Baby en hond
+3
Steep
JD
Aggi
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Baby en hond
Onze zoon van bijna 11 maand kruipt al enige tijd, hij vind het natuurlijk helemaal geweldig, alles ontdekken, zo ook onze hond. Ze wil graag naar haar toe met als gevolg dat hij half bij haar op het kussen ligt.
Onze hond zelf lijkt dit erg onprettig te vinden, en in eerste instantie went ze haar hoofd weg. Helaas heb ik haar al een paar keer een lip op zien trekken en horen grommen naar onze zoon.
Gisteren waren vriendlief en ik een dagje naar de sauna, en opa heeft die dag opgepast. De hond heeft toen die dag 2 keer naar onze zoon lopen blaffen...
Vind het zelf helemaal niet leuk om mijn zoon elke keer maar te moeten commanderen en ik zit er ook niet op te wachten op het moment dat de hond kan gaan toe happen... als dit zou gebeuren... Mijn vriend zegt dat dat niet zomaar gebeurd... maar ik weet het niet...
Zijn hier nog tips... of enkele ervaringen die jullie met mij kunnen delen... heel graag zelfs.
Hond is trouwens 14 jaar.
Onze hond zelf lijkt dit erg onprettig te vinden, en in eerste instantie went ze haar hoofd weg. Helaas heb ik haar al een paar keer een lip op zien trekken en horen grommen naar onze zoon.
Gisteren waren vriendlief en ik een dagje naar de sauna, en opa heeft die dag opgepast. De hond heeft toen die dag 2 keer naar onze zoon lopen blaffen...
Vind het zelf helemaal niet leuk om mijn zoon elke keer maar te moeten commanderen en ik zit er ook niet op te wachten op het moment dat de hond kan gaan toe happen... als dit zou gebeuren... Mijn vriend zegt dat dat niet zomaar gebeurd... maar ik weet het niet...
Zijn hier nog tips... of enkele ervaringen die jullie met mij kunnen delen... heel graag zelfs.
Hond is trouwens 14 jaar.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Gast- Gast
Re: Baby en hond
Eens met Lotje.
Onze hond vind kinderen prima, ze mogen hem aaien en bij hem in de buurt komen, maar kom niet in de buurt van "zijn" kussen/plek....dan vind hij het niks. Onze hond is ook al op leeftijd, en volgens mij zijn vooral de wat oudere honden wat "kribbig" en willen liever met rust gelaten worden.
Ik zou ook echt je kindje afleren om bij de hond op zijn kussen te komen, het zal even energie kosten, maar liever dat dan dat het straks echt een keertje misgaat....
Onze hond vind kinderen prima, ze mogen hem aaien en bij hem in de buurt komen, maar kom niet in de buurt van "zijn" kussen/plek....dan vind hij het niks. Onze hond is ook al op leeftijd, en volgens mij zijn vooral de wat oudere honden wat "kribbig" en willen liever met rust gelaten worden.
Ik zou ook echt je kindje afleren om bij de hond op zijn kussen te komen, het zal even energie kosten, maar liever dat dan dat het straks echt een keertje misgaat....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Jup hier ook, R mag niet in of bij de mand komen. Dat is gewoon de plek van onze hond en daar moet hij zich in alle rust kunnen terugtrekken. Hier dus ook eindeloos weghalen e.d.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Geen tips helaas, wel nare ervaring. Mijn schoonouders hebben een rottweiler, deed ook mee aan wedstrijden en luistert strict.
Vorige baasje heeft hem weggedaan omdat hij naar hun kindje hapte omdat hij aan staart trok.
Tijdje geleden is ons nichtje in het gezicht gebeten omdat zij aan zijn eten zat, hond spring bovenop haar. Litteken op wang.
Kregen we eergister telefoontje...hond is terug naar fokker. blijkt, hij heeft ons andere nichtje (tweeling van zes) ook in gezicht gebeten. Weet nog niet waar ok m, maar ben blij dat ie weg is.
als ze hond hadden gehouden had l daar niet meer naartoe gemogen. Nu wordt hond in kindvrij gezin geplaatst.
Vorige baasje heeft hem weggedaan omdat hij naar hun kindje hapte omdat hij aan staart trok.
Tijdje geleden is ons nichtje in het gezicht gebeten omdat zij aan zijn eten zat, hond spring bovenop haar. Litteken op wang.
Kregen we eergister telefoontje...hond is terug naar fokker. blijkt, hij heeft ons andere nichtje (tweeling van zes) ook in gezicht gebeten. Weet nog niet waar ok m, maar ben blij dat ie weg is.
als ze hond hadden gehouden had l daar niet meer naartoe gemogen. Nu wordt hond in kindvrij gezin geplaatst.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Wij hebben onze hond vorig jaar met heel veel verdriet weg moeten doen,heel lang verhaal... Wat Lotje zegt ben ik het ook mee eens.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Persoonlijk vind ik het erg vreemd om een rottweiler te kopen waarvan je weet dat hij naar een kind heeft gehapt, das meestal geen goed teken voor geen enkel ras. Maar jammer dat het is gebeurd. Wij hebben ook een rottweiler en dat is een grote goedzak!
Steep- Kletskop
Ik was mij er ook van bewust dat ik mijn zoon daar weg moest houden van die plek... en ik pluk hem er ook elke keer weg... Merk ook een lichtelijke jaloezie... als wij eten en ik onze zoon eten geef. Misschien denkt ze wel dat we haar buiten sluiten... lullig voor haar, dat snap ik maar goed ik ben gewoon bang dat het een keer mis gaat en ja een plek om zich terug te trekken... ze loopt ook door het huis in plaats van op haar plek te liggen... dus ja hoe doen jullie dat dan...
Aggi- Prater
Heb je het dan over avond eten? Kan hij dan zijn brokken niet krijgen als jullie ook eten?
Steep- Kletskop
Steep schreef:Heb je het dan over avond eten? Kan hij dan zijn brokken niet krijgen als jullie ook eten?
Krijgt ze ook, als wij eten.
Aggi- Prater
Ze waarschuwt nu al dus wat dat betreft ben ik het niet met je vriend eens, ze zal niet zomaar happen nee, ze waarschuwen eerst, en daar is ze al mee bezig. Een hond "hoort" volgens hun idee ook na jullie te eten als ze onder jullie staat in de roedel.
Hier haal ik haar niet continu weg, maar de hond zoekt haar ook erg op, dus dat is toch een verloren strijd als ze straks loopt of vlot kruipt zal ik daar wel consequenter mee worden, hond in de mand = hond met rust laten. Ook als hij eet mag ze er niet bij, ik geloof niet dat hij zou bijten maar ik probeer het liever niet uit.
Hier haal ik haar niet continu weg, maar de hond zoekt haar ook erg op, dus dat is toch een verloren strijd als ze straks loopt of vlot kruipt zal ik daar wel consequenter mee worden, hond in de mand = hond met rust laten. Ook als hij eet mag ze er niet bij, ik geloof niet dat hij zou bijten maar ik probeer het liever niet uit.
Laatst aangepast door Ayla op vr 20 jul 2012 - 8:45; in totaal 1 keer bewerkt
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Onze dochter mag echt niet bij de mand van de hond komen, daar zijn we ook heel strak in. Wat ze nu nog wel eens doet, is als ze boos is in de mand van de hond gaan staan, puur omdat ze weet dat ze dat niet mag.
Verder snap ik ze allebei niet, ze kunnen niet met en niet zonder elkaar. Onze dochter plukt continu aan de hond, maar de hond blijft haar ook opzoeken en contact maken. Af en toe kunnen ze echt met elkaar knuffelen, gaat de hond echt tegen elkaar aan liggen en zoekt ie genegenheid, onze dochter kan 'm ook heel lief en rustig aaien en achter de oren kriebelen, maar ze kunnen elkaar ook vreselijk uitdagen (de hond onze dochter dus ook).
Verder snap ik ze allebei niet, ze kunnen niet met en niet zonder elkaar. Onze dochter plukt continu aan de hond, maar de hond blijft haar ook opzoeken en contact maken. Af en toe kunnen ze echt met elkaar knuffelen, gaat de hond echt tegen elkaar aan liggen en zoekt ie genegenheid, onze dochter kan 'm ook heel lief en rustig aaien en achter de oren kriebelen, maar ze kunnen elkaar ook vreselijk uitdagen (de hond onze dochter dus ook).
Gast- Gast
Blijf het wel lastig vinden... en ja ze is geen kinderen gewend... en toen ze dus 13 was is onze zoon geboren. Wachten op het moment dat het mis gaat wil ik niet... sterker nog ik wil gewoon niet dat het mis gaat. maar merk nu mijn zoon aan het kruipen is... en hij is hier behoorlijk snel mee dat het allemaal wat beperkter is... en om de hond nou de hele tijd als het echt niet zou gaan (bijvoorbeeld) op de gang te laten is volgens mij ook niet echt de bedoeling... Zijn er nog mensen met goede tips... zat zelf aan een bench te denken, voor haar eigen rust zeg maar... maargoed daar komt het volgende punt dat heeft ze nooit gehad, geen ervaring mee.
Aggi- Prater
Gast- Gast
Je moet iig oppassen dat de hond zich niet vervangen gaat voelen.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Flower_L schreef:Je moet iig oppassen dat de hond zich niet vervangen gaat voelen.
Ja maar zijn plekje is ook 'vervangen' ,want hij wordt nu lager in de roedel geplaatst als het goed is.
Onze hond gaat bijvoorbeeld na de kinderwagen en mij pas naar binnen.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Star007 schreef:Flower_L schreef:Je moet iig oppassen dat de hond zich niet vervangen gaat voelen.
Ja maar zijn plekje is ook 'vervangen' ,want hij wordt nu lager in de roedel geplaatst als het goed is.
Dat is een hele goede, die ga ik hier ook hanteren... ze wil overal voordringen en ze luisterd echt totaal niet... gaat elke keer over de grens heen... maargoed ik ga dit zeker doen... eerst de kinderwagen dan ik en dan de hond naar binnen.
Aggi- Prater
Aggi schreef:Star007 schreef:Flower_L schreef:Je moet iig oppassen dat de hond zich niet vervangen gaat voelen.
Dat is een hele goede, die ga ik hier ook hanteren... ze wil overal voordringen en ze luisterd echt totaal niet... gaat elke keer over de grens heen... maargoed ik ga dit zeker doen... eerst de kinderwagen dan ik en dan de hond naar binnen.
Wat ayla ook al zei, de volgorde van eten is ook belangrijk. Eerst jullie en de kleine en dan de hond. Zo leert je hond wat zijn plek is. Zo gaat dat in roedels ( bij wolven enzo) ook.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Star007 schreef:Aggi schreef:Star007 schreef:Flower_L schreef:Je moet iig oppassen dat de hond zich niet vervangen gaat voelen.
Wat ayla ook al zei, de volgorde van eten is ook belangrijk. Eerst jullie en de kleine en dan de hond. Zo leert je hond wat zijn plek is. Zo gaat dat in roedels ( bij wolven enzo) ook.
Idd, zal ook rekening houden met de volgorde van eten. gelukkig is haar etensplek niet veranderd... dus dat is wel prettig voor haar.
Moet wel zeggen dat ik het toch wel veel en soms pittig vind... de zorg voor mijn zoon en de hond is er dan ook nog... en niet te vergeten er lopen ook 2 katten door het huis, maar die hebben dan weer een eigen boven verdieping dus voor hun is er niet heel veel veranderd...
Aggi- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Baby en hond
» Onze hond aangevallen door een andere hond.
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» De hond...
» Onze hond aangevallen door een andere hond.
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» De hond...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: