Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

+20
Sanne
Steep
SarahKey
M-G
Happydobby
PapillonRose
Susan
Linda
loesje
Coco
CCC
Artemis
Jezzie
Shy
Sun88
Annemie
Floor
Tania
Tiara
Printje
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  Printje di 28 mei 2013 - 7:50

N krijgt nu sinds kort groente, ik maak het eigenlijk zo veel mogelijk vers maar sommige dingen lust of man of ik niet en dan koop ik het eigenlijk al niet. Bloemkool en witlof vindt man niet lekker en dat eten we dus ook vrijwel niet. Zodra N grote porties krijgt wordt het de moeite om te kopen, nu gooi ik alles wel in van die ijsklontjesvormpjes maar om nu al een hele bloemkool te kopen, in te vriezen daar doet ze momenteel te lang mee.

Ik koop voor N dan toch maar van die vieze stinkpotjes met bloemkool, waar het huis zo heerlijk van gaat stinken, maar was benieuwd wat jullie doen.

Eigenlijk wil ik dat mijn kinderen alles lusten maar hun paps en mams zijn soms lekkere mieperds dus sommige dingen zet ik niet eens op tafel...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  Tiara di 28 mei 2013 - 7:53

Waarom koop je geen diepvries bloemkool?
Wij lusten vrijwel alles, een enkele groente niet en dat eten we dan eigenlijk of ik maak 2 soorten.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  Tania di 28 mei 2013 - 7:53

Waarschijnlijk heel slecht maar ze eten geweoon mee met ons en ze eten dus zelden dingen die wij niet lusten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  Printje di 28 mei 2013 - 7:55

Mmm das natuurlijk een idee zeg diepvriesbloemkool, dank je wel niet eens aan gedacht!


Tania; R eet ook niets wat wij niet lusten maar met N wil ik nu nog alles proberen. Ze heeft nog geen bloemkool gehad maar weet nog van R dat die potjes zo vreselijk stinken.Wij zijn dus ook heel slecht haha Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  Tiara di 28 mei 2013 - 7:56

Haha ja ideaal vind ik. Zeker toen ze klein was en weinig at ideaal!
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  Tania di 28 mei 2013 - 7:58

Ja R. eet natuurlijk ook niet geweldig, gaat dat al beter? J. en M. eten heel goed, sowieso alle groentes met aardappelen die ze krijgen eten ze gewoon op. Dat scheelt ook wel ik maak me er ook niet druk om dat ze sommige dingen nooit eten, komt vanzelf wel.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  Floor di 28 mei 2013 - 8:01

Ik kocht wel eens diepvriesgroenten zodat hij dan toch gevarieerde groenten had.

de diepvriesbloemkool vinden wij overigens niet te eten (wij houden wel van bloemkool dus misschien ligt het daaraan) maar andere groenten hebben we wel vaker uit de diepvries voor hem.


Laatst aangepast door Floor op di 28 mei 2013 - 8:03; in totaal 1 keer bewerkt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  Annemie di 28 mei 2013 - 8:01

Wij lusten heel veel niet, dus dat krijgt hij dan ook niet. Van die diepvriesbloemkool is wel een goeie.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  Printje di 28 mei 2013 - 8:04

Tania; op en af het blijft met eten een aparte, maar nu hij ouder wordt moet hij wel verplicht 3 hapjes proeven (omdat hij dus 3 is) dit doet hij eigenlijk zonder mokken. Hij lust gelukkig steeds meer, al varieert het soms per week.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  Sun88 di 28 mei 2013 - 8:04

Ik ben ook een pieperd, wortels en witlof lust ik niet. Zoon krijgt het wel, ik vries het in in zo n ding van beaba of zoiets. De rest gooi ik weg, witlof koop ik een stronk, eet hij 2x van. Bloemkool eten wij ook nooit, krijgt hij inderdaad in een potje. Heel ranzig ruikt het inderdaad, hij smult er van!
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  Shy di 28 mei 2013 - 8:16

Mijn man lust bijna elke groente wel, ik niet maar dat koop ik en maak ik klaar zodat ze er samen van kunnen eten. Ik probeer het altijd wel, ben een voorstander van alles proeven, dus mama ook al heeft hij dat misschien nog niet door. Als ik het zelf echt niet lust zorg ik dat ik wat anders groens op mijn bord heb.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  Jezzie di 28 mei 2013 - 8:20

Hier eet ze gewoon alleen groente die wij ook eten.
Als ik dan wel eens een potje koop, Koop ik vaak iets wat we nooit eten, zoals Bruine bonen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  Artemis di 28 mei 2013 - 8:31

Alleen bloemkool of witlof niet eten valt toch wel mee?
En anders zelf ook maar dingen leren eten lijkt me, als het meer is. Je kunt je kind geen groente voorzetten en zelf niets eten. Ik ken een gezin waarin de vader niets lust,en de kinderen dus inmiddels ook niet meer, want papa zet alles apart.

De enige manier om te zorgen dat je kinderen alles lusten is zelf alles lusten, anders is het onbrgonnen werk. Want dan kook je ook minder gevarieerd, en zullen ze minder smaken leren kennen.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  CCC di 28 mei 2013 - 8:33

Ik eet alleen geen bietjes, en vind andere groenten ook niet geweldig. Maar wij eten dat gewoon mee, of vries een deel in.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  Printje di 28 mei 2013 - 8:42

Ik probeer ook wel groente te pakken die wij niet lekker vinden maar aan de andere kant denk ik R begint al te miepen als hij het ziet, we worden er zelf ook niet blij van dus ik doe het alleen voor N. De normale dingen lusten we verder wel hoor maar ik zat eens op dat introductieschema te kijken wat ergens anders genoemd stond maar bijv. Chinese kool ofzo.. dat eten we echt nooit.

Ik hou het een beetje bij die normale Nederlandse dingen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  Coco di 28 mei 2013 - 8:45

Ik lust zelf vrijwel alle groenten wel. Volgens mij zijn asperges de enige die ik niet lust en die ik bij mijn ouders thuis ook nooit kreeg. Mijn man lust bijna geen groenten, maar hij werkt om de week de avonden dus dan probeer ik met de kinderen de groenten te eten die hij niet lust, maar ze lijken helaas op papa. Lusten niets. Ook niet de groenten die mijn man wel lust en we dus eten als hij mee eet. zoon lust spinazie en af en toe broccoli, dochter alleen komkommer en ijsbergsla.
Koken is allang geen hobby meer tegenwoordig.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  loesje di 28 mei 2013 - 8:46

Bij ons krijgen ze ook dingen die wij niet zo lekker vinden. bv wij lusten geen rijst maar mijn zoontje lust het weer wel. Ik lust graag vis en onze kids allebei ook en ze krijgen het dan ook af en toe. Mijn man lust geen vis.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  Linda di 28 mei 2013 - 8:48

Printje, jullie eten toch regelmatig soep? Je kan ook soep maken van de groente die jullie niet lekker vinden.
Mijn man vind bloemkool ook niet lekker. Daar had ik laatst een soepje van gemaakt en dat smaakte best goed.

Overigens eten wij ook lang niet alle groente. Hutspot vinden wij beiden echt niet lekker. Dochter heeft dat nog nooit gegeten. Bruine bonen ook niet (kidney bonen daarentegen dan weer wel). En zo zal er vast nog meer zijn.

Chinese kool zit vaak in roerbakmixen, eten jullie dat ook nooit?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  Susan di 28 mei 2013 - 8:49

Er zijn niet heel veel groenten die ik echt niet lust, ik lust bijna alles wel, alleen niet op elke manier bereid. Maar de paar dingen die we echt niet lusten eten we eigenlijk niet. Er blijven nog zat dingen over en ze kunnen dat later altijd nog proeven. Ik heb pas eind basisschool voor het eerst spruitjes geproefd omdat we die thuis nooit aten en die lust ik gewoon (mijn ouders zelf inmiddels ook, ze maken ze nu anders klaar dan gewoon koken en verder niks).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  PapillonRose di 28 mei 2013 - 8:51

Wat ik zelf echt niet lust, eet A. daardoor ook niet. Gelukkig lust ik meer dan zij Laughing Alleen bepaalde dingen zoals spruitjes, asperges en spinazie zal ik echt niet gauw koken. Maar dat soort dingen eet mijn moeder weer wel, en dan eten we daar soms mee zodat ze het wel kan proeven (en ik neem dan wat anders). Zo heeft ze vorig jaar met smaak asperges meegegeten bij mijn moeder, waar ik dus niet aan moet denken. Zolang het maar om een paar groenten gaat kunnen we het zo prima oplossen.

Wat ik lastiger vind is dat ik maar heel weinig soorten vlees eet, en A. daardoor ook. Aan de andere kant eten we wel gevarieerd genoeg qua vlees, vis en vervangers dat het hopelijk wel meevalt. Maar ik eet bijvoorbeeld nauwelijks varkensvlees, en andere dingen als karbonade of biefstuk zal ik ook niet eten.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  Printje di 28 mei 2013 - 8:52

Linda, we eten idd regelmatig soep waarin ik idd groente gooi die R niet ziet haha. Soepen lust hij namelijk allemaal...

En idd natuurlijk dat zit ook gewoon in roerbakmixen, dat eten we regelmatig zelfs.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  Artemis di 28 mei 2013 - 8:56

Chineze kool eet ik ook nooit hoor. Vind ik best lekker, maar ik denk er niet aan.

Hier lusten ze alle groente wel, zoom lust geen rauwe tomaat en beiden geen ui, dat was het wek. Spinazie is hier favoriet nr 1 .
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  PapillonRose di 28 mei 2013 - 9:00

Verschillende bereidingswijzen kunnen ook nog helpen, hier in elk geval wel. Zo vind ik persoonlijk gekookte witlof of andijvie best wel ranzig. Maar andijviestamppot is mijn lievelingseten en witlofsalade vind ik ook heerlijk! Ook spinazie vind ik gekookt niet lekker, maar door salade, of geroerbakt weer wel.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  Happydobby di 28 mei 2013 - 9:25

Ik lust alle groenten, mijn vriend lust alleen geen spruiten, die eten we nu dus nooit. M eet momenteel zijn groenten niet/nauwelijks dus ik wacht er even mee.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  M-G di 28 mei 2013 - 11:50

Zelf lust ik niet veel en ben ik een echte piepert. Ik koop voor onze zoon rustig een hele bloemkool, kook het, pureer het en dan gaat het de vriezer in. Het is toch een stuk voordeliger dan potjes (ondanks hetgeen ik weggooi omdat hij er anders misschien te lang mee doet). Voorbeeld: per potje betaal ik € 0,85 - € 0,95, de bloemkool in de aanbieding is hier meestal € 0,89 of € 1,00, dat staat gelijk aan 1 potje en ik haal er meerdere potjes uit dus dan vind ik het de moeite wel om een bloemkool mee te nemen.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust? Empty Re: Hoe doe jij het met groente die je zelf niet lust?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum