Ervaringen Fiat 500?
+6
Evalynn
Beessie
Sushi
mouette
Sam
_Lacey_
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ervaringen Fiat 500?
Ik heb besloten om na bijna 7 jaar afscheid te nemen van mijn huidige auto.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Fiat 500.
Is er hier iemand die ervaringen met deze auto heeft? Heb al wel een aantal reviews gelezen.
Enige nadeel vind ik tot nu toe dat je weinig auto krijgt voor relatief veel geld.
Andere opties zijn overigens een Hyundai i10, Kia Picanto, Suzuki Alto (nieuwste model) of Fiat Panda (nieuwste model). Ervaringen met deze karretjes zijn dus ook welkom.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Fiat 500.
Is er hier iemand die ervaringen met deze auto heeft? Heb al wel een aantal reviews gelezen.
Enige nadeel vind ik tot nu toe dat je weinig auto krijgt voor relatief veel geld.
Andere opties zijn overigens een Hyundai i10, Kia Picanto, Suzuki Alto (nieuwste model) of Fiat Panda (nieuwste model). Ervaringen met deze karretjes zijn dus ook welkom.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Ervaringen Fiat 500?
Wij wilden eigenlijk een Nissan Pixo kopen.
Erg leuke auto's, maar wilden uiteindelijk toch meer ruimte.
Erg leuke auto's, maar wilden uiteindelijk toch meer ruimte.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Wij hebben sinds bijna 2 jaar een fiat 500 lounge 1.2. Tweedehands gekocht, toen 3 jaar oud. Ik ben er echt ontzettend tevreden over: hij is zuinig, stuurt heerlijk licht, trekt goed op. Qua onderhoud ben ik ook tevreden, tot nu toe geen tussentijdse kosten aan gehad behalve twee nieuwe voorbanden en een paar nieuwe ruitenwisserbladen.
Qua ruimte is het wel echt een tweepersoons auto, hoewel je er ook met 4 mensen in kan zitten voor korte stukjes. De kofferbakruimte is prima voor de wekelijkse boodschappen of de bagage voor 2 personen voor een vakantie, maar dan zit hij ook wel goed vol. In zijn klasse is het dus inderdaad wel een prijzige auto.
Qua ruimte is het wel echt een tweepersoons auto, hoewel je er ook met 4 mensen in kan zitten voor korte stukjes. De kofferbakruimte is prima voor de wekelijkse boodschappen of de bagage voor 2 personen voor een vakantie, maar dan zit hij ook wel goed vol. In zijn klasse is het dus inderdaad wel een prijzige auto.
mouette- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12
Ik vind hem vrij duur voor wat je krijgt. Wij hebben hem ook overwogen, maar ik vind het wel meer een vrouwen auto
Gast- Gast
Ik heb zelf geen auto, maar een van mijn beste vriendinnen heeft een Fiat 500 (cabrio) en ze is er zo blij mee.
Nadeel is wel gebrek aan ruimte vind ik, maar zij vindt dat het goed te doen is. Ze heeft op achterbank een mini-bench staan waar haar hondje in kan als hij mee gaat in de auto. Alleen laatst gingen we boodschappen doen in haar auto en we hadden zoveel dat we echt moesten proppen in de achterbak.
Maar, alles bij elkaar genomen is zij er echt heel erg blij mee.
Nadeel is wel gebrek aan ruimte vind ik, maar zij vindt dat het goed te doen is. Ze heeft op achterbank een mini-bench staan waar haar hondje in kan als hij mee gaat in de auto. Alleen laatst gingen we boodschappen doen in haar auto en we hadden zoveel dat we echt moesten proppen in de achterbak.
Maar, alles bij elkaar genomen is zij er echt heel erg blij mee.
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Ik heb sinds kort ook een Suzuki Alto, deze:
En ben er super blij mee! Hij rijd super licht, mega zuinig (ik rij nu 150 km verder dan in m'n Ford Ka, op 5 liter minder benzine!) en vind hem super leuk om te zien!
Ook fijn; hij heeft hoge stoelen! Mijn vriend en ik vinden dit erg fijn zitten!
En verder is het denk ik vooral een kwestie van 'smaak'. Voordeel van deze is wel de prijs; de Alto en Pixo zijn de goedkoopste auto's op de markt
En ben er super blij mee! Hij rijd super licht, mega zuinig (ik rij nu 150 km verder dan in m'n Ford Ka, op 5 liter minder benzine!) en vind hem super leuk om te zien!
Ook fijn; hij heeft hoge stoelen! Mijn vriend en ik vinden dit erg fijn zitten!
En verder is het denk ik vooral een kwestie van 'smaak'. Voordeel van deze is wel de prijs; de Alto en Pixo zijn de goedkoopste auto's op de markt
Beessie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 212
Registratiedatum : 24-03-12
Bedankt voor de reacties tot nu toe .
Ruimte in mijn auto heb ik niet echt nodig, ben in mijn eentje en boodschappen worden voornamelijk lopend gehaald.
Ben er ook nog niet uit of ik een hele nieuwe auto ga kopen of er een neem van een paar jaar oud. Sowieso binnenkort eens wat dealers bezoeken en kijken wat mogelijk is.
Die Alto is ook leuk! Die staat ook als tweede op m'n lijstje.
Ruimte in mijn auto heb ik niet echt nodig, ben in mijn eentje en boodschappen worden voornamelijk lopend gehaald.
Ben er ook nog niet uit of ik een hele nieuwe auto ga kopen of er een neem van een paar jaar oud. Sowieso binnenkort eens wat dealers bezoeken en kijken wat mogelijk is.
Die Alto is ook leuk! Die staat ook als tweede op m'n lijstje.
_Lacey_- Kletskop
Qua ruimte merk ik trouwens alleen dat de achterbak klein(er) is. Qua ruimte voor het zitten merk ik verder geen verschil met mijn peugeot 106 uit 1999, en mijn Ford Ka uit 2008.
En hij rijd heeeeeeel licht! Kan hem met 1 pink besturen
En hij rijd heeeeeeel licht! Kan hem met 1 pink besturen
Beessie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 212
Registratiedatum : 24-03-12
Heb tijdens een slipcursus met een fiat 500 gereden, maar ondanks dat ik hem er leuk uit vind zien, vind ik hem helemaal niet lekker rijden. Heb zelf een Suzuki alto nieuw model en ben daar heel blij mee. Je moet alleen niet willen inhalen! Een Twingo nieuw model rijdt wel erg lekker hoor, misschien moet je daar ook eens naar kijken?
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Je zou ook is kunnen kijken naar de volkswagen up, de skoda citigo of de seat mii. Deze zien er redelijk klein uit maar zijn echt mega ruim en redelijk goed betaalbaar. Ik heb zelf de mii nu vanaf augustus in mijn bezit en ben er mega tevreden mee. Ik kan 4 bigshoppers kwijt in de achterbak (allemaal in de lengte naast elkaar). En er kunnen 4 volwassenen ruim in zitten. Mijn vriend is 1.90m en hij kan met gemak achterin zitten zonder dat de voorstoel helemaal naar voren moet. De up is al het langst van de drie op de markt dus wellicht dat je die al ergens 2e hands kan vinden.
zwaai zwaai- Fluisteraar
- Aantal berichten : 99
Punten : 112
Registratiedatum : 02-05-11
Ik vond de Fiat 500 geweldig er uit zien van buiten (nog steeds) en wilde 'm heel graag. Tot m'n vriend 'm een keer had als leen auto van de dealer, en toen ben ik afgeknapt., Het is wel echt héél erg goedkoop van binnen. Het ziet er echt zo plastic uit. Net een speelgoed autootje van Barbie. Dat vond ik niks.
De Up (of Seat Mii, maar Up heeft leukere koplampjes) vind ik ook heel erg leuk! En de Kia Picanto viel ook echt heel erg mee als leenauto, leuker en reed lekkerder dan de Fiat 500.
En tot slot is de nieuwe Panda ook best heel leuk, en stuk ruimer dan de 500.
Ik kijk ook naar al deze auto's (niet dat ik er eentje kan kopen, maar ik hou het in gedachten)
De Up (of Seat Mii, maar Up heeft leukere koplampjes) vind ik ook heel erg leuk! En de Kia Picanto viel ook echt heel erg mee als leenauto, leuker en reed lekkerder dan de Fiat 500.
En tot slot is de nieuwe Panda ook best heel leuk, en stuk ruimer dan de 500.
Ik kijk ook naar al deze auto's (niet dat ik er eentje kan kopen, maar ik hou het in gedachten)
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
De Kia Picanto en Suzuki Alto vind ik ook beide leuk!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik heb een kia picanto. Voor mij de ideale auto. Ik kan kun boodschapper er in kwijt. De kinderen kunnen makkelijk zelf in en uit stappen, hij rijd goed en ziet er leuk uit. Niet duur in de verzekering en wegenbelasting!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik ben er nog steeds niet uit, haha. In gedachten zie ik al wel een Fiat 500 op mijn parkeerplek staan
Momenteel ben ik nog even druk met mijn studie, maar in de vakantie ga ik echt even wat autodealers langs.
Een Renault gaat het sowieso niet worden. Heb een collega met een Renault, maar hij vervloekt dat ding.
Momenteel ben ik nog even druk met mijn studie, maar in de vakantie ga ik echt even wat autodealers langs.
Een Renault gaat het sowieso niet worden. Heb een collega met een Renault, maar hij vervloekt dat ding.
_Lacey_- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Fiat grande punto
» Ervaringen met GV?
» Ervaringen LOI?
» Ervaringen LLL en VBN
» Ervaringen Zero Bra?
» Ervaringen met GV?
» Ervaringen LOI?