Nexium hoe geef je dat?
+15
loesje
Floor
Highway
Slakje
lente
Amber-
Caroow
Paper Crown
Palmyra
Snoes
Tiara
Linda
Parel
Lady4
Jade
19 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Nexium hoe geef je dat?
De Omeprazole/Losec die wij hebben in emulsie-vorm, daarbij werd er door onze apotheker gezegd dat het maximaal 6 weken houdbaar is. Wij laten altijd flesjes van 100 ml maken, geven 3 ml per dag dus daar komen we dan ruim een maand mee toe en zolang is het dus ook perfect houdbaar.Palmyra schreef:Wij geven altijd het advies om het met een spuitje te doen. Geven we ook mee. Als je via de fles wilt geven passen de granules waarschijnlijk niet door de opening in de speen.
Een emulsie kan er niet van gemaakt worden omdat het niet lang houdbaar is. De losec emulsie werd voorheen wel eens gemaakt maar uit onderzoek hiervan is gebleken dat het eigenlijk niet lang genoeg stabiel blijft om een goed product te zijn.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Nog even over het slapen in de mc, dat lijkt me niet de bedoeling om bij ieder slaapje te doen.
Wij hadden de box en het bed met bakstenen aan 1 kant omhoog gezet. Dit hielp een beetje
Wij hadden de box en het bed met bakstenen aan 1 kant omhoog gezet. Dit hielp een beetje
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Wij lieten hem ook niet in de maxi-cosi slapen, maar hadden zijn wiegje/bedje/box flink omhoog gezet, dat hielp ook wel een beetje.
Als we gingen wandelen, gebruikten we nooit de wagenbak omdat hij daar dus te plat inlag en heel onrustig was. Dan gebruikten wij dus wel altijd de maxi-cosi, ook al ging ik 2 uur wandelen ofzo.
Als we gingen wandelen, gebruikten we nooit de wagenbak omdat hij daar dus te plat inlag en heel onrustig was. Dan gebruikten wij dus wel altijd de maxi-cosi, ook al ging ik 2 uur wandelen ofzo.
Snoes- Lady Post-a-lot
Met een spuitje tegen de binnenkant van de wang aan spuiten.
Wij kregen het mc advies ook, van het cb. Elke dag na de (toen nog 7 voedingen) ruim een uur in de mc. Hebben dit nooit gedaan, leek ons echt niet goed. Altijd na de voeding ruim een uur op schoot gehouden.
In de kraamweek heeft l destijds wel 1 nacht doorgeslapen in de mc...per ongeluk. Het werkte dus wel, maar we schrokken er beide van de volgende ochtend. Hij zat prima veilig hoor, maar we wilden hem toen alleen even rustig krijgen ivm pijn en huilen. We wisten toen nog niet waar hij last van had. Maar we vielen alle drie in slaap
Wij kregen het mc advies ook, van het cb. Elke dag na de (toen nog 7 voedingen) ruim een uur in de mc. Hebben dit nooit gedaan, leek ons echt niet goed. Altijd na de voeding ruim een uur op schoot gehouden.
In de kraamweek heeft l destijds wel 1 nacht doorgeslapen in de mc...per ongeluk. Het werkte dus wel, maar we schrokken er beide van de volgende ochtend. Hij zat prima veilig hoor, maar we wilden hem toen alleen even rustig krijgen ivm pijn en huilen. We wisten toen nog niet waar hij last van had. Maar we vielen alle drie in slaap
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Mijn zoon spuugt in de maxi cosi ook nog steeds. Gewoon rechtop houden of in de draagdoek doen werkt het beste.
Hier trouwens hetzelfde verhaal over de omeprazol als bij snoes.
Om het te geven lukt het hier het beste als hij huilt of goed wakker is. Dan spuit ik het zover mogelijk achterop z'n tong en dan slikt hij het makkelijkst door.
Hier trouwens hetzelfde verhaal over de omeprazol als bij snoes.
Om het te geven lukt het hier het beste als hij huilt of goed wakker is. Dan spuit ik het zover mogelijk achterop z'n tong en dan slikt hij het makkelijkst door.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Is het nog gelukt Jade, om het te geven?
Snoes- Lady Post-a-lot
Snoes schreef:Is het nog gelukt Jade, om het te geven?
Ja! We hebben een spuitje geregeld. Lief dat je er naar vraagt.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Ah, wat fijn. Heb je het idee dat het al werkt? Of is dat nog wat vroeg om te oordelen? (Bij ons werkte de Omeprazole pas na 2 weken overigens hoor)
Snoes- Lady Post-a-lot
Hier hebben we het altijd met een spuitje gegeven. Verder hadden we het bed aan het hoofdeind omhoog staan met houtblokken en na de voeding hielden wij t nog 30 minuten rechtop. Dat waren bij ons de afspraken vanuit ka. Verder gaven wij bv in de fles en hielden we T tijdens het drinken ook rechtop.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Snoes schreef:Ah, wat fijn. Heb je het idee dat het al werkt? Of is dat nog wat vroeg om te oordelen? (Bij ons werkte de Omeprazole pas na 2 weken overigens hoor)
Ik vind het nog wat vroeg om dat te zeggen! Het ging gisteren goed, maar het ging wel vaker een dagje goed. Ik heb in ieder geval het idee dat ze minder pijn heeft.
Jade- Ratel
Ah, ik hoop het voor jullie!
Snoes- Lady Post-a-lot
Snoes schreef:Ah, ik hoop het voor jullie!
dankjewel!
Ik heb trouwens ook nog gebeld naar de kinderarts, maar de dosering van 10mg per dag is wel goed. Ik vind het nog steeds erg veel om toe te dienen (met 15 ml water zijn het 3 spuitjes vol!).
Jade- Ratel
Jade schreef:Snoes schreef:Ah, ik hoop het voor jullie!
dankjewel!
Ik heb trouwens ook nog gebeld naar de kinderarts, maar de dosering van 10mg per dag is wel goed. Ik vind het nog steeds erg veel om toe te dienen (met 15 ml water zijn het 3 spuitjes vol!).
Probeer het eens op te lossen in 10ml water. Wij geven twee keer daags een half zakje en een half zakje los ik op in 5 ml water. Dit gaat prima.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Nexium (relfux)
» nexium en vergoeding
» hoeveel nexium krijgt jou baby?
» Ik geef toe...
» Wat geef je...
» nexium en vergoeding