Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zweden verbiedt privéfotografie zonder toestemming

+5
Rush
Zora
Green_Pepper
Marin
Susan
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Zweden verbiedt privéfotografie zonder toestemming - Pagina 2 Empty Re: Zweden verbiedt privéfotografie zonder toestemming

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 1:30

Susan schreef:Dat vind ik dan wel begrijpelijk. Ik vind dat niet zo duidelijk naar voren komen in de nieuwsberichten.
Ja, klopt. In het stuk van nu.nl staat het er zoals jij het uitlegt. Soms vraag ik me wel eens af of ze gewoon Google Translate gebruiken bij die sites. Komt wel vaker voor dat dingen heel anders worden weergegeven als ze in het echt zijn.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zweden verbiedt privéfotografie zonder toestemming - Pagina 2 Empty Re: Zweden verbiedt privéfotografie zonder toestemming

Bericht  Eris do 30 mei 2013 - 1:31

Ik kan er in komen dat er een wet moet zijn om personen te beschermen, maar vraag me wel af of deze regel goed door te voeren is.
Hoe wil iemand bijvoorbeeld bewijzen dat er wel of juist geen toestemming is gegeven voor het maken van de foto? Lijkt me lastig te bewijzen.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Snoes do 30 mei 2013 - 2:42

Jente schreef:Het leek me heel vreemd, dus ik heb het even opgezocht in het Zweeds. Wat ik eruit opmaak (en ik kan toch wel redelijk Zweeds) is dat het alleen strafbaar is als je het in het geheim doet. Dus wat verboden wordt is als je van de straat een foto maakt van binnen in een huis, zoals ze doen bij beroemde mensen. De foto moet ook 'belastend' zijn voor de persoon op de foto. Dat gebeurt dus niet zo heel snel als je thuis een foto maakt van je verjaardagsfeestje.
Dit is inderdaad al heel wat anders en heel begrijpelijk.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Capt'n Zero do 30 mei 2013 - 6:55

Bedoelen ze niet gewoon dat jij geen recht heb op prive terrein om te fotograferen zonder toestemming?
En sja, dat de verjaardag van ome Piet ook op prive terrein is... daar gaat toch geen hond naar kijken?
Het gaat denk ik meer om foto's over personen/bedrijven/.... die 'prive' zijn, maar toch via het internet worden verspreid en het onderwerp in een verkeerd licht zetten.

Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: