Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nooit meer zwanger zijn

+42
Charles
Parel
SleepingBeauty
Snoes
Filoria
Twellie
Ella
Dikkie Dik
Niene
Puggle
slaatje
Pink!
Sanne
Aggi
CCC
Lejow
Amber-
Kalishi
Exogenesis
Laced
Shopaholic
maiadebij
Aimee
Balloon
woezel
Sterrin_
Luce
nillis
Annemie
Slakje
snoezel
Flower_L
Jade
Susan
Roos
Shy
_Lana_
Blair
koNijntje
Tania
PapillonRose
Linda
46 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Nooit meer zwanger zijn

Bericht  Linda za 8 jun 2013 - 8:32

De laatste tijd spookt het steeds meer door m'n hoofd... Ik zal (hoogstwaarschijnlijk) nooit meer zwanger zijn. Ik vind dat zo'n gek idee, bijna een gemis.

Herkennen jullie dat? Hoe ging je daar mee om? En ging dat gevoel weer weg?

Ik ben gelukkig met m'n 2 heerlijke kindjes, een derde zit er niet in. Maar dat ik nooit meer zwanger zal zijn is best moeilijk te accepteren.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  Printje za 8 jun 2013 - 8:36

Ondanks dat ik roep en riep dat ik echt nooit meer een derde zou willen ( heb er ook een topic over geopend) heb ik er veel tranen om gelaten, vooral in de eerste tijd. Het idee nooit meer zwanger te zijn, geen echo's meer en vooral die bewegingen in je buik maakt me nu nog soms verdrietig. Ik vind dat nog wel moeilijk om te 'accepteren' niet helemaal het goede woord maar ik ben 29 en vind het gewoon verdrietig dat ik nooit meer die schopjes in mijn buik zal voelen.

Maar aan de andere kant ben ik helemaal tevreden met mijn kindjes en wil ik er ook nooit meer een derde bij, maar nu ik zie dat het allemaal zo snel gaat ( N kruipt al bijna :shock: ) denk ik wel pffff wat gaat het snel en dit ga ik nooit meer meemaken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  PapillonRose za 8 jun 2013 - 8:46

Nu is het voor mij nog anders, want ik hoop nog wel een kindje te mogen krijgen, maar inderdaad het gevoel dat het ooit ophoudt vind ik ook moeilijk. En dan was mijn zwangerschap nog behoorlijk zwaar ook, toch mis ook ik dingen als schopjes, een groeiende buik, echo's.. Denk dat tegen de tijd dat het hier definitief klaar is ik ook echt een soort tijdperk moet afsluiten en dat het nog best even moeilijk zal zijn. Ik wil ook echt niet onbeperkt kinderen, maar zwanger zijn en de alle eerste keren van een kindje zijn zo speciaal, dat ga ik wel missen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  Tania za 8 jun 2013 - 8:49

Ik vind het ook een raar idee, niet leuk ook. Mijn zwangerschappen waren best zwaar maar toch zou ik heel graag nog wel een keertje willen. Van het idee dat dat nooit meer gaat gebeuren wordt ik ook best verdrietig. Ik ga ervan uit dat dat gevoel wel een keertje weg zal gaan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  koNijntje za 8 jun 2013 - 8:58

ik herken het ook, dit is zeer waarschijnlijk ook mijn laatste zwangerschap en ondanks dat ik het een beetje zat begin te worden (en eigenlijk héél erg nieuwsgierig ben naar de baby) probeer ik nog extra te genieten van de laatste dagen, de schopjes, de hik, enz...
ik vind het zoiets moois en bijzonders dat dit kindje in mijn buik groeit en dat dat allemaal kan.

aan de andere kant kan ik soms niet wachten tot we 1-2 jaar verder zijn, alles weer een beetje makkelijker en flexibeler is/wordt.
wat dat betreft zie ik nu soms best een beetje op tegen de vrijheid die we weer in gaan leveren..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  Blair za 8 jun 2013 - 9:03

Ik herken het, door de operatie(s) die ik heb gehad is de kans erg klein. Wil er ook nooit met anderen over praten maar vind het zo moeilijk. Het gemis is groot, maar ik moet toch zien het een plaats te geven.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  Printje za 8 jun 2013 - 9:05

Babydoll; heb jij helemaal geen kindjes mogen krijgen?


Ik vind het ook nog steeds zo jammer dat ik zoiets nooit meer zal voelen, ik probeer er maar niet teveel aan te denken en geniet van mijn heerlijke aapjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  Blair za 8 jun 2013 - 9:06

Jawel. Heb een zoon van bijna 6. Operaties zijn pas erna gekomen, na de laatste mk.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  Printje za 8 jun 2013 - 9:07

Aha, volgens mij valt er half een kwartje. Begint de naam van je zoon met een J?

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  Blair za 8 jun 2013 - 9:09

Printje schreef:Aha, volgens mij valt er half een kwartje. Begint de naam van je zoon met een J?


Ja, klopt, haha. Heb nog steeds zelfde naam, alleen een andere avatar.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  _Lana_ za 8 jun 2013 - 9:09

Ik vind dat ook echt een vreselijk idee!!
Wat zou ik graag nog een keer zwanger willen zijn.
Mijn zwangerschap van de tweeling heb ik ( ondanks dat het heel pittig was ) zó van genoten en het was zo plotseling afgelopen, omdat ik veel te vroeg bevallen ben.

Een derde is nog niet helemaal uitgesloten, maar waarschijnlijk blijft het toch bij 2 kindjes.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  Printje za 8 jun 2013 - 9:12

Babydoll schreef:
Printje schreef:Aha, volgens mij valt er half een kwartje. Begint de naam van je zoon met een J?


Ja, klopt, haha. Heb nog steeds zelfde naam, alleen een andere avatar.

Ja ik wist dat goed, soms ben ik zo'n vergeetachtige doos en denk ik naderhand ach muts dat wist je toch al hahahaha.


Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  Blair za 8 jun 2013 - 9:12

Printje schreef:
Babydoll schreef:
Printje schreef:Aha, volgens mij valt er half een kwartje. Begint de naam van je zoon met een J?


Ja, klopt, haha. Heb nog steeds zelfde naam, alleen een andere avatar.

Ja ik wist dat goed, soms ben ik zo'n vergeetachtige doos en denk ik naderhand ach muts dat wist je toch al hahahaha.



Geeft toch niet, heb ik ook wel eens last van Cool.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  Jade za 8 jun 2013 - 9:42

Ik vind de gedachte dat ik nog een keer zwanger moet zijn als ik ooit een 2de wil juist vreselijk!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  Shy za 8 jun 2013 - 10:04

Jade schreef:Ik vind de gedachte dat ik nog een keer zwanger moet zijn als ik ooit een 2de wil juist vreselijk!

Misschien klinkt het stom maar dat vind ik heel erg om te lezen.
Ik heb mijn zwangerschap zo fijn en lekker ervaren dat ik niet kan wachten om weer zwanger te zijn. Het lijkt mij erg om het als niet leuk te ervaren. hug

Even ontopic: wij willen heel graag een tweede en als ik zwanger ben ga ik proberen zoveel mogelijk te genieten van alles, juist omdat er geen derde komt.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  Roos za 8 jun 2013 - 10:17

Ik wil heel graag nog een derde kindje, manlief waarschijnlijk niet meer.
Vind het een naar idee dat ik (zeer waarschijnlijk) nooit meer een zwangerschap, bevalling en kraamperiode zal meemaken. Geen spanning van de test, echo's, schopjes en die mooie dikke buik. Ergens heb ik nog wel hoop dat manlief over een jaartje van mening is veranderd. Ik bewaar in ieder geval alle nog Embarassed

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  Susan za 8 jun 2013 - 10:29

Roos schreef:Ik wil heel graag nog een derde kindje, manlief waarschijnlijk niet meer.
Vind het een naar idee dat ik (zeer waarschijnlijk) nooit meer een zwangerschap, bevalling en kraamperiode zal meemaken. Geen spanning van de test, echo's, schopjes en die mooie dikke buik. Ergens heb ik nog wel hoop dat manlief over een jaartje van mening is veranderd. Ik bewaar in ieder geval alle nog Embarassed

Dat heb ik ook, ik wil het ook nog niet honderd procent uitsluiten, al weet ik best dat er een reële kans is dat hij er niet meer anders over gaat denken. Ik wil het nu sowieso een tijd laten rusten, ook voor mezelf.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  Jade za 8 jun 2013 - 17:33

Shy schreef:
Jade schreef:Ik vind de gedachte dat ik nog een keer zwanger moet zijn als ik ooit een 2de wil juist vreselijk!

Misschien klinkt het stom maar dat vind ik heel erg om te lezen.
Ik heb mijn zwangerschap zo fijn en lekker ervaren dat ik niet kan wachten om weer zwanger te zijn. Het lijkt mij erg om het als niet leuk te ervaren.

Even ontopic: wij willen heel graag een tweede en als ik zwanger ben ga ik proberen zoveel mogelijk te genieten van alles, juist omdat er geen derde komt.

Ik vind het ook heel erg dat ik dat zo voel. Er zijn wel momenten dat ik genoten heb hoor! Vooral tussen de 30 en 35 weken. hug

Maar ik moet er niet aan denken dat ik weer tot de helft moet spugen, nierstenen en stuwing krijg.. een hog bloeddruk met ziekenhuis opname en de stress van een te klein kindje etc.

Sinds ze geboren is gaat het lichamelijk weer goed.

Ik heb me vooral in de zwangerschap enorm schuldig gevoeld.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  Flower_L za 8 jun 2013 - 18:39

Roos schreef:Ik wil heel graag nog een derde kindje, manlief waarschijnlijk niet meer.
Vind het een naar idee dat ik (zeer waarschijnlijk) nooit meer een zwangerschap, bevalling en kraamperiode zal meemaken. Geen spanning van de test, echo's, schopjes en die mooie dikke buik. Ergens heb ik nog wel hoop dat manlief over een jaartje van mening is veranderd. Ik bewaar in ieder geval alle nog Embarassed

hier hetzelfde. mijn tactiek is nu zwijgen, en over een jaar stilletjes aan erover beginnen smile
ik denk dat hier nog wel een derde komt uiteindelijk.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  snoezel za 8 jun 2013 - 19:03

Ai, dit heb ik ook heel erg... :O Ik hoop dat we ooit nog L grote zus kunnen maken, maar ik zie daar ook tegenop... Alles de laatste keer! De laatste keer een eerste test, de laatste keer een eerste echo, de laatste keer een 20-weken echo, de laatste keer een mooie dikke buik, de laatste keer.. alles.
Ik kan daar echt verdrietig van worden... Maar ik ben sowieso heel slecht in afscheid nemen.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  Slakje za 8 jun 2013 - 19:13

Kinderen krijgen is een verslaving Yes
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  Annemie za 8 jun 2013 - 19:40

Jade schreef:Ik vind de gedachte dat ik nog een keer zwanger moet zijn als ik ooit een 2de wil juist vreselijk!

Dat had ik ook heel erg, heb me de eerste hele zwangerschap hondsberoerd gevoeld, maar wilde toch graag een tweede en nu voel ik me 1000x beter dan bij de eerste zwangerschap, nu snap ik eindelijk waarom sommige een zwangerschap als fijn ervaren, want dat had ik bij de eerste totaal niet.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  nillis za 8 jun 2013 - 19:49

Annemie schreef:
Jade schreef:Ik vind de gedachte dat ik nog een keer zwanger moet zijn als ik ooit een 2de wil juist vreselijk!

Dat had ik ook heel erg, heb me de eerste hele zwangerschap hondsberoerd gevoeld, maar wilde toch graag een tweede en nu voel ik me 1000x beter dan bij de eerste zwangerschap, nu snap ik eindelijk waarom sommige een zwangerschap als fijn ervaren, want dat had ik bij de eerste totaal niet.

Ik had juist een eerste zwangerschap wat heerlijk ging, zoals shy beschreef en ik vind alles nu veel zwaarder vallen en geniet veel minder van de momenten. Ik hoop eigenlijk dat als ik over 3 weken iets meer rust op het werk krijg. ik ook meer kan genieten. Wij willen nog wel graag een 3e als alles goed blijft gaan, maar dan wachten we zeker nog wel even. Ik vind het nu zo'n aanslag op mijn lijf en ik moet nog zoveel weken.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  Gast za 8 jun 2013 - 20:47

Mijn man heeft zich in november laten helpen.
Ondanks dat ik er wel achterstond heb ik nog steeds niet kunnen accepteren dat hier geen derde komt. Ik weet zo goed dat het beter is. Maar gevoelsmatig kan ik er voor alsnog niks mee en voelt het alleen maar kut.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  Luce za 8 jun 2013 - 21:49

Ik kan me dat echt wel goed voorstellen. Ik vraag me ook af hoe dat straks gaat voelen als ik bevallen ben.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nooit meer zwanger zijn Empty Re: Nooit meer zwanger zijn

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum