Dit is echt facking creepy
+7
Snoes
Joan
Urban Naked
Parisienne
Rush
Viva
Slakje
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Dit is echt facking creepy
Aan onze slaapkamer is een terras waar wij (na moetes, want wij willen dat eigenlijk niet, maar de buren zeurden) ons afval zetten. Ik werd net wakker van gekletter van flessen en geritsel van de vuilniszakken. Eerst dacht ik dat het regendruppels waren, maar het werd verdacht toen het geritsel vaak stopte, en echt precies over 1 zak ging. Er werd vanalles omgedraaid. Dus ik ging even plassen en toen ik ging, zag ik zo iemand van ons balkon afspringen... Nu durf ik niet meer te gaan slapen, want ik ben bang van de vuilnisman/vrouw.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Re: Dit is echt facking creepy
Logisch! Ik zou het mooi ergens anders neerzetten. Is er heen gezamelijke container?
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Nee, die is er niet.
Even na mijn berichtje was hij terug, toen heb ik mijn vriend wakker gemaakt. Hij deed de rolluik omhoog en er was duidelijk in ons afval gefoeterd... Door een kat Die zat een beetje verder op de garages.
Even na mijn berichtje was hij terug, toen heb ik mijn vriend wakker gemaakt. Hij deed de rolluik omhoog en er was duidelijk in ons afval gefoeterd... Door een kat Die zat een beetje verder op de garages.
Slakje- Ratel
Haha, hopelijk was het inderdaad een kat, maar ik snap dat je geschrokken ben. Brrr!!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik zet weleens een vuilniszak op het balkon, als ik geen zin heb om die direct beneden in de container te doen. Bij ons zitten er dan vaak vogels onze vuilniszak kapot te bijten en halen er nog wat te eten uit. Ook altijd zo'n eng rotgeluid..
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik snap er niets van. Omgedraaid? Iemand van je balkon af? Gefoeterd? Na moetes?
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Serieus niet?Urban Naked schreef:Ik snap er niets van. Omgedraaid? Iemand van je balkon af? Gefoeterd? Na moetes?
Gast- Gast
Nee. Er was kennelijk iemand op hun balkon en die sprong er af, en slakje is bang voor de vuilnisman (maar waarom). Nee de clue ontgaat me, sorry.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Oh ik snap er ook helemaal niks van! Er sprong iemand van het balkon, maar het was toch een kat, achteraf? Een heel grote kat dan? En waar is de vuilnisman?
Gast- Gast
Ik denk dat ze dacht het het een mens was, deze de vuilnisman/vrouw noemde omdat ie aan hun vuilnis zat en het achteraf toch een kat bleek te zijn.
Joan- Prater
- Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13
De vuilnisman is de enige die ik niet helemaal kan plaatsen in het geheel, maar de rest begrijp ik wel.
Waarschijnlijk heeft ze alleen een schaduw/schim van iets door de gordijnen heen van het balkon zien springen en was dat toen ook al een kat.
Waarschijnlijk heeft ze alleen een schaduw/schim van iets door de gordijnen heen van het balkon zien springen en was dat toen ook al een kat.
Gast- Gast
Haha, gelukkig bleek het achteraf maar een kat te zijn, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je enorm geschrokken bent.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Ah ok, omdat er zo stellig stond dat het om een persoon ging 'zo iemand van ons balkon afspringen'. Snapte ik er even helemaal niks van.
Gast- Gast
Ze dacht in eerste instantie ook dat het om een persoon ging, daarom staat het er zo stellig denk ik.Carrie schreef:Ah ok, omdat er zo stellig stond dat het om een persoon ging 'zo iemand van ons balkon afspringen'. Snapte ik er even helemaal niks van.
Snoes- Lady Post-a-lot
Spreek ik nu zo vreemd? :p
Ik dacht dus dat het om een persoon ging die eerst door ons vuilnis ging en dan het balkon afsprong.
Ik dacht dus dat het om een persoon ging die eerst door ons vuilnis ging en dan het balkon afsprong.
Slakje- Ratel
Ik begrijp je helemaal hoor haha . Ik vind het er ook niet zo vreemd staan, misschien wat Vlaams, maar niet onleesbaar.
Snoes- Lady Post-a-lot
Hoe hoog is jullie balkon dan, als je denk dat er mensen zomaar kunnen komen en vanaf springen?
Gelukkig maar dat het een kat was en geen enge vuilnismannen.
Gelukkig maar dat het een kat was en geen enge vuilnismannen.
Cimic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13
Het probleem is denk ik dat er voor sommigen net teveel onbekende woorden in staan en dat mensen op het forum geen zin hebben om moeite te doen om een stuk tekst te kunnen begrijpen. Daarom werd er altijd zo gezeken op Maura en wordt er nauwelijks gereageerd op mensen die geen interpunctie/hoofdletters gebruiken.Snoes schreef:Ik begrijp je helemaal hoor haha . Ik vind het er ook niet zo vreemd staan, misschien wat Vlaams, maar niet onleesbaar.
Verder begrijp ik het verhaal prima trouwens. Alleen die 'na moetes' had ik nog nooit van gehoord, maar lijkt me uit de context prima te begrijpen.
On topic: ik zou me ook wezenloos schrikken en me van alles in m'n hoofd halen. Gelukkig was het uiteindelijk maar een kat
Pitufo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13
Tss, luie forummers.
Naast ons balkon zijn er garageboxen, dus je kan met enige moeite zo op ons balkon klimmen. Wij hebben dan wel een dubbel slot etc. op de deur erop steken en een elektrische rolluik, met wat moeite kan je volgens mij zo binnen, daarmee dat ik zo bang was. Ik stelde mezelf meteen voor dat we overvallen zouden worden. Achja, je bent een dramaqueen of je bent het niet.
Naast ons balkon zijn er garageboxen, dus je kan met enige moeite zo op ons balkon klimmen. Wij hebben dan wel een dubbel slot etc. op de deur erop steken en een elektrische rolluik, met wat moeite kan je volgens mij zo binnen, daarmee dat ik zo bang was. Ik stelde mezelf meteen voor dat we overvallen zouden worden. Achja, je bent een dramaqueen of je bent het niet.
Slakje- Ratel
Ja maar het leek net alsof er een man die van beroep vuilnisman is op jouw balkon stond ofzo. Het stond er wel een beetje raar hoor, maar nu snap ik 'm. Alleen die 'na moetes' snap ik nog steeds niet wat dat betekent.
Gast- Gast
Na/van moetes wil zeggen dat je iets moet doen zonder dat je dat zelf wilt.
Slakje- Ratel
Oh! Ben oprecht geintersseerd, staat dat ook in het Belgische woordenboek, dat woord? Hebben Nederlanders en Belgen eigenlijk een ander woordenboek?Slakje schreef:Na/van moetes wil zeggen dat je iets moet doen zonder dat je dat zelf wilt.
Gast- Gast
Ik vind Belgisch zo leuk Slakje
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Nee, dat is geen correct Vlaams .Carrie schreef:Oh! Ben oprecht geintersseerd, staat dat ook in het Belgische woordenboek, dat woord? Hebben Nederlanders en Belgen eigenlijk een ander woordenboek?Slakje schreef:Na/van moetes wil zeggen dat je iets moet doen zonder dat je dat zelf wilt.
Ik heb eigenlijk geen idee of er in onze Van Dale andere woorden staan dan bij jullie?
Snoes- Lady Post-a-lot
Volgens mij is er gewoon één Van Dale voor Nederland en Vlaanderen. Ik zie soms als ik een woord opzoek ook wel eens erbij staan dat het een Vlaams woord is.
In ons vorige huis had ik trouwens een oude buurvrouw (jaar of 75) die half Frans sprak. Die had het over de legumes die ze 's avonds ging eten, rijden in een camion en met een remorque naar de vuilstort gaan. Ik probeerde haar altijd te vermijden, want ik begreep echt heel weinig van wat ze zei, haha.
In ons vorige huis had ik trouwens een oude buurvrouw (jaar of 75) die half Frans sprak. Die had het over de legumes die ze 's avonds ging eten, rijden in een camion en met een remorque naar de vuilstort gaan. Ik probeerde haar altijd te vermijden, want ik begreep echt heel weinig van wat ze zei, haha.
Pitufo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» En hoe ben je echt?
» En nu echt...
» Is dit echt zo?
» Het is echt mis
» Ben ik nou echt de enige...
» En nu echt...