Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

veel speelgoed aanbieden/ selectie maken

5 plaatsers

Ga naar beneden

veel speelgoed aanbieden/ selectie maken Empty veel speelgoed aanbieden/ selectie maken

Bericht  Urban Naked wo 19 jun 2013 - 8:03

M'n zoontje is nu 14 mnd en heeft als hij aan het spelen is een concentratieboog van een garnaaltje. Prima natuurlijk voor zo'n kleintje. Maar we hebben hier al zijn speelgoed in een mand, en hij flikkert alles uit de mand en speelt vervolgens met alles 5 seconden. Hij pakt iets, speelt 5 seconden, dan smijt hij het weg en pakt iets nieuws, speelt 5 seconden en smijt het weer weg.

Dus ik zei tegen m'n vriend 'goh zullen we anders wat bakken maken met maar een paar stukken speelgoed er in, en dat we dan steeds een bak aanbieden voor een kwartier', met als bedoeling dat hij dan met wat minder prikkels kan spelen.
Maar m'n vriend vindt het goed om alles aan te bieden en hem keus te bieden.

Hoe doen jullie dat/hoe zou je dat doen?
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

veel speelgoed aanbieden/ selectie maken Empty Re: veel speelgoed aanbieden/ selectie maken

Bericht  Pink! wo 19 jun 2013 - 8:08

Wij hebben t speelgoed ook in bakken en de ene keer staat er bijv De little people en de andere keer de duplo, zo blijft t speelgoed leuk en spelen ze er beter mee dan wanneer je alles in 1 keer geeft. 
Ook hebben we een deel op zolder staan en dat wisselen we 1 X in de zoveel tijd om met wat speelgoed beneden.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

veel speelgoed aanbieden/ selectie maken Empty Re: veel speelgoed aanbieden/ selectie maken

Bericht  Susan wo 19 jun 2013 - 8:09

Als het gaat om keuze bieden dan heeft hij al genoeg aan twee opties per keer. Ik denk niet dat het vreselijk is als het aanbod groter is, maar zulke kleine kinderen kunnen nog niet echt kiezen uit heel veel keuzes.

Toen Yrsa nog in de box lag kreeg ik ook de tip om er niet meer dan twee speeltjes in te leggen. Ze vond de box met twee speeltjes erin evengoed niet leuk, maar het is dus wel een tip die vaak gegeven wordt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

veel speelgoed aanbieden/ selectie maken Empty Re: veel speelgoed aanbieden/ selectie maken

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 8:38

Ik heb hier een paar dingen in de box liggen en die wissel ik elke week af. Dus elke week een paar andere dingen er in (stuk of 5). Ik heb er dan ook een aantal simpele dingen in liggen, zoals een lege eierdoos, kraakpapiertjes van de koekjesverpakking of lege bakjes. Vindt ze heel leuk en kan ze lang mee prutsen. Als ze mee gaat naar boven en ik haar daar neer zet om te spelen, heeft ze daar ook weer ander speelgoed. Zo wissel ik eigenlijk continue alles om en heeft ze elke keer wat anders. Ze heeft wel duidelijk favorieten.

Je zou kunnen proberen om hem één dag een stuk of 4 dingen aan te bieden, kijken of hij er dan langer mee speelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

veel speelgoed aanbieden/ selectie maken Empty Re: veel speelgoed aanbieden/ selectie maken

Bericht  Printje wo 19 jun 2013 - 8:43

Mijn kinderen hebben bijna geen speelgoed angel







Ik heb altijd wel wat boven staan en een hele hoop beneden. Hij wisselt zelf steeds af waar hij mee speelt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

veel speelgoed aanbieden/ selectie maken Empty Re: veel speelgoed aanbieden/ selectie maken

Bericht  Urban Naked wo 19 jun 2013 - 9:21

Tnx iedereen! We gaan over een week of 4 verhuizen en dan ga ik in het nieuwe huis een nieuw systeem opzetten met meer roulatie en minder spul tegelijkertijd.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

veel speelgoed aanbieden/ selectie maken Empty Re: veel speelgoed aanbieden/ selectie maken

Bericht  Paper Crown wo 19 jun 2013 - 9:35

Is 't speelgoed geschikt voor zijn leeftijd? Misschien heeft T iets uitdagenders nodig? Kijk eens naar Nijntje speelt verstoppertje, dat is echt een leuk ding waarvan ik denk dat hij misschien langer mee kan vermaken.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

veel speelgoed aanbieden/ selectie maken Empty Re: veel speelgoed aanbieden/ selectie maken

Bericht  Urban Naked wo 19 jun 2013 - 9:46

Paper Crown schreef:Is 't speelgoed geschikt voor zijn leeftijd? Misschien heeft T iets uitdagenders nodig? Kijk eens naar Nijntje speelt verstoppertje, dat is echt een leuk ding waarvan ik denk dat hij misschien langer mee kan vermaken.
Ik weet niet wie die T van je is, maar ik zit even te kijken en dat Nijntjeding ziet er wel leuk uit zeg!

Zou best kunnen dat hij z'n speelgoed saai vindt onderhand. Hij houdt van geluid maken met muziekinstrumenten, dat zijn de enige dingen die hij langer volhoudt dan gemiddeld. Hij heeft een muziektafel (met xylofoon, trommel en bel), die breid ik soms uit met een slakom of pan. En z'n mondharmonica is nu ook heel geliefd.
Maar eigenlijk ramt hij met al z'n speelgoed, heb het idee dat het ook een onderzoek is van hoe het één klinkt op het ander. Harmonica op trommel, schoen op hoofd, mandarijn op muur, beker op stoel.. dat is zijn spel momenteel.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

veel speelgoed aanbieden/ selectie maken Empty Re: veel speelgoed aanbieden/ selectie maken

Bericht  Paper Crown wo 19 jun 2013 - 9:58

He.. Sorry, dacht dat je zoontjes naam met een T begon. Hm, fout gedacht!

Julian heeft Nijntje speelt verstoppertje gekregen als kraamkado maar ik vond 't echt erg leuk, kan niet wachten tot hij ermee kan spelen. Julian heeft ook veel speelgoed maar 't enige dat hij echt leuk vindt om mee te spelen is zijn Tiny love spiegeltje en zijn balletje, maar hij is natuurlijk stukje jonger dan jouw zoon. Ik zou gewoon wat dingen opruimen en wat nieuwe dingen neerzetten, denk namelijk dat 14 maanden best een lastige 'leeftijd' is. Nog te klein voor heel erg ingewikkeld speelgoed maar te groot voor babyspul.

Leuk dat jullie gaan verhuizen, trouwens!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

veel speelgoed aanbieden/ selectie maken Empty Re: veel speelgoed aanbieden/ selectie maken

Bericht  Urban Naked wo 19 jun 2013 - 10:23

Paper Crown schreef:He.. Sorry, dacht dat je zoontjes naam met een T begon. Hm, fout gedacht!

Julian heeft Nijntje speelt verstoppertje gekregen als kraamkado maar ik vond 't echt erg leuk, kan niet wachten tot hij ermee kan spelen. Julian heeft ook veel speelgoed maar 't enige dat hij echt leuk vindt om mee te spelen is zijn Tiny love spiegeltje en zijn balletje, maar hij is natuurlijk stukje jonger dan jouw zoon. Ik zou gewoon wat dingen opruimen en wat nieuwe dingen neerzetten, denk namelijk dat 14 maanden best een lastige 'leeftijd' is. Nog te klein voor heel erg ingewikkeld speelgoed maar te groot voor babyspul.

Leuk dat jullie gaan verhuizen, trouwens!
Nee, met een J! Maakt niet uit hoor.
Ja wat ik ook wel doe net als iemand hier boven beschrijft is af en toe wat huishoudelijke voorwerpen neerleggen. Een blokje in een vergiet vindt hij wel lollig, wat slacouverts met een lege toastjesverpakking, dat soort spul smile

Wat trouwens echt TE cute is, ik heb hem geleerd dat hij me kan insmeren met kokosolie. Hij peurt het uit de pot en smeert het op mijn been, echt zo lief.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

veel speelgoed aanbieden/ selectie maken Empty Re: veel speelgoed aanbieden/ selectie maken

Bericht  Urban Naked do 27 jun 2013 - 20:48

We hebben sinds gisteren Nijntje speelt verstoppertje.. maar hij snapt er niets van smile Ik zet nijntje ergens in de kamer en het enige dat gebeurt is dat ik vraag 'Oh J waar is nijntje nou?', hij doet z'n handen zo van 'ik weet het niet' en begint knoerthard te lachen.

Ook leuk, want hij ligt dus net zo lang in een deuk als dat die nijntje aanstaat, maar de kern van het spelen wordt geloof ik niet behaald smile
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

veel speelgoed aanbieden/ selectie maken Empty Re: veel speelgoed aanbieden/ selectie maken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum