Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stem verheffen

+14
NerdChic
loura
RYW
Caroow
Jilke
SuperGrover
CCC
RioolSpook
Mamsie
sanne-84
Arwyn
Blond
Rovine
Melis_je
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Stem verheffen Empty Stem verheffen

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 5:22

Vinden jullie dat wanneer je vriend zijn stem verheft ( tot echt heel, heel hard praten aan ), je nog rustig kan luisteren en normaal kan reageren?

Ik vind van niet, en maak mijn vriend dat wel vaker duidelijk. Hij was boos dat de verwarming op 18,5 stond :shock: (is dat hoog? )

En dat ik het raampje in de woonkamer open had staan ( net een minuut of tien maar dat werd niet geloofd )

Dus ik zeg: "misschien heb je wel gelijk, maar als jij je stem gaat verheffen en een boos hoofd trekt, mij de kans niet geeft om uit te leggen dat 16,5 graden binnen nu te koud is voor mij als koukleum, en het raampje net even open staat ivm koken en jouw rooklucht, dan wacht ik wel tot je weer normaal kan praten"

Zegt hij boos: "geef nou eens toe dat je fout zit, en ja, ik verhef mijn stem anders luister je niet"

Sad

Ik was net zo blij dat Zusje hier straks komt logeren en nu dit. Is mijn vriend een onsympathieke eikel of? Ik vroeg zelfs nog "schat, als je moe of chagerijinig bent, kom dan met opbouwende kritiek als dat over is"
Nee. Geen effect. Het lag uiteraard aan mij, want 18,5 graden is wel enorm stoken natuurlijk overdag confused

Laatst aangepast door Tea-Leaf op vr 14 okt 2011 - 5:25; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Stem verheffen Empty Re: Stem verheffen

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 5:25

Dat doet die van mij inderdaad ook wel eens.
Zoooo irritant!
Hoewel ik er dan vaak ook nog eens terug tegen ga gillen en dan vervolgens huilen laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 5:27

PB: dat heb ik ook wel eens gedaan, vooral toen ik depressief was.

Nu ik dat niet meer ben, praat ik rustig terug. Gaat hij door, stop ik zelf met praten en trek mijn eigen plan.

Zou jij dat niet durven? Zo maak je wel duidelijk dat je het niet pikt

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 5:30

Tegenwoordig doe ik gewoon net of ik hem niet meer hoor Cool
Tot hij weer rustig gaat praten en dan praat ik weer terug. Tegenwoordig weet hij dat en zijn stem verheffen gebeurt echt nog maar zelden.
Hij zegt dat als hij zijn stemt verheft hij dat doet omdat ik nie naar hem luister en ik het bloed onder zijn nagels vandaan haal.. Nou kan ik ooit wel eens enorrrrm irritant zijn cheers

Gast
Gast

Bericht  Melis_je vr 14 okt 2011 - 5:31

Is hij niet gewoon een beetje gefrustreerd? Niet echt een onderwerp om ruzie over te maken, je kunt zoiets gewoon afspreken. Ik vind 18,5 niet te warm, zeker als je een logé krijgt vind ik 18,5-21 een gastvrije temperatuur (als het kouder is, vind ik het prettig als het wordt aangekondigd dat de verwarming niet aan gaat als ik ergens heenga). Dat hij je niet gelooft over het raampje zou ik erg irritant vinden.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 5:42

Melis_je schreef:Is hij niet gewoon een beetje gefrustreerd? Niet echt een onderwerp om ruzie over te maken, je kunt zoiets gewoon afspreken. Ik vind 18,5 niet te warm, zeker als je een logé krijgt vind ik 18,5-21 een gastvrije temperatuur (als het kouder is, vind ik het prettig als het wordt aangekondigd dat de verwarming niet aan gaat als ik ergens heenga). Dat hij je niet gelooft over het raampje zou ik erg irritant vinden.

Ik kan hier weinig aan toevoegen, dit vind ik zelf namelijk ook.

De frustratie is echt puur van de verwarming, hij heeft er wel vaker commentaar op. Ja, kom nou. Ga je ver over de 22 ofzo dan denk ik wel, beetje hoog. Maar je wil niet dat je gast ( en jezelf ) de hele avond en nacht ligt te bibberen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 5:42

Tea-Leaf schreef:Vinden jullie dat wanneer je vriend zijn stem verheft ( tot echt heel, heel hard praten aan ), je nog rustig kan luisteren en normaal kan reageren?

Zegt hij boos: "geef nou eens toe dat je fout zit, en ja, ik verhef mijn stem anders luister je niet"

Sad

Ik was net zo blij dat Zusje hier straks komt logeren en nu dit. Is mijn vriend een onsympathieke eikel of? Ik vroeg zelfs nog "schat, als je moe of chagerijinig bent, kom dan met opbouwende kritiek als dat over is"Nee. Geen effect. Het lag uiteraard aan mij, want 18,5 graden is wel enorm stoken natuurlijk overdag confused

Haha, moest wel even lachen om deze zin> Als ik moe en/of chaggi ben en dus mopper op mijn vriend en hij er zo'n knalzin uit zou gooien zou ik nóg iets harder gaan mopperen gok ik :P

Maar nee, als hij zo zijn stem verheft hoef/zal ik niet meer rustig luisteren of normaal reageren. Even wachten tot de bui over is en dan verder praten.

(Of ik moet ook zo'n bui hebben dan zeiken we ff lekker op elkaar nerd )

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 5:43

Maar hij is vast en zeker meestal een hele grote schat?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 5:48

OMG het moet niet gekker worden: "hier zit nog een vlek, je moet nog stofzuigen, dweilen, poetsen, eten maken ( ben ik ondertussen allang mee bezig ) De wasmachine draait voor de tweede keer, ik leg wat spullen weg.. Het hoeft geen woonboulevard te zijn toch.

En wat doet hij: zit op zijn luie reet tv te kijken met een peuk terwijl ik minimaal 1 x per week vraag of hij buiten wil roken.

Ben ik onredelijk of is hij dat?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 5:49

PrinsesBo schreef:Maar hij is vast en zeker meestal een hele grote schat?

Acht van de tien keer momenteel.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 5:49

Ik lees morgen verder, moet nog wat dingen doen en over dik een uur Zusje ophalen.

Fijne avond lieve meiden!

Gast
Gast

Bericht  Rovine vr 14 okt 2011 - 6:03

Een ruimte verwarmt juist beter als er een beetje frisse lucht aangevoerd wordt. Droge lucht verwarmt niet zo lekker omdat er minder moleculen zijn om te verwarmen. Hier staat altijd een raampje open, ook al is het -20.

Een tijdje geleden heb ik hem uit laten schreeuwen en daarna gezegd dat het gesprek direct afgelopen is als hij nog 1x schreeuwt. Dat heeft wel geholpen. Was een tip van mijn vader trouwens, die heeft na bijna 30 jaar huwelijk ervaring zat. smile
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 6:06

Nou lekker dan, Tea! Mad

Laat m lekker in zn sop garen hug fijne avond!

Gast
Gast

Bericht  Blond vr 14 okt 2011 - 6:23

Boos omdat hij op 18.5 graden staat?
Moet hij eens hier komen. Kloukleum Chance heeft de kachel op minimaal 20 graden staan nerd
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Arwyn vr 14 okt 2011 - 7:44

Haha, ik moet de verwarming juist aanzetten van vriend omdat hij niet wil dat ik het koud heb!

Als hij zijn stem verheft, kan ik niet goed rustig blijven trouwens. Vaak is dat dan ook over een onderwerk waar we allebei een duidelijk mening over hebben en dan allebei gelijk willen krijgen. Gaat niet zo goed samen soms, haha Rolling Eyes
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  sanne-84 vr 14 okt 2011 - 9:06

erg herkenbaar.
probleem is vaak dat ze het zelf niet in de gaten hebben. naja dat misschien wel, maar niet weten wat het met de partner doet.
de mijne kon dat ook, en als ik er dan iets van zei (dat hoef je zo niet te zeggen) dan zei hij; ik ben alleen maar duidelijk!
nu weet hij meer hoe en wat, en als het dan nog eens voorkomt dan verhef ik mn stem ook extra, om het hem weer ff duidelijk te maken dat ie het weer doet. vaak zegt ie dan weer, ik ben graag duidelijk, maar dan met een lach en weet ik dat het weer binnen is gekomen
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 9:09

Die van mij heeft daar ook een handje van, zijn stem verheffen. Het ligt helemaal aan mijn bui op dat moment hoe ik er op reageer, de ene keer praat ik heel rustig terug en de andere keer ga ik terug gillen en huilen, zoals PrinsesBo.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie vr 14 okt 2011 - 10:16

Nee mijn vriend doet dat eigenlijk niet nu ik er over nadenk. Ik juist degene die het wel is doet.

Wel vind ik dat je vriend vreselijk overdrijft over de verwarming.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 10:25

Mijn vriend verheft ook zijn stem en verwacht dan inderdaad dat ik nog naar hem luister en fatsoenlijk op hem reageer. Soms word ik ook gewoon boos, en soms reageer ik er gewoon niet op, behalve dat ik zeg dat hij zich maar stil moet houden omdat hij toch alleen maar schreeuwt.

Gast
Gast

Bericht  RioolSpook vr 14 okt 2011 - 10:42

Ik val hem juist altijd in de reden als hij schreeuwt en zeg dan: "Schreeuw niet zo". Dan is hij meestal direct stil en vergeet hij waarom hij ook al weer aan het schreeuwen was. Dat heb je met een vriend die ADHD heeft. Het gebeurt dan zelden dat hij alsnog door gaat.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 20:55

Mijn vriend verheft zijn stem eigenlijk nooit, maar ik zou daar ook niet tegen kunnen.
Ik vind dat je vriend behoorlijk overdrijft als hij vind dat je met 18,5 behoorlijk aan het stoken bent! Hier staat de verwarming overdag op 20 en dat vind ik een normale temperatuur voor als je thuis bent.

Gast
Gast

Bericht  CCC zo 16 okt 2011 - 4:21

Mijn vriend doet dat ook weleens, tegenwoordig zeg ik gewoon rustig als je niet normaal tegen me kunt praten, praten we gewoon niet... Hoor het wel als hij weer rustig is, vind het zonde van mijn tijd en energie om naar iemand te luisteren die zo tegen me praat...

En hier word ook flink gezeurd over de verwarming, maar meer in de zin heb je de verwarming aangezet ofzo? Pfff...
Trouwens, ik zet hem gewoon op 21 graden hoor, dat hij het altijd warm heeft (zelfs met -10) is niet mijn probleem... Gaat hij maar lekker in zijn hempje zitten en korte broek, zoals hij altijd doet smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  SuperGrover zo 16 okt 2011 - 4:30

18.5 graden? Damn, dan vries ik weg. Ik vind het hier nu met de kachel op 21 graden zelfs koud...
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741

Bericht  Jilke zo 16 okt 2011 - 5:56

Het was hier de hele dag 16 graden binnen in huis, net met koken werd het 17 graden. Dat vind ik wel koud, zit dan met 2 paar sokken aan en een dik vest.

Als de verwarming hier aan gaat (en dat probeer ik nu dus al zo lang mogelijk uit te stellen, omdat ik zo min mogelijk wil betalen haha echt heel erg) gaat hij hooguit op 20 graden, als het echt enorm koud is buiten. Dat is dus meestal alleen een paar dagen. Normaal staat hij in de winter savonds op ongeveer 19/19.5 graden.

Is ons huis nou zo warm of is onze thermostaat gewoon kapot? Omdat sommige hem gewoon zo heet zetten.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  SuperGrover zo 16 okt 2011 - 6:03

Bij een binnen temperatuur van 16 graden, heb ik blauwe handen, voeten, neus, lippen. Maar misschien ben ik gewoon extreem kouwelijk.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud