Portie's fruit
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Portie's fruit
Toen ik nog geen verlof had at ik alleen maar appels, bananen en mandarijntjes. Nu heb ik meer tijd en eet ik dus heel veel verschillende soorten fruit.
Nu weet ik natuurlijk dat je 2 stuks fruit moet eten, maar wat is 2? Hoeveel druiven is een portie? Hoeveel kiwi's? Hoeveel mango?
Ik vind zelf mandarijn en kiwi tellen als een half stuk, en bij frambozen en druiven is een volle hand 1 stuk. Van mango eet ik meestal een helft.
Hoe doen jullie dat? Ben ik even benieuwd naar
Nu weet ik natuurlijk dat je 2 stuks fruit moet eten, maar wat is 2? Hoeveel druiven is een portie? Hoeveel kiwi's? Hoeveel mango?
Ik vind zelf mandarijn en kiwi tellen als een half stuk, en bij frambozen en druiven is een volle hand 1 stuk. Van mango eet ik meestal een helft.
Hoe doen jullie dat? Ben ik even benieuwd naar
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Portie's fruit
Ik eet gewoon waar ik zin in heb, haha! Bij druiven eet ik een bak samen met mijn vriend op Kiwi's neem ik er meestal 2, want vind 1 wel heel sneu tellen als fruit, mandarijnen meestal ook 2, of 3.
Gast- Gast
Lennox schreef:2 stuks fruit staat ongeveer gelijk aan 200 gram fruit
Ik ga eens wegen wat ik zoal wegwerk, dat wist ik dus niet.
Caroow- Lady Post-a-lot
Maar een kiwi is bijv weer super gezond qua vitamines, telt die dan niet eerder als meer? :p
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:Maar een kiwi is bijv weer super gezond qua vitamines, telt die dan niet eerder als meer? :p
Maar je eet het in 4 happen, 4 happen telt toch niet als 1 stuk?
Caroow- Lady Post-a-lot
Caroow schreef:Atelier Madame schreef:Maar een kiwi is bijv weer super gezond qua vitamines, telt die dan niet eerder als meer? :p
Maar je eet het in 4 happen, 4 happen telt toch niet als 1 stuk?
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt, maar 1 kiwi is toch gewoon 1 stuk fruit?
Stranger- Fluisteraar
- Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13
Klein fruit en groot fruit
2 stuks fruit is ongeveer 250 gram. 1 stuk fruit, 125 gram, is ongeveer net zoveel als 1 schaaltje met bijvoorbeeld bosvruchten. Van middelgrote soorten fruit zoals kiwi's, mandarijnen, pruimen of aardbeien, heb je er meer dan 1 nodig om voldoende binnen te krijgen. 2 kiwi’s, 2 mandarijnen of 2 pruimen wegen ongeveer 125 gram. Om je dagelijkse portie te halen, moet je dus bijvoorbeeld 4 kiwi's eten (maar het is beter om te variëren). Van aardbeien heb je er ongeveer 12 nodig om je dagelijkse portie binnen te krijgen.
2 stuks fruit is ongeveer 250 gram. 1 stuk fruit, 125 gram, is ongeveer net zoveel als 1 schaaltje met bijvoorbeeld bosvruchten. Van middelgrote soorten fruit zoals kiwi's, mandarijnen, pruimen of aardbeien, heb je er meer dan 1 nodig om voldoende binnen te krijgen. 2 kiwi’s, 2 mandarijnen of 2 pruimen wegen ongeveer 125 gram. Om je dagelijkse portie te halen, moet je dus bijvoorbeeld 4 kiwi's eten (maar het is beter om te variëren). Van aardbeien heb je er ongeveer 12 nodig om je dagelijkse portie binnen te krijgen.
Gast- Gast
Pippa schreef:Klein fruit en groot fruit
Wat is het dan voor shitregel van 2 stuks fruit per dag? Aan zo'n regel heb je dan toch helemaal niks?
Stranger- Fluisteraar
Haha, nja, niet zo gek toch? Anders kun je elke dag gewoon 2 druiven nemen
Gast- Gast
Stranger schreef:
Maar 'telt' het ook in het 2 stuks fruit verhaal als 1 stuk? Omdat het zo klein is.
Wat jij nu zegt Pippa, is hoe ik het altijd reken
Caroow- Lady Post-a-lot
Pippa schreef:Haha, nja, niet zo gek toch? Anders kun je elke dag gewoon 2 druiven nemen
Is dat niet genoeg dan?
Nee qua druiven enz. kon ik nog bedenken dat 2 stuks daarvan niet genoeg zijn, maar een kiwi heb ik wel altijd als volwaardig beschouwd. Zeker omdat een in een kiwi volgens mij veel vitamines zitten. Maar is dus niet het geval, bummer
Stranger- Fluisteraar
Caroow schreef:Stranger schreef:
Maar 'telt' het ook in het 2 stuks fruit verhaal als 1 stuk? Omdat het zo klein is.
Wat jij nu zegt Pippa, is hoe ik het altijd reken
Luister maar naar Pippa.. Ik heb de kiwi overschat..
Stranger- Fluisteraar
Stranger schreef:
Luister maar naar Pippa..
Je moet altijd naar Pippa luisteren!
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: