Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zweden

2 plaatsers

Ga naar beneden

Zweden Empty Zweden

Bericht  Raindrop do 17 mei 2012 - 5:38

Mijn vriend en ik willen eind dit jaar (oktober/november) misschien toch nog een weekje weg en we zitten te denken aan Zweden.
We willen het liefst landen in Gothenburg en terug komen via Stockholm. Verder willen we waarschijnlijk ook Malmö, Lund en Jönköping bezoeken.
Is dat te doen in een week? Heeft iemand nog tips voor andere leuke plaatsen, bezienswaardigheden etc.? Alle tips zijn welkom Zweden 561177
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zweden Empty Re: Zweden

Bericht  Raindrop do 17 mei 2012 - 5:40

Weet iemand of we het beste een auto kunnen huren of dat we het beste met het openbaar kunnen reizen?
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Roodkapje zo 20 mei 2012 - 2:14

Een auto huren zeker weten.... met de bus is het een vrij prijzig plaatje in Zweden. Al zijn de spoorwegen best goed geregeld in zuid en midden zweden.

Begin november kan er al sneeuw liggen en moet je ook verplicht sneeuwkettingen huren ( vanaf 1 november).

Ik ben zelf in alle plaatsen die je noemt geweest en dit is prima te doen in een week. Al zou ik zelf 1.5 week gaan om wat meer tijd te hebben. Je rijdt 100 km daar niet zo snel als 100 km hier...

Mocht je nog vragen hebben..... let me know smile
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gast zo 20 mei 2012 - 3:03

Malmö vond ik eerlijk gezegd niet echt de moeite. Kijk eens op http://www.buroscanbrit.nl/. Vind ik zelf een erg leuke site om ideeën op te doen!

Gast
Gast

Bericht  Raindrop di 22 mei 2012 - 6:36

Thanks voor jullie tips! Very Happy

Welke steden vinden jullie zeker de moeite waard? En wat zijn aanraders om te bezichtigen/bezoeken (qua bezienswaardigheden)?
Ik ga eens overleggen met mijn vriend en als ik nog vragen heb weet ik je te vinden, Roodkapje. Dankjewel Zweden 561177

@ Zusje, wat een leuke site is dat! Erg handig! Thanks Zweden 561177
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 6:40

Ik heb qua steden alleen Malmö en Stockholm gezien. Verder heb ik een stuk Skåne gezien omdat ik vanaf Malmö naar de andere kant van het onderste deel van Zweden gereden ben. Daar heb ik verbleven op een boerderij en Stenshuvud (Google maar smile) beklommen. Was erg mooi. Ik ben zelf gek op het platteland dus kan je qua steden niet echt helpen denk ik al vond ik Stockholm prachtig maar daar wil je al heen smile. Oh ja, en die website, daar verlekker ik me ook zo vaak Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Raindrop wo 23 mei 2012 - 9:21

Wow, Stenshuvud is mooi! I love you Ik ga me er toch nog meer in verdiepen en dan maar eens overleggen met mijn vriend haha Very Happy Ik ben zelf ook gek op het platteland en zou dat graag willen combineren met wat steden Zweden 561177
Haha de website staat tussen mijn favorieten Very Happy Ook leuk dat er veel info over andere landen (Ierland, Schotland, Denemarken etc.) op staat.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud