Hoe begon jullie baby met brood eten?
+7
Flip Fluitketel
shadow
Liadan
duckie
PapillonRose
Annemie
Julia
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe begon jullie baby met brood eten?
We hebben het brood met 8 maanden geintroduceerd, wat later i.v.m haar koemelkallergie. Eerst wilde ze er niets van weten, namelijk: stukjes, ieh! Nu gaat het langzamerhand beter, maar een hele boterham eet ze nog niet op. Ik heb ook het idee dat dit speciale brood wat droger is als normaal brood. Geven jullie er tegelijk drinken bij? Zodat het misschien zachter wordt? En wat gaven jullie op brood? We geven nu brood met koemelkvrije boter.
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Re: Hoe begon jullie baby met brood eten?
ik gaf eerst kleine korstjes licht bruin brood zonder er iets op, dat was rond de 8 maanden en toen ben ik langzaam aan meer gaan geven. Nu krijgt hij 1 boterham tussen de middag.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Wij zijn gewoon begonnen met stukjes maken en het voor zijn neus zetten, op het begin ging hij er meer mee spelen, maar langzaamaan begon hij te proeven en ging in der loop der tijd steeds beter eten.
Hij eet voornamelijk bruin brood (volkoren) en zo nu en dan wit brood/een wit bolletje of een krentenbol.
Ik ben begonnen met smeerkaas erop, vond hij erg lekker (nu niet meer vreemd genoeg) en nu doe ik meestal jam, smeerworst, kaas, kipfilet of ham op zijn brood.
Ook geef ik er een bekertje melk bij.
Hij eet voornamelijk bruin brood (volkoren) en zo nu en dan wit brood/een wit bolletje of een krentenbol.
Ik ben begonnen met smeerkaas erop, vond hij erg lekker (nu niet meer vreemd genoeg) en nu doe ik meestal jam, smeerworst, kaas, kipfilet of ham op zijn brood.
Ook geef ik er een bekertje melk bij.
Gast- Gast
Ik heb haar eerst op korstjes laten sabbelen zodat ze kon wennen aan de smaak en structuur. Later (met een maand of 7) ben ik haar hele boterhammen gaan voeren, al at ze in het begin echt niet meteen de hele boterham op. In het begin deed ik er alleen boter op, nu vaak ook beleg. Dan met name appelstroop en jam qua zoet beleg. En smeerkaas en smeerworst qua hartig beleg (alleen deze 2 niet te vaak omdat dat niet goed is).
Ik geef er trouwens geen drinken bij. Dat krijgt ze na haar boterham, anders heeft ze alleen oog voor haar fles En in het begin was het hier ook wennen hoor, het brood. Ik scheur het in inimini stukjes en dat gaat nu goed. Ze eet meestal een hele boterham nu, met uitzondering van wat stukjes korst.
Ik geef er trouwens geen drinken bij. Dat krijgt ze na haar boterham, anders heeft ze alleen oog voor haar fles En in het begin was het hier ook wennen hoor, het brood. Ik scheur het in inimini stukjes en dat gaat nu goed. Ze eet meestal een hele boterham nu, met uitzondering van wat stukjes korst.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Hebben jullie een Turkse bakker in de buurt? Misschien kun je daar brood kopen, dat is zacht, net als normaal brood, maar met water gemaakt.
Gast- Gast
hier krijgt ze sinds n maand of 6 brood, heb eerst met een bbq een paar keer wat zachte korstjes van stokbrood gegeven en daar zat ze erg in te smullen
toen later thuis gewoon bruin brood korstjes gegeven zodat ze daar mee kon spelen
en dat ging wel goed en nu krijgt ze gewoon een broodje in allemaal kleine stukjes, behalve de donkere korst aan de bovenkant, dit gaat best goed eigenlijk, de ene keer ligt er niets op de grond en de andere keer wat meer maar ja.... ik doe er tot nu toch nog steeds fruit op (bewaar van sochtends een klein nbeetje zodat ik dat op brood kan doen) weet verder nog niet echt wat ik nog meer als beleg kan geven. verder geef ik er als ze het broodje op heeft nog een kleine fles achteraan
toen later thuis gewoon bruin brood korstjes gegeven zodat ze daar mee kon spelen
en dat ging wel goed en nu krijgt ze gewoon een broodje in allemaal kleine stukjes, behalve de donkere korst aan de bovenkant, dit gaat best goed eigenlijk, de ene keer ligt er niets op de grond en de andere keer wat meer maar ja.... ik doe er tot nu toch nog steeds fruit op (bewaar van sochtends een klein nbeetje zodat ik dat op brood kan doen) weet verder nog niet echt wat ik nog meer als beleg kan geven. verder geef ik er als ze het broodje op heeft nog een kleine fles achteraan
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Yara kreeg heel lang alleen boter op haar brood. Ik gaf het haar in reepjes. Ze eet nu trouwens regelmatig ook geen hele boterham op. Drinken gaf ik haar toen we begonnen met brood niet bij haar boterham, maar ze kreeg ook borstvoeding en dat kreeg ze voor of na de boterham.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
hier begonnen tijdens vakantie in frankrijk. reepje stokbrood opengebroken zodat ze het vast kon houden. Ze vond het heerlijk
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
Hier zijn we ongeveer begonnen met brood geven toen ze tegen de 7maanden was. We hebben haar eerst broodkorstjes gegeven om op te sabbelen. Toen ze daar aan gewend was, zijn we begonnen met stukjes brood te geven. Nu eet ze tussen de middag een hele boterham. Drinken geef ik er nooit bij, dit krigt ze achterf. Anders heeft ze alleen nog maar oog voor haar drinken.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Begonnen met broodkorstjes. Toen ze dit onder de knie had kreeg ze kleine stukjes brood die ze opat. Nu laat ze vaak de korstje liggen. Ze is niet echt van het brood meer van het avondeten.
Drinken kreeg ze achteraf.
Drinken kreeg ze achteraf.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Ezra vond stukjes brood gedoopt in Frutapura of (aangelengd) diksap erg lekker toen hij baby was.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Begonnen met broodkorstjes aanbieden en geleidelijk aan kleine broodstukjes. Eerst met (koemelkvrije) boter (het brood is trouwens ook koemelkvrij) en daarna met beleg (kipfilet, jam, appelstroop). Sinds een paar dagen krijgt mijn zoontje 2 boterhammen, aan 1 heeft ie niet genoeg (hij is 9 maanden). Als het brood op is krijgt hij thee.
Koetjeboe- Fluisteraar
- Aantal berichten : 62
Punten : 76
Registratiedatum : 11-07-11
Wij zijn begonnen met korstjes rond een maand of 8 maar daar moest ze niks van weten ,ze at pas goed haar brood met 10 maanden daarvoor was het niet eten en als ze wel at was het kokhalzen,ze wist niet wat ze er mee moest. Qua drinken kreeg ze hier borstvoeding na haar broodje.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Ah jullie geven dus ook bijna allemaal drinken na het brood. Dan ga ik dat ook wel weer doen, want als ze idd eenmaal de fles ziet, heeft ze die liever uiteraard Uiteindelijk zal ze het wel beter gaan eten dan denk ik. Op het kdv eet ze zo een hele boterham weg, daar maar eens vragen hoe ze dat voor elkaar krijgen haha.
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
PapillonRose schreef:Ik heb haar eerst op korstjes laten sabbelen zodat ze kon wennen aan de smaak en structuur. Later (met een maand of 7) ben ik haar hele boterhammen gaan voeren, al at ze in het begin echt niet meteen de hele boterham op. In het begin deed ik er alleen boter op, nu vaak ook beleg. Dan met name appelstroop en jam qua zoet beleg. En smeerkaas en smeerworst qua hartig beleg (alleen deze 2 niet te vaak omdat dat niet goed is).
Hoezo is dat niet goed dan?? dat wist ik helemaal niet..
Annemie- Ratel
Annemie schreef:PapillonRose schreef:Ik heb haar eerst op korstjes laten sabbelen zodat ze kon wennen aan de smaak en structuur. Later (met een maand of 7) ben ik haar hele boterhammen gaan voeren, al at ze in het begin echt niet meteen de hele boterham op. In het begin deed ik er alleen boter op, nu vaak ook beleg. Dan met name appelstroop en jam qua zoet beleg. En smeerkaas en smeerworst qua hartig beleg (alleen deze 2 niet te vaak omdat dat niet goed is).
Hoezo is dat niet goed dan?? dat wist ik helemaal niet..
Zoutgehalte... Gewoon niet al te vaak geven dus.
Gast- Gast
Ja, ik lees het net op google, mijn zoontje krijgt bijna elke dag smeerkaas omdat hij het zo lekker vind, wist ik veel, maar daar stop ik nu maar mee..
Annemie- Ratel
Volgens mij was S. 7,5 maand. Ik heb eerst kleine stukjes brood door de fruithap gemengd en na een aantal weken gewoon normaal aangeboden met halvarine en een beetje smeerkaas in hele kleine stukjes. En dat ging eigenlijk gelijk goed
Nu wissel ik af met smeerkaas, appelstroop, aardbeien jam en hij krijg 1x in de week een beetje pindakaas op brood en hij heeft 2 weken geleden voor het eerst chocoladepasta op maar dat krijgt hij nu nog niet al te vaak
Nu wissel ik af met smeerkaas, appelstroop, aardbeien jam en hij krijg 1x in de week een beetje pindakaas op brood en hij heeft 2 weken geleden voor het eerst chocoladepasta op maar dat krijgt hij nu nog niet al te vaak
Gast- Gast
Annemie schreef:Ja, ik lees het net op google, mijn zoontje krijgt bijna elke dag smeerkaas omdat hij het zo lekker vind, wist ik veel, maar daar stop ik nu maar mee..
haha ach hij gaat er niet dood van hoor maar het advies is wel om het max 2 keer in de week te geven, er zijn gelukkig heel veel andere alternatieven. Mijn mannetje is helemaal gek op jam!
Gast- Gast
Razz_ schreef:
Haha pindakaas was hier echt een ramp
Chocopasta vind hij erg lekker, maar krijgt hij nog niet (heel soms een hapje van papa) en dan staat ie te glunderen haha.
Gast- Gast
Welk brood geef je?
Dat kleine vierkante? Van dat diepvries brood?
(Ik weet de naam niet meer... Tante nog iets... dacht ik)
Dat wilde H ook niet omdat het zo droog was en kruimelde.
Daarna bestelde ik KMAvrij brood bij de bakker.
En toen at ze het als een trein.
In eerste instantie alleen met boter en daarna ook met suikervrije jam, een keer appelstroop, smeerkaas, smeerworst etc.
Inmiddels mag ze gewoon brood (4 tot 5 sneetjes per dag) en krijgt ze er vanalles op, behalve iets van chocolade.
Kaas en worst ben ik nu even mee gestopt omdat ze dat eraf snoepte en haar brood liet liggen.
Dus nu krijgt ze een plakje worst of kaas na de boterhammen uit de hand.
Dat kleine vierkante? Van dat diepvries brood?
(Ik weet de naam niet meer... Tante nog iets... dacht ik)
Dat wilde H ook niet omdat het zo droog was en kruimelde.
Daarna bestelde ik KMAvrij brood bij de bakker.
En toen at ze het als een trein.
In eerste instantie alleen met boter en daarna ook met suikervrije jam, een keer appelstroop, smeerkaas, smeerworst etc.
Inmiddels mag ze gewoon brood (4 tot 5 sneetjes per dag) en krijgt ze er vanalles op, behalve iets van chocolade.
Kaas en worst ben ik nu even mee gestopt omdat ze dat eraf snoepte en haar brood liet liggen.
Dus nu krijgt ze een plakje worst of kaas na de boterhammen uit de hand.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Brood eten
» Brood eten.
» Brood eten
» Paar vraagjes over brood eten
» vanaf wanneer sochtends brood eten
» Brood eten.
» Brood eten
» Paar vraagjes over brood eten
» vanaf wanneer sochtends brood eten
Pagina 1 van 1