ligt jullie baby dichtbij straling?
+13
Bolleke
Snoes
Sea of Trees
Manderijn
Susan
Slakje
SarahKey
Caroow
Rovine
sanne-84
Parisienne
Linda
Viva
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
ligt jullie baby dichtbij straling?
Pas las ik over een onderzoekje van deense studenten, geloof ik. Die hadden getest met plantjes en straling. Tuinkers dichtbij een wifi router groeide duidelijk minder goed dan tuinkers die ergens anders stond.
Houden jullie rekening met straling icm jullie baby?
Als ik aan het voeden ben, heb ik net als nu, mijn mobiel bij mij. Als tijdverdrijf.
Deze ligt ook naast mijn bed omdat het tevens mijn wekker is. Maar onze dochter slaapt ook naast mij. Mijn mobiel ligt dus tussen ons in 's nachts.
En haar box staat om zo'n 1m afstand van een wifi router. Daar zit wel een muur tussen maar goed. Nav dit onderzoek ben ik gaan denken of dit eigenlijk niet heel slecht is voor haar...
Houden jullie rekening met straling icm jullie baby?
Als ik aan het voeden ben, heb ik net als nu, mijn mobiel bij mij. Als tijdverdrijf.
Deze ligt ook naast mijn bed omdat het tevens mijn wekker is. Maar onze dochter slaapt ook naast mij. Mijn mobiel ligt dus tussen ons in 's nachts.
En haar box staat om zo'n 1m afstand van een wifi router. Daar zit wel een muur tussen maar goed. Nav dit onderzoek ben ik gaan denken of dit eigenlijk niet heel slecht is voor haar...
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Re: ligt jullie baby dichtbij straling?
Zembla had een tijd geleden daar ook een aflevering over. Kan je wek online terug zien. Dat was echt schokkend! Er was onderzocht dat je er zelfs sneller een hersentumor van kan krijgen.
Van de week zei ik het nog tegen man. Die had de iPad pal naast zoon gelegd. Heb hen even uitgelegd dat hij dat niet meer moet doen.
M'n telefoon gebruik ik ook als wekker, maar ik zet hem wel altijd op de vliegtuigstand.
Ik heb zelf altijd het idee dat ik veel ga dromen als er wifi vlakbij m'n oor ligt.
Van de week zei ik het nog tegen man. Die had de iPad pal naast zoon gelegd. Heb hen even uitgelegd dat hij dat niet meer moet doen.
M'n telefoon gebruik ik ook als wekker, maar ik zet hem wel altijd op de vliegtuigstand.
Ik heb zelf altijd het idee dat ik veel ga dromen als er wifi vlakbij m'n oor ligt.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Hier kan je het terug kijken:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1261572
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1261572
Linda- Ratel
Ik heb er rekening mee gehouden dat de babyfoon meer dan een meter bij N. vandaan staat. Ook leg ik mijn telefoon altijd wat verder weg als ik bij haar slaap of zij bij mij in bed.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Echt? Ik heb de telefoon ook wel vaak bij haar.. En mss de iPad ook wel
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
2 weken geleden was nog in het nieuws dat stralingsklachten vooral psychisch zijn, mensen hadden ineens hoofdpijn bij een onderzoek waarbij hen werd verteld dat ze vlakbij een stralingsbron zaten, terwijl dat niet zo was.
Het Deense onderzoek is een voorbeeld van hoe je geen onderzoek moet doen. Ten eerste is er totaal geen rekening gehouden met andere factoren, zoals de warmte en luchtstromen die de routers afgeven. Bovendien zijn er -anders dan de media voorschotelt- er minder plantjes gekiemd, het is niet zo dat de wifiplantjes helemaal niks deden. Het verschil is veel te klein om daar meteen zo'n conclusie aan te verbinden.
Het Deense onderzoek is een voorbeeld van hoe je geen onderzoek moet doen. Ten eerste is er totaal geen rekening gehouden met andere factoren, zoals de warmte en luchtstromen die de routers afgeven. Bovendien zijn er -anders dan de media voorschotelt- er minder plantjes gekiemd, het is niet zo dat de wifiplantjes helemaal niks deden. Het verschil is veel te klein om daar meteen zo'n conclusie aan te verbinden.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Volgens mij is dat wat overdreven, en zodra ze 3/4 zijn pakken ze zelf de iPad, werken ze op school met laptops, enzovoorts. En ik kan me niet voorstellen dat het grote effecten heeft. Ik hou en hield er dus echt geen rekening mee. Kinderen groeien gewoon normaal, en ze lijken ook niet op tuinkers.
Gast- Gast
Artemis schreef:Volgens mij is dat wat overdreven, en zodra ze 3/4 zijn pakken ze zelf de iPad, werken ze op school met laptops, enzovoorts. En ik kan me niet voorstellen dat het grote effecten heeft. Ik hou en hield er dus echt geen rekening mee. Kinderen groeien gewoon normaal, en ze lijken ook niet op tuinkers.
Wat ben jij toch een aanwinst voor het forum.
(Het lijkt er sarcastisch te staan, maar ik meen het).
Ik hou er geen rekening mee. Ik forum altijd op mijn mobiel tijdens het voeden.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik houd hier geen rekening mee en ik geloof er ook niet zo in.
Nu heb ik nooit mijn mobiel bij me dus heb dit ook nooit afgevraagd.
Nu heb ik nooit mijn mobiel bij me dus heb dit ook nooit afgevraagd.
Ik heb er overdag overigens ook geen rekening mee gehouden, alleen als N. gaat slapen. Vooral toen het doorslapen zo lang op zich liet wachten (nog steeds), denk ik er wel enigszins aan. Je gaat dan toch van alles proberen. Hier heeft het overigens niet gezorgd voor beter slaapgedrag
Parisienne- Ratel
Ik hou er geen rekening mee.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Linda, ik ga hem binnenkort terugkijken, dank je!
Rovine, interresant dat het vooral psychisch is, ga ik ook eens na googlen.
Artemis, gelukkig niet nee.
Parsienne, jammer dat het niet geholpen heeft
Ik hield/hou er dus ook geen rekening mee. Maar nav dit onderzoek was ik gaan googlen en daar vond ik wel het een en ander over. Vandaar de vraag.
Rovine, interresant dat het vooral psychisch is, ga ik ook eens na googlen.
Artemis, gelukkig niet nee.
Parsienne, jammer dat het niet geholpen heeft
Ik hield/hou er dus ook geen rekening mee. Maar nav dit onderzoek was ik gaan googlen en daar vond ik wel het een en ander over. Vandaar de vraag.
Viva- Kletskop
Artemis schreef:Volgens mij is dat wat overdreven, en zodra ze 3/4 zijn pakken ze zelf de iPad, werken ze op school met laptops, enzovoorts. En ik kan me niet voorstellen dat het grote effecten heeft. Ik hou en hield er dus echt geen rekening mee. Kinderen groeien gewoon normaal, en ze lijken ook niet op tuinkers.
Eens.
Ik ben niet eens zo'n heel nuchter type, maar dit vind ik echt overdreven.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik heb er nog nooit zo over nagedacht, en dat ga ik nu ook niet doen. Ik kan me niet iets bedenken waar ze last van hebben dat door straling zou kunnen komen.
Misschien als er iets met de kinderen zou zijn waar ik de vinger niet op kan leggen, dan zou ik het misschien wel uit willen sluiten dat het aan straling ligt.
Misschien als er iets met de kinderen zou zijn waar ik de vinger niet op kan leggen, dan zou ik het misschien wel uit willen sluiten dat het aan straling ligt.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik vind het ook zwaar overdreven allemaal.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Sowieso lijkt het mij dat in huis en op straat echt overal straling is.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik denk ook dat er overal straling is. Maar ik vind het niet nodig om m'n telefoon of de iPad op 30 cm van zoon z'n hoofd neer te leggen. Dat is wel erg dichtbij.
Ik wist trouwens niet dat ik de gebruiksaanwijzing van m'n iPhone staat dat je de telefoon zo'n 10 cm van je oor af moet houden. Ik heb het toen nagekeken, maar het staat er echt in.
Waarom zouden ze dat er in zetten? Ik vond het zo maf.
Ik wist trouwens niet dat ik de gebruiksaanwijzing van m'n iPhone staat dat je de telefoon zo'n 10 cm van je oor af moet houden. Ik heb het toen nagekeken, maar het staat er echt in.
Waarom zouden ze dat er in zetten? Ik vond het zo maf.
Linda- Ratel
Ik hou daar ook niet echt rekening mee. Al leg ik niet bewust mijn telefoon net naast zijn hoofd ofzo.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Ik heb er nog nooit rekening mee gehouden, en ik vind dit ook wel erg overdreven. Straling zit overal, dat word alleen maar meer naar mijn idee.
Linda, ik ga mijn telefoon niet zo ver van mijn oor afhouden, dan moet je zowat schreeuwen wil de ander iets horen, en zelf hoor ik dan ook niets van het gesprek ben ik bang
Linda, ik ga mijn telefoon niet zo ver van mijn oor afhouden, dan moet je zowat schreeuwen wil de ander iets horen, en zelf hoor ik dan ook niets van het gesprek ben ik bang
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Ik heb nog nooit iemand zo zien telefoneren. Of ja, ik ken wel iemand die standaard een headset gebruikt in verband met straling, maar 99,9% van de mensen houdt de telefoon gewoon tegen hun oor. Ik denk dat het vooral is bedoeld om eventuele toekomstige claims te voorkomen. Sommige mensen proberen om alles een schadeclaim in te dienen.
Susan- Lady Post-a-lot
Haha, ik doe het ook niet hoor. Het geluid in m'n iPhone is al niet al te best. Ik hoor dan echt niks. Maar ik vond het wel raar dat ze zo iets er in zetten.
Linda- Ratel
Aan het snoer van onze babyfoon zit een labeltje met daarop aangegeven dat de babyfoon een meter bij het kind vandaan geplaatst moet worden.
Parisienne- Ratel
Volgens mij is er, net als deze discussie op het forum, nog niets ECHT aangetoond of het nou wel of niet "slecht" zou kunnen zijn. De fabrikant zet dat dan gewoon erin om zich in te dekken...
Haha, ik wist hier niks van, totdat ik toen ik zwanger was van L zat te werken achter mn laptop op mijn werk (antroposofische instelling) en de muziektherapeute toevallig binnenkwam- geheel bezorgd! Kwam meteen met een of andere sjaal aan die ik om mijn buik kon knopen en die de stralen dan enigszins tegen zou houden
Ik hou er zelf totaal geen rekening mee. Misschien komt er over 10 jaar wel uit dat het slechter is, maar goed, dat kan met alles. Wat ze 15jaar geleden totaal veilig achtte wordt nu soms ook niet meer gebruikt...
Haha, ik wist hier niks van, totdat ik toen ik zwanger was van L zat te werken achter mn laptop op mijn werk (antroposofische instelling) en de muziektherapeute toevallig binnenkwam- geheel bezorgd! Kwam meteen met een of andere sjaal aan die ik om mijn buik kon knopen en die de stralen dan enigszins tegen zou houden
Ik hou er zelf totaal geen rekening mee. Misschien komt er over 10 jaar wel uit dat het slechter is, maar goed, dat kan met alles. Wat ze 15jaar geleden totaal veilig achtte wordt nu soms ook niet meer gebruikt...
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Ik hou er geen rekening mee.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Snoezel, haha. Alsof 1 sjaal zoveel tegenhoudt
Dat zou ook goed kunnen dat ze het nu gewoon op voorhand zeggen om latere claims ertegen te kunnen verkomen.
Daarbij heb ook ik het idee of die straling overal is. Net als dat er veel wifi op openbare plekken is.
Dat zou ook goed kunnen dat ze het nu gewoon op voorhand zeggen om latere claims ertegen te kunnen verkomen.
Daarbij heb ook ik het idee of die straling overal is. Net als dat er veel wifi op openbare plekken is.
Viva- Kletskop
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Baby ligt steeds boven haar deken, tegen het hoofdeinde
» Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?
» Is jullie baby tevreden?
» hoe sliep jullie baby?
» Ligt jullie kindje soms ook erg vroeg op bed?
» Ligt jullie kindje onder een deken of in een slaapzak?
» Is jullie baby tevreden?
» hoe sliep jullie baby?
» Ligt jullie kindje soms ook erg vroeg op bed?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: