Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Brood eten

4 plaatsers

Ga naar beneden

Brood eten Empty Brood eten

Bericht  Sun88 do 20 jun 2013 - 23:03

Mijn zoontje eet vanaf ongeveer 6,5 maand stukjes brood, het ging best goed, at ongeveer een hele snee zonder korsten op. We waren inmiddels ook begonnen met wat beleg erop te doen.
Nu wilde hij ineens vorige week niets meer hebben, dronk zijn flessen erg slecht en at geen brood en fruit, later bleek dat de boosdoener een tandje was, zijn eerste. Dit viel niet op in eerste instantie omdat hij hem rechts boven heeft zitten.
Nu is het tandje door maar fruit eet hij stukken minder als eerst en brood nog steeds niet. Ik sneed het altijd in kleine stukjes die ik in zijn mond deed, maar ook een boterham in grotere stukken snijden zodat hij het zelf kan afhappen wilt hij niet. Ik bied nu extra fruit aan ipv brood.
Maar wie herkent dit, en wat zou ik anders kunnen geven in plaats van brood? Soepstengel, rijstwafel e.d. hoeft hij ook niets van te hebben.
Gaat dit vanzelf weer een keer beter, betekend dit misschien dat er nog een tandje aankomt?

En hoe bieden jullie brood aan, in kleine stukjes of niet? En zo ja, vanaf wanneer ging je de stukken groter maken?
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood eten Empty Re: Brood eten

Bericht  Gast do 20 jun 2013 - 23:06

En als je nou wat fruit óp brood doet? Misschien dat hij geleidelijk aan dan weer het brood wil eten en je hem even om de tuin kan leiden omdat de smaak van het fruit eraan zit. Verder zou ik me niet zo druk maken, z'n hoofdvoeding is nog altijd de melk.

Gast
Gast

Bericht  Nijntje do 20 jun 2013 - 23:07

ik heb zon idee dat er misschien meer doorkomen. dat het hem zeer doet in zijn mondje met eten of mischien voelt het wel heel vreemd voor hem nu. '
eet hij misschien gepureerd fruit nu beter? dan zou je het even kunnen pureren.
brood zou ik gewoon elke keer blijven aanbieden, een korstje in de hand geven en tussendoor kijken of je een stukje in zijn mond mag doen, en anders zou je misschiene en bord pap kunnen maken voor hem.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sun88 do 20 jun 2013 - 23:10

Nijntje schreef:ik heb zon idee dat er misschien meer doorkomen. dat het hem zeer doet in zijn mondje met eten of mischien voelt het wel heel vreemd voor hem nu. '
eet hij misschien gepureerd fruit nu beter? dan zou je het even kunnen pureren.
brood zou ik gewoon elke keer blijven aanbieden, een korstje in de hand geven en tussendoor kijken of je een stukje in zijn mond mag doen, en anders zou je misschiene en bord pap kunnen maken voor hem.

Fruit krijgt hij altijd al gepureerd, dus dat maakt geen verschil. Brood blijf ik ook aanbieden inderdaad. Pap krijgt hij in de ochtend en eet hij gelukkig met smaak op. Ik vrees ook dat er meer tandjes aankomen, of nouja vrees, hoort erbij natuurlijk smile
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Bericht  Sun88 do 20 jun 2013 - 23:12

Lennox schreef:En als je nou wat fruit óp brood doet? Misschien dat hij geleidelijk aan dan weer het brood wil eten en je hem even om de tuin kan leiden omdat de smaak van het fruit eraan zit. Verder zou ik me niet zo druk maken, z'n hoofdvoeding is nog altijd de melk.

Ja dat is misschien wel eenn goed idee, fruit op brood. Maar fruit eet hij ook niet zo heel goed, verschilt per dag.
Gelukkig drinkt hij zijn flessen wel weer beter en zijn pap eet hij ook goed, dus hoef me inderdaad geen zorgen te maken
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Bericht  Supertalentje do 20 jun 2013 - 23:31

Kunnen nog meer tandjes zijn, misschien is het ene tandje nog gevoelig, misschien moet ie even wennen aan een tandje in zn mond? Dat brood eten is de wereld niet, zolang hij de rest wel eet.

Ik heb brood ook nog in water en fv gedoopt zodat het zachter wordt en tussendoor met wandelen gewoon een broodkorst gegeven, 'zie maar wat je ermee doet' dacht ik dan Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast do 20 jun 2013 - 23:46

Herkenbaar, het gaat hier ook met ups en downs. Soms lijkt ze ook gewoon niet echt honger genoeg te hebben, het is niet echt een hongerlap. Bij ons helpt het wel als ze zelf mag eten. Met name zelf een broodkorst in de hand vindt ze een stuk leuker dan dat ik stukjes in haar mond stop. Die pakt ze er namelijk dan weer uit en gooit ze dan op de grond en zegt 'bah'. Hier is trouwens een boterham zonder beleg (of alleen boter) favoriet.

Gast
Gast

Bericht  loesje do 20 jun 2013 - 23:55

eerst gaf ik haar een gewone droge boterham in de hand dat vond ze geweldig. daarna deed ik er fruithap op en in stukjes in haar mond vond ze ook lekker. en nu doe ik de fruithap gewoon om 10.00 en op brood om 12.00 krijgt ze jam en dat vind ze heerlijk en krijgt er 100 cc fles bij.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud