Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Misschien een domme vraag..

+6
Caroow
Bazinga
Nyx
rapa nui
Surya
Toet
10 plaatsers

Ga naar beneden

Misschien een domme vraag.. Empty Misschien een domme vraag..

Bericht  Toet ma 3 jun 2013 - 9:50

Over mijn kamer lopen verwarmingsbuizen naar de kamers van twee huisgenoten. Die dingen zijn continu loeiheet. Mijn verwarming staat uit en die van mijn beide huisgenoten ook. De thermostaat is zo ingesteld dat het overdag 20 graden is en in de avond gaat hij op 17. Hoe kan het dat die buizen toch zo heet blijven? Of is dat gewoon iets heel normaals? Ik word er zo moe ven, het is veel te warm op mijn kamer. :nopompom:
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een domme vraag.. Empty Re: Misschien een domme vraag..

Bericht  Surya ma 3 jun 2013 - 10:05

Misschien de thermostaat lager instellen? Ik vind 20 graden nog best hoog. Hoewel de buizen s' avonds al af zouden moeten koelen.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een domme vraag.. Empty Re: Misschien een domme vraag..

Bericht  Toet ma 3 jun 2013 - 10:11

Surya schreef:Misschien de thermostaat lager instellen? Ik vind 20 graden nog best hoog. Hoewel de buizen s' avonds al af zouden moeten koelen.

20 graden is toch normaal voor in huis? Dit is gewoon hoe onze huisbaas het heeft ingesteld volgens mij.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een domme vraag.. Empty Re: Misschien een domme vraag..

Bericht  Surya ma 3 jun 2013 - 10:19

Ik heb hem nu meestal op 16 of 17 graden. Ik kan me voorstellen dat wanneer hij op 20 staat, hij vaker aanslaat.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een domme vraag.. Empty Re: Misschien een domme vraag..

Bericht  rapa nui ma 3 jun 2013 - 10:22

Ik heb de thermostaat nu op 16,5 staan. Is in mijn huis nu 18,5 graad dus als ik de thermostaat op 20 heb staan zou die ook aanslaan. Ik vind 20 graden ook wel redelijk warm.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een domme vraag.. Empty Re: Misschien een domme vraag..

Bericht  Nyx ma 3 jun 2013 - 10:28

Waar hangt de thermostaat?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een domme vraag.. Empty Re: Misschien een domme vraag..

Bericht  Toet ma 3 jun 2013 - 11:14

Nyx schreef:Waar hangt de thermostaat?

Beneden in de keuken, ik woon op de tweede verdieping (de zolder) dus ik snap wel dat het hier iets warmer is dan gemiddeld maar vind het zo raar dat die buizen 24/7 zo heet zijn. Dit was overigens in de winter ook zo.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een domme vraag.. Empty Re: Misschien een domme vraag..

Bericht  Bazinga ma 3 jun 2013 - 11:20

20 graden in huis, betekent dat de kachel aanslaat bij 19.5 graad, volgens mij staat je kachel dan idd continue te loeien. Wij hebben 'm in de winter op 18 graden en in de zomer op iets van 15 staan, omdat-ie anders binnen de kortste keren aanslaat.

Ik vind 20 graden wel wat hoog! Volgens mij is 18 graden prima te doen in huis en moet je 'm dan dus op 17.5 of 18 zetten om 't op die temperatuur te houden.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een domme vraag.. Empty Re: Misschien een domme vraag..

Bericht  JustMeDaan ma 3 jun 2013 - 12:08

Hier staat de verwarming altijd op 23 graden. En dan nog heb ik het soms koud als ik stil zit.
Overigens is het lager zetten in de zomer niet nodig. Als het warmer is dan dat de verwarming ingesteld staat slaat ie toch niet aan, en gezien het hier in de zomerdagen dat het buiten echt een graad of 25 is, binnen minstens net zo warm is, slaat ie toch niet aan. En word het kouder dan duurt het niet zo lang als ie van 15 naar 23 moet. Kortom staat ie dus korter te loeien. Of ie van 15 naar 23 moet, of van 22,5 naar 23.

Maar op mijn slaapkamer staat de verwarming niet aan, een kamer verder wel, en ook lopen de buizen naar die kamer door mijn kamer. En die worden dus ook erg warm. Is normaal.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een domme vraag.. Empty Re: Misschien een domme vraag..

Bericht  Caroow ma 3 jun 2013 - 13:10

Serieus, 20 te warm? Hier is dat het 's nachts niet eens. Brr moet er niet aan denken.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een domme vraag.. Empty Re: Misschien een domme vraag..

Bericht  Nyx ma 3 jun 2013 - 15:25

Toet schreef:
Nyx schreef:Waar hangt de thermostaat?

Beneden in de keuken, ik woon op de tweede verdieping (de zolder) dus ik snap wel dat het hier iets warmer is dan gemiddeld maar vind het zo raar dat die buizen 24/7 zo heet zijn. Dit was overigens in de winter ook zo.

Als de thermostaat ingesteld staat op een normale 20 graden overdag en 17 graden in de avond en in de keuken tocht het, dan slaat hij continu aan. Iemand met een verwarming op de kamer kan dit, is niet gezegd, als koud ervaren, maar iemand die zelf de buizen in de kamer heeft kan dit als woestijn ervaren.

Mijn thermostaat hangt in de woonkamer, waar ik het in de winter, lekker warm wil hebben. Hier is het gewoon normaal, terwijl het een hitte van jewelste is in de kleine kamers en daar waar de buizen hangen.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een domme vraag.. Empty Re: Misschien een domme vraag..

Bericht  Filoria ma 3 jun 2013 - 18:29

JustMeDaan schreef:Hier staat de verwarming altijd op 23 graden. En dan nog heb ik het soms koud als ik stil zit.
Overigens is het lager zetten in de zomer niet nodig. Als het warmer is dan dat de verwarming ingesteld staat slaat ie toch niet aan, en gezien het hier in de zomerdagen dat het buiten echt een graad of 25 is, binnen minstens net zo warm is, slaat ie toch niet aan. En word het kouder dan duurt het niet zo lang als ie van 15 naar 23 moet. Kortom staat ie dus korter te loeien. Of ie van 15 naar 23 moet, of van 22,5 naar 23.

Maar op mijn slaapkamer staat de verwarming niet aan, een kamer verder wel, en ook lopen de buizen naar die kamer door mijn kamer. En die worden dus ook erg warm. Is normaal.
Jeetje wat is dat zonde zeg, wat jij doet. Je kunt toch ook een trui extra aantrekken als je het even koud hebt? En staat de thermostaat 's nachts ook op 23? Dan slaat 'ie echt wel aan hoor, ook in de zomer. Terwijl je prima kunt slapen bij 15 graden. Het is ook een kwestie van gewenning (overdag ook). Bij ons staat alles altijd uit, alleen als het buiten flink vriest zetten we de thermostaat op 17/18 graden.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een domme vraag.. Empty Re: Misschien een domme vraag..

Bericht  JustMeDaan di 4 jun 2013 - 0:43

Filoria schreef:
JustMeDaan schreef:Hier staat de verwarming altijd op 23 graden. En dan nog heb ik het soms koud als ik stil zit.
Overigens is het lager zetten in de zomer niet nodig. Als het warmer is dan dat de verwarming ingesteld staat slaat ie toch niet aan, en gezien het hier in de zomerdagen dat het buiten echt een graad of 25 is, binnen minstens net zo warm is, slaat ie toch niet aan. En word het kouder dan duurt het niet zo lang als ie van 15 naar 23 moet. Kortom staat ie dus korter te loeien. Of ie van 15 naar 23 moet, of van 22,5 naar 23.

Maar op mijn slaapkamer staat de verwarming niet aan, een kamer verder wel, en ook lopen de buizen naar die kamer door mijn kamer. En die worden dus ook erg warm. Is normaal.
Jeetje wat is dat zonde zeg, wat jij doet. Je kunt toch ook een trui extra aantrekken als je het even koud hebt? En staat de thermostaat 's nachts ook op 23? Dan slaat 'ie echt wel aan hoor, ook in de zomer. Terwijl je prima kunt slapen bij 15 graden. Het is ook een kwestie van gewenning (overdag ook). Bij ons staat alles altijd uit, alleen als het buiten flink vriest zetten we de thermostaat op 17/18 graden.

Doe ik ook, maar dan nog. Bovendien zit hier iemand die reuma heeft en het dus geen 20 graden kunnen hebben omdat dat te pijnlijk is voor gewrichten Misschien een domme vraag.. 561177. Beneden staat ie op 23 ja, boven is in mijn kamer geen verwarming aan. En in de zomer als het op de thermostaat 25 graden is slaat de verwarming niet aan hoor als die op 23 staat. Want het is al de gevraagde temperatuur in huis, dus dat verhaaltje van je gaat niet op Wink
Mocht willen dat het in de zomer op mijn slaapkamer 15 graden was hahahaha. Dan is het binnen net zo warm als buiten. Ook al zit alles dicht.
Overigens krijgen wij trouwens elk jaar geld terug Wink

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een domme vraag.. Empty Re: Misschien een domme vraag..

Bericht  Carra di 4 jun 2013 - 1:20

Toet, ik weet niet hoe het verwarmingsysteem bij jou werkt, maar ik heb ook van die buizen door mijn huis lopen.
Zelfs al staan alle thermostaten in de hele flat uit, blijven die buizen warm. Volgens mij is dat voor het geval iemand op 8 hoog de warme kraan aan zet, deze niet een half uur hoeft te wachten voordat het een keer warm wordt.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een domme vraag.. Empty Re: Misschien een domme vraag..

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 1:25

Carra schreef:Toet, ik weet niet hoe het verwarmingsysteem bij jou werkt, maar ik heb ook van die buizen door mijn huis lopen.
Zelfs al staan alle thermostaten in de hele flat uit, blijven die buizen warm. Volgens mij is dat voor het geval iemand op 8 hoog de warme kraan aan zet, deze niet een half uur hoeft te wachten voordat het een keer warm wordt.
De verwarmingsbuizen zijn toch niet dezelfde als je warm water?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een domme vraag.. Empty Re: Misschien een domme vraag..

Bericht  Carra di 4 jun 2013 - 2:26

Ik heb er verder ook helemaal geen verstand van. Maar dit is wat mij is verteld. En het klonk wel aannemelijk. haha
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een domme vraag.. Empty Re: Misschien een domme vraag..

Bericht  June di 4 jun 2013 - 2:30

Op mijn werk wordt zelfs een radiator helemaal heet als er in de keuken warm water wordt gebruikt. Heel vaak hangt dat zeker wel met elkaar samen. In de zomer kan de afwasser dus geen heet water gebruiken (maakt ook niet uit, gaat nog in de vaatwasser), want dan wordt het veel te warm in die hoek.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een domme vraag.. Empty Re: Misschien een domme vraag..

Bericht  June di 4 jun 2013 - 2:36

Wat betreft de thermostaat: In mei/juni vind ik het echt niet meer nodig om de verwarming aan te zetten. Bij mijn ouders stond de verwarming dan ook altijd op vijftien/zestien graden. Dan slaat inderdaad de verwarming niet constant aan en dat is toch ook niet de bedoeling? Nu heb ik ook al weken geen verwarming meer aan en het is hier 19,5 graden. Ik vind het wel prima!

Laatste ding nog. In mijn oude huis had ik een kapotte radiatorknop, daardoor kon hij niet meer uit. Ik zette dan rond elf uur gewoon de algemene thermostaat uit. Mijn huisgenoten gingen nooit heel laat naar bed en als de hele dag de verwarming aan heeft gestaan, blijft het vaak nog wel een paar uur warm. Als het met de radiator te maken heeft, zou je dat nog kunnen proberen.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een domme vraag.. Empty Re: Misschien een domme vraag..

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 4:04

Kan het zijn dat er hennep wordt gekweekt in de woning (zolder, schuur, ondergronds)?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een domme vraag.. Empty Re: Misschien een domme vraag..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum