Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Placenta voor uitgang.

+5
chipa
Floor
_Lana_
Happydobby
Happy
9 plaatsers

Ga naar beneden

Placenta voor uitgang. Empty Placenta voor uitgang.

Bericht  Happy wo 2 nov 2011 - 7:41

Ik heb even een vraagje.
Vandaag bij de echo bleek dat mijn placenta een klein stukje voor de uitgang ligt.
Niets ernstigs, dat zou waarschijnlijk nog wel bijtrekken.
Maar omdat ik eigenlijk geen idee had wat dat inhield heb ik even gegoogled, en lees ik ook dat het in de meeste gevallen nog wel bijtrekt door het groeien vd baarmoeder.
Verder zij de gyneacoloog er niets over, dan bedoel ik of ik er dingen om moest laten oid. Wel dat ik eventueel wat bloedverlies kan krijgen maar dat dit ook helemaal niet hoeft.
Maar op internet lees ik bijvoorbeeld dat seks echt niet mag, niet dat ik van plan was stevig van bil te gaan :P
Maar mag dat echt niet of moet ik gewoon lekker doorgaan zoals het gaat en me geen zorgen maken anders had hij me het wel gezegd?

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta voor uitgang. Empty Re: Placenta voor uitgang.

Bericht  Happydobby wo 2 nov 2011 - 7:47

Geen zorgen hoor, als je echt geen gemeenschap had mogen hebben hadden ze dit wel verteld.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta voor uitgang. Empty Re: Placenta voor uitgang.

Bericht  _Lana_ wo 2 nov 2011 - 8:16

Bij mij ligt één placenta ook een beetje voor de uitgang en de gynaecoloog heeft ook niets gezegd over voorzichtig zijn ofzo. Dus het zal wel meevallen. Wel heb ik een keer een klein beetje bloedverlies gehad, dus niet schrikken als dat gebeurt. Daar hoefde ik me dus ook helemaal geen zorgen over te maken.

Als je echt twijfelt, zou ik het gewoon even navragen, maar verder vooral doen wat je al deed Laughing .
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta voor uitgang. Empty Re: Placenta voor uitgang.

Bericht  Floor wo 2 nov 2011 - 8:22

Bij mij is er ook niet verteld dat ik extra voorzichtig moest zijn ofzo.
Uiteindelijk is de placenta bij mij mee verder omhoog gegroeid.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta voor uitgang. Empty Re: Placenta voor uitgang.

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 8:23

Bij mij is het er héél duidelijk bij gezegt toen ik geen seks meer mocht hebben (en bij meerdere afspraken), wat ik wel en niet mocht doen, dus ik denk dat iedere gyn de leefregels wel benadrukt als het echt gevaarlijk is.
(was voor andere reden als placenta trouwens)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta voor uitgang. Empty Re: Placenta voor uitgang.

Bericht  chipa wo 2 nov 2011 - 8:42

Bij mij lag de placenta ook voor de uitgang. Met 32 weken is er toen een extra echo gemaakt en toen bleek dat de placenta netjes mee omhoog was gegroeid. Niets aan de hand dus en mocht ook gewoon alles doen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta voor uitgang. Empty Re: Placenta voor uitgang.

Bericht  _Jet wo 2 nov 2011 - 9:24

Ook bij mij lag de placenta ervoor. Ik heb geen dingen te horen gekregen die ik niet mocht. Ik heb meerdere groeiecho's gehad en dan keken ze ook gelijk naar de ligging van de placenta. Bij de groeiecho van 35 weken bleek dat mijn placenta voldoende was verschoven.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta voor uitgang. Empty Re: Placenta voor uitgang.

Bericht  Wennes wo 2 nov 2011 - 10:02

Bij mij was dit in het begin ook, maar is bijgetrokken.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta voor uitgang. Empty Re: Placenta voor uitgang.

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 12:15

Hier is het ook bijgetrokken, bij de laatste echo bleek ik zelfs ineens een redelijk hoog liggende placenta te hebben. Ik heb trouwens wel bloedverlies gehad tijdens deze zwangerschap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta voor uitgang. Empty Re: Placenta voor uitgang.

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 12:47

chipa schreef:Bij mij lag de placenta ook voor de uitgang. Met 32 weken is er toen een extra echo gemaakt en toen bleek dat de placenta netjes mee omhoog was gegroeid. Niets aan de hand dus en mocht ook gewoon alles doen.
Hier precies hetzelfde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta voor uitgang. Empty Re: Placenta voor uitgang.

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 20:39

Heb het ook gehad en mij was ook niets verteld. Je kunt er dus vanuit gaan dat je alles gewoon mag doen. En mocht je het niet vertrouwen kun je altijd bellen. Maar Google is sowieso een slecht idee, zou ik dus ook niet doen maar gewoon vertrouwen op je verloskundige.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta voor uitgang. Empty Re: Placenta voor uitgang.

Bericht  chipa wo 2 nov 2011 - 21:23

Lieskuh schreef:Heb het ook gehad en mij was ook niets verteld. Je kunt er dus vanuit gaan dat je alles gewoon mag doen. En mocht je het niet vertrouwen kun je altijd bellen. Maar Google is sowieso een slecht idee, zou ik dus ook niet doen maar gewoon vertrouwen op je verloskundige.

Idd, hoe moeilijk het ook is: niet googlen! Ik werd op een gegeven moment echt bang terwijl dat nergens voor nodig was.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta voor uitgang. Empty Re: Placenta voor uitgang.

Bericht  Annemie wo 2 nov 2011 - 21:41

Bij mij kwamen ze er met 37 weken pas achter, heb toen meteen een keizersnede gekregen, dus ik heb ook gewoon alles kunnen doen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta voor uitgang. Empty Re: Placenta voor uitgang.

Bericht  Happy wo 2 nov 2011 - 23:38

Bedankt meiden!
Ik heb vanmorgen gewoon even de polie gebeld, en ik mag alleen niet zwaar tillen/duwen/trekken.
En ze zei dat bij alle vragen die ik had ik gewoon moest bellen want daar zijn ze voor. smile

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta voor uitgang. Empty Re: Placenta voor uitgang.

Bericht  Poisongirl zo 6 nov 2011 - 0:53

Bij de 20 weken echo bleek ook dat mijn placenta voor de uitgang ligt. Hierdoor heb ik ook al de hele zwangerschap bloedverlies. Dat heb k nog steeds regelmatig. Dinsdag heb ik een echo om de locatie van de placenta te bepalen. Ik hoop dat het omhoog is gegroeid, maar heb nog steeds last van bloedverlies, dus ben er bang voor... Maar goed, dan waars.keizersnede, kindje moet er hoe dan ook uit. Heb niets te horen gekregen wat ik moet laten. Maar seks ofzo doen we toch minder snel,omdat t niet prettig als als je weet dat je daarna boed verliest, vinden wij in ieder geval.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Placenta voor uitgang. Empty Re: Placenta voor uitgang.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum