wat te maken met veel vlees?
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
wat te maken met veel vlees?
Mijn vriend had een poosje terug een kampweek en van het gourmetten was vlees over, waarvan hij wat mee naar huis heeft genomen. Alleen nou heeft die slimmerik één soort vlees (ik geloof dat 't allemaal stukjes gekruide kip zijn) in één zak gestopt en ingevroren, met als gevolg één grote homp bevroren vlees (zo'n 800 gram).
Ik ben het nu aan het ontdooien (vriezer opgeruimd) om er iets van te maken morgen... Maar wat kan ik hiermee maken?
Ik zal zelf te denken aan een hartige taart (die ik dan ook lekker in kan vriezen, altijd makkelijk!)... Iemand nog meer ideeën?
Ik ben het nu aan het ontdooien (vriezer opgeruimd) om er iets van te maken morgen... Maar wat kan ik hiermee maken?
Ik zal zelf te denken aan een hartige taart (die ik dan ook lekker in kan vriezen, altijd makkelijk!)... Iemand nog meer ideeën?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Re: wat te maken met veel vlees?
800 gram is wel heel erg veel voor 2 personen, maar als je het eenmaal ontdooit hebt kan je het niet voor een tweede keer invriezen.
Ik zou er twee verschillende gerechten mee maken en eventueel mensen uitnodigen om mee te komen eten?
Een quiche is idd een goede, en misschien nog een rijstgerecht?
Ik zou er twee verschillende gerechten mee maken en eventueel mensen uitnodigen om mee te komen eten?
Een quiche is idd een goede, en misschien nog een rijstgerecht?
Gast- Gast
Als je het eerst bereid dan kan je het daarna weer invriezen hoor. Er vanuitgaande dat het nu rauw vlees is.
Hartige taart kan prima inderdaad, maar ook in een wokgerecht bijvoorbeeld (wat voor een kruiden zijn het?). Of je paneert de stukjes en eet ze als " kipnuggets".
Hartige taart kan prima inderdaad, maar ook in een wokgerecht bijvoorbeeld (wat voor een kruiden zijn het?). Of je paneert de stukjes en eet ze als " kipnuggets".
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Dat 800 gram een beetje veel is voor 2 personen snap ik ook wel Daarom vraag ik advies!
Wat voor kruiden erop zitten, geen idee. Ik weet niet eens zeker of het wel kip is... Maar goed om te weten dat je het, eenmaal gebakken, weer in kunt vriezen!
net een recept gevonden van hartige taart met kip en pompoen!
Het is nu wel pompoenen-seizoen toch?
Wat voor kruiden erop zitten, geen idee. Ik weet niet eens zeker of het wel kip is... Maar goed om te weten dat je het, eenmaal gebakken, weer in kunt vriezen!
net een recept gevonden van hartige taart met kip en pompoen!
Het is nu wel pompoenen-seizoen toch?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Enorm veel zin in vlees
» veel speelgoed aanbieden/ selectie maken
» Waar bak jij je vlees in?
» Vlees invriezen
» Vlees
» veel speelgoed aanbieden/ selectie maken