Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts

4 plaatsers

Ga naar beneden

Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts  Empty Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts

Bericht  Floor do 13 jun 2013 - 4:23

Wie heeft er ervaring met 1 van beiden? 
Wat moet ik me er bij voorstellen als ik een gesprek aan ga met een maatschappelijk werk of poh?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts  Empty Re: Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts

Bericht  mzcharlotte do 13 jun 2013 - 5:00

De POH vroeg aan mij wat ik verwachtte van de sessies en zei dat hij mikte op maximaal 10 sessies. Als het de POH boven z'n pet gaat, zal hij zorgen dat er juiste (expertise) opvolging aan wordt gegeven en je bij de juiste organisatie terecht kan. De POH heeft mij veel tips en handvaten gegeven om met mijn gevoelens om te gaan.

Ik heb geen ervaring met Maatschappelijk Werk.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts  Empty Re: Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts

Bericht  Floor do 13 jun 2013 - 7:03

Had je inderdaad ook 10 sessies nodig? en wat moet ik me daar bij voorstellen is dat een uur of langer/korter?
Fijn dat je handvaten en tips hebt gekregen en er goed mee verder kon.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts  Empty Re: Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts

Bericht  Gast do 13 jun 2013 - 7:17

Ik heb ervaring met de poh, ik heb ook iets van 10 sessies gehad en van daaruit beoordeelde zij of ik nog verdere hulp van een psycholoog nodig had. Het was bij mij een kwestie van vooral mijn verhaal doen. Dat werkte voor mij al erg verhelderend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts  Empty Re: Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts

Bericht  Zininzon do 13 jun 2013 - 7:40

Ik ben MW-er en er zijn enkele collega's die als POH-GGZ-er werken.
De POH bij ons biedt maximaal 5 gesprekken, de MW-ers meer.

Mijn ervaring is dat mensen die naar de POH gaan, vaak lichamelijke (stress) klachten hebben en daarvoor naar de huisarts gaan en dan door de huisarts worden verwezen.

Elke organisatie werkt anders, maar over het algemeen zul je eerst een aanmeld/intake gesprek krijgen om te bespreken waarom je je aanmeld, wat je van de hulp verwacht en wat je doelen zijn. Daarna kijk je samen op welke manier je aan de doelen kunt werken.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts  Empty Re: Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts

Bericht  mzcharlotte do 13 jun 2013 - 8:01

Ik heb zelf van 5 sessies gebruik gemaakt, toen had ik het gevoel er zelf mee verder te kunnen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts  Empty Re: Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts

Bericht  sanne-84 do 13 jun 2013 - 18:16

Ik kom bij allebei nu.
Vanuit de huisarts ben ik verwezen naar praktijkondersteuner ggz, om daar mijn verhaal kwijt te kunnen en zij mij handvatten geeft om de situatie trek overzien. Eigenlijk t psychologische aspect.
Om meer rust te krijgen moest ik de eerste stap ondernemen mbt scheiden, en heeft zij mij daarvoor gestuurd naar een mw, omdat die algemener meer weten wat je moet doen. Dus meer op t regelend vlak.
Heb met de mw pas 1 gesprek als intake gehad, zij vroeg ook wel naar t emotionele gedeelte, maar ik denk dat zij dat moeilijker kan relativeren als oog
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts  Empty Re: Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts

Bericht  Floor do 13 jun 2013 - 23:32

Lennox, de huisarts zei inderdaad al dat de poh-ggz of maatschappelijk werk ook konden beoordelen als je nog verdere hulp nodig had.
 
Zinizon, mij is niks verteld over een maximum aantal sessies, nu weet ik ook nog niet wat de huisarts het meest relevant vond voor mij dat hoor ik volgende week.
Weet jij hoe lang een sessie ongeveer duurt? Is dat een uur of half uur of wat anders? Wat moet ik me daarbij voorstellen, ik moet telkens oppas regelen voor onze zoon namelijk, dat vind ik wel lastig.
 

Sanne, fijn dat je hulp krijgt van beide kanten. Kan je de situatie nu wat beter overzien en heb je er wat meer rust mee?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts  Empty Re: Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts

Bericht  sanne-84 vr 14 jun 2013 - 4:23

Floor, ik heb ook niks gehoord over hoeveel sessies met pog
Mijn gesprek duurt een half uur en is om de 2 weken.

Hier gaat t op zich wel. Tuurlijk is het veel en eng, maar het idee dat ik bij verschillende mensen terecht kan geeft me wel rust
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts  Empty Re: Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts

Bericht  mzcharlotte vr 14 jun 2013 - 4:25

Oh ja, mijn POH sessies duurde 3 kwartier tot een uur volgens mij.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts  Empty Re: Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts

Bericht  Zininzon za 15 jun 2013 - 0:53

Bij ons duurt een intake ruim een uur en de gesprekken daarna 45 tot 60 minuten.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts  Empty Re: Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts

Bericht  Floor di 18 jun 2013 - 23:40

Volgende week heb ik een kennismakingsgesprek/intake bij de POH-ggz
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts  Empty Re: Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts

Bericht  Zininzon wo 19 jun 2013 - 4:56

Goed zo! Alvast veel succes!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts  Empty Re: Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts

Bericht  Floor wo 19 jun 2013 - 8:50

dank je.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts  Empty Re: Maatschappelijk werk of praktijkondersteuner huisarts

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum