Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Costa Rica

5 plaatsers

Ga naar beneden

Costa Rica Empty Costa Rica

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 1:58

Ik kijk al jaren naar reizen naar Costa Rica. Nu willen we graag concrete plannen maken, maar het aanbod is enorm. Groepsreizen, zelf met een jeep op pad, heel veel natuurparken, en ga zo maar door. Ik kom er niet zo goed uit met zoveel keus :O
Wie is er weleens naar dit land geweest en heeft tips? Wij zijn vooral geïnteresseerd in de natuur, en willen max drie weken weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Costa Rica Empty Re: Costa Rica

Bericht  Primrose di 5 feb 2013 - 7:50

Ik ben eind 2011 23 dagen naar Costa Rica geweest, met Baobab, georganiseerd dus. Het was een geweldige reis, leuke mensen, mooie natuur. Had er ook al enkele jaren naar gekeken/over gedacht, maar ben blij dat ik uiteindelijk geweest ben :-)

Waar gaat jullie voorkeur naar uit, georganiseerd reizen of zelf?
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Costa Rica Empty Re: Costa Rica

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 8:56

Primrose schreef:

Waar gaat jullie voorkeur naar uit, georganiseerd reizen of zelf?

Het liefste gaan we zelf op pad, maar het hoeft niet per se een op maat reis te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Costa Rica Empty Re: Costa Rica

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 9:00

Heb je Costa Rica compleet gedaan? En in welke periode ben je gegaan? Ik merk dat sommige aanbieders alleen in mei en september gaan, en anderen het hele jaar. Dat regenseizoen is nog moeilijk in te schatten. De een zegt dat het dan een half uurtje regent en daarna topweer is, maar ergens anders las ik dat wegen onbegaanbaar kunnen worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Costa Rica Empty Re: Costa Rica

Bericht  iloverocknroll1984 wo 6 feb 2013 - 4:14

Ik ben met een groepsreis geweest en vond Costa Rica echt supermooi. Ik was er eind mei / begin juni en hebben wel wat regen gehad maar inderdaad van het kaliber half uurtje regen aan het einde van de dag. Maar ik heb inderdaad ook de verhalen van weggespoelde wegen gehoord.

Denk er even aan dat als je naar Tortuguero wilt voor de schildpadden, dat je dan niet in dezelfde tijd gaat, want dan zijn ze er niet (bij ons kon je daar verlengen als je wilde, maar heb ik toen niet gedaan).

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Costa Rica Empty Re: Costa Rica

Bericht  Tabbert do 7 feb 2013 - 4:05

Ik ben drie weken in december gegaan. Prachtig weer dus! Maar ook druk omdat het dan daar zomervakantie is. Ben niet overal geweest, daar was 3 weken echt te kort voor. Maar het land is prachtig, dus kan het alleen maar aanraden Laughing
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Costa Rica Empty Re: Costa Rica

Bericht  Roos' za 9 feb 2013 - 1:51

Ik heb er 4 maanden gezeten smile Ik heb ook veel gereist door het land, het is prima te doen met openbaar vervoer. Wat wil je weten?

Roos'
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 109
Registratiedatum : 20-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Costa Rica Empty Re: Costa Rica

Bericht  Gast za 9 feb 2013 - 4:16

Ik wil graag weten wat de beste reistijd is en of er maanden zijn dat je er echt niet naartoe moet gaan. Via welke reisorganisatie jullie zijn geweest en natuurlijk wat ik echt moet zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Costa Rica Empty Re: Costa Rica

Bericht  Happinaz zo 10 feb 2013 - 0:26

ik ben 6 weken in Costa Rica geweest. Wij wilde eigen vrijheid hebben maar geen stress voor onderkomens en hotels. Dus daarom hebben wij de reis gepland bij www.costaricaopmaat.nl . Is een Nederlandse man die dit regelt en daar woont. FANTASTISCHE vakantie gehad.
Het is alweer 4 jaar geleden en ik overdrijf niet als ik zeker 1x in de 3 dagen wegdroom naar die vakantie. De albums staan dan ook pontificaal in de huiskamer. Heerlijk!

Het forum op costarica.pagina.nl heeft ons ook echt heeel erg veel info gegeven!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Costa Rica Empty Re: Costa Rica

Bericht  Primrose zo 10 feb 2013 - 9:19

@Roos, heb jij je naam veranderd of heb ik je naam zo slecht onhouden? :p

@Happinaz, wat cool, dat wist ik niet, klinkt wel heel gaaf!

@Pimkie, ik ben eind okt-half nov geweest, dat was prima te doen. Ja het regent inderdaad soms, maar dat is ook wel een beetje risico van het vak natuurlijk. Ik ben met B.aobab geweest, vond het een prima organisatie, en had echt een superleuke gids.
En wat je echt moet zien..tsja lastig. Ik heb geloof ik de Costa Rica compleet reis gedaan, dus enkele verschillende dorpjes/stadjes bezocht, en eigenlijk alles was wel leuk/mooi/bijzonder.
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Costa Rica Empty Re: Costa Rica

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 5:18

Bedankt voor de opmaat reizen site! We gaan eerst maar wat meer de boeken in om te kijken wat we graag willen zien en dan contact met hen opnemen. We willen volgend jaar gaan dus hebben genoeg tijd om de ideale periode uit te zoeken en die te boeken.

Ooooooo ik heb er zo'n zin in, kan niet wachten :cheering:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Costa Rica Empty Re: Costa Rica

Bericht  Happinaz di 19 feb 2013 - 3:46

pinkie schreef:Bedankt voor de opmaat reizen site! We gaan eerst maar wat meer de boeken in om te kijken wat we graag willen zien en dan contact met hen opnemen. We willen volgend jaar gaan dus hebben genoeg tijd om de ideale periode uit te zoeken en die te boeken.

Ooooooo ik heb er zo'n zin in, kan niet wachten Costa Rica 281626781

Leuk! Ik weet zeker dat je een fantastische reis tegemoet zal gaan!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Costa Rica Empty Re: Costa Rica

Bericht  Roos' di 19 feb 2013 - 12:20

Sorry ik was het topic helemaal vergeten Embarassed

Ik heb een 3 daagse jungletocht gedaan, was echt heel leuk! Je gaat wel met een beetje krakkemikkig vliegtuigje(vanaf Puerto jimenez ga je naar Corcovado).
vliegveldje is echt pal naast de begraafplaats. Die jungle is echt fantastisch, echt heel veel beesten gezien, veel apen, haaien, soort van nijlpaarden etc, ook volop papegaaien!
Dan met de boot terug, hele grote schildpadden gezien die langs je zwemmen.
Met openbaar vervoer is echt prima te doen, super goedkoop ook. Alleen nadeel is dat het openbaar vervoer min of meer altijd langs San Jose komt, wat betekent dat je best veel tijd verliest. Ik zou je ook adviseren van te voren niet zoveel te reserveren, overal heb je reisbureautjes en kan je ter plekke alles regelen. Qua stranden vond ik Samara erg mooi. Puerto viejo is erg leuk, is een reggae stad, allemaal rastas,overal reggae muziek, hele relaxte sfeer hangt daar.
Ik ben ook nog naar Panama geweest, evt zou je daarmee kunnen combineren.
Ontzettend vriendelijke mensen in Costa Rica, super behulpzaam, in de toeristische gebieden spreken ze Engels maar opzich wel handig als je wat dingen weet in het Spaans.


Roos'
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 109
Registratiedatum : 20-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Costa Rica Empty Re: Costa Rica

Bericht  Roos' di 19 feb 2013 - 12:23

Ohja qua tijd.. Ik was daar in de periode februari-juni, het hangt heel erg af waar je dan bent, ze hebben microklimaten dus dat is even lastig zeggen..

Roos'
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 109
Registratiedatum : 20-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Costa Rica Empty Re: Costa Rica

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum