Hoeveel zakgeld kregen jullie vroeger?
+37
Benthe
Toet
Evalynn
Razz
Ilovethe90s
loura
Capt'n Zero
Ragazza
Coco
Merai
Arwyn
silly-one
Caramba
Joli86
Serena
Bazinga
Esperanza
Caroow
Antibes
June
Highway
Floor
Slakje
Rush
Bisq
Carmen_
Phileine
Taeda
Silver
Sanne
Linda
Lady Starstruck
Shisha
Nyx
Tania
Marin
Blair
41 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Hoeveel zakgeld kregen jullie vroeger?
Ik kreeg denk vanaf mijn 5e een kwartje,dat werd elk jaar verhoogd tot uiteindelijk 5gulden. Vanaf mijn 14e kreeg ik 35 euro kleedgeld, waar ik verder ook alles van moets betalen. Kreeg geen zakgeld meer ofzo. Dit is gestopt dat ik uit huis ging. Zakgeld kreeg ik trouwens per week, kleedgeld per maand
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10
Van mijn 12de tot mijn 16de kreeg ik eerst 10 gulden, later werd dat 5 euro per week. Kleedgeld heb ik nooit gehad.
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Vlgs mij heb ik nooit geen zakgeld gehad, ik vroeg er niet om en kreeg het ook niet zomaar. Wel stortte mijn vader iedere maand geld op mijn spaar. Kkeedgeld heb ik ook nooit gehad, ik kreeg wat ik leuk vond, maar hoefde nooit te vragen om geld. Op mijn 14de ben ik aan het werk gegaan, en wilde alles zelf betalen.
Soms vroeg ik mijn vader of hij bij kon schieten, gebeurde eens in de 3 maand en ging om een bedrag tot 5 gulden.
Soms vroeg ik mijn vader of hij bij kon schieten, gebeurde eens in de 3 maand en ging om een bedrag tot 5 gulden.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Op de basisschool kreeg ik geen zakgeld. Mijn ouders spaarde voor ons op een spaarrekening die op onze 18de vrij kwam. Die was vooral voor onze studie. Die rekening heb ik nog steeds en ze boeken nog steeds iedere maand 15 euro erop. Ik zeg daar niks over. Want volgens mij had dat allang stop gezet moeten worden.
Vanaf de middelbare school kreeg ik iets van 2 gulden per week. Ik kreeg meer dan mijn broer en zussen op dat moment omdat ik op school moest overblijven en daarom een theekaart of melkkaart moest kopen.
Vanaf mijn 14de kreeg ik kleedgeld, ik geloof dat het iets van 100 gulden per maand was. Maar toen had ik al een hekel aan shoppen dus ik ging 1x in de 3 maanden shoppen en dan gaf ik alles ineen keer uit haha.
Vanaf de middelbare school kreeg ik iets van 2 gulden per week. Ik kreeg meer dan mijn broer en zussen op dat moment omdat ik op school moest overblijven en daarom een theekaart of melkkaart moest kopen.
Vanaf mijn 14de kreeg ik kleedgeld, ik geloof dat het iets van 100 gulden per maand was. Maar toen had ik al een hekel aan shoppen dus ik ging 1x in de 3 maanden shoppen en dan gaf ik alles ineen keer uit haha.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
silly-one schreef:Op de basisschool kreeg ik geen zakgeld. Mijn ouders spaarde voor ons op een spaarrekening die op onze 18de vrij kwam. Die was vooral voor onze studie. Die rekening heb ik nog steeds en ze boeken nog steeds iedere maand 15 euro erop. Ik zeg daar niks over. Want volgens mij had dat allang stop gezet moeten worden.
Huh, het gaat maar om 15 euro, waarom zou je dat niet zeggen? Zeker als je denkt dat het allang stop gezet had moeten worden? Als je het lekker vindt dat het doorloopt dan kun je die 15 euro toch ook zelf wel storten?
Gast- Gast
Zus schreef:silly-one schreef:Op de basisschool kreeg ik geen zakgeld. Mijn ouders spaarde voor ons op een spaarrekening die op onze 18de vrij kwam. Die was vooral voor onze studie. Die rekening heb ik nog steeds en ze boeken nog steeds iedere maand 15 euro erop. Ik zeg daar niks over. Want volgens mij had dat allang stop gezet moeten worden.
Huh, het gaat maar om 15 euro, waarom zou je dat niet zeggen? Zeker als je denkt dat het allang stop gezet had moeten worden? Als je het lekker vindt dat het doorloopt dan kun je die 15 euro toch ook zelf wel storten?
Ik heb heb het een paar keer gezegd, maar als ze er niks mee doen dan houdt het op. Geloof mij, mijn ouders houden dat iedere maand goed in de gaten. Blijkbaar vinden ze het niet erg. Ik weet ook niet of mijn broer en zussen het geld ook nog krijgen. In elk geval hebben mijn ouders volledig toegang tot mijn bankgegevens ( als back-up voor als er met motorrijden iets mis gaat, kan ik hun bellen). Dus kunnen ze het ook op zien.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Ik heb geen idee waar ik mee begon als bedrag, maar uiteindelijk werd het €30,- per maand.
Ik kreeg wel pas vrij laat zakgeld volgens mij, mijn ouders vonden dat niet echt nodig. Als ik iets wilde of nodig had, kon ik het gewoon aan mijn ouders vragen. Kleedgeld heb ik volgens mij nooit gehad.
Ik ben overigens wel op mijn 14e al begonnen met werken, denk dat ik van dat geld kleine dingetjes kocht. Schoolspullen of kleding hoefde ik nooit zelf te betalen als ik wat nodig had.
Ik kreeg wel pas vrij laat zakgeld volgens mij, mijn ouders vonden dat niet echt nodig. Als ik iets wilde of nodig had, kon ik het gewoon aan mijn ouders vragen. Kleedgeld heb ik volgens mij nooit gehad.
Ik ben overigens wel op mijn 14e al begonnen met werken, denk dat ik van dat geld kleine dingetjes kocht. Schoolspullen of kleding hoefde ik nooit zelf te betalen als ik wat nodig had.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
silly-one schreef:Zus schreef:silly-one schreef:Op de basisschool kreeg ik geen zakgeld. Mijn ouders spaarde voor ons op een spaarrekening die op onze 18de vrij kwam. Die was vooral voor onze studie. Die rekening heb ik nog steeds en ze boeken nog steeds iedere maand 15 euro erop. Ik zeg daar niks over. Want volgens mij had dat allang stop gezet moeten worden.
Ik heb heb het een paar keer gezegd, maar als ze er niks mee doen dan houdt het op. Geloof mij, mijn ouders houden dat iedere maand goed in de gaten. Blijkbaar vinden ze het niet erg. Ik weet ook niet of mijn broer en zussen het geld ook nog krijgen. In elk geval hebben mijn ouders volledig toegang tot mijn bankgegevens ( als back-up voor als er met motorrijden iets mis gaat, kan ik hun bellen). Dus kunnen ze het ook op zien.
Tegenstrijdig . Wel fijn eigenlijk dat er standaard iets gespaard wordt, al is het maar 15 euro. Misschien moet ik dat ook maar eens in gaan bouwen in mijn vaste lasten...
Gast- Gast
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik ooit zakgeld heb gehad. Wel kreeg ik vanaf mijn 11e (middelbare school) 100 gulden aan kleedgeld. Dit is doorgegaan tot mijn 16e geloof ik.
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Ik kreeg vanaf de 1ste klas zakgeld elke vrijdagavond. Dat was de eerste twee jaar 25 gulden, daarna werd het 35 gulden tot ik het huis uit ging net voor mijn 16de. Als iknop zaterdag nog uit ging kreeg ik ook 25 gulden. Toen ik het huis uit ging kreeg ik 100 gulden per week tot het euros werden, toen werd het 70 per week tot mijn 18de.
Kleedgeld heb ik nooit gehad, ik winkelde het liefst met mijn moeder en dan betaalde zij.
Van mijn zakgeld deed ik leuke dingen met vriendinnen. Bios, ergens wat eten, films huren, eten bestellen.
Kleedgeld heb ik nooit gehad, ik winkelde het liefst met mijn moeder en dan betaalde zij.
Van mijn zakgeld deed ik leuke dingen met vriendinnen. Bios, ergens wat eten, films huren, eten bestellen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Toen ik net op de mavo zat kreeg ik 1 gulden zakgeld per dag. Op school was thee het goedkoopst: 25 cent, en de overige 75 cent besteedde ik altijd in het snoepwinkeltje, lekker snoepjes bij elkaar zoeken uit de verschillende bakjes. Jammer dat dat winkeltje er nu niet meer is.
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Hm volgens mij kreeg ik best veel. 100 gulden per maand of zo (zakgeld en kleedgeld) en dat werd dan later € 50.
Dat hield op toen ik stufi kreeg.
Mijn ouders geven me overigens niks als ik geen baan had, dus ik moest wel altijd werken.
Capt'n Zero- Prater
- Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Toen ik nog heel jong was kan ik mij herinneren dat ik 1 gulden per week kreeg en daar kocht ik altijd een hele grote zak snoep van bij een kruideniertje bij ons in de buurt. Rond mijn 12de denk ik, kreeg ik 15 gulden per week. Ik weet niet hoe lang ik dat kreeg maar ik denk dat het op hield toen ik 15 a 16 was, want toen had ik bijna iedere avond werk.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Oh, dat weet ik al niet eens meer joh.
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Ja, alles zat erbij. Dat was om te leren sparen. Goed gelukt!Zus schreef:Carmen_ schreef:Vanaf mijn 11e denk ik 125 gulden per maand. Later werd dat met de komst van de euro 125 en dat is nog steeds zo. Niet dat ik het nodig heb maar ze vergeten het al 12 jaar stop te zetten.
Wow wat een hoog bedrag voor een 11 jarige. Was dat dan ook kleedgeld ofzo?
Carmen_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12
Ilovethe90s schreef:Oh, dat weet ik al niet eens meer joh.
Ik ook echt niet meer! Ik weet alleen wel dat mijn ouders bij 5 gulden zijn begonnen maar hoe oud ik toen was echt geen idee. Ook weet ik dat ik het max. 25 euro was het laatste jaar dat ik het kreeg.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Ik kan me niet herinneren dat ik in het gulden-tijdperk al zakgeld had, dus ik was minstens 12/13 toen ze begonnen. Toen kreeg ik 22,50 euro per maand. Toen ik 14,5 was en ging werken heeft mijn vader het stop gezet omdat hij vond dat ik het dan zelf maar moest verdienen. Daar ben ik toen heel boos om geweest, omdat iedereen die ik kende nog zakgeld kreeg en ik niet.
Heel leuk, mijn zusje is nu 14 en werkt nu ook, maar die krijgt gewoon nog wel zakgeld.
Heel leuk, mijn zusje is nu 14 en werkt nu ook, maar die krijgt gewoon nog wel zakgeld.
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Vanaf m'n 12e kreeg ik 25 euro per maand en 10 euro beltegoed geloof ik. Tot m'n 16e, vanaf toen betaal ik alles zelf.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik heb echt geen idee meer, het was niet heel veel in ieder geval. Op mijn 15de had ik mijn eerste bijbaan en sindsdien heb ik altijd alles zelf betaald.
Benthe- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10
Niets. Ik kreeg gewoon wat ik nodig had en mijn moeder spaarde voor mij.
Uitgaan, mijn scooter, telefoon etc betaalde ik allemaal zelf van mijn bijbaan.
Uitgaan, mijn scooter, telefoon etc betaalde ik allemaal zelf van mijn bijbaan.
Ik zou dat niet eens precies meer weten. Mijn ouders zijn er halverwege de basisschool mee begonnen en toen was het volgens mij iets van een gulden per week. Weet iig nog dat ik het iedere week kreeg en altijd op zaterdagochtend. Tegen het einde kreeg ik ongeveer €7.50. Rond mijn zestiende zijn mijn ouders er mee gestopt. Kleedgeld heb ik nooit gehad, kreeg gewoon kleding als dat nodig was.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb geen idee meer hoeveel zakgeld ik vroeger kreeg. Toen ik verder ging studeren, weet ik wel dat we altijd 25 euro per week kregen. Dat kon ik gewoon allemaal sparen, gezien ik ook gewoon een bijbaantje had en ik mijn kleding altijd van mijn ouders kreeg.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Ik krijg elke maand nog €6,81. Voorheen was dit 12 gulden nog wat, en dat is nooit stopgezet. Vind het wel lief!
Zakgeld weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik kreeg een dubbeltje als ik meehielp met afwassen. Voor de rest denk ik 1 gulden per week? Daarna 15 euro per maand geloof ik.
Zakgeld weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik kreeg een dubbeltje als ik meehielp met afwassen. Voor de rest denk ik 1 gulden per week? Daarna 15 euro per maand geloof ik.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Kregen/krijgen jullie een liggingsecho?
» Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?
» Buik(jes) topic
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?
» Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?
» Buik(jes) topic
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: