Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

meer energie willen

3 plaatsers

Ga naar beneden

meer energie willen Empty meer energie willen

Bericht  Bacio ma 20 mei 2013 - 1:01

Ik wil graag meer energie. Ik slaap slecht (altijd al) en zoek nu naar tips voor meer energie of een betere nachtrust.

Ik sport 3x per week, fiets elke dag naar werk, drink veel water. Ik probeer 2 uur voor het slapen gaan niks meer te eten. Zijn er bijv bepaalde voedingsmiddelen waar je meer energie van krijgt? Of andere tips?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

meer energie willen Empty Re: meer energie willen

Bericht  Marin ma 20 mei 2013 - 1:07

Wat vervelend!

Ik herken het wel, ik heb vaak ook weinig energie.

Wat bij mij echt heel erg helpt is net een paar uur extra slaap. Ik slaap zelf ook heel slecht, vaak pas rond een uurtje of 1 a 2 (ook al ga ik om 11 uur naar bed), en ik probeer altijd voor het slapen nog even te lezen. Dat is de enige manier waarop ik m'n hersenen 'stil' krijg, anders blijven ze overuren maken. En ik heb het geluk dat ik tot 9 uur uit kan slapen. Net dat extra beetje slaap 's ochtends helpt mij. Maar niet iedereen heeft die positie natuurlijk. Je zou dan misschien wat eerder naar bed kunnen, dat je jezelf de ruimte geeft om nog even wakker te liggen als je slecht in slaap valt (bijv om 10 uur naar bed zodat je om 12 uur slaapt).

Het klinkt alsof je goed actief bezig bent. Op zich zou je daar natuurlijk positieve energie van moeten krijgen. Maar vergeet ook niet dat je af en toe gewoon een echt rust moment nodig hebt. Neem ook de tijd om lekker op de bank een tijdschriftje te lezen bijvoorbeeld. Gun jezelf ook die rust.

Heb je ook wel rust in je hoofd? Want je lichaam kan wel energiek zijn, maar als je de rust in je hoofd niet hebt, gaat alle energie verloren aan stress.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

meer energie willen Empty Re: meer energie willen

Bericht  Bacio ma 20 mei 2013 - 1:42

Ik heb inderdaad geen rust in mn hoofd, pieker erg veel. Ik ga wel regelmatig rond 10 uur naar bed, ik moet er namelijk om 7.15 uit en anders ben ik echt niet vooruit te branden.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

meer energie willen Empty Re: meer energie willen

Bericht  Marin ma 20 mei 2013 - 1:43

Ja volgens mij veroorzaakt stress meer onrust in je hoofd dan je denkt.

En als je dan om 22.00 naar bed gaat, slaap je dan gauw of lig je nog lang wakker?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

meer energie willen Empty Re: meer energie willen

Bericht  Starla ma 20 mei 2013 - 2:19

Mij helpt juist het omgekeerde, uitkijken dat ik niet te lang slaap, en letten op dat ik niet te vroeg naar bed ga als ik eigenlijk nog niet toe bent aan slapen, maar omdat ik dan 8 uur voor opstaan naar bed gaan aanhou.
Ik ga zelf malen als ik nog niet slapen kan omdat ik niet moe ben, waardoor ik dan juist heel slecht slaap, en ik heb meer energie als ik een paar uur te kort slaap als een uur te lang.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meer energie willen Empty Re: meer energie willen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum