Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel zakgeld kregen jullie vroeger?

+37
Benthe
Toet
Evalynn
Razz
Ilovethe90s
loura
Capt'n Zero
Ragazza
Coco
Merai
Arwyn
silly-one
Caramba
Joli86
Serena
Bazinga
Esperanza
Caroow
Antibes
June
Highway
Floor
Slakje
Rush
Bisq
Carmen_
Phileine
Taeda
Silver
Sanne
Linda
Lady Starstruck
Shisha
Nyx
Tania
Marin
Blair
41 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel zakgeld kregen jullie vroeger? Empty Hoeveel zakgeld kregen jullie vroeger?

Bericht  Blair vr 7 jun 2013 - 23:48

En vanaf welke leeftijd kreeg jij zakgeld? En waar gaf jij het aan uit?

Ik had het er gister over met iemand, dat dat toch wel heel veel verschilde bij ons. Ik kreeg pas vanaf mijn 13e zakgeld, en toen kreeg ik 5 gulden per week. Ik gaf het vrijwel altijd uit aan boeken, boeken en nog eens boeken. En heel soms aan pennetjes/potloden en stiften.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel zakgeld kregen jullie vroeger? Empty Re: Hoeveel zakgeld kregen jullie vroeger?

Bericht  Marin vr 7 jun 2013 - 23:51

Ik geloof van m'n 7e tot m'n 12e elke maand (of week? ik weet 't niet eens meer) een gulden, die dan in m'n piekpijp mocht. Als die vol was, bracht ik 'm naar de bank.
En daarna geloof ik steeds iets meer, elke week 5 euro tot m'n 15e ofzo, daarna elke maand 25 euro. Kleedgeld heb ik nooit echt gehad. Maar ik kreeg wel vaker een briefje van 10 of 20 in m'n handen gedrukt van m'n moeder 'voor een ijsje', zo van, doe er maar iets leuks mee, toen ik tiener was en de stad in ging (overdag hoor, ik ging niet uit).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Hoeveel zakgeld kregen jullie vroeger? Empty Re: Hoeveel zakgeld kregen jullie vroeger?

Bericht  Tania vr 7 jun 2013 - 23:53

Het begon volgens mij met 1 gulden per week en in groep 7 was dat iets van 2,50 per week. In groep acht kreeg ik 25 gulden per maand en in de eerste 50 gulden per maand en 100 gulden kleedgeld. Maar de meeste kleding betaalden mijn ouders nog dus dat kleedgeld gebruikte ik vaak voor andere dingen. Toen we euro's kregen kreeg ik hetzelfde bedrag in euro's.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Nyx vr 7 jun 2013 - 23:54

Pas op de middelbare school. 5 gulden per week. Wilde ik meer, dan moest ik ervoor werken.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Shisha vr 7 jun 2013 - 23:58

Ik geloof vanaf dat ik naar school ging. Eerst 2,5 gulden per week. In de middenbouw 5 gulden per week, bovenbouw 7,5 gulden per week, vanaf mijn 12e 10 gulden per week en vanaf mijn 14e 12,50 gulden per week. Maar hiervan moest ik ook alles zelf kopen. Ik kreeg geen geld om cadeautjes te halen wanneer mensen jarig waren en tussendoor kregen we ook zelden iets. Als ik wat wou hebben moest ik er zelf voor sparen.
Kleedgeld kreeg ik vanaf mijn 12e, 150 gulden per 3 maanden.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Lady Starstruck za 8 jun 2013 - 0:15

Een rijksdaalder voor zover ik mij nog kan herinneren
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Linda za 8 jun 2013 - 0:18

Vanaf groep 7 of 8 kreeg ik een tientje per week.
Daarnaast kreeg ik ook m'n volledige kinderbijslag op m'n rekening gestort, maar daar moest ik wel echt alles van kopen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gast za 8 jun 2013 - 0:28

2,50-10 gulden in de loop der jaren maar later kregen we ook vaak zomaar iets toegestopt van mijn vader als we uitgingen.dan kreeg ik een tientje en zei hij 'niks tegen je zusje zeggen he' en voelde ik me zo speciaal... Deed hij hetzelfde bij mijn zusje haha laughcry

Gast
Gast

Bericht  Sanne za 8 jun 2013 - 0:51

Vanaf mijn zesde ongeveer, mijn broer en zus kregen immers ook. Ik kreeg op zijn max 5 gulden per week (of 2,50), weet het niet meer. Toen ik een bijbaantje kreeg op mijn 14e kreeg ik geen zakgeld meer.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Silver za 8 jun 2013 - 0:54

Ik kreeg geen zakgeld, en ook geen kleedgeld. Ik kreeg wel elke week of maand een gulden dat ging in een spaarpot speciaal voor (dure) schoenen. Vanaf 14jr heb ik continu bijbaantjes gedaan dus mijn eigen kleren gekocht etc.
Wel spaarden mijn ouders tot mijn 18e elke maand geld op een rekening (groeirekening) en daar heb ik nu nog steeds wat aan.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Taeda za 8 jun 2013 - 1:11

Vanaf groep 3 kreeg ik geloof ik 50 guldencent, in groep 8 was het een gulden per week. Toen ik in groep 8 zat, zijn het euro's geworden. Op de middelbare school kreeg in €20 (of €25) per maand. Hiervan moest ik zelf mijn telefoon, cadeautjes, sieraden enzo van betalen. Op mijn zestiende werd het €100 per maand, hier zat ook kleedgeld bij. Van het salaris dat ik verdiende, moest ik de helft op mijn spaarrekening storten.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Phileine za 8 jun 2013 - 1:24

Toen ik een jaar of zeven was, in groep 4 zat ik toen denk ik, kreeg ik 2 gulden zakgeld per week. Ik denk dat het later iets meer werd, maximaal 5 gulden per week. Toen ik wat ouder was kreeg ik 5 euro per week (toen was ik 16) en ook kleedgeld, 50 euro per maand. Van het kleedgeld moest ik alles betalen behalve schoenen en zomer/winterjas.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065

Bericht  Carmen_ za 8 jun 2013 - 1:27

Vanaf mijn 11e denk ik 125 gulden per maand. Later werd dat met de komst van de euro 125 en dat is nog steeds zo. Niet dat ik het nodig heb maar ze vergeten het al 12 jaar stop te zetten.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Bisq za 8 jun 2013 - 1:32

Ik kreeg geen zakgeld van mijn moeder. Als ik iets nodig had dan kreeg ik op dat moment geld daarvoor. Van mijn vader kreeg ik 45 gulden per maand, maar dat werd op mijn bankrekening gestort en daar deed ik nog niks mee.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Bericht  Rush za 8 jun 2013 - 1:35

Ik weet niet meer of ik zakgeld kreeg toen ik echt jong was. Soms kreeg ik een rijksdaalder, maar dat was miet regelmatig. Op mn 12de kreeg ik mn betaalrekening met 25euro van mn ouders. Ik kreeg iedere week 5 euro zakgeld en vanaf mn 14de was dat 10 euro per week. Toen ging ik ook werken en stond er eens meer dan 25euro op de rekening hahaha.

Op mn 16de stopte mn zakgeld.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Slakje za 8 jun 2013 - 1:36

Geen idee. Ik kreeg tot mijn 16 15 euro per maand, dat ging op aan mijn telefoon. Sinds mijn 16de kreeg ik 100 euro.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Floor za 8 jun 2013 - 1:45

zakgeld weet ik eigenlijk niet. Ik weet dat ik van mijn 14-16 jaar kleedgeld kreeg 50 gulden per maand.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Highway za 8 jun 2013 - 1:49

5 gulden per week vanaf mijn 15e niet meer, toen begon ik met werken. Kleedgeld had ik niet, wel kreeg ik af en toe wat geld om kleding te kopen maar niet maandelijks ofzo
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  June za 8 jun 2013 - 2:14

Tot mijn achtste kreeg ik geloof ik officieel een gulden per week. Dat vergaten we echter altijd, waardoor we vaak ineens vijftig gulden kregen als je bij de Rabobank in de herfstvakantie een cadeau kreeg als je geld ging storten. Dan stortten we dat geld en vervolgens vergaten we het weer weken.

Vanaf mijn achtste (geloof ik) kregen we een kwartje per levensjaar. Dus bijvoorbeeld twee gulden als je acht bent. Toen ik naar de middelbare school ging, kreeg ik volgens mij vijf euro.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Antibes za 8 jun 2013 - 2:33

Geeeeeeeeen idee..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Caroow za 8 jun 2013 - 2:57

Zakgeld geen idee. Van mijn veertiende tot mijn achttiende kreeg ik 45 euro kleedgeld. Ik ben toen gelijk gaan werken als afwasser om aan aan te vullen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 8 jun 2013 - 3:16

Dat weet ik écht niet meer. Ik kreeg wel vanaf mijn 14/15e €50 kleedgeld per maand!

Gast
Gast

Bericht  Esperanza za 8 jun 2013 - 3:23

Op de lagere school kreeg ik 2,50 gulden per week. Daar moest ik dan 'alles' van doen, dus ook cadeautjes voor verjaardagen.
Op de middelbare school weet ik eigenlijk niet meer. Vanaf m'n 14e kreeg ik kleedgeld en dat was 100 gulden per maand als ik me niet vergis.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Bazinga za 8 jun 2013 - 7:26

Op m'n 5e kreeg ik een gulden en daarna kwam er per verjaardag een kwartje bij. Maar ik heb dat geld eigenlijk alleen hoeven te gebruiken voor extra snoepjes en troep, omdat de cadeautjes bijv. altijd werden betaald.

Op de middelbare school kreeg ik een euro per dag mee, omdat we vlak bij een supermarkt op school zaten en één euro was precies genoeg voor een slaatje en 2 kaiserbolletjes :P Van mam kreeg ik geen zakgeld; alles werd gewoon voor me gekocht en ik kreeg wel 's wat extra's toegestopt en van pap kreeg ik 100 euro per maand en hij betaalde m'n telefoonrekening.

Kleedgeld heb ik niet gehad, als ik iets nieuws wilde, haalden we dat gewoon.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Gast za 8 jun 2013 - 7:30

Carmen_ schreef:Vanaf mijn 11e denk ik 125 gulden per maand. Later werd dat met de komst van de euro 125 en dat is nog steeds zo. Niet dat ik het nodig heb maar ze vergeten het al 12 jaar stop te zetten.

Wow wat een hoog bedrag voor een 11 jarige. Was dat dan ook kleedgeld ofzo?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: