me heel vervelend! Ik ben zn type dat dan helemaal in paniek raakt en denkt dat mijn stem nooit meer terug komt haha! Is natuurlijk belachelijk. Ik heb het nog nooit gehad. Maar ik zou idd briefjes schrijven dan. Ik wist niet dat fluisteren slecht is voor je stembanden trouwens.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 21:55

Ik heb het geregeld. Ik praat wel eigenwijs door, met als gevolg dat het echt pijn gaat doen en het alleen nog maar langer duurt. Mijn ervaring is dat je er weinig aan kunt doen, behalve zoveel mogelijk je mond te houden..

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes zo 22 jan 2012 - 22:52

Ik had het laatst ook, maar ik ben echt nooit schor, dit was gewoon echt een verkoudheid die op de stembanden leek te zitten of zo. Heel veel slijm, hoesten en geen stem.

Heel veel hoesten, zelfs zo erg dat mijn vriend op de bank is gaan slapen en ik weken nadat het over was nog pijn aan mijn ribben had. Ik heb wel gewoon gewerkt en zo min mogelijk de telefoon gebruikt, mijn collega's vonden het wel hylarisch volgens hen klonk ik al een call girl!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caroow ma 23 jan 2012 - 4:18

Ik heb inmiddels weer wat stem, maar enorm hees. Ik klink ook echt als een callgirl.
Alleen die hoest :shock: Ik klink als een zeehond die aan het verdrinken is, ik blaf echt heel erg. Mijn collega's gister dachten dat ik moest overgeven, zo lang als ik doorging.

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud