Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer vaste slaaptijden?

+10
Blue flower
lente
Mom-Of-3
Pineco
Linda
Limburg85
Paper Crown
Sophiee
Lejow
Caroow
14 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer vaste slaaptijden? Empty Wanneer vaste slaaptijden?

Bericht  Caroow vr 14 jun 2013 - 22:15

Op welke leeftijd kregen jullie kinderen vaste slaaptijden?

En gingen/gaan jullie nog gewoon weg (visite, stad, dierentuin?) of slapen ze alleen in hun bedje?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vaste slaaptijden? Empty Re: Wanneer vaste slaaptijden?

Bericht  Lejow vr 14 jun 2013 - 22:36

Ja hoor, we gingen dan gewoon weg. Met visite probeerde ik er wel een beetje rekening mee te houden, maar met dagjes weg sliep ze ook prima in de wagenbak.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vaste slaaptijden? Empty Re: Wanneer vaste slaaptijden?

Bericht  Sophiee vr 14 jun 2013 - 22:40

's Avonds ligt ze er altijd om 19.15 in, maar overdag heeft ze nooit vaste slaaptijden gehad. Ik heb met man en macht geprobeerd een slaapritme aan te bieden. Maar dat werkte altijd averechts. Uiteindelijk ze vaak gewoon niet moe te zijn. Inmiddels geeft ze zelf prima aan wanneer ze wil slapen. De tijden en duur wisselen per dag. De ene keer heeft ze 1 keer een slaapje van 2 uur, de andere keer 2 keer 3 kwartier. 
Ik ga daarom ook niet uit van haar slaapjes. We nemen haar mee als we ergens naar toe gaan
L. slaapt dan in de auto of de wandelwagen.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vaste slaaptijden? Empty Re: Wanneer vaste slaaptijden?

Bericht  Paper Crown vr 14 jun 2013 - 22:44

Julian heeft nu sinds 1 maand slaapies op bepaalde tijden. 

10:00/14:00/17:00 slaapt hij als ik geluk heb 1 uur. We laten ons niet tegenhouden maar probeer wel met mijn kind rekening te houden.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vaste slaaptijden? Empty Re: Wanneer vaste slaaptijden?

Bericht  Limburg85 vr 14 jun 2013 - 22:57

Vanaf 9 weken oud vast ritme.
Ik houd er wel rekening mee maar betekend heen belemmering.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vaste slaaptijden? Empty Re: Wanneer vaste slaaptijden?

Bericht  Linda vr 14 jun 2013 - 22:59

Mijn dochter heeft nooit op vaste tijden geslapen. Ze gaat nu nog steeds niet op een vast tijdstip naar bed. Ik ben daar zelf veel te chaotisch voor.

Ik probeer nu wel zoon ook naar bed te brengen als dochter naar bed gaat. Dat werkt vooralsnog best goed.

We gaan gewoon nog lekker weg. Gister naar de dierentuin geweest en heeft zoon heerlijk al die tijd in de draagdoek gezeten en als hij moe was deed hij z'n ogen dicht. I love you

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vaste slaaptijden? Empty Re: Wanneer vaste slaaptijden?

Bericht  Pineco vr 14 jun 2013 - 23:06

Hier ook nooit vaste tijden eigenlijk. Ik probeerde de oudste toen ze iets ouder was (2 tot 3,5 jaar denk ik) wel altijd een middagslaapje te laten doen, al was het maar in de auto, want anders was ze niet te genieten. De jongste slaapt ofwel in haar bed, ofwel in de auto of de draagdoek als we onderweg zijn. We hebben ons er in ieder geval nooit door laten tegenhouden. Wakker maken tijdens een slaapje probeer ik trouwens wel te vermijden, maar dat lukt helaas niet altijd.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vaste slaaptijden? Empty Re: Wanneer vaste slaaptijden?

Bericht  Caroow vr 14 jun 2013 - 23:22

Mijn nichtje is 2,5 en slaapt van 12 tot 4. Dat lijkt me zo lastig met opvang, R is er altijd maar een halve dag en ik haal of breng hem rond 1 uur. Ik zat alweer te stressen hoe dat straks nou moet. Nu slaapt hij als hij moe is, en daar is geen pijl op te trekken. Hij slaapt overdag ook niet in bed, dan blijf ik hem in en uit leggen.


Laatst aangepast door Caroow op vr 14 jun 2013 - 23:23; in totaal 1 keer bewerkt
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vaste slaaptijden? Empty Re: Wanneer vaste slaaptijden?

Bericht  Mom-Of-3 vr 14 jun 2013 - 23:23

Ja hier vaste tijden ongeveer, kan een kwartiertje of half uurtje later of eerder zijn maar met wat speling dus dezelfde tijden

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vaste slaaptijden? Empty Re: Wanneer vaste slaaptijden?

Bericht  lente za 15 jun 2013 - 1:33

M. slaapt sinds de afgelopen 3 maanden rond dezelfde tijden. De ene keer slaapt ze wat korter/langer dan de andere keer, en soms ook gewoon niet, maar over het algemeen hebben we een aardig ritme daarin gekregen.
Ze slaapt eigenlijk alleen in haar bedje, en soms, als ze echt heel moe is, in de wandelwagen (maar alleen als we ook echt lopen). Oja, en de auto natuurlijk haha. De eerste paar maanden sliep ze ook wel in de marsupi, maar daar wil ze niet meer in.
Soms vind ik dit wel lastig, want hou wel rekening met haar slaapjes met weggaan. Kan er niet vanuit gaan dat ze wel gaat slapen als we ergens zijn. En als ze (te) moe wordt wordt het er niet gezelliger op haha. Dit is trouwens alleen overdag. Als we 's avonds ergens heen gaan en we leggen haar dan te slapen gaat ze altijd wel gewoon slapen. Misschien dat dit door het 'avondritueeltje' komt, dat doen we altijd precies hetzelfde (waar we ook zijn).
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vaste slaaptijden? Empty Re: Wanneer vaste slaaptijden?

Bericht  Blue flower za 15 jun 2013 - 2:16

Bij R. Kwam er een ritme in met ongeveer 9 maanden. Hij slaapt dan van 1 tot 3. En met J nog geen ritme maar slaapt nog overal.

Dat middag slaapje is heilig en blijf ik ook echt voor thuis, en plan alles daar om heen.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vaste slaaptijden? Empty Re: Wanneer vaste slaaptijden?

Bericht  SarahKey za 15 jun 2013 - 2:16

Hier heeft S nog geen vaste slaaptijden. 's Avonds wel, dan wil ik hem rond 19:00 uur in bed hebben. Maar overdag slaapt hij wanneer hij wil.
Met speen was dat nog 1 keer 's ochtends en 1 keer 's middags. Maar sinds 1,5 week slaapt hij zonder speen en slaapt hij alleen nog 's middags een keer.
Met uitjes hebben we er nooit rekening mee gehouden want dan konden we nooit weg met 2 slaapjes. Hij sliep/slaapt in de auto of in de kinderwagen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vaste slaaptijden? Empty Re: Wanneer vaste slaaptijden?

Bericht  Parel za 15 jun 2013 - 5:40

Hier sliep ze voorheen wel eens in de auto, dan planden we het zo dat haar slaapje in de auto was, verder slaapt ze nergens of pas naar ontelbaar veel gejengel. Nu slaapt ze nog 1x en daar plannen we alles omheen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vaste slaaptijden? Empty Re: Wanneer vaste slaaptijden?

Bericht  Linda za 15 jun 2013 - 5:45

Caroow schreef:Mijn nichtje is 2,5 en slaapt van 12 tot 4. Dat lijkt me zo lastig met opvang, R is er altijd maar een halve dag en ik haal of breng hem rond 1 uur. Ik zat alweer te stressen hoe dat straks nou moet. Nu slaapt hij als hij moe is, en daar is geen pijl op te trekken. Hij slaapt overdag ook niet in bed, dan blijf ik hem in en uit leggen.

Moet je niet over stressen! Komt echt wel goed. Een kind gaat gewoon mee in jullie ritme. Hij weet straks niet beter dan dat hij om 1 uur gebracht / gehaald gaat worden. En daar gaat jullie ritme omheen.

En btw.. Een kind van 2,5 jaar die nog zo lang slaapt is vrij uitzonderlijk. Dus daar moet je je nog helemaal niet druk om maken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vaste slaaptijden? Empty Re: Wanneer vaste slaaptijden?

Bericht  Flower_L za 15 jun 2013 - 6:38

met 3/4 maanden wel. En hier werkt dat gewoon perfect, een ritme cq structuur.
Hij is na incl fles 2 u wakker 'per keer' en daarna gaat hij naar bed. Gaat wakker naar bed en valt zelf in slaap. Hij slaapt veelal tot de volgende fles.

Ik plan wel ja. Op mijn vrije dag ga ik vaak of de ochtend, of de middag weg (met de auto, of wandelen). Dan slaapt hij 1 van de 2 slaapjes overdag ten minste in bed. Het andere slaapje doet hij dan in de mc op weg naar bestemming, in de drager, of in de kinderwagen. Als we gaan wandelen dan loop ik 10 minuten voordat hij normaliter naar bed zou gaan weg, zodat hij hetzelfde ritme aanhoudt. Ik weet namelijk dat hij in de wandelwagen heerlijk slaapt, dus ook als ik 30min na de fles zou gaan wandelen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vaste slaaptijden? Empty Re: Wanneer vaste slaaptijden?

Bericht  Printje za 15 jun 2013 - 7:55

Beiden hadden allebei al vrij snel een redelijk hetzelfde slaapritme per dag. Bij R heel makkelijk, die sliep gewoon niet....

N slaapt/sliep vrij veel, ik hou ook eigenlijk nooit rekening met haar slaapjes. Nu ietsjes meer omdat ze voortaan niet meer wil slapen in de wagen maar als ik echt weg wil/moet kijk ik er niet naar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vaste slaaptijden? Empty Re: Wanneer vaste slaaptijden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum