Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het beter hebben in de bijstand?

+10
Blair
nijntje4
Arwyn
GreenGrass
Prosecco
Atelier Madame
Winegum
PapillonRose
Luce
Nyx
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Het beter hebben in de bijstand?  - Pagina 2 Empty Re: Het beter hebben in de bijstand?

Bericht  Slakje do 23 mei 2013 - 11:59

Wij waren eens gaan kijken hoe het zat met werkloosheidsuitkeringen, blijk ik meer te kunnen trekken dan dat ik maandelijks verdiende :'') Hoe absurd.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het beter hebben in de bijstand?  - Pagina 2 Empty Re: Het beter hebben in de bijstand?

Bericht  Sarah1985 do 23 mei 2013 - 20:28

wij krijgen een paar maanden een uitkering voor zelfstandigen bbz uitkering heet het is voor zelfstandigen. We krijgen ook bijstand niveau maar de gemeentekosten moeten we gewoon zelf betalen. We krijgen per maand een bedrag en daar moet alles nog van betaald worden
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Green_Pepper do 23 mei 2013 - 21:49

Als ik naar de topic titel kijk 'het beter hebben in de bijstand' dan schiet ik al bijna in de verdediging. Ik heb nog nooit gewerkt (studeer nog, wel bijbaantjes uiteraard) en dus nog nooit in de bijstand/ww gezeten, maar het lijkt me echt verschrikkelijk. Misschien dat je qua geld meer over houdt per maand dan dat je een heel slecht betaalde baan heb, maar voor je eigenwaarde is het echt niet goed, maar ook voor je dagindeling, sociale contacten, etc. Wat voor maatregel je ook bedenkt, er zijn altijd mensen die er misbruik van maken, helaas. Ik denk niet dat je de bijstand echt zou moeten verlagen, want dan pak je ook de mensen die het juist zo nodig hebben en blij zijn met dit sociale vangnet.
Dus ook al zou je meer geld over houden per maand, ik denk niet dat je het ooit 'beter' kunt hebben in de bijstand dan als je werkt.
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: