Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Reactie op geboortekaartjes

+19
Vixen
Shopaholic
Sophiee
rapa nui
Exogenesis
Susan
snoezel
Océane
Punk'd
Artemis
CCC
Linda
Pien
MADDIE
Twellie
_Lana_
SarahKey
Annemie
Lejow
23 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes - Pagina 2 Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Shopaholic zo 16 jun 2013 - 7:56

Bij de 1e ook echt mega veel verzonden en bij de 2e waren het er uiteindelijk nog maar 30 ofzo.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes - Pagina 2 Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Vixen zo 16 jun 2013 - 8:05

rapa nui schreef:
Robin_ schreef:Hetzelfde als dat ik het netjes en normaal vind dat je iemand bedankt als hij je een kaartje heeft gestuurd (beterschap o.i.d.).

Maar dat schiet er toch vaak bij in? Als ik jarig ben geweest ga ik ook niet iedereen bedanken voor een kaartje. Moet maar net aan de orde komen. En bij beterschap kan ik het me wel voorstellen alleen zullen sommigen zoveel kaartjes krijgen en al zo druk zijn met de omstandigheden dat ik het echt niet erg zou vinden of het zelfs maar zou opmerken dat ik niet bedankt wordt voor een kaartje. Ik stuur meestal wel een geboortekaartje maar kan er soms even tussendoor schieten. Ik heb laatst ook maar een al geschreven kaartje in de oudpapier bak gegooid omdat ik het echt te laat vond om die nog te versturen, ik was eerst 2 weken op vakantie geweest, had daarna het kaartje geschreven maar niet gepost en vond ik pas na 2 weken weer terug. Ik vond het toen echt te laat om dat kaartje nog te versturen. Dus niet attent maar kan eens gebeuren.



Rapa: dat had ik laats ook, maar toch nog op de bus gedaan. Ik kreeg een berichtje terug dat ze het júist leuk vonden om nu nog een kaartje te ontvangen, volgende keer dus gewoon posten!
Verder vind ik het gewoon een stukje fatsoen, even een felicitatie bij iets als geboorte, maar ook bij overlijden bijvoorbeeld.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes - Pagina 2 Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Linda zo 16 jun 2013 - 8:15

Punk'd schreef:Nu moet ik er wel bij zeggen dat wij ook nooit verjaardagskaarten of kerstkaarten versturen. Niet zulke kaart personen denk ik :P

Haha, dit was dus exact wat mijn zus ook zei.

Ik vind het zelf gewoon netjes om een kaartje terug te sturen. Zoveel moeite is dat toch niet?
De meeste mensen vinden het leuk om een kaartjes te krijgen en op te hangen als ze een kind hebben gekregen.

M'n zus was ook lekker bijdehand, want na dat gesprek kreeg ik 2 kaarten in de bus. Een felicitatie voor zoon en nog 1 voor dochter (die dus al 2,5 is).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes - Pagina 2 Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Gast zo 16 jun 2013 - 8:15

Hahaha Linda!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes - Pagina 2 Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Dora zo 16 jun 2013 - 8:38

Bij de 1ste kregen we redelijk veel reacties, een enkeling reageerde niet. Maar wat me wel erg tegenviel was dat er Bin de 2de bijna geen reactie kwam van mensen.
We hebben toen helemaal een persoonlijk kaartje gemaakt. Het zelfde als
Met de hoeveelheid kraamvisite die we kregen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes - Pagina 2 Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Sun88 zo 16 jun 2013 - 8:45

Ik ga geen administratie bijhouden, maar weet wel wie we gestuurd hebben en van wie reactie. Geloof dat we van een iemand geen kaartje gekregen hebben. Van een nicht van mij die al jaren bezig is om zwanger te raken. Ik snap dat het voor haar moeilijk en confronterend kan zijn, maar had wel iets verwacht van een kaartje of smsje. Met kerst stuurden ze overgings wel een kaart, 2 maanden later een kerstkaart dus, ja dan stuur ik dus niet. Klinkt kinderachtig, maar ik vind de geboorte van mijn zoon belangrijker dan een merry christmas

Wij hebben trouwens alleen kaarten gestuurd naar vrienden, kenissen, familie en werk. Mensen die verder van ons af stonden hebben we wel kaartje van gehad, maar zijn uiteraard niet langs geweest.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes - Pagina 2 Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  SarahKey zo 16 jun 2013 - 18:15

Sun: erg om te lezen dat mensen je daarom niet feliciteren, omdat ze zelf niet zwanger kunnen worden. Ik ging juist altijd naar alle kraamvisites want ik dacht: als het ooit bij ons een baby word geboren vind ik het ook leuk als ze komen kijken/feliciteren.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes - Pagina 2 Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Gast zo 16 jun 2013 - 21:42

Wat apart zeg, ik wist helemaal niet dat het 'verplicht' was een kaartje of iets anders terug te sturen. Ik zou zoiets ook best ter kennisgeving aan kunnen nemen.

Vind het een beetje flauw, dat ze de volgende keer dan geen kaartje meer krijgen. Ik stuur ook wel eens kerstkaartjes en van sommigen krijg ik geen kerstkaart terug. Maar dat betekent niet dat ik ze volgend jaar niet weer een kaart stuur. Ik stuur kaarten omdat ik het leuk vind om op te sturen, niet omdat ik er wat voor terug wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes - Pagina 2 Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Snoes vr 21 jun 2013 - 5:16

Ik heb denk van de meesten wel een kaartje terug gekregen of een smsje of belletje o.i.d. Ik verwacht eigenlijk ook niet van iedereen een kaartje als ze al gebeld of gesmst ofzo hebben. Wij hebben iig wel van iedereen reactie gehad, zij het via sms, telefoon, kaartje en/of bezoek.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes - Pagina 2 Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Slakje vr 21 jun 2013 - 6:18

Ik heb het niet bijgehouden. Ik stuur gewoon een kaartje naar wie ik belangrijk vind.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Reactie op geboortekaartjes - Pagina 2 Empty Re: Reactie op geboortekaartjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum