Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Salade aanmaken?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Salade aanmaken?  Empty Salade aanmaken?

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 9:29

Hoi,

Sinds een paar maanden ben ik bezig met gezonder eten. Nu heb ik vanmiddag allemaal gezonde dingen gekocht (Krop ijsbergsla, Olijven (zwart/groen), tomaten, komkommer) en deze wil ik een salade verwerken. Een paar weken geleden heb ik Calvé Olijfolie Oregano gekocht. Nu twijfel ik of dat uberhaupt wel gezond is. Zo niet, waar moet ik mijn salade mee aanmaken?

Hebben jullie ideetjes? Heb nog nooit zo 'gezond' gegeten. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Salade aanmaken?  Empty Re: Salade aanmaken?

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 9:44

Ik gooi er soms gewone olijfolie doorheen met een beetje citroensap. Wel heb ik dan een salade gemaakt met rode ui erin. Dat geeft toch een beetje een lekkere scherpe smaak (en is gezond)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Salade aanmaken?  Empty Re: Salade aanmaken?

Bericht  Beachgirl wo 3 aug 2011 - 10:33

Je kunt ook zelf honing mosterd dressing maken: beetje olijfolie, beetje honing, beetje mosterd, scheutje citroensap.

Of een dressing met yoghurt als basis is vast ook lekker! Yoghurt met komkommer en knoflook... lijkt op tzaziki.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Salade aanmaken?  Empty Re: Salade aanmaken?

Bericht  Mamsie wo 3 aug 2011 - 12:11

Olijfolie en balsamico azijn en dan lekker wat geroosterde pijnboompitjes erbij.

Of een frambozen dressing maken ( al past dat niet zo bij wat je nu hebt )
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Salade aanmaken?  Empty Re: Salade aanmaken?

Bericht  minoessepoes wo 3 aug 2011 - 18:31

Ik ga meestal ook voor een klein beetje olijfolie en wat citroensap, simpel maar lekker. Inderdaad gecombineerd met een ui, kan een sjalot, een rode ui of lente ui zijn bijvoorbeeld.

Ook maak ik weleens een dressing met mosterd er door en eventueel wat zoetstof (normaal gesproken kan je ook honing pakken).

Wat ik vaak wel lekker vind om ipv gewonen olijfolie het vet op de feta of de zongedroogde tomaatjes te pakken, daar zit heel veel smaak aan!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Salade aanmaken?  Empty Re: Salade aanmaken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum