Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nexium (relfux)

+4
Tiara
Jazzlyn
Parel
Aimee
8 plaatsers

Ga naar beneden

Nexium (relfux) Empty Nexium (relfux)

Bericht  Aimee wo 1 aug 2012 - 5:57

Wij zouden vandaag gaan starten met medicatie tegen het maagzuur waar Luuk waars. last van heeft. De HA heeft Losec voorgeschreven, maar omdat dit op was bij de apotheek heb ik Nexium mee gekregen. Volgens de mevrouw van de apotheek bijna precies hetzelfde.
Ik wilde het net geven, maar las nog even de bijlsuiter waarin staat dat het niet aan kindjes onder het jaar en 10 kilo gegeven mag worden. In overleg met de huisartsenpost mag ik het ook niet geven, maar morgen eerst overleggen met de HA.
Nu kunnen we nóg niet starten en daar baal ik van, want ik voel me al zo schuldig dat we zo lang gewacht hebben Sad
Op internet vind ik wel veel verhalen van jonge babies die wel nexium krijgen. Zijn er hier ook kindjes die het krijgen?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nexium (relfux) Empty Re: Nexium (relfux)

Bericht  Parel wo 1 aug 2012 - 6:17

L kreeg vanaf 4 weken nexium, maar dat werkte niet.
Losec werkt wel, het heeft allebei dezelfde werking maar hetzelfde is het absoluut niet.

Balen hoor! Het zuur wordt trouwens minder maar het spugen waarschijnlijk niet hè? Je moet wel gewoon blijven indikken. Anders mottilium (volgens mij) tegen spugen maar onze ka geeft geen medicatie tegen spugen meer omdat er nog niet is aangetoond dat het niks doet met de ontwikkeling van de hersenen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Jazzlyn wo 1 aug 2012 - 6:19

Hier 2 keer daags 10 kg nexium. Helpt goed, al vanaf 4 weken oud
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Parel wo 1 aug 2012 - 6:20

Jazzlyn schreef:Hier 2 keer daags 10 kg nexium. Helpt goed, al vanaf 4 weken oud

Mg hoop ik toch haha
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Tiara wo 1 aug 2012 - 6:24

Dat staat volgens mij ook in de omschrijving van Losec hoor. Ik zou het wel geven als hij veel pijn heeft. Ze geven dat bij de apotheek niet zomaar mee. En het klopt dat het bijna hetzelfde is.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Aimee wo 1 aug 2012 - 6:54

Parel schreef:L kreeg vanaf 4 weken nexium, maar dat werkte niet.
Losec werkt wel, het heeft allebei dezelfde werking maar hetzelfde is het absoluut niet.

Balen hoor! Het zuur wordt trouwens minder maar het spugen waarschijnlijk niet hè? Je moet wel gewoon blijven indikken. Anders mottilium (volgens mij) tegen spugen maar onze ka geeft geen medicatie tegen spugen meer omdat er nog niet is aangetoond dat het niks doet met de ontwikkeling van de hersenen.
Het gaat bij Luuk ook echt om het zuur. Het spugen overdag vind ik niet erg, daar lijkt hij geen last van te hebben. Maar hij wordt nog gemiddeld 6x per nacht gillend wakker, we hebben er altijd een reden voor 'gezocht' (overprikkelt overdag, te warm, te koud, niet alleen willen slapen, ledikantje slaapt niet fijn, hij krijgt tandjes, etc.) maar ik ben eigenlijk bang dat hij gewoon al die tijd pijn heeft gehad van voeding die steeds omhoog kwam (overdag kan hij het door rechtop zitten en naar buik rollen kwijt, 's nachts komt het wel omhoog maar blijft het in zijn slokdarm hangen, is mijn theorie. Slechte moeder die daar niet eerder aan heeft gedacht he... Sad )
Indikken van voeding hebben we geprobeerd, maar hij spuugt de nutriton of biobim zo weer uit. Hij vind het echt niets!

Fijn dat bij jouw L. de losec wel werkt(e). Hier bij de apotheek zei ze dat die op het moment heel slecht geleverd word, vandaar de nexium..

aanitaa schreef:Dat staat volgens mij ook in de omschrijving van Losec hoor. Ik zou het wel geven als hij veel pijn heeft. Ze geven dat bij de apotheek niet zomaar mee. En het klopt dat het bijna hetzelfde is.
In de bijsluiter van losec staat dat het wel aan baby's gegeven mag worden (had ik al op google opgezocht toen de dokter het opperde). Vandaar dat ik de nexium niet durf te proberen... Ik bel gewoon morgenochtend om 8.00u de dokter
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Wennes wo 1 aug 2012 - 7:00

B kreeg het met 4 maanden en gebruikt het nog steeds.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Floor wo 1 aug 2012 - 7:03

Aimee schreef:
Parel schreef:L kreeg vanaf 4 weken nexium, maar dat werkte niet.

Het gaat bij Luuk ook echt om het zuur. Het spugen overdag vind ik niet erg, daar lijkt hij geen last van te hebben. Maar hij wordt nog gemiddeld 6x per nacht gillend wakker, we hebben er altijd een reden voor 'gezocht' (overprikkelt overdag, te warm, te koud, niet alleen willen slapen, ledikantje slaapt niet fijn, hij krijgt tandjes, etc.) maar ik ben eigenlijk bang dat hij gewoon al die tijd pijn heeft gehad van voeding die steeds omhoog kwam (overdag kan hij het door rechtop zitten en naar buik rollen kwijt, 's nachts komt het wel omhoog maar blijft het in zijn slokdarm hangen, is mijn theorie. Slechte moeder die daar niet eerder aan heeft gedacht he... Sad )
Indikken van voeding hebben we geprobeerd, maar hij spuugt de nutriton of biobim zo weer uit. Hij vind het echt niets!

Dat gillend wakker worden was hier ook telkens, het kwam bij hem echt omdat hij zoveel zuur had maar ook omdat na 5 maanden zoveel spugen zijn slokdarm vreselijk geïrriteerd was.
Fijn dat bij jouw L. de losec wel werkt(e). Hier bij de apotheek zei ze dat die op het moment heel slecht geleverd word, vandaar de nexium..

aanitaa schreef:Dat staat volgens mij ook in de omschrijving van Losec hoor. Ik zou het wel geven als hij veel pijn heeft. Ze geven dat bij de apotheek niet zomaar mee. En het klopt dat het bijna hetzelfde is.
In de bijsluiter van losec staat dat het wel aan baby's gegeven mag worden (had ik al op google opgezocht toen de dokter het opperde). Vandaar dat ik de nexium niet durf te proberen... Ik bel gewoon morgenochtend om 8.00u de dokter

Onze zoon krijg nexium vanaf dat hij 5 maanden is (hij is nu 8 maanden en 8 kilo). Je kunt als je erg twijfelt toch de huisartsenpost bellen die kunnen je telefonisch ook wel helpen met je vraag. Maar wij zijn dus ook 'heel vroeg' al gestart met nexium en hier helpt het echt goed.
(hij heeft overigens nooit losec gehad, meteen nexium gestart)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mom-Of-3 wo 1 aug 2012 - 19:46

Onze dochter gebruikte vanaf 3,5 maand tot bijna 1,5 jaar zantac drank. En dat werkte heel goed. Konden we gewoon met een spuitje in haar mond spuiten, ik geloof 2,5 ml en dat bleef gewoon werken ook al nam ze in gewicht toe, dus we hebben de medicatie nooit opgehoogd, dat vond ik wel fijn. Daarna gingen we het 1x op een dag gebruiken i.p.v 2x daags

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Tania wo 1 aug 2012 - 19:55

Ik heb geen ervaring met de medicatie maar ik wil wel even zeggen dat je echt geen slechte moeder bent omdat je er niet eerder aan gedacht hebt. Je probeert alles zo goed mogelijk te doen voor je zoontje maar je kan nou eenmaal niet alles weten. Dus je hebt echt geen reden om je schuldig te voelen hug

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Aimee do 2 aug 2012 - 5:53

Ik ben vanmorgen om 8.00 al teruggebeld door de huisarts, dat ik echt niet de nexium mag geven zonder dat er een kinderarts naar hem gekeken heeft! Nu krijgt hij dus gewoon de Losec op proef en krijg ik mn geld terug van de nexium. Hoop gedoe, maar gelukkig is het nu opgelost.

En Tania, bedankt smile Ik vind het gewoon heel erg rot dat hij misschien al 6 maanden pijn heeft en daarom niet kan slapen. Maar goed, de HA en CB arts zijn hier ook niet mee gekomen, dus ik draag de schuld niet helemaal in mijn eentje... Hopelijk werkt dit nu gewoon!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: