Gedroogd fruit
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gedroogd fruit
Hoe gezond is dit nu eigenlijk? Bij ons op de hoek zit een Turkse supermarkt met een flink aanbod aan gedroogd fruit, van abrikozen tot stukjes kiwi en meloen. Klinkt op zich verantwoord, maar zo'n stukje kiwi smaakt mierzoet. Vermoedelijk zal er dus best iets van extra suiker of andere zoetstof in zitten. Iemand hier met een duidelijk antwoord? Is het een verantwoord tussendoortje, een goede vervanger voor snoep of beter te negeren?
Willem- Prater
- Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12
Re: Gedroogd fruit
Volgens mij zit er inderdaad veel suiker in. Ik vind vers fruit dan toch lekkerder.
Gast- Gast
Vers fruit heeft ook sowieso mijn voorkeur. Dat lijkt me ook ergens gezonder dan de gedroogde versie, zeker met de vermoedelijke hoeveelheid toegevoegde suiker.
Willem- Prater
Smaakt gedroogd fruit niet gewoon zoeter dan normaal fruit omdat er geen vocht meer in zit en dus geconcentreerder is? En dat is juist het ongezonde volgens mij, omdat het geen vocht meer bevat vult het vrijwel niet en eet je er altijd meer van dat van gewoon fruit en krijg je dus zo erg veel suiker binnen.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Die kiwi's zijn zo mierzoet, dat zal niet door enkel drogen komen. Ze zullen wel gekonfijt zijn in suiker? Toch niet zo gezond dus.
Willem- Prater
Mijn vriend is verslaafd aan dit fruit: http://mijngedroogdfruit.nl/
Volgens de mevrouw bij het marktkraampje zitten er echt, echt, echt geen toevoegingen in, is het echt alleen puur fruit met eigen suikers, maar ik geloof het gewoon niet. Het is zo zoet, en het ziet er ook te chemisch uit naar mijn zin.
Volgens de mevrouw bij het marktkraampje zitten er echt, echt, echt geen toevoegingen in, is het echt alleen puur fruit met eigen suikers, maar ik geloof het gewoon niet. Het is zo zoet, en het ziet er ook te chemisch uit naar mijn zin.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Elliot schreef:Mijn vriend is verslaafd aan dit fruit: http://mijngedroogdfruit.nl/
Bekijk de website eens
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Een deel van wat er op de website is aangeboden lijkt me wel zonder toevoegingen (onder het kopje Natuurlijk Gedroogd Fruit), maar lang niet alles.
Voorbeeldje van ingrediënten van de tropical mix:
Ananas, Papaya, Cantaloupe, Kiwi, Suiker, Voedingszuur (E330),
Antioxidant (E330), Conserveermiddel : E220 Kleurstof : E160a,E141,E129
Dit product kan sporen van Aardnoten (pinda`s), Noten*, Sesam,
Zwaveldioxide en sulfieten (E220 t/m E228) in concentraties van meer dan
10 mg/kg or 10 mg/l uitgedrukt als SO2, Lactose, Wortel bevatten.
Klinkt niet echt gezond
Voorbeeldje van ingrediënten van de tropical mix:
Ananas, Papaya, Cantaloupe, Kiwi, Suiker, Voedingszuur (E330),
Antioxidant (E330), Conserveermiddel : E220 Kleurstof : E160a,E141,E129
Dit product kan sporen van Aardnoten (pinda`s), Noten*, Sesam,
Zwaveldioxide en sulfieten (E220 t/m E228) in concentraties van meer dan
10 mg/kg or 10 mg/l uitgedrukt als SO2, Lactose, Wortel bevatten.
Klinkt niet echt gezond
Willem- Prater
Ja ik heb het ook over die natuurlijke natuurlijk, had ik er niet bijgezet in mijn post!
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: