Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht...

+3
Dora
Printje
_Femme
7 plaatsers

Ga naar beneden

Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht... Empty Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht...

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 7:54

Om een heel lang verhaal kort te maken:
Wij wonen in een rij huizen. Alleen met onze directe buren heb ik weleens een gesprekje over de schutting en zij passen weleens even op de kinderen als wij 's avonds even weg moeten, tegen de rest zeg ik alleen hoi en that's it.
Ik heb 3 buurvrouwen die veel met elkaar omgaan. Een daarvan is een beetje aso: veel schreeuwen, herrie maken etc., de andere buurvrouw is volgens mij wel aardig en de 3e buurvrouw is onze directe buurvrouw waar ik weleens een praatje mee maak. Verder heb ik me dus altijd een beetje afzijdig gehouden van dat groepje buren.
Gisteren kwam ik de aso buurvrouw op straat tegen. Zij begon er over dat onze directe buurvrouw nogal over ons schijnt te roddelen: we zouden een slecht huwelijk hebben,3x per week patat halen, ik zou teveel met mijn vriendinnen weg gaan... En zij was het geroddel helemaal zat en wilde onze buurvrouw nooit meer zien of spreken. ook met de andere buurvrouw was van alles mis. Ik merkte dat de buurvrouw een aardig slokje op had en ik heb er niet zoveel over gezegd. Alleen dat ik me niet met hun zaken wilde bemoeien en dat mensen maar moesten denken van ons wat ze wilden. Ze was echt woest op de buurvrouwen, maar ik hield vol dat ik er niets mee te maken wilde hebben en ben naar binnen gegaan.
Ik zat net het hele verhaal aan mijn man te vertellen,toen we ineens keiharde bonzen op de deur en ramen van onze buren hoorden en een hoop geschreeuw. Mijn man ging kijken en riep verbaasd dat de aso buurvrouw met een hockeystick tegen de ramen en de deur van de buren stond te meppen. Intussen stond ze echt van alles te roepen en te schreeuwen en haar dochter deed gezellig mee.
Ik schrok er behoorlijk van en heb de politie gebeld, maar dat hadden andere buren ook al gedaan. De politie was snel ter plaatsen en hebben de aso buurvrouw uiteindelijk meegenomen omdat ze maar bleef schreeuwen en eigenlijk niet voor rede vatbaar was. Haar dochter bleef achter en heeft nog ruim een half uur scheldend op straat gelopen.

Ik vind het eng dat mensen dit soort dingen doen en dat het zo dicht bij ons en de kinderen gebeurt en het zit eigenlijk de hele dag in m'n hoofd.
Ook het geroddel zit me dwars, want blijkbaar wordt er negatief over ons gesproken, terwijl we ons altijd afzijdig houden. Heel irritant!

Ik wilde het gewoon even van me afschrijven eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht... Empty Re: Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht...

Bericht  _Femme di 28 mei 2013 - 7:57

Wat een opvliegend figuur. Ik geloof niet dat je je ook maar iets hiervan persoonlijk hoeft aan te trekken.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht... Empty Re: Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht...

Bericht  Printje di 28 mei 2013 - 7:58

Pfff wat een rotsituatie zeg. En wat ontzettend vervelend dat er zo geroddeld wordt, waarschijnlijk zijn ze juist jaloers op jullie leven en doen ze daarom zo maar leuk is anders. Veel succes ermee!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht... Empty Re: Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht...

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 7:59

O bah, snap dat je er toch wel van geschrokken bent...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht... Empty Re: Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht...

Bericht  Dora di 28 mei 2013 - 8:48

Ik zou een keer bij je andere buren polsen wat zij hebben gehoord. Of dat hun ook wordt verteld dat er geroddeld wordt over hun.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht... Empty Re: Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht...

Bericht  SDL di 28 mei 2013 - 8:55

Ik zou dat roddelen maar met een korreltje zout nemen. Ze heeft bonje met jouw buren en zal er alles aan doen om zoveel mensen aan haar kant te krijgen. Ik zou asobuurvrouw gewoon op afstand houden en me er verder proberen buiten te houden. In dit soort situaties, kun je het toch nooit goed doen.
Balen zeg, ik kan me echt voorstellen dat dit je niet lekker zit!
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht... Empty Re: Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht...

Bericht  Artemis di 28 mei 2013 - 8:58

Dat roddelen zou ik niet te serieus nemen van een hysterisch mens met een hockeystick.
Wel ontzettend vervelend dat zoiets gebeurd, daar kun je best van schrikken. Ik zou me idd gewoon afzijdig houden.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht... Empty Re: Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht...

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 18:51

Het gaat me niet eens zozeer om het geroddel, al is dat natuurlijk wel irritant. Maar meer om het idee dat iemand zo ontzettend agressief kan doen en dat dat zo dichtbij gebeurt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht... Empty Re: Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht...

Bericht  Laurientje di 28 mei 2013 - 19:13

Ohh jakkes zeg.... Ik zou dit ook echt heel vervelend vinden en net wat je zegt ook wat beangstigend dag het zo dichtbij gebeurd.. Neutral
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht... Empty Re: Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht...

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 19:21

Artemis schreef:Dat roddelen zou ik niet te serieus nemen van een hysterisch mens met een hockeystick.
Wel ontzettend vervelend dat zoiets gebeurd, daar kun je best van schrikken. Ik zou me idd gewoon afzijdig houden.

Dit dus, neem het geroddelniet serieus. Ik en mijn beste vriendin hadden ooit eens contact met een oude klasgenoot opgepakt, dat was vroeger een vriendin van mij. Die belde me na een tijdje ook dronken op en zei zulke rare dingen over mijn vriendschap met beste vriendin dat ik haar gelijk heb opgebeld en ja hoor; allemaal onzin gebrabbeld. Ik was zo boos. Ze had oa gezegd dat ik me het jaar ervoor veel geërgerd had aan mijn beste vriendin en dat gebeurd vast eens hoor maar zeker niet in het jaar dat ze bijna dood was en herstellende van een zeer ernstig ongeluk. Gelukkig was het gelijk uit de wereld en we hebben die doos nooit meer gesproken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht... Empty Re: Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht...

Bericht  Happinaz do 30 mei 2013 - 2:52

Heftig! Die roddels zou ik inderdaad ook écht voor lief nemen.

Die hockeystick daarentegen zou ik ook niet van gediend zijn. Gelukkig hielden jullie al wat afstand en dat zou ik inderdaad zo laten of nog verder afbouwen.
Hopelijk hebben de kids niks ervan meegekregen?
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht... Empty Re: Dit maakt toch meer indruk dan ik dacht...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum