Gluten vrij
+5
meisjesmama
Lejow
Printje
*Lookie*
BarbieNona
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gluten vrij
Vraagje, wat is jullie ervaring met gluten vrij voedsel. Ik heb een gluten allergie, maar alles wat zo lekker is zit vol gluten. Ik merk wel degelijk dat gluten slecht voor me lichaam is, voornamelijk mijn darmen. Vorig jaar heb ik 3 weken suikers en gluten laten staan, en was toen zo 15 kilo afgevallen. Ik schrok er zelf van dat het zo moeiteloos ging.
BarbieNona- Zwijger
- Aantal berichten : 8
Punten : 10
Registratiedatum : 07-06-13
Re: Gluten vrij
Juist ja... in 3 weken 15 kilo afvallen?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Waarom zou ik daarover liegen?
BarbieNona- Zwijger
Lejow schreef:Juist ja... in 3 weken 15 kilo afvallen?
Het is wel erg veel, maar als je lichaam ergens niet tegen kan en je darmen reageren er enorm op, geloof ik best dat je erg kan afvallen. Als ik nu melk zou gaan eten/drinken, kan ik naar de wc blijven lopen en zal het er ook af vliegen...
Gast- Gast
Dat heb ik dus ook, een lactose allergie, ik eet en drink de verkeerde dingen waardoor ik een moeizame stoelgang heb, lucht vast hou enzo. Als ik dat aanpas en gezond eet gaat het 10x beter. Maar houdt zo van al dat lekkers
BarbieNona- Zwijger
Dan zou ik toch echt voor mijn eigen gezondheid gaan en het dus (bijna) niet meer eten. Sinds ik geen melk en lactose eet voel ik me vele malen beter, daar heb ik veel voor over, dus gewoon niet eten, hoe lastig ook.
Gast- Gast
I know, ik ga t nu ook wat serieuzer aanpakken. Thanks
BarbieNona- Zwijger
Je hebt toch ook heel lekkere glutenvrije dingen? Volgens mijn zijn de daim-taartjes van Ikea ook glutenvrij (als ik me niet vergis, ze zijn iig wel tarwevrij) en die zijn heerlijk! Of ze lactosevrij zijn weet ik niet.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Bij de AH en ook de Jamin hebben ze allerlei producten die glutenvrij zijn.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Zeg niet dat je liegt, ik vond het alleen echt heel veel.
Sterkte in ieder geval, maar volgens mij komt er steeds meer op de markt zonder gluten.
Sterkte in ieder geval, maar volgens mij komt er steeds meer op de markt zonder gluten.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Als je binnen 3 weken zoveel afvalt zou ik maar eens gauw een dietiste inschakelen.
Mijn dochter is nog nooit afgevallen met haar glutenallergie (coeliakie)
Mijn dochter is nog nooit afgevallen met haar glutenallergie (coeliakie)
Laatst aangepast door meisjesmama op za 8 jun 2013 - 10:07; in totaal 1 keer bewerkt
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
ik heb ook een 'glutenallergie' en ben na glutenvrij eten ook afgevallen. Niet zoveel maar ik weeg dan ook niet zoveel.
Ik eet geen special de glutenvrije dingen, die vind ik niet te eten en het lang houdbare staat me tegen.
Ik eet dus veel salades met bonen in de middag en in de ochtend; boekweit, havermout, fruit, yoghurt, soja, eieren, gerst, amaranth, gierst etc (ik ontbijt elke ochtend anders voor mijn stofwisseling)
Even voor de duidelijkheid ik heb geen coeliakie, maar ik verdraag met name tarwe en gist bijzonder slecht
Ik eet geen special de glutenvrije dingen, die vind ik niet te eten en het lang houdbare staat me tegen.
Ik eet dus veel salades met bonen in de middag en in de ochtend; boekweit, havermout, fruit, yoghurt, soja, eieren, gerst, amaranth, gierst etc (ik ontbijt elke ochtend anders voor mijn stofwisseling)
Even voor de duidelijkheid ik heb geen coeliakie, maar ik verdraag met name tarwe en gist bijzonder slecht
Jip- Fluisteraar
- Aantal berichten : 66
Punten : 76
Registratiedatum : 23-05-13
Maar als je echt een glutenallergie hebt moet je ze toch echt niet eten? Een collega met die allergie vertelde zelfs dat mensen die die allergie hebben zelfs uiteindelijk darmkanker kunnen krijgen wanneer ze het blijven eten.
Gast- Gast
Een vriendin van wordt er echt goed ziek van, wanneer ze gluten eet. Wel is ze vrij slank, maar valt er niet door af..
Bij de slagerij waar ik heb gewerkt, verkochten ze veel glutenvrije producten. O.a. bami, lasagne, bitterballen etc.
Bij de slagerij waar ik heb gewerkt, verkochten ze veel glutenvrije producten. O.a. bami, lasagne, bitterballen etc.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Een collega van mij heeft er zelfs al last van als ze per ongeluk een broodkruimeltje van ons brood binnen krijgt.
Nu heeft zij het ook wel in een bijzonder erge vorm, kan ook nooi mee uit eten en probeert nu thuis allerlei producten uit.
Nu heeft zij het ook wel in een bijzonder erge vorm, kan ook nooi mee uit eten en probeert nu thuis allerlei producten uit.
Snirp- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12
Je hebt mensen bij wie alles gescheiden gehouden moet worden, omdat 1 kruimeltje al verstrekkende gevolgen heeft voor hun gezondheid.
Ik kan wel wat gluten eten, eens in de week bijvoorbeeld. Wanneer ik dat meer doe krijg ik helse buikpijn, misselijk, dairree, opgezette buik etc.
Bij mij stapelt het dus, in plaats van dat ik direct er last van krijg.
Als ik dus een test doe of ik een allergie heb voor gluten, is deze dan ook negatief, terwijl ik het dus wel heb. Alleen heb ik het minder heftig.
Ik kan wel wat gluten eten, eens in de week bijvoorbeeld. Wanneer ik dat meer doe krijg ik helse buikpijn, misselijk, dairree, opgezette buik etc.
Bij mij stapelt het dus, in plaats van dat ik direct er last van krijg.
Als ik dus een test doe of ik een allergie heb voor gluten, is deze dan ook negatief, terwijl ik het dus wel heb. Alleen heb ik het minder heftig.
Jip- Fluisteraar
- Aantal berichten : 66
Punten : 76
Registratiedatum : 23-05-13
Tegenwoordig heb je echt heel erg veel lekkere, gluten vrije dingen. Ook salades en snacks en gebakjes/taart. Je moet alleen goed opletten dat het brood en de crackertjes etc. die je neemt glutenvrij zijn.
Mijn tante moet ook gluten vrij eten, en die kan echt veel eten. Ook kun je een lijst opvragen met glutenvrije producten. Glutenvrij eten is tegenwoordig, met alles wat er nu verkrijgbaar is, niet meer zo lastig.
Hier in de buurt heb je zelfs restaurants die glutenvrije gerechten aanbieden.
Mijn tante moet ook gluten vrij eten, en die kan echt veel eten. Ook kun je een lijst opvragen met glutenvrije producten. Glutenvrij eten is tegenwoordig, met alles wat er nu verkrijgbaar is, niet meer zo lastig.
Hier in de buurt heb je zelfs restaurants die glutenvrije gerechten aanbieden.
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Gluten- èn lactosevrije koek?
» Ze is vrij.
» Voel jij je vrij?
» Een maand vrij...
» Wie is er 4 augustus vrij!
» Ze is vrij.
» Voel jij je vrij?