Brood eten
+5
ekjir@M
maiadebij
Susan
Printje
Pussycat
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Brood eten
Wij zijn met onze dochter (bijna 7 maanden) eergisteren begonnen met brood te geven.
We bieden stukjes aan en stoppen dat in haar wang zodat ze moet kauwen.
Dit doet ze ook. Maar ze heeft er al gauw genoeg van. Kokhals neigingen... hoort er natuurlijk bij, maar ze krijgt niks binnen haha O'ja gisteren per ongeluk een stukje.
Voor de rest laat ze gewoon d'r mond open zodat het stukje er weer uitvalt of ze doet niet eens de mond open haha.
Vanaf wanneer aten jullie kindje echt stukjes brood? En na hoelang ''oefenen'' at jullie kindje ook echt?
We bieden stukjes aan en stoppen dat in haar wang zodat ze moet kauwen.
Dit doet ze ook. Maar ze heeft er al gauw genoeg van. Kokhals neigingen... hoort er natuurlijk bij, maar ze krijgt niks binnen haha O'ja gisteren per ongeluk een stukje.
Voor de rest laat ze gewoon d'r mond open zodat het stukje er weer uitvalt of ze doet niet eens de mond open haha.
Vanaf wanneer aten jullie kindje echt stukjes brood? En na hoelang ''oefenen'' at jullie kindje ook echt?
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Re: Brood eten
Onze dochter van bijna een jaar wil nog steeds geen brood hebben. Helemaal in het begin wel eens op een broodkorstje gesabbeld, maar we zijn nooit verder gekomen dan dat, ondanks dat we het regelmatig aanbieden. Ze krijgt nu in plaats van brood een bordje of fles pap.
Gast- Gast
Met 7 maanden zijn we begonnen. De eerste paar dagen wilde hij het niet. Toen heb een maand lang kleine stukjes brood (steeds grotere stukjes) door z'n fruithapje gedaan en daarna gewoon zo in kleine stukjes gegeven en dat ging meteen goed. Met 10 maanden at hij ook de korstje. Nu is hij ruin 12 maanden en eet 1,5 tot 2 sneetjes brood per dag
Gast- Gast
Onze zoon is dol op brood, als ik hem de kans geef eet hij s'ochtends 2-3 boterhammen en tussen de middag zeker 4 boterhammen. En dan dus alles helemaal opperdepop, korstjes en al.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
7 boterhammen op een dag? Pff, dat haalde ik niet eens toen ik nog volledig borstvoeding gaf, zoveel.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hij is serieus dol op brood. Ik geef hem bijv smiddags eerst altijd 2 boterhammen als hij die op heeft wijst hij naar de keuken en zegt ja ja.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Dat heeft Yrsa met puntjes smeerkaas van La Vache Qui Rit. Het brood dat eronder zit hoeft ze niet, maar van die smeerkaas lust ze wel een heleboel. We moeten echt het doosje verstoppen, anders blijft ze erom vragen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Printje schreef:Onze zoon is dol op brood, als ik hem de kans geef eet hij s'ochtends 2-3 boterhammen en tussen de middag zeker 4 boterhammen. En dan dus alles helemaal opperdepop, korstjes en al.
Jeetje wat veel zeg! Moet je na gaan wat een kostenpost dat gaat worden als zijn eetlust verder gaat in deze trend .
Gast- Gast
Susan schreef:7 boterhammen op een dag? Pff, dat haalde ik niet eens toen ik nog volledig borstvoeding gaf, zoveel.
Ik eet nu, ik geef nog bv, zelf 13 broodjes op een dag
Ik heb het J zelf laten bepalen en ben begonnen met een broodkorstje geven, als ze er aan toen zijn eten ze het vanzelf. Langzaamaan ben ik haar stukjes gaan geven, die ze zelf pakt en in haar mond stopt (of ergens anders in haar haar/ mama's schone shirt/ onder tafel). Ik ben van mening dat kinderen vanzelf gaan eten/kauwen op het moment dat ze deze vaardigheid beheersen. Hetzelfde met bijvoorbeeld kruipen en lopen, dat kun je ook niet afdwingen.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Na 2 keer proberen at hij brood. Eerst was het kokhalzen maar nu gaat er met gemak een boterham in. Ben begonnen toen hij 7 maanden was.
Gast- Gast
Ik heb het geprobeerd met 7 maanden en idd kokhalzen, alles aan z´n gehemelte plakken, uitspugen, mond dicht houden. Toen heb ik het even gelaten voor wat het was en het met 8,5 maanden nog eens geprobeerd. Toen was het ineens geen probleem meer en zit hij te smullen van z´n broodje. Hij was er gewoon nog niet klaar voor met 7 maanden.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Ik zou haar zelf de stukje laten pakken ipv in haar mond stoppen.
En verder duurt het vaak even voor ze door hebben hoe ze brood moeten eten en het ook lekker gaan vinden.
Gewoon elke dag blijven aanbieden.
En verder duurt het vaak even voor ze door hebben hoe ze brood moeten eten en het ook lekker gaan vinden.
Gewoon elke dag blijven aanbieden.
Gast- Gast
Hier was het af en toe een broodkorst en daar zat ze dan echt van te smullen. Uiteindelijk ook stukjes brood gaan aanbieden, zonder korst. Als ik stukjes korst aanbood, zou ze er zowat in blijven. Ik was als de dood dat ze erin zou stikken, zo kokhalzen als ze deed. Het was meer een kwestie van gewenning, want als snel at ze brood met korstjes en al. Het liefst met appelstroop, daar is ze gek op!
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Hier duurde het heel lang voordat het brood eten goed ging. Ook veel kokhals neigingen en zn mond open houden zodat het er weer uit viel.
Rond de 14 maanden ging het beter en nu is het helemaal geen probleem meer.
Komt vanzelf!
Rond de 14 maanden ging het beter en nu is het helemaal geen probleem meer.
Komt vanzelf!
juffie001- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 543
Y. is absoluut niet dol op brood en het blijft vaak bij een half broodje, en gek genoeg als ze bij opa en oma is (hebben zelfde brood etc) eet ze gewoonweg wel 1 broodje helemaal op!
Gast- Gast
Het brood eten ging hier moeizaam, ik probeerde het 10 minuutjes en dan was het over voor die dag. Hij was ruim 11 maanden toen hij een beetje ging eten en nu? Smorgens 2 a 2,5 boterhammen en tussen de middag hetzelfde. En ook echt zoef weg
Komt dus allemaal vanzelf goed.
Komt dus allemaal vanzelf goed.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
S eet graag brood en dat is vanaf het begin gelijk goed gegaan (7 maanden). Ondertussen eet ze 's morgens 1 boterham en 's middags eet ze er 2.
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Brood eten.
» Brood eten
» Paar vraagjes over brood eten
» vanaf wanneer sochtends brood eten
» Hoe begon jullie baby met brood eten?
» Brood eten
» Paar vraagjes over brood eten