Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Reflux (vaste voeding)

+3
Steep
Linda
Jazzlyn
7 plaatsers

Ga naar beneden

Reflux (vaste voeding) Empty Reflux (vaste voeding)

Bericht  Jazzlyn wo 3 okt 2012 - 19:25

Het ging een aantal weken echt goed met onze jongste. Hij krijgt al 2,5 maand volledige bijvoeding en dat ging super. Spuugde bijna niet meer sinds een week of 3 (daarvoor heeft hij een week of 2a3 echt veel gebraakt). Nu is het sinds maandag weer helemaal bal! Hij heeft net ontbijt op (7 uur) en hij kan alleen maar mieren, je hoort hem steeds kokhalzen en doen, zo krijgt hij fruit, dat eet hij graag. Maar de laatste 2 dagen spuugt hij dus (hij slaapt hopelijk tussen 9 en half 12) om 12 uur bij zijn middageten een een golf fruit. En gister spuugde hij ook weer een deel avondeten uit.

Ik word er nu wel een beetje radeloos van. Hij spuugt zoveel, is niet te genieten en ga maar door. Ben echt opReflux (vaste voeding) 1371890812

Owja, tips van fles of wat. Niet doen, hij weigert flesvoeding, fles of alleen wat op normale melk lijkt zonder een smaakje..
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux (vaste voeding) Empty Re: Reflux (vaste voeding)

Bericht  Linda wo 3 okt 2012 - 19:33

Sorry, ik kan je verder niet helpen...
Maar wat zegt de KA van al deze problemen?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux (vaste voeding) Empty Re: Reflux (vaste voeding)

Bericht  Steep wo 3 okt 2012 - 19:36

Linda schreef:Sorry, ik kan je verder niet helpen...
Maar wat zegt de KA van al deze problemen?

+1
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux (vaste voeding) Empty Re: Reflux (vaste voeding)

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 19:41

Mijn jongste zoontje heeft ook reflux en kreeg vanaf 6 maanden vaste voeding. Een groot gedeelte daarvan kwam ook terug, we hebben toen de medicijnen verhoogd (motilium en zantac). Ook lieten we hem een uurtje na het eten rustig spelen, dus bijvoorbeeld een boekje in de kinderstoel en lekker op schoot. Want als hij teveel bewoog, moest hij nog meer spugen. Maar goed, bij jou is het dus een ander verhaal omdat de eerste 2,5 maand wel goed gingen. Kan het niet komen omdat hij nu meer beweegt? Of dat hij toch een hogere dosis medicijn (ik weet niet of hij medicijnen krijgt, maar neem aan van wel) nodig heeft omdat hij weer gegroeid is? Oh en hier verdikte ik ook vaak de groenten en fruit met rijstebloem. Als ik er niet meer uit kwam, belde ik naar de kinderpoli, maar meestal was daar het advies medicijnen ophogen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux (vaste voeding) Empty Re: Reflux (vaste voeding)

Bericht  Happydobby wo 3 okt 2012 - 19:56

Mijn zoontje spuugde ook vaak, ook met bijvoeding, vooral van potjes. Als we die geven of hij krijgt het op de opvang dan spuugt hij nog soms.

Hier helpt rapley heel goed, fruit in stukken, brood en groente in stukken spuugt hij niet uit.

Maar als je medicatie gebruikt zou ik naar de KA gaan.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux (vaste voeding) Empty Re: Reflux (vaste voeding)

Bericht  Jazzlyn wo 3 okt 2012 - 20:00

Happydobby schreef:Mijn zoontje spuugde ook vaak, ook met bijvoeding, vooral van potjes. Als we die geven of hij krijgt het op de opvang dan spuugt hij nog soms.

Hier helpt rapley heel goed, fruit in stukken, brood en groente in stukken spuugt hij niet uit.

Maar als je medicatie gebruikt zou ik naar de KA gaan.

We kunnen daar niet mee experimenteren, omdat hij geen flessen drinkt en het alleen moet doen op bijvoeding. Tekorten kunnen wij niet opvangen door een flesje melk na bijv.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux (vaste voeding) Empty Re: Reflux (vaste voeding)

Bericht  Jazzlyn wo 3 okt 2012 - 20:12

De kinderarts zegt er barweinig van eigenlijk. Die weet het ook niet.

We moesten zon 1,5 maand terug de medicatie verlagen, omdat zijn dosering vrij hoor was. 2 x 10mg nexium. Dus terug naar 1, toen begon het braken. Terug naar 2 en toen ging het weer een week of 2 zoals het altijd ging, alleen sinds maandag is het dus weer terug. Echt om van te huilen gewoonReflux (vaste voeding) 1371890812 Hij wordt er niet het vrolijkste kind van natuurlijk en hij is nu zo klein!

Hij krijgt smorgens een bord pap van 200. Deze ging altijd met gemak op, nu niet. En dan begint het kokhalzen en gezeur. Fruit eet hij helemaal op. 100 gram met een liga erdoor om het te verdikken en minder zuur te maken. dan rond 12.15 een bord pap (hierbij spuugt hij na het eerste hapje pap de laatste dagen eerst een golf zuur fruit) van 140. om 16.00 mag hij sabbelen op een ligatje om 17,15 een potje vanaf 6 maanden van 200 gram (schoon op) en een toetje.. Gister spuugde hij voor het eerst weer na het toetje (helaas)

De arts zegt alleen ja we kunnen een slikfoto maken en een maagonderzoek en dat wil ik niet... (iets wat zo pijnlijk en vervelend is ga ik een baby niet aandoen) Onze oudste is 2,5 en heeft nog steeds reflux in aardige mate, daarvoor moet ik morgen ook naar een kinderarts omdat dat niet goed gaat (zonder medicatie) en zelf heb ik op volwassen leeftijd erge reflux en een afwijking aan de maag, mijn vader heeft ook reflux en een maagafwijking. Het is dus niet iets wat bij de kinderen zomaar over zal gaan ben ik bangReflux (vaste voeding) 1371890812
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux (vaste voeding) Empty Re: Reflux (vaste voeding)

Bericht  Parel wo 3 okt 2012 - 20:14

Kan je het fruit niet indikken met liga, nutriton of rijstebloem?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux (vaste voeding) Empty Re: Reflux (vaste voeding)

Bericht  Jazzlyn wo 3 okt 2012 - 20:16

Parel schreef:Kan je het fruit niet indikken met liga, nutriton of rijstebloem?



Op jou zat ik te wachten. Wat deed jij als je meisje toch haar maaltijd uitspuigde? De groenten bijv? Nutriton of rijstebloem is geen optie.



@all wel handig om te vermelden, van veel producten gaat hij spugen. Hij kan maar 1 soort fruitkuipje eten, alleen een danoontje (althans voor gister) dus geen yoghurt, kwark ofzo.. Iemand nog tips voor toetjes?
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux (vaste voeding) Empty Re: Reflux (vaste voeding)

Bericht  Fiwen wo 3 okt 2012 - 20:30

Is hij al eens getest op koemelkallergie?
J spuugde ook vaak na het eten maar toen we alle melk weg haalde was het over. Ze kreeg (en krijgt nog steeds) een bakje soja vla als toetje. Misschien iets om te proberen?

Hier weigert ze trouwens nog steeds fruit te eten omdat ze daar een paar keer heel ziek van is geweest.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux (vaste voeding) Empty Re: Reflux (vaste voeding)

Bericht  Jazzlyn wo 3 okt 2012 - 20:39

Fiwen schreef:Is hij al eens getest op koemelkallergie?
J spuugde ook vaak na het eten maar toen we alle melk weg haalde was het over. Ze kreeg (en krijgt nog steeds) een bakje soja vla als toetje. Misschien iets om te proberen?

Hier weigert ze trouwens nog steeds fruit te eten omdat ze daar een paar keer heel ziek van is geweest.



Waar kun je soja vla krijgen? Is hij daar nog niet te jong voor? Hij heeft geen koemelkallergie wel.. Dronk ik als kind (en baby) nooit melk, de oudste ook niet en hij ook niet. Mijn vader, ik, mijn zus, nichtje en waarschijnlijk de oudste reageren zeer slecht op teveel melk. bij mijn nichtje, mijn vader, de oudste en mij is bewezen dat we niet tegen melk kunnen in grote mate. Een glaasje fruitmelk per dag oke, maar meer is direct reactie.. (lactoseintollerant)
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux (vaste voeding) Empty Re: Reflux (vaste voeding)

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 20:41

Bij mijn zoontje hebben ze trouwens een maagecho gemaakt, is dat niet mogelijk voor jouw zoontje? Of misschien is dit al wel gebeurd...?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux (vaste voeding) Empty Re: Reflux (vaste voeding)

Bericht  Jazzlyn wo 3 okt 2012 - 20:43

lelie schreef:Bij mijn zoontje hebben ze trouwens een maagecho gemaakt, is dat niet mogelijk voor jouw zoontje? Of misschien is dit al wel gebeurd...?

Willen ze niet nee. Opties zijn sonde inbrengen voor zuurphmetrie (ik zie het maagzuur uit zijn mond lopen dus niet nodig naar mijn mening) , een slikfoto (dat is echt rot voor zon mini) of een maagonderzoek en dat is gewoon pijnlijk!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux (vaste voeding) Empty Re: Reflux (vaste voeding)

Bericht  Fiwen wo 3 okt 2012 - 21:06

Vanaf welke leeftijd ze soja mogen weer ik niet. J kreeg pas na 9 maanden een toetje na het eten en dat was dan een paar lepeltjes sojavla. Je kunt het gewoon bij de supermarkt kopen (wij hebben altijd van die Alpro soja kleine bakjes)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux (vaste voeding) Empty Re: Reflux (vaste voeding)

Bericht  Floor wo 3 okt 2012 - 22:38

Jazzlyn schreef:
Parel schreef:Kan je het fruit niet indikken met liga, nutriton of rijstebloem?



Op jou zat ik te wachten. Wat deed jij als je meisje toch haar maaltijd uitspuigde? De groenten bijv? Nutriton of rijstebloem is geen optie.



@all wel handig om te vermelden, van veel producten gaat hij spugen. Hij kan maar 1 soort fruitkuipje eten, alleen een danoontje (althans voor gister) dus geen yoghurt, kwark ofzo.. Iemand nog tips voor toetjes?

Wij zitten hier met hetzelfde. Onze zoon spuugt zowat van alles. Fruit, yoghurt, kwark, vla, fruit uit een potje het maat niks uit hij gaat er van spugen. Hier krijgt hij voornamelijk dus voeding aangeboden waarvan hij niet spuugt. Hij eet brood (dit gaat meestal goed), 's avonds eet hij een potje eten en sinds 3 dagen eet hij ook zo'n potje soep van olvarit (de soep is tot nu toe ook binnen gebleven gelukkig). Verder krijgt hij appelsap, soms wat roosvicee en nog zo'n 4 flessen voeding op een dag.
Zijn flesvoeding is ingedikt met nutriton.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux (vaste voeding) Empty Re: Reflux (vaste voeding)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum